|
|
| Pagina 71 van 113 |
[ 1694 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 69 70 71 72 73 … 113 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
Bericht Re: Wielrennen
En dat argument over de veiligheid
"Nu kunnen de mensen op dezelfde plaats 3 keer de passage zien, anders reden ze altijd over en weer en dit was niet veilig". Sorry maar dit gaat over een "handvol" zotten die dit doen en die moeten ze dan maar verbaliseren met hun rodeotoere, maar de miljoenen mensen die op één plek kijken (al is het nu langs het parcours, in een tent op groot scherm of elk individu gezellig in de huiskamer) worden bedrogen... Zo kun je met dit argument elke koers in lijn afschaffen en/of degraderen tot een criterium. _________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 17 Sep 2011, 20:36 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 13 Okt 2010, 14:05 Berichten: 2345 Leeftijd: 33 Locatie: Oilsjt |
'De Führer' is ook ni opgezet met 'De Nieuwe RVV' :o
('Kvind een goeike) http://www.youtube.com/watch?v=H4rwyFl1XTM&feature=player_embedded _________________ Please don't take my Iendracht away! |
| 18 Sep 2011, 10:25 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
Iendrachtzot schreef: 'De Führer' is ook ni opgezet met 'De Nieuwe RVV' :o ('Kvind een goeike) http://www.youtube.com/watch?v=H4rwyFl1XTM&feature=player_embedded Prachtige parodie _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 18 Sep 2011, 11:06 |
|
|
Nationale Ploeg
Het zal je maar overkomen ...
je eerste WK ... bij een moeilijke discipline als het tijdrijden ... en dan moet je starten met een fiets ... ??? >>> http://www.ed.nl/sport/9511325/Afgekeur ... akkers.ece _________________ Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ? Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft. |
| 19 Sep 2011, 23:39 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
Gisteren naar de GP Paul Borremans gaan zien in Viane (Geraardsbergen). Tegenover andere jaren wel wat minder deelnemers. Traditioneel ne koers waar er nog enkelen kilometers komen afmalen alvorens te vertrekken naar de WK bestemming. Onder andere Boasson Hagen, een volledige Vacansoleil ploeg, Devolder, De Weerdt en de Noorse electie waren aan de start. Devolder won na tien ronden van 16 kilometer, redelijk goed weer en de
stroomden goed richting ons dus een leuke namiddag! _________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 20 Sep 2011, 12:06 |
|
|
Ancien
Tony Martin onttroont Cancellara, Belgen ontgoochelen in tijdrit
Tony Martin heeft woensdag in Kopenhagen zijn eerste wereldtitel in het tijdrijden bij de elite veroverd. De Duitser was over de twee nagenoeg vlakke ronden van elk 23,2 kilometer doorheen de Deense hoofdstad de snelste in 53:43.85. Bradley Wiggins was tweede op 1:15, viervoudig wereldkampioen Fabian Cancellara moest vrede nemen met het brons op 1:20. De Kazach Alexandr Dyachenko verraste met een chrono van 57:03.61 en prijkte daarmee bovenaan tot de topfavorieten aan hun race tegen de klok begonnen. Ondanks een dreigende hemel konden ook zij op droge wegen rijden, en al bij het eerste tussenpunt was het duidelijk dat het goud naar Martin of Cancellara zou gaan. De Duitser, de voorbije twee jaar al goed voor brons in de WK-tijdrit, startte verschroeiend en had bij zijn eerste doortocht aan de finish 18 seconden voorsprong op de titelverdediger. Martin smoorde in de tweede ronde alle spanning in de kiem en breidde zijn voorsprong verder uit. De 26-jarige Duitser, volgend jaar bij Omega Pharma-Quick.Step, bleef als enige onder de 54 minuten en zette zijn dichtste concurrenten op meer dan een minuut. Cancellara verspeelde door een foutje in de slotkilometers nog het zilver aan Wiggins. De Duitser Bert Grabsch werd vierde en de jonge Australiër Jack Bobridge vijfde. De Belgen konden zich niet in de debatten mengen. Dominique Cornu finishte in 58:45.21 als 29ste op 5:01, Thomas De Gendt werd met een chrono boven het uur (1u00:12.31) pas 50ste, op meer dan 6 minuten van de winnaar. Uitslag: 1. Tony Martin (Dui), de 46,4 km in 53:43. (gem.: 51,813 km/u) 2. Bradley Wiggins (GBr) op 1:15. 3. Fabian Cancellara (Zwi) 1:20. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 21 Sep 2011, 18:45 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Het schijnt dat de Belgen een speciale valies mee hadden om hun medailles in te steken, maar ze hebben ze doorgegeven aan de Duitsers...
|
| 21 Sep 2011, 20:28 |
|
|
Ancien
De grote afwezigen op dit WK donderdag 22 september 2011
Tom Boonen is niet de enige grote naam die op dit WK ontbreekt. Uiteraard geven heel wat ronderenners verstek voor het vlakke parcours, maar toch zien ook andere kandidaat-winnaars zich een kans door de neus geboord. Een overzicht van de andere afwezigen. 1. Tom Boonen (België) - polsbreuk 2. Robbie McEwen (Australië) - niet geselecteerd 3. Mark Renshaw (Australië) - niet geselecteerd 4. Cadel Evans (Australië) - niet geïnteresseerd 5. Matti Breschel (Denemarken) - handbreuk 6. Alessandro Petacchi (Italië) - niet geselecteerd wegens dopingverleden 7. Alessandro Ballan (Italië) - niet geselecteerd wegens dopingverleden 8. Filippo Pozzato (Italië) - sleutelbeen- en polsbreuk 9. Andy Schleck (Luxemburg) - niet geïnteresseerd 10. Robert Gesink (Nederland) - beenbreuk 11. Samuel Sanchez (Spanje) - niet geselecteerd 12. Alberto Contador (Spanje) - niet geïnteresseerd Mijn pronostiek 1. Thor Hushovd 2. Gilbert 3. Tyler Farrar _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 22 Sep 2011, 20:30 |
|
|
Ancien
Eerst was het zwaar een koers voor Gilbert, nu is het plots maar een kermiskoers meer.
Belgische profs keren teleurgesteld terug van eerste verkenning op WK-circuit ‘Veel te snel en veel te gemakkelijk' De Belgische profs probeerden gisteren het WK-parcours uit, een paar uur na hun aankomst in Denemarken. Nog zonder Philippe Gilbert weliswaar. De commentaren klonken niet meteen enthousiast. ‘Ik wist dat het niet lastig was, maar dan valt het nóg tegen', pruttelde Greg Van Avermaet. Philippe Gilbert was de eerste om zijn koffers in Holte te deponeren. Zoals het een kopman betaamt. De andere acht die zondag met hem rondjes draaien op het WK-circuit van Rudersdal, zaten hem kort op de hielen. Hun wegen kruisten maar kort, omdat de nummer één van de wereld even later al werd opgehaald om in het centrum van Kopenhagen een zaal jonge renners te onderhouden. Pas kort voor zevenen was de Belgische selectie echt verenigd. Een overzicht van de eerste WK-dag van ‘onze jongens'. 13.20 uur De spanning neemt toe in het Comwell Hote in Holte. De junioren, beloften en vrouwen komen stilaan binnen druppelen in de hall voor de traditionele persconferentie op de vooravond van hun WK. Tegelijkertijd wordt gemeld dat ook Philippe Gilbert in aantocht is. Zelfs bij de BWB wisten ze niet goed wat er zou gebeuren met de grote blikvanger van dit kampioenschap. Zou hij eerst langskomen in het hotel of moest het meteen naar het Marriott in het centrum? Het blijkt dat eerste te zijn. 13.35 uur Gilbert wordt rechtstreeks naar de aparte vleugel van het hotel gevoerd, waar de Belgische delegatie logeert. ‘Ik moet geen eten hebben.' Tien minuten later steekt hij al in rennersplunje en stuurt hij zijn fiets achter de brommer aan. Woensdag heeft hij nog eens flink doorgetrokken in het binnenland van de Azurenkust, dus nu kan het volstaan om de spieren los te schudden. Na één uur en vijf minuten levert hij zijn fiets weer af aan de mecaniciens. 13.55 uur Terwijl Gilbert zijn kilometers maalt, duikelen ook de andere acht het hotel binnen. Ze zijn dinsdag samengekomen in Overijse, in Hotel Panorama. Woensdag hebben ze er in groep nog vijf uur doorgedraaid. ‘Vorig jaar hebben we dat met die lange verplaatsing naar Australië ook gedaan', verduidelijkt Björn Leukemans. ‘Dat was best plezant. Misschien daarom dat we nu opnieuw vroeger zijn samengekomen. Van mij hoefde het niet echt, maar kom.' Op die manier riskeerde ook niemand om zich te laat op de luchthaven te melden natuurlijk. Nick Nuyens voelt zich aangesproken. ‘Ik heb er niks mee te maken! Ik ben nooit te laat.' 14.05 uur Het gezelschap schuift de benen onder tafel in een afgesloten ruimte van het restaurant. Hengelend naar een paar kreten, blijven de aanwezige journalisten rondhangen in de hall. Vanuit hun eetzaaltje blijkt er een achterdeur uit te geven op de tuin. Er wordt handig gebruik van gemaakt om ongezien naar het logement te sluipen, waar handen worden gedrukt met Gilbert. 16 uur Gilbert wordt door een UCI-wagen opgepikt om in Kopenhagen het woord te richten tot een aantal jonge coureurs. Ondertussen zitten de anderen in wielerkledij om hun eerste rondjes te draaien op het WK-circuit. Om 16.10 uur rijden ze het hoteldomein buiten. ‘Het zal niet voor lang zijn', gromt Leukemans. Hij is na de GP van Isbergues nog naar de osteopaat geweest met rugproblemen. ‘Het gevolg van een nieuw type zadel dat het blijkbaar slecht doet met mijn bekkenbodemspier. Ik heb terug mijn zadel van vorig jaar opgediept.' 17.45 uur Met Johan Vansummeren op kop, is het gezelschap al terug. Ze zijn goed anderhalf uur weg geweest. ‘Als je nu nog écht moet trainen, zit het niet goed', zegt Leukemans. Ze hebben drie rondjes gereden en worden daar niet vrolijker van. ‘We zullen zondag gewéldig rap binnen zijn', roept Vansummeren. ‘Dit is helemaal niet lastig', kijkt Van Avermaet sip. ‘Zelfs de hellende aankomst valt me tegen.' Leukemans heeft ondertussen een eigen kijk op de favorieten voor zondag: ‘Marcel Kittel! Ik weet niet of hij de kilometers aan kan, maar áls hij die kan verteren, zie ik niet in wie hem klopt in de sprint.' Nick Nuyens van zijn kant denkt eerder aan een vroege vlucht, die meteen beslissend kan zijn. ‘Ik was hier al in april, toen de sponsor me na mijn overwinning in de Ronde van Vlaanderen uitnodigde naar Denemarken. Ik reed toen een rondje met de auto. Nu ik het parcours met de fiets heb gedaan, valt de aankomst me gemakkelijker mee en de kleine helling in het begin van de ronde iets zwaarder. Met die redelijk smalle en bochtige wegen waardoor je meteen uit het zicht verdwijnt, het mooie asfalt en de snelheid die heel hoog zal liggen, zie ik het grootste gevaar in een snelle beslissing. Eén minuut voorsprong is genoeg. Het kan hier rap gebakken zijn.' _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 23 Sep 2011, 11:10 |
|
|
Ancien
Juniore Jessy Druyts zorgt voor eerste medaille op WK in Kopenhagen
Jessy Druyts heeft zilver gewonnen tijdens de wegrit voor junioren meisjes op het WK wielrennen in Kopenhagen, na de Engelse Garner. Het is de eerste medaille voor België. Na de teleurstellende tijdritten zijn de wegraces van de wereldkampioenschappen dus goed begonnen voor België. Zoals de eerstejaars uit Wilrijk het eerder dit jaar op het EK in Offida al deed, sprintte ze ook vrijdag naar de tweede plaats. Het goud was voor de Britse Lucy Garner, het brons voor de Deense Christina Siggaard. Het werd dus zilver en in eerste instantie was ze daarmee veeleer ontgoocheld. Knotsgekke finale Na aanvallen van de Britse Amy Roberts in de tweede van de vijf af te leggen ronden en van de Nederlandse Thalita de Jong een ronde later, voerden de meisjes een knotsgekke finale op. Nog voor het ingaan van de slotronde demarreerde Rosella Ratto. De topfavoriete, vorig jaar al tweede en eerder dit jaar Europese kampioene, leek vertrokken naar de titel, maar een eind verder kreeg ze het gezelschap van de Duitse Mieke Kröger. Ze namen tot ruim een halve minuut voorsprong. Omdat het nooit tot georganiseerd verzet kwam, leken de eerste twee plaatsen buiten schot. Maar vooraan raakte de samenwerking zoek en in het peloton offerde de Deense ploeg zich op. Het gevolg was dat Ratto en Kröger op minder dan een kilometer van de streep ingelopen werden. Druyts schoof in de spurt goed mee in de eerste posities, maakte een foutje bij het schakelen maar ging daarna resoluut naar de kop. Tegen een demarrage van Garner had ze evenwel geen verhaal. Céline van Severen werd vijftiende, Marlène Wintgens 44ste (+ 0:13) en Steffi Lodewijks 46ste. Vooraf werd eerstejaars Druyts, met al tien overwinningen en een tweede plaats in het Europese kampioenschap achter haar naam, al zeker niet kansloos geacht als het tot een spurt zou komen. Uitslag: 1. Lucy Garner (GBr) 1u46:17 2. Jessy Druyts 3. Christina Siggaard (Den) _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 23 Sep 2011, 15:10 |
|
|
Ancien
[quote="Hugo"]De grote afwezigen op dit WK donderdag 22 september 2011
Tom Boonen is niet de enige grote naam die op dit WK ontbreekt. Uiteraard geven heel wat ronderenners verstek voor het vlakke parcours, maar toch zien ook andere kandidaat-winnaars zich een kans door de neus geboord. Een overzicht van de andere afwezigen. 1. Tom Boonen (België) - polsbreuk 2. Robbie McEwen (Australië) - niet geselecteerd 3. Mark Renshaw (Australië) - niet geselecteerd 4. Cadel Evans (Australië) - niet geïnteresseerd 5. Matti Breschel (Denemarken) - handbreuk 6. Alessandro Petacchi (Italië) - niet geselecteerd wegens dopingverleden 7. Alessandro Ballan (Italië) - niet geselecteerd wegens dopingverleden 8. Filippo Pozzato (Italië) - sleutelbeen- en polsbreuk 9. Andy Schleck (Luxemburg) - niet geïnteresseerd 10. Robert Gesink (Nederland) - beenbreuk 11. Samuel Sanchez (Spanje) - niet geselecteerd 12. Alberto Contador (Spanje) - niet geïnteresseerd Mijn pronostiek 1. Thor Hushovd 2. Gilbert 3. Peter Sagan _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 24 Sep 2011, 8:25 |
|
|
Ancien
Martijn Degreve haalt zilver in wegrit junioren op WK wielrennen
Martijn Degreve heeft zaterdag op het WK wielrennen in het Deense Kopenhagen een zilveren medaille behaald in de wegrit bij de jongens junioren. Na een spannende finale en een uitstekende ploegprestatie van de Belgen moest hij enkel de Fransman Pierre-Henri Lecuisinier laten voorgaan. De Belgen controleerden de wedstrijd vrijwel van start tot finish. Belgisch kampioen Daan Myngheer was samen met de Fransman Alexis Gougeard lange tijd koploper in de koers. Nadat ze gegrepen waren, ontstond er een kopgroep met zes renners, onder wie twee Belgen, Degreve en Rob Leemans. De vluchters moesten knokken voor elke seconde voorsprong om een massaspurt te vermijden. Leemans ontsnapte dan en werd pas in de slotmeters gegrepen door een drietal en het spurtende peloton. Europees kampioen Lecuisinier was duidelijk sneller dan Degreve, de Nederlander Steven Lammertink pakte het brons. De Duitser Rick Zabel, zoon van ex-spurter Eric Zabel, werd vijfde. Kevin Deltombe eindigde als vijftiende, Boris Vallee 26e, Leemans 39e en Myngheer 43e. De 18-jarige Degreve won eerder dit jaar al de Ronde van Vlaanderen en pakte ook een rit en de eindzege in de Ronde van Nedersaksen. Het is al de tweede medaille voor ons land op dit WK. Vrijdag al veroverde de 17-jarige Jessy Druyts eveneens zilver in de wegrit voor meisjes juniores. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 24 Sep 2011, 12:55 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
salvador schreef: Het schijnt dat de Belgen een speciale valies mee hadden om hun medailles in te steken, maar ze hebben ze doorgegeven aan de Duitsers... OK, ik trek mijn grapje bij deze in. Sorry... |
| 24 Sep 2011, 13:16 |
|
|
Freak Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13 Berichten: 5023 Leeftijd: 42 Locatie: Lede |
Goeie koers van de Belgen. Het is wel duidelijk dat dit parcours voor de profs véél te gemakkelijk is. De junioren reden gemiddeld 44 km/u
![]() _________________ 22/04/2007 - 17/04/2011 |
| 24 Sep 2011, 13:17 |
|
|
Miniem
marianne vos voor de verandering nog is 2e op het wk (de 5de keer op rij) winnares was de italiaanse bronzini, de belgische henrion was mooi 8e
|
| 24 Sep 2011, 17:03 |
|
| Pagina 71 van 113 |
[ 1694 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 69 70 71 72 73 … 113 Volgende |