Nooit Off-topic - Pagina 744 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 742 743 744 745 746 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Freak

Leeftijd: 45
Bericht Re: Nooit Off-topic
en nog heeft Bruno Tobback het niet begrepen hé...

redelijk degoutant persbericht van SPA.

22 Okt 2012, 9:35
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Heb de indruk dat ze in de 'traditionele' partijen niet volledig op dezelfde lijn zitten.

Sp.a nationaal dat Sp.a Aalst terugfluit, Van Peel die zegt dat CD&V zich niet wil afscheuren maar Beke die nuanceert...

En Toebak in een interview in de Standaard: 'Wie van lokale problemen een groot verhaal wil maken en dat in heel Vlaanderen wil uitdragen, 'speelt vals'. Laat dat nu net zijn waarmee hij bezig is!

Ze weten even van geen hout pijlen maken blijkbaar nu hun 'tradities' doorbroken worden...

22 Okt 2012, 10:05
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 11
El Corredor schreef:

Als ge zwaar verliest, is er maar 1 optie: zitten en zwoigen. Wie peist dienen teppen dattem is?

En btw, de kruitfrabriek, zielig niveau, ik heb echt medelijden met die mannen

22 Okt 2012, 10:20
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
El Corredor schreef:

Ze hebben altijd de mond vol over ‘verantwoordelijkheid nemen’. Als je wordt afgestraft door de kiezer, en zo overdonderd door een andere partij, dan betekent verantwoordelijkheid vooral ‘nederig zijn, en wat minder hoog van de toren blazen’. Hoog tijd dat ze dat eens beginnen te beseffen.

22 Okt 2012, 10:21
Ancien

Leeftijd: 46
Ach het besef had bij de traditionele partijen al twee jaar moeten gekomen zijn, maar de typische - we zullen wel zien wat het over 2 jaar geeft-mentaliteit, heeft hun nog maar eens de das omgedaan waardoor ze nu minimaal voor nog eens 2 jaar achter de feiten aanlopen, met die verstande dat ze ook op lokaal niveau verder achteruitboeren... Bovendien, als er beneden de taalgrens nog wat gestookt wordt binnen die tijdspanne, moeten ze in 2014 zelfs niet meer uitpakken dus zijn nu allemaal al aan het bibberen voor binnen 2 jaar... De verkiezingsuitslagen van de laatste pakweg 8 jaar laten keer op keer zien dat er nauwelijks nog sterke politieke persoonlijkheden zijn: als je die niet langer terugvindt op nationaal niveau, weet je dat de spoeling op lokaal niveau nog dunner wordt... En dat was duidelijk te merken bij de laatste verkiezingen... Geen overtuiging, geen plannen, geen alternatieven...

22 Okt 2012, 10:50

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Ze weten echt van geen hout peilen meer maken hé. Vooral die Toback is zich gelijk een duivel in een wijwatervat aant weren dat het geen naam heeft. Als de rest slim is houden ze zich kalm en laten ze hem nu maar de volledige publieke opinie op zijn hals halen. Hoewel Toback hem wel gesteund zal voelen door de nationale pers, zoals die op dat "schepen van vlaams karakter" gesprongen zijn....

't worden nog leuke tijden. het enige dat NVA kan nekken is dat ze op lokaal vlak teveel schepenposten gaan binnen halen en daardoor niet meer "aangestuurd" kunnen worden doorhun nationale kopstukken.
Voor de rest is ongeveer alles wat tussen nu en de verkiezingen al is gebeurd koren op de molen voor NVA geweest.

Ge kunt voor of tegen die functie van "vlaams karakter" zijn (mij kan het geen barst schelen) maar al de fuzz die er al rond gemaakt is, is wel in het voordeel van NVA.
Die zullen Aalst nu wel nog regelmatig als bliksemafleider voor Antwerpen gaan gebruiken.

22 Okt 2012, 12:32
Nationale Ploeg

Het is volgens mij de eerste keer dat mensen lokaal op een partij hebben gestemd, en niet op Jan, Piet of Pol.

We zullen zien of de mensen op de lijst van NVA ook echt voor de beloofde verandering kunnen zorgen. Bij mij in de gemeente zitten ze ook in de coalitie. Ik hoop dat ze zich gaan bezighouden met de putten in de straat te vullen, en niet met de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Want als ze die onafhankelijkheid willen, dan gaan ze dat wel ergens anders moeten beslissen, niet op het gemeentehuis.

22 Okt 2012, 12:52
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
Da al die "moeialen" zich in hun eigen dorp bezig houden met hun dorpspolitiek en zich niet komen moeien met wat er in Aalst door de Aalstenaars gekozen is. Persoonlijk vind ik het hoog tijd om ons Aalsters (lees Vlaams) karakter te beschermen tegen de Afrikaanse, Turkse, en andere nieuwe invasies. Van mij mogen ze hier gerust als nieuwe Aalstenaars komen wonen, als ze dan toch tenminste de moeite doen om Vlaams met haar op te spreken ipv op tv te komen getuigen dat de enige reden dat ze in Aalst zijn komen wonen is omdat het hier goedkoper wonen is dan in het Brusselse en dat het toch zo gemakkelijk is meneer om gratis met de bus of trein in 25 minuutjes in de Matongé te staan. Tot welke toestanden lijdt dit: één van mijn buren zijn echte Congolezen, hij spreekt alleen 15 woorden Frans, zij spreekt noch Vlaams noch Frans, dus alleen Congolees, en dan noch schijnt het een dialekt van ginder te zijn, maar hij ligt momenteel in het ziekenhuis en zij zit daar dus alleen, en geen kat in de ganse straat die haar begrijpt, zit alleen , zonder auto, en waar is de dienstverlening ? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ge hier een huis krijgt zonder 1 woord van de taal te kennen ? Resultaat van de laksheid in het verleden door de politiek, en dan nog verschieten ze van de uitslag ervan. Wacht maar tot in 2014, "aber wir haben es nicht gewusst", hé ... :fuck:

22 Okt 2012, 12:53
Freak

Leeftijd: 45
De Jean schreef:
Het is volgens mij de eerste keer dat mensen lokaal op een partij hebben gestemd, en niet op Jan, Piet of Pol.

We zullen zien of de mensen op de lijst van NVA ook echt voor de beloofde verandering kunnen zorgen. Bij mij in de gemeente zitten ze ook in de coalitie. Ik hoop dat ze zich gaan bezighouden met de putten in de straat te vullen, en niet met de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Want als ze die onafhankelijkheid willen, dan gaan ze dat wel ergens anders moeten beslissen, niet op het gemeentehuis.

awel waar ik woon, (ik ga de stad niet vernoemen - ik ben voor de liefde uitgeweken :D ) is de CD&V de grootste partij sinds jaren.

ik vraag al anderhalf jaar om putten te vullen in ons straat. weet ge wat ze gedaan hebben? er met een spuitbus ne cirkel rondgetrokken vorig jaar. Die putten liggen hier nu nog.

22 Okt 2012, 13:00
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Ilseken is blijkbaar een betere verstaander. Benieuwd of ze zoals Ann Van Steen ook door haar nationale koepel te kakken zal worden gezet.

Laatst gewijzigd door elfahem op 22 Okt 2012, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

22 Okt 2012, 13:09
Nationale Ploeg

El Corredor schreef:

awel waar ik woon, (ik ga de stad niet vernoemen - ik ben voor de liefde uitgeweken :D ) is de CD&V de grootste partij sinds jaren.

ik vraag al anderhalf jaar om putten te vullen in ons straat. weet ge wat ze gedaan hebben? er met een spuitbus ne cirkel rondgetrokken vorig jaar. Die putten liggen hier nu nog.

Bij mij van't zelfde ze :-) Maar ze beloven verandering, dus ik hoop dat ze dat gaan kunnen waarmaken. En dat ze met de gemeente gaan bezig zijn, en niet met andere dingen zoals de bejaarden (zoals de VLD bij ons de voorbije tweeduizend jaar) of Vlaamse onafhankelijkheid.

22 Okt 2012, 13:09
Ancien

Leeftijd: 56
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... l#reaction

:fuck: Er waren er die hem moesten hebben, awel ze hebben hem nu.

22 Okt 2012, 17:12
Ancien

DavidSeal schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1521298/2012/10/22/Belastingen-mogelijk-later-terugbetaald-door-begroting.dhtml#reaction

Waarom publiceren ze zoiets niet vóór de verkiezingen? :hmm:

22 Okt 2012, 19:07
Ancien

Leeftijd: 47
jammen schreef:
DavidSeal schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1521298/2012/10/22/Belastingen-mogelijk-later-terugbetaald-door-begroting.dhtml#reaction

Waarom publiceren ze zoiets niet vóór de verkiezingen? :hmm:

Ja, inderdaad spijtig. Had ook graag gezien hoe een Bart De Wever zoiets zou oplossen.

23 Okt 2012, 11:43

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
off topic na onze binnelandse politiek, ik geloof dat enkel een overwinning van Romney en een veel grotere kapitaalinjectie van China ons ervan kan weerhouden van een gitzwart 2013 tegemoet te gaan.

Vanuit menselijk oogpunt, absoluut eens met Obama en zijn Europeanisering van Amerika, maar aangezien onze EU politici amper iets kunnen forceren (en wij toch in EU leven en niet in Amerika) zullen het toch de Amerikanen zijn die ons door de crisis moeten halen....(ten koste van hun sociale zekerheid waar toch amper een meerderheid voor te vinden is) ik zie het herstel sneller gaan onder Romney. Die maakt op mij op vlak van economie een minder patriottische/protectionistische indruk.

En China zijn beloofde kapitaalinjectie was toch ook nog niet overweldigend, ik denk zelfs niet dat iemand die het niet op de voet volgt op de hoogte is dat ze dat gedaan hebben. De injectie van Japan kwam zelfs nog meer in het nieuws.

Ik herhaal: als die 2 zaken niet gebeuren is hetgeen de volgende paar weken op til staat nog maar een voorsmaakje van een gitzwart 2013.
Fundamenteel gezonde bedrijven komen in gigantische moeilijkheden ondertussen hé.
In Spanje, Italie, Griekenland, Ierland en het Oostblok doen de overheden amper nog uitbetalingen van fondsen, er komt werkelijk geen drup meer uit die kraan. Alles wordt gebruikt om het budget in kunstmatig "evenwicht" (*kuch*) te houden.

Ondertussen zijn we in België hetzelfde aan het doen, hier willen ze de terugbetaling van particuliere belastingen ook al vertragen, ze zijn al bezig met hetzelfde te doen voor BTW (gemiddeld 3 maand achterstal nu) en voor vennootschapsbelasting vinden ze trukken uit om bedrijven die nog met miljoenen overdraagbare verliezen zitten toch te belasten.... (bedrijfswagens oa)

Ik vraag mij af hoe zot in de kop (zie Hollande) ge wel niet moet zijn om nu nog uitspraken te kunnen doen à la : "de crisis is bijna voorbij, er is licht aan het eind van de tunnel" :crazy: :crazy:

23 Okt 2012, 18:09
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 742 743 744 745 746 885