Nooit Off-topic - Pagina 80 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 78 79 80 81 82 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 40
WLM: [email protected]
Eentje gevonden voor bartos en co:

Afbeelding

28 Okt 2005, 16:43
Nationale Ploeg

Leeftijd: 47
Bomber schreef:
Verbechio schreef:
Ik zen al thuis van Brussel.
Chance da we mee voorin de betoging liepen, want anders stoje dor toch vanavond ze jonges
Citeer:

Tamzak.
Ge doet belgië ( en uzelf) meer schade door te betogen en te staken
Geeft de grote bedrijven nog een reden meer om te verhuizen naar lage loonlanden jong

P.s. schoon ding van unizo: 2 vliegtuigen met spandoek: Werken is een recht!

En da is het inderdaad!!

Awel moest ik van mijnen trap vallen, en ik val met mijne kop plak op mn voordeur, ik lig 2 uur van mezelve en ik word wakker in de kliniek met een hersenschudding, dan zou ik u heel misschien gelijkgeven. :lachen:

Maar nu vind ik dit de grootste onzin die er is!
Of neen, de onzin dat nu uitgekraamd wordt door de bedrijfsleiders, door zeker 75% van bedienden en ambtenaren, m.a.w. mannen die met gemak tot hun 70 zouden kunnen meedraaien vanachter hun bureauke of een of ander deugddoend jobke.

Au hoir af en gon weirken (weirken hé !!!) en we zillen tein iesj voesjklappen ;-)

En op uw argument van : "Geeft de grote bedrijven nog een reden meer om te verhuizen naar lage loonlanden jong".
Dat heeft de regering, of beter de Europese top, in de hand gewerkt! Europa 1, grenzen open was de grootste stommiteit dat ze hebben kunnen doen. Laat ze eens taksen leggen op het invoeren van produkten, en daar wa geld op pakken, in plaats van de gemiddelde burger lastig te vallen met allerhande taksen en miserie. Wordt invoeren duur en blijkt België een goede afzetmarkt, dan zijn ze gewoon verplicht om hun bedrijven hier te laten draaien.
Vynckier, waar ik werk, zit nu ook al enkele jaren in handen van een multinational (General Electric) die zowat bedrijven heeft over gans de wereld. Wij zien ook jaarlijks afdelingen verhuizen. We zijn op 6 jaar tijd van 1300 man afgezakt naar 400.
Ik weet dus perfekt waarover ik spreek!

Laatst gewijzigd door BVW op 28 Okt 2005, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

28 Okt 2005, 16:45
Freak

Leeftijd: 42
Ik zeg ni dak tegen het generatiepact ben, maar van het werk uit zijn wij naar Brussel gegaan. noemt u eigen nen tamzak en zet uw oogkleppen af, kalf

28 Okt 2005, 16:50
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Website: http://www.iendracht.be
Stijn schreef:
En aangezien ik op school zit,bennek voor de verandering nog es thuis :grijns: het mag idd nog meer gebeuren,vooral als er den donderdag iets te doen is in Haaltert,jammer genoeg is het maar 1 keer jaarmarkt op e jaar e :zat:
dat vind ik dus het zotste van al hé, het onderwijs dat staakt ? voor wat ? omdat ze moeten werken tot hun 65 ?????? gvd ze zijn er het vroegst van allemaal van tussen !

den laatste tijd wordt er gewoon gestaakt om te staken, en idd laat die grote bedrijven hier allemaal wel weg trekken... Volvo kondigt aan dat ze nieuwe productie hier gaan doen van een lijn , 10jaar werkzekerheid, en als bedankje een staking erbij  :dans:

28 Okt 2005, 16:55
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
Bartos schreef:
Ondanks het feit dat ik niet bepaald een grote voorstander ben van stakingen zie ik in deze van vandaag toch enkel maar voordelen hoor.
Eerst en vooral moesten we omwille van de problemen die de staking met zich meebrengt vandaag al maar komen werken van 10u tot 15u. Na niks van problemen ondervonden te hebben, kom ik hier rond 10u15 toe om te horen dat we omwille van problemen (de treinen rijden nochtans perfect) al om 12u weer naar huis mogen en toch onze uren voor een ganse dag krijgen. Zo zouden alle werkdagen mogen zijn :grijns: . En dan nog even vernoemen dat we ook maandag 31 oktober, dinsdag 1 november en woensdag 2 november niet moeten komen werken :dans: .

Dat da allemaal kan jonges...
Ik heb geen problemen gehad om in Brussel te geraken. Wel ne gansen dag die betogers vlak naast mij, (en dan nog 20 meter naar beneden he :) ). Azo een lawijt. Tegen een uur of twee waren ze allemaal gepasseerd.

Ik ben zelf ook niet te zot van de vakbonden, maar in dees materie hebben ze ergens wel gelijk.

Er moeten veel meer arbeidsplaatsen komen. Ze zouden ook beter daar wat meer de nadruk op leggen (want dat is waar het probleem zit) dan te janken over die twee jaar langer werken (als ge langer leeft, moet ge ook maar bereid zijn langer te werken, dat vind ik simpele logica). As ge 95 a 100 jaar wordt hebt ge langer geprofiteerd van de staat dan dat ge er voor gewerkt hebt.

28 Okt 2005, 17:26

mja, wie aan de pot zit lekt...

op zich heb ik daar geen problemen mee, maar dan zijn het wel juist die mannen die niet moeten afkomen met klagen vinnek, en dat zijn dus meestal de manne die op de eerste rij staan voor te klagen hé... dat die nog het lef hebben om met hunne kop op tv te komen en iedereen blaaskes wijs te maken vinnek echt schandalig, die 2 pipo's van de vakbonden zijn pecies Hittler en Musoloni, en de gewone mens die volgt en staakt(terecht) maar niet om de redenen dat die 2 dikke nekken opsommen, en dat spelen ze maar al te graag uit !
vandaag genoeg gezien wat vakbonden nog waard zijn... 'k zou zeggen maandag beginnen ze toch gewoon weer te werken .... oeps maandag en dinsdag is het verlof ! :hmm: :lachen: typisch

28 Okt 2005, 17:33
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
Ja dat was ik vergeten, over dat langer werken :
sectoren met zware arbeid, daar moeten natuurlijk wel aanpassingen gebeuren.  Mensen die bijv in de bouw werken, kunt ge niet nog langer laten werken dan dat nu het geval is.

28 Okt 2005, 17:36
Nationale Ploeg

rivelinho schreef:
Bartos schreef:
Ondanks het feit dat ik niet bepaald een grote voorstander ben van stakingen zie ik in deze van vandaag toch enkel maar voordelen hoor.
Eerst en vooral moesten we omwille van de problemen die de staking met zich meebrengt vandaag al maar komen werken van 10u tot 15u. Na niks van problemen ondervonden te hebben, kom ik hier rond 10u15 toe om te horen dat we omwille van problemen (de treinen rijden nochtans perfect) al om 12u weer naar huis mogen en toch onze uren voor een ganse dag krijgen. Zo zouden alle werkdagen mogen zijn :grijns: . En dan nog even vernoemen dat we ook maandag 31 oktober, dinsdag 1 november en woensdag 2 november niet moeten komen werken :dans: .

Dat da allemaal kan jonges...
Ik heb geen problemen gehad om in Brussel te geraken. Wel ne gansen dag die betogers vlak naast mij, (en dan nog 20 meter naar beneden he :) ). Azo een lawijt. Tegen een uur of twee waren ze allemaal gepasseerd.

Ik ben zelf ook niet te zot van de vakbonden, maar in dees materie hebben ze ergens wel gelijk.

Er moeten veel meer arbeidsplaatsen komen. Ze zouden ook beter daar wat meer de nadruk op leggen (want dat is waar het probleem zit) dan te janken over die twee jaar langer werken (als ge langer leeft, moet ge ook maar bereid zijn langer te werken, dat vind ik simpele logica). As ge 95 a 100 jaar wordt hebt ge langer geprofiteerd van de staat dan dat ge er voor gewerkt hebt.

Ik wil jullie allemaal es meepakken nor het werk, om u ne keer een babbelke te laten slaan met de mannen/vrouwen op de werkvloer van rond de 45-50 jaar. Die hebben dan wel nog de goeie "oude" tijden meegemaakt hé. De tijden zonder al te hoge werkdruk, de tijden dat ze liepen te sjotten tussen de rekken in het magazijn, enz.. enz.. En ziet ze maar zitten zenne. Den ene achter den andere thuis met rugklachten, pijn hier, pijn daar... En dan willen ze die nóg langer aan het werk houden  :zot:  Dit terwijl er zovele duizenden jongeren zitten te smeken achter werk...

Wie nu als schoolverlater in die sectoren binnenstapt en meteen geconfronteerd wordt met die alsmaar stijgende werkdruk zou ik op 45-50 jarige leeftijd wel es willen zien zitten naast de huidige 45-50 jarigen. Tegen dan zullen ze de ziekenkassen ook maar beter afschaffen..... hoewel tegen dan zijn die allang failliet ...

*** Com'on you Spurs ***

28 Okt 2005, 17:36

BVW schreef:
Wie nu als schoolverlater in die sectoren binnenstapt en meteen geconfronteerd wordt met die alsmaar stijgende werkdruk zou ik op 45-50 jarige leeftijd wel es willen zien zitten naast de huidige 45-50 jarigen. Tegen dan zullen ze de ziekenkassen ook maar beter afschaffen..... hoewel tegen dan zijn die allang failliet ...
De oorzaak ligt dan wel ook bij die manne die gij daar opnoemt die er jarenlang genoeg van geprofiteerd hebben hé, maar enfin 'k herhaal ik heb er geen probleem mee want wie aan de pot zit, diene lekt...

Maar ofwel gaade langer werken ofwel houde het gelijk het nu is maar moeten we het met veel minder doen... ik vrees voor het algemeen welzijn van dit land, maar hoop voor mezelf dat qua pensioenen en werkloosheiduitkereingen (dus niet qua ziekteuitkeringen, dat mogen ze voor mijn part 90% behouden gelijk het nu is) het inderdaad serieus ingeknipt wordt... iedereen meer en meer sparen voor zijn eigen pensioen ! En tot dat laatste gaan wij (allé laat ons zeggen de -30'ers) toch sowieso gedwongen worden zenne.

28 Okt 2005, 17:50
Nationale Ploeg

Bomber schreef:
en ten twiede, ik gon al weirken, belgacom oansluitingen, das veir elken dag pitjes groaven,

Belgacom? Dan zult ge ongetwijfeld al es een Vynckier-kast in u handen gehad hebben ook.
Enig idee hoe de mens evolueert als em dagelijks (!) dus 56 van die kasten een paar keer in de hand moet nemen, enkele keren moet omdraaien om deze te monteren ?!

Daar zit een slot in die deur, wel die openingen komen er door het freeswerk van machines die ik dagelijks bedien. Daar is 15 seconden voor nodig om dat af te werken, dat plus in en uit nemen uit de machine , daar krijgt ge in totaal 35 seconden voor.
Dat betekent +- 95 stuks per uur, of zo een 760 deuren die per dag door uw handen gaan. En dit is nog maar 1 van de honderden produkten die bij ons gemaakt worden.
Dan kan ik u verzekeren dat het écht wel op 2 jaar kan aankomen ja....

Ik ben 27, zit met ernstige problemen aan de schouder en ellebogen. Tot mijn 60ste is nog 33 jaar.
Tegen dan liggek allang 6 meter dieper aan dit tempo...

*** Com'on you Spurs ***

28 Okt 2005, 17:51
Nationale Ploeg

Bomber schreef:
BVW schreef:
Dit terwijl er zovele duizenden jongeren zitten te smeken achter werk...

ver de mensjen me nen hoeigen diplom est er idd een probleem ver on weirk te geroaken op eir niveau

mor ver de andere ester gdverdmme toch weirk genoeg ze...morja...ze kommen ten 2 doagen en 't stekt eir tegen en ze stieren eir kat... :boos:

*edit: mijn quotes stoaken blijkboar oeik al*

Welja waarom? Omdat ze tegenwoordig enkel de schoon jobkes nog willen. De jobkes waar ze op hun gemak kunnen zitten. Veel verdienen en weinig doen.

Maar nie vergeten dat ook het hard labeur MOET gedaan worden hé. Zonder den bouw, of metaal zijn er geen machines meer, geen huizen, niks...
Daar zitten ze dan schoon op hun bureauke zonder werkvolk...

*** Com'on you Spurs ***

28 Okt 2005, 17:55
nieuw in de eerste ploeg

Gaskonijn schreef:
Eentje gevonden voor bartos en co:

Afbeelding

:boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:  :boks:

28 Okt 2005, 18:11

Leeftijd: 37
om effe vo wa afleiding te zorge in dees discusies :engel:

http://users.telenet.be/vantilborgh/johanmusseeuw.wmv

grappig filmke van de johan!!!!!! :grijns:  :grijns:
(best op volledig scherm bekijke anners zieje zijn zinne ni, want verstaan doejem toch ni goe zne :grijns: )

28 Okt 2005, 18:24
Iendracht.be - beheer

hansken schreef:
om effe vo wa afleiding te zorge in dees discusies :engel:

http://users.telenet.be/vantilborgh/johanmusseeuw.wmv

grappig filmke van de johan!!!!!! :grijns:  :grijns:
(best op volledig scherm bekijke anners zieje zijn zinne ni, want verstaan doejem toch ni goe zne :grijns: )

:D:D:D Is nog goe gevonne  :lachen:  :lachen:  :lachen:

28 Okt 2005, 18:47
Ancien

Leeftijd: 45
die staking duurt officieel maar tot 22u en ik begin te werken om 22u30... DIKKE PECH DUS!!!

Ace had het dus over mij, toen hij praatte over wie het land rechthoudt

bedankt voor de erkenning Ace :grijns:

28 Okt 2005, 20:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 78 79 80 81 82 885