Nooit Off-topic - Pagina 820 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 818 819 820 821 822 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Bericht Re: Nooit Off-topic
Aan mijn stemgedrag zal het niet liggen.
Als we nu collectief anders gaan stemmen, kunnen we de schade beperken, maar hetgeen die verdomde generatie voor ons, ons heeft aangedaan, ja, daar kan ik over klagen.

10 Sep 2013, 9:49
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Ik vraag mij eigenlijk af welke Vlaming nog op SP.a stemt, wat moet ge daar voor zijn? Dat iemand op Groen! stemt puur uit groene overwegingen dat kan ik nog snappen, maar SP.a welke standpunten kunnen een werkende Vlaming daar aanspreken?

10 Sep 2013, 14:26
Ancien

Leeftijd: 47
Kielse Rat schreef:
Als we nu collectief anders gaan stemmen, kunnen we de schade beperken, maar hetgeen die verdomde generatie voor ons, ons heeft aangedaan, ja, daar kan ik over klagen.

Ik hoop dat je het dan enkel hebt over de instroom van vreemdelingen en daarmee de mislukte inburgering, want gezien de levensstijl van de Belg en dito sociale voordelen qua uitkeringen en 'opvangnetten', zou ik me wel schamen om zo'n uitspraak te veralgemenen.

Toegegeven, om onze huidige levensstijl te kunnen behouden hebben we wel meer nodig dan de huidige linkse politiek (lees traditionele partijen). Confederalisme, waar iedereen zijn eigen boontjes moet doppen is hier al één stap...maar om te gaan spreken van wat de vorige generatie ons heeft aangedaan, dat is zeer kort door den bocht! Ik wil gerust de hoge prijs van welvaart blijven betalen (lees belastingsdruk) als het volk daar niet armer gaat van worden.

De vorige generatie heeft zich vooral krom gewerkt, waar deze luxe-generatie nu de vruchten van plukt. Het is de schuld van het te linkse beleid jaren 60 tot 90, die de eigenheid van ons land heeft aangetast. Het kon geen kwaad...én laat ons vooral niet vergeten dat de het interpretatie van godsdienst is die alles heeft kapot gemaakt. En hersenspinsels van extremisten (zowel bij Christenen, Joden als Moslims) kunt ge nu eenmaal niet veranderen, hoe je dat ook wil.

Ik zal ook anders stemmen in 2014 en nog één keer in 2018, als er dan in wezen niets veranderde, zal dat de laatste keer zijn dat ik naar de stembus trok en zal ik me scharen achter -'t zijn allemaal dezelfde-

10 Sep 2013, 14:30
Freak

71 procent van de vreemdelingen die nog geen 5 jaar in belgie verblijven heeft geen werk.71 PROCENT. :hmm: gaan die voor de latere pensioenen zorgen?

10 Sep 2013, 14:38
nieuw in de eerste ploeg

witzwet schreef:
Kielse Rat schreef:

Ik hoop dat je het dan enkel hebt over de instroom van vreemdelingen en daarmee de mislukte inburgering, want gezien de levensstijl van de Belg en dito sociale voordelen qua uitkeringen en 'opvangnetten', zou ik me wel schamen om zo'n uitspraak te veralgemenen.

Toegegeven, om onze huidige levensstijl te kunnen behouden hebben we wel meer nodig dan de huidige linkse politiek (lees traditionele partijen). Confederalisme, waar iedereen zijn eigen boontjes moet doppen is hier al één stap...maar om te gaan spreken van wat de vorige generatie ons heeft aangedaan, dat is zeer kort door den bocht! Ik wil gerust de hoge prijs van welvaart blijven betalen (lees belastingsdruk) als het volk daar niet armer gaat van worden.

De vorige generatie heeft zich vooral krom gewerkt, waar deze luxe-generatie nu de vruchten van plukt. Het is de schuld van het te linkse beleid jaren 60 tot 90, die de eigenheid van ons land heeft aangetast. Het kon geen kwaad...én laat ons vooral niet vergeten dat de het interpretatie van godsdienst is die alles heeft kapot gemaakt. En hersenspinsels van extremisten (zowel bij Christenen, Joden als Moslims) kunt ge nu eenmaal niet veranderen, hoe je dat ook wil.

Ik zal ook anders stemmen in 2014 en nog één keer in 2018, als er dan in wezen niets veranderde, zal dat de laatste keer zijn dat ik naar de stembus trok en zal ik me scharen achter -'t zijn allemaal dezelfde-

Met de vorige generatie bedoel ik wel degelijk de mei '68 ers.
Die hebben natuurlijk voor de instroom van vreemdelingen gezorgd, het pamperbeleid als het ware uitgevonden, de laksheid in ons onderwijssysteel ingevoerd en zo veel meer. Als jij zegt dat die zich krom gewerkt hebben, dan, euhm, begrijp ik je toch niet zo goed. Dat krom werken hebben de generaties daarvoor gedaan.

10 Sep 2013, 15:25
nieuw in de eerste ploeg

Zienaa schreef:
Ik vraag mij eigenlijk af welke Vlaming nog op SP.a stemt, wat moet ge daar voor zijn? Dat iemand op Groen! stemt puur uit groene overwegingen dat kan ik nog snappen, maar SP.a welke standpunten kunnen een werkende Vlaming daar aanspreken?

Werkende Vlaming zei u?
Ik denk niet dat er 5 procent van de werkende Vlamingen voor de SPa stemt.

10 Sep 2013, 15:26
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
waly 2 schreef:
71 procent van de vreemdelingen die nog geen 5 jaar in belgie verblijven heeft geen werk.71 PROCENT. :hmm: gaan die voor de latere pensioenen zorgen?

al die illegalen hier direkt buiten zal al iets helpen !
welke partij gaat hier iets aan doen ?
Juist, ... ... ...

10 Sep 2013, 15:46
Nationale Ploeg

Zelfs al zou een partij er iets willen en kunnen aan doen, dan worden die toch direct op het matje geroepen door Europa.

10 Sep 2013, 16:15
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Zienaa schreef:
Zelfs al zou een partij er iets willen en kunnen aan doen, dan worden die toch direct op het matje geroepen door Europa.

dat al die illegalen hun matje oprollen en ginder in hun thuisland den bekeerder gaan uithangen en Jejoen gaan steunen, hier hebben ze niks meer te zoeken, de kas is leeg. :lol:

10 Sep 2013, 16:35
Nationale Ploeg

http://www.hln.be/hln/nl/2021/Hoe-moet- ... aren.dhtml

Goede zaak voor onze werkgelegenheid... :hmm:

11 Sep 2013, 9:39
forumlegende

En voor de Aerschotstraat en 't Schipperskwartier ook goed nieuws :lol:

11 Sep 2013, 10:04
Nationale Ploeg

Ik was hiernet aan het station van Aalst voorbij gewandeld en de scholen waren net uit. Ik maak me dus ernstige zorgen bij wat mijn eventuele kinderen later in de klas gaan moeten zitten.

11 Sep 2013, 12:26
nieuw in de eerste ploeg

Je moet je daar geen zorgen over maken. Het is heel duidelijk eigenlijk. Het zijn feiten en het gaat er alleen maar slechter op worden. Bovendien trekt het Onderwijs, een departement dat al een uiterst links bolwerk is, de kaart van de spreiding waardoor je rond het probleem niet meer omheen kan. Mijn kindjes gaan nu naar een dorpsschool (en ééntje naar de onthaalmoeder) op den buiten. Daar valt dat voorlopig nog mee. In het secundair sta je voor dillemma's:
In de hoop dat ze capabel zijn de humaniora aan te vatten moet je kiezen tussen een vrij elitaire school zoals het Sint-Jozefscollege (waar ik mijn kinderen niet echt zie in passen), het Sint-Maartenscollege of de Dams (beiden naar verluidt al redelijk gekleurd - en dat verbetert niet met de jaren hé), in Aalst. Dan heb je nog het college in Ninove en het IKSO in Denderleeuw (ook redelijk gekleurd), en dan heb je nog de pistes Zoutehem en Iejzel (quasi onmogelijk gezien de culturele - en beschavingsbarrière tussen de Denderstreek en de Vlaamse Ardennen), alsook de pistes Mere en Gijzegem. Maar deze laatsten zijn eigenlijk grote dorpsscholen, wat ook een nadeel is vind ik.
Als ze hun manieren niet houden kan ik ze nog altijd op internaat sturen naar Limburg ook natuurlijk. :D

11 Sep 2013, 13:13
Nationale Ploeg

Zoals het met de kwaliteit van het onderwijs evolueert, zeker ten gevolgde van de hoge aantal anderstaligen waardoor de rest ook achterstand oploopt ziet het er naar uit dat het onderwijs in zijn geheel achteruit gaat. De hervormingen die Pascal Smet wil doorvoeren zijn ook volledig op maat van leerlingen met een achterstand.

Ik denk dat er in de toekomst meer en meer mensen die het kunnen betalen hun kinderen naar privé of meer elitaire scholen zullen sturen. De rest zal noodgedwongen in andere klassen moeten zitten.

11 Sep 2013, 13:37
Ancien

Leeftijd: 47
Zienaa schreef:
Zoals het met de kwaliteit van het onderwijs evolueert, zeker ten gevolgde van de hoge aantal anderstaligen waardoor de rest ook achterstand oploopt ziet het er naar uit dat het onderwijs in zijn geheel achteruit gaat. De hervormingen die Pascal Smet wil doorvoeren zijn ook volledig op maat van leerlingen met een achterstand.

Ik denk dat er in de toekomst meer en meer mensen die het kunnen betalen hun kinderen naar privé of meer elitaire scholen zullen sturen. De rest zal noodgedwongen in andere klassen moeten zitten.

Volgens mij is het te laat om iets te veranderen. Het drastisch inperken van de Sociale Zekerheid en uitkeringen, zoals werkloosheid, is hier misschien nog een oplossing om immigratie onaantrekkelijk te maken. Natuurlijk als in je soc.zekerheid gaat beginnen snoeien tref je ook de modale, hardwerkende Vlaming. Ouden dus harde keuzes zijn.

11 Sep 2013, 14:01
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 818 819 820 821 822 885