|
|
| Pagina 770 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 768 769 770 771 772 … 885 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52 Berichten: 6580 Leeftijd: 11 Locatie: Lé Website: http://www.spionkop-lede.tk |
Bericht Re: Nooit Off-topic
witzwet schreef: Net hetzelfde gedacht vandaag in Ninove. Sta aan de kassa. Klant verstaat duidelijk geen Nederlands dus gaat de kassierster maar over naar het Frans. Ik vraag me af, als ik in Luik of Vielsalm in een GB zou vragen om Nederlands te praten, wat ik als antwoord zou krijgen. De Vlaming is veel te toegevend, te braaf maar verdient ook een pak 'slaag' (bij wijze van uitdrukking) als je merkt dat de modale Vlaming onmiddellijk dan maar overschakelt naar het Frans. En ... de Waal, Brusselaar wéét dat. Men zou, net zoals in Aalst, het personeel moeten verbieden om Frans te praten! Franse zjiever mé een oordige bakkes getrokken boi _________________ www.spionkoplede.com |
| 06 Feb 2013, 16:17 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
Mariner schreef: witzwet schreef: Net hetzelfde gedacht vandaag in Ninove. Sta aan de kassa. Klant verstaat duidelijk geen Nederlands dus gaat de kassierster maar over naar het Frans. Ik vraag me af, als ik in Luik of Vielsalm in een GB zou vragen om Nederlands te praten, wat ik als antwoord zou krijgen. De Vlaming is veel te toegevend, te braaf maar verdient ook een pak 'slaag' (bij wijze van uitdrukking) als je merkt dat de modale Vlaming onmiddellijk dan maar overschakelt naar het Frans. En ... de Waal, Brusselaar wéét dat. Men zou, net zoals in Aalst, het personeel moeten verbieden om Frans te praten! Franse zjiever mé een oordige bakkes getrokken boi Ge moetj dorveer zoe veir nie goon. Ik zit op nen bureau mé twieje franstoaligen, der komt bé giniejn van de twieje e woerd vloms oit. Zelfs smergens est van bonjour, as ekik tein zeg da ze alliejn na nog mor smergens goeiendag zouden zeggen, trekken ze oeik al een smoel of dak er 5000 € drinkgeljd vér carnaval zou vrogen. En past op ein as ge tein iet zegt tegen iemand da binnekomt in't vloms en et stoat eir nie oon, tein wetje et rap zelle. _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 06 Feb 2013, 16:29 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Ge moetj dorveer zoe veir nie goon. Ik zit op nen bureau mé twieje franstoaligen, der komt bé giniejn van de twieje e woerd vloms oit. Zelfs smergens est van bonjour, as ekik tein zeg da ze alliejn na nog mor smergens goeiendag zouden zeggen, trekken ze oeik al een smoel of dak er 5000 € drinkgeljd vér carnaval zou vrogen. En past op ein as ge tein iet zegt tegen iemand da binnekomt in't vloms en et stoat eir nie oon, tein wetje et rap zelle.
Éjje geir doar gien stoelen? ![]() Nie serjeis naa, ik weirk na al 28 joar in Brissel en de lesten toid beginnen die franstoalegen toch mier en mier te beseffen dazze, mé e woerdeken Neiderlands te spreiken, mier kans emmen op nen beiteren job. Der zellen der natielèk altoid wel van die stoifkoppen tissen zitten. _________________ oilsjt, goi alien... |
| 06 Feb 2013, 16:40 |
|
|
Miss Forum 2009-2010
witzwet schreef: Net hetzelfde gedacht vandaag in Ninove. Sta aan de kassa. Klant verstaat duidelijk geen Nederlands dus gaat de kassierster maar over naar het Frans. In Aalst is dat hetzelfde. En ik moet eerlijk zeggen dat bij ons op school wij dat ook doen. (School in Brussel). Ik vraag op een oudercontact altijd eerst of de ouders Nederlands verstaan (in 99% van de gevallen is dat dus neen) en dan is het hopen dat ze Frans of Engels verstaan. (En indien niet, is het zoeken naar een collega die de boodschap in de juiste taal kan overbrengen. We hebben collega's die arabisch kunnen, zelfs een collega die russisch spreekt. En zeker als het kind in kwestie niet braaf is, is het wel handig om dit aan de ouders duidelijk te maken zonder dat het kind zelf voor tolk speelt.) Alle brieven naar de ouders zijn in het Nederlands met telkens de vraag op of ze een franstalige versie willen. Bij inschrijvingen is het zelfs nog moeilijker. Dan ben je meestal maar met een twee of drie collega's op school en dan moet je uw plan maar trekken. Begin dan maar eens in gebarentaal uit te leggen dat je het opleidingsniveau van de grootmoeder langs moederzijde moet weten. En meestal hebben ze dan ook weinig of geen papieren mee over de vroegere schoolcarriere in hun thuis land. (En indien ze hier al school liepen, hebben ze dat ook niet altijd mee. Ze veranderen van school en hebben dus hun rapport op hun vorige school niet nodig denken ze. En dan verschieten ze als we in september de papieren van de oude school krijgen en we ze een jaar terug moeten zetten wegens een C-attest.) |
| 06 Feb 2013, 18:38 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
jammen schreef: Ge moetj dorveer zoe veir nie goon. Ik zit op nen bureau mé twieje franstoaligen, der komt bé giniejn van de twieje e woerd vloms oit. Zelfs smergens est van bonjour, as ekik tein zeg da ze alliejn na nog mor smergens goeiendag zouden zeggen, trekken ze oeik al een smoel of dak er 5000 € drinkgeljd vér carnaval zou vrogen. En past op ein as ge tein iet zegt tegen iemand da binnekomt in't vloms en et stoat eir nie oon, tein wetje et rap zelle. Éjje geir doar gien stoelen? ![]() Nie serjeis naa, ik weirk na al 28 joar in Brissel en de lesten toid beginnen die franstoalegen toch mier en mier te beseffen dazze, mé e woerdeken Neiderlands te spreiken, mier kans emmen op nen beiteren job. Der zellen der natielèk altoid wel van die stoifkoppen tissen zitten. Daarvan is het bij ons beter. Er werken een hele hoop franstaligen bij ons, maar het merendeel heeft zich ingeschreven voor Nederlandse lessen. Deze lessen worden gegeven door ...mij... In het geval van Lot, ik heb 10 jaar in het onderwijs in Ronse gestaan, het was daar niet anders...en dat was Lager Onderwijs. _________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 06 Feb 2013, 19:35 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
jammen schreef: Ge moetj dorveer zoe veir nie goon. Ik zit op nen bureau mé twieje franstoaligen, der komt bé giniejn van de twieje e woerd vloms oit. Zelfs smergens est van bonjour, as ekik tein zeg da ze alliejn na nog mor smergens goeiendag zouden zeggen, trekken ze oeik al een smoel of dak er 5000 € drinkgeljd vér carnaval zou vrogen. En past op ein as ge tein iet zegt tegen iemand da binnekomt in't vloms en et stoat eir nie oon, tein wetje et rap zelle. Éjje geir doar gien stoelen? ![]() Nie serjeis naa, ik weirk na al 28 joar in Brissel en de lesten toid beginnen die franstoalegen toch mier en mier te beseffen dazze, mé e woerdeken Neiderlands te spreiken, mier kans emmen op nen beiteren job. Der zellen der natielèk altoid wel van die stoifkoppen tissen zitten. Onnoeizellen ! _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 06 Feb 2013, 20:02 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
lot schreef: witzwet schreef: Net hetzelfde gedacht vandaag in Ninove. Sta aan de kassa. Klant verstaat duidelijk geen Nederlands dus gaat de kassierster maar over naar het Frans. In Aalst is dat hetzelfde. En ik moet eerlijk zeggen dat bij ons op school wij dat ook doen. (School in Brussel). Ik vraag op een oudercontact altijd eerst of de ouders Nederlands verstaan (in 99% van de gevallen is dat dus neen) en dan is het hopen dat ze Frans of Engels verstaan. (En indien niet, is het zoeken naar een collega die de boodschap in de juiste taal kan overbrengen. We hebben collega's die arabisch kunnen, zelfs een collega die russisch spreekt. En zeker als het kind in kwestie niet braaf is, is het wel handig om dit aan de ouders duidelijk te maken zonder dat het kind zelf voor tolk speelt.) Alle brieven naar de ouders zijn in het Nederlands met telkens de vraag op of ze een franstalige versie willen. Bij inschrijvingen is het zelfs nog moeilijker. Dan ben je meestal maar met een twee of drie collega's op school en dan moet je uw plan maar trekken. Begin dan maar eens in gebarentaal uit te leggen dat je het opleidingsniveau van de grootmoeder langs moederzijde moet weten. En meestal hebben ze dan ook weinig of geen papieren mee over de vroegere schoolcarriere in hun thuis land. (En indien ze hier al school liepen, hebben ze dat ook niet altijd mee. Ze veranderen van school en hebben dus hun rapport op hun vorige school niet nodig denken ze. En dan verschieten ze als we in september de papieren van de oude school krijgen en we ze een jaar terug moeten zetten wegens een C-attest.) Getj goi veil korozje maan.... _________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 06 Feb 2013, 20:28 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09 Berichten: 1489 Leeftijd: 71 Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer |
ik heb in de jaren zeventig "van den vorigen eeuw" 10 jaar in Brussel gewerkt op een bureau aan de Louizalaan , of beter gezegd Avenue Louize. 80 % van de bedienden was nederlandstalig, maar iedereen moest alleen frans praten, ook als 2 nederlandstalige collega's onder elkaar praatten, stel je voor, eenen van Aalst tegen iemand van Leuven en daar nog ne gast bij van Antwerpen: 's morgens: bonjour Jef, bonjour Ronny, en ga zo maar door... Als je nederlands sprak kon je het gaan uitleggen bij den grooten baas, le grand chef. Te stom om helpen te donderen en alleen 1 taal machtig: frans, of in sommige gevallen nog echt brussels, amaai zenne . Het is niet meer zo extreem nu, maar nog bijlange niet zoals het zou moeten zijn.
![]() _________________ "den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23 |
| 07 Feb 2013, 0:55 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
ajoin54 schreef: ik heb in de jaren zeventig "van den vorigen eeuw" 10 jaar in Brussel gewerkt op een bureau aan de Louizalaan , of beter gezegd Avenue Louize. 80 % van de bedienden was nederlandstalig, maar iedereen moest alleen frans praten, ook als 2 nederlandstalige collega's onder elkaar praatten, stel je voor, eenen van Aalst tegen iemand van Leuven en daar nog ne gast bij van Antwerpen: 's morgens: bonjour Jef, bonjour Ronny, en ga zo maar door... Als je nederlands sprak kon je het gaan uitleggen bij den grooten baas, le grand chef. Te stom om helpen te donderen en alleen 1 taal machtig: frans, of in sommige gevallen nog echt brussels, amaai zenne . Het is niet meer zo extreem nu, maar nog bijlange niet zoals het zou moeten zijn. ![]() Doet mij denken aan diene gast die bij Hilaire Baconfoit aan het loket komt en antwoord krijgt in het Frans en diene gast daarop: "Sorry meneer maar spreekte gij geen Nederlands?" Waarop den Bacon: "Non... Brussels doerentegen: Oui!" ![]() _________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 07 Feb 2013, 1:59 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 41 Locatie: Aalst |
Met Brussels heb ik geen problemen, is immers één van de laatste restanten van het Vlaamse Broekzele.
|
| 07 Feb 2013, 8:55 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 41 Locatie: Aalst |
|
| 07 Feb 2013, 17:05 |
|
|
Freak
Paus Benedictus treedt af
Paus Benedictus XVI treedt af. Dat heeft het Italiaanse persbureau ANSA bekendgemaakt. Het Vaticaan bevestigt tegenover Reuters dat de paus op 28 februari ontslag neemt. De reden voor zijn ontslag is voorlopig niet bekend, vermoed wordt dat de verhalen over kindermisbruik binnen de kerk de aanleiding vormen. Voor het eerst sinds 1415 Een paus kan ontslag nemen op voorwaarde dat hij dat vrijwillig doet. Een paus kan nooit tot ontslag gedwongen worden of worden ontslagen, omdat er geen hogere macht op aarde bestaat die zulke beslissing kan afdwingen. Pauselijke ontslagen zijn zeer ongewoon. De laatste paus die ontslag nam was Gregorius XII in 1415 Benedictus XVI, in het Duitse Beieren op 16 april 1927 geboren als Joseph Aloisius Ratzinger, is de 265ste paus van de katholieke kerk. Hij werd op 19 april 2005 - drie dagen na zijn 78ste verjaardag - verkozen tijdens het conclaaf van april 2005. Dat werd gehouden na de dood van zijn voorganger, paus Johannes Paulus II. |
| 11 Feb 2013, 13:09 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
louche dinges
_________________ If you never try, you'll never know |
| 11 Feb 2013, 13:25 |
|
|
Freak
De 85-jarige Benedictus XVI treedt af omdat hij door zijn hoge leeftijd niet meer de kracht heeft om de functie van paus uit te oefenen, zo staat in een door het Vaticaan uitgegeven verklaring.
|
| 11 Feb 2013, 13:33 |
|
|
Freak
waly 2 schreef: De 85-jarige Benedictus XVI treedt af omdat hij door zijn hoge leeftijd niet meer de kracht heeft om de functie van paus uit te oefenen, zo staat in een door het Vaticaan uitgegeven verklaring. Mij lijkt dit toch de zoveelste dopingbekentenis die er zit aan te komen... |
| 11 Feb 2013, 14:03 |
|
| Pagina 770 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 768 769 770 771 772 … 885 Volgende |