|
|
| Pagina 10 van 12 |
[ 172 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 8 9 10 11 12 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Miniem
Geen enkel land heeft een democratie?
Kijk naar zwitserland, -Daar wordt bij elke belangrijke beslissing een referendum ingeroepen( je krijgt een brief thuis dus het duurt maar enkele ogenblikken om het in orde te brengen) -Panacheren mag, dus je kan totaal onafhankelijk van een partij je volksvertegenwoordiger(s) kiezen. (= stemmen op verschillende partijen) -... Dit kan je bij mijn weten toch wel een Democratie noemen. _________________ E.A. till I die! |
| 10 Okt 2006, 22:05 |
|
|
forumlegende
Euh...wat is een systeem van volksvertegenwoordiging anders dan een democratie????
![]() |
| 11 Okt 2006, 9:57 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 20 Apr 2006, 17:28 Berichten: 2983 Leeftijd: 45 Locatie: Buggenhout |
awel wou er nie op reageren maar volgens mij heeft het 1 met het ander te maken
|
| 11 Okt 2006, 10:20 |
|
|
Reserve
En toch vraag ik me af waarom wij, brave burgers, verplicht worden om te gaan stemmen,als de grote verliezers dan NOG mee mogen besturen, erg vind ik dat,democratie, men voeten
![]() |
| 11 Okt 2006, 11:36 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52 Berichten: 6580 Leeftijd: 11 Locatie: Lé Website: http://www.spionkop-lede.tk |
indien we nie zouden moeten stemmen zou het geen democratie zijn
_________________ www.spionkoplede.com |
| 11 Okt 2006, 11:49 |
|
|
forumlegende
MOETEN stemmen is inderdaad juist gezegd, schaf die stemplicht af en het VB zakt ineen...Niemand wil het echter riskeren.
|
| 11 Okt 2006, 11:53 |
|
|
Freak Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13 Berichten: 5023 Leeftijd: 42 Locatie: Lede |
awel ik zen na es compleet tegen de afschaffing van de stemplicht. kversta uk ni da er zo veel mensjen eir nix aantrekken van de politiek. zeker op gemeentelijk vlak is da toch belangrijk
iedereen zou moeten content zen da ge meugt stemmen_________________ 22/04/2007 - 17/04/2011 |
| 11 Okt 2006, 12:15 |
|
|
forumlegende
Misschien wel, mor in Europa staan we al bijna alleen met onze stemplicht...En die mensen die er zich nets van aantrekken stemmen toch meestal op 't VB, allé zo ervaar ik dat toch...
|
| 11 Okt 2006, 12:28 |
|
|
Reserve
Lid geworden op: 17 Okt 2005, 1:11 Berichten: 322 Locatie: Denderleeuw |
Ik snap die stemplicht ook niet, ook al zou ik zelf wel bijven gaan stemmen. Maar als dat bepaalde mensen niet intreseert moeten die daar op good luck een bolleke gaan kleuren (en dat gebeurt wel degelijk hoor). In europa zijn enkel wij en de grieken nog verplicht om te gaan stemmen, al de rest heeft de keuze.
|
| 11 Okt 2006, 12:39 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
tympanum2 schreef: Misschien wel, mor in Europa staan we al bijna alleen met onze stemplicht...En die mensen die er zich nets van aantrekken stemmen toch meestal op 't VB, allé zo ervaar ik dat toch... Ik ben daar eigenlijk zo zeker niet van. Ik vraag me af of er niet veel mensen zijn die zich niks van politiek aantrekken en naar de stembus trekken met het gedacht op gelijk welke partij te stemmen, zolang het maar niet op het VB is. Terwijl ik dikwijls de indruk heb dat de mensen die op het VB stemmen een stuk vastberadener zijn in hun keuze en die ook zouden bevestigen als er stemrecht ipv stemplicht zou zijn. |
| 11 Okt 2006, 12:46 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
de iendrachters schreef: Geen enkel land heeft een democratie? Kijk naar zwitserland, -Daar wordt bij elke belangrijke beslissing een referendum ingeroepen( je krijgt een brief thuis dus het duurt maar enkele ogenblikken om het in orde te brengen) -Panacheren mag, dus je kan totaal onafhankelijk van een partij je volksvertegenwoordiger(s) kiezen. (= stemmen op verschillende partijen) -... Dit kan je bij mijn weten toch wel een Democratie noemen. ![]() _________________ If you never try, you'll never know |
| 11 Okt 2006, 17:49 |
|
|
forumlegende ![]() Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18 Berichten: 2862 Locatie: Erembodegem aan den denjer |
Gemeenteraadsverkiezingen zijn dan nog het +/- meest democratische : de meeste naamstemmen gelden voor een mandaat; de "pot"
Ge ziet dat in de uitslagen in de kranten : heel wat "springers" = mensen op een 15e plaats die kunnen zetelen ten nadele van enen op de 6e; omwille van het meeste naamstemmen. Anders ligt het met de parlementaire verkiezingen : dat vind ik boerenbedrog in het quadraat. Alle bekende koppen -per partij -zetten zich vooraan; worden verkozen en treden dan af ten voordele van de "opvolgers" die eigenlijk de pionnen zijn van de resp.partijbesturen..... Wat de stemplicht betreft : moest men dat afschaffen weet ik nog niet zo zeker of het VB hiermee zou teruggedrongen worden. Als de kandidaten genoeg inhoudelijke capaciteiten hebben wordt dit gewaardeerd en gaan de mensen ,voor die persoon in kwestie, wél gaan stemmen. |
| 11 Okt 2006, 19:03 |
|
|
Ancien ![]() Lid geworden op: 17 Mei 2005, 14:16 Berichten: 4399 Leeftijd: 45 Locatie: Atom |
Jaja de verkiezingen, ik was der al van gedegouteerd, en het wordt er met den dag nog erger van, zelfs al is er in mijn brievenbus terug plaats voor de échte belangrijke post...
In Opwijk ook een staaltje van 'de Belgische democratie'... _________________ es da ier e fistjen... |
| 11 Okt 2006, 23:02 |
|
|
forumlegende ![]() Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18 Berichten: 2862 Locatie: Erembodegem aan den denjer |
beste johan
inderdaad ik ben de rie teirlinck die in de late jaren zestig begin zeventig ged.4 jaar bij den eendracht gespeeld heb in die vier jaar heb ik de max. aan wedstr.gespeeld ook het beruchte jaar tegen cercle brugge speelde 30 op 30 wedstr. ik blijf er steeds bij als we met de spelers die we toen had.we op een paar jaren tijd naar eerste zouden door gest.zijn inderd.met spelers die genoemde als lockefer-collyns maar ook denul a.boone ed.suys r. maertens m. halyd r.taelemans j. lecock cl.van derelst gaston en zo vele anderen ook ik wens u en uw vlaamsbelang vrienden een hartelijk proficiat met julie ongeloofelijke uitslag met gemeende vlaamse groeten henri Bericht van Henri Teirlinck - ex EA speler Verkozen voor het VB Liedekerke |
| 12 Okt 2006, 16:44 |
|
|
Nationale Ploeg
jowwan schreef: beste johan inderdaad ik ben de rie teirlinck die in de late jaren zestig begin zeventig ged.4 jaar bij den eendracht gespeeld heb in die vier jaar heb ik de max. aan wedstr.gespeeld ook het beruchte jaar tegen cercle brugge speelde 30 op 30 wedstr. ik blijf er steeds bij als we met de spelers die we toen had.we op een paar jaren tijd naar eerste zouden door gest.zijn inderd.met spelers die genoemde als lockefer-collyns maar ook denul a.boone ed.suys r. maertens m. halyd r.taelemans j. lecock cl.van derelst gaston en zo vele anderen ook ik wens u en uw vlaamsbelang vrienden een hartelijk proficiat met julie ongeloofelijke uitslag met gemeende vlaamse groeten henri Bericht van Henri Teirlinck - ex EA speler Verkozen voor het VB Liedekerke spreken jullie daar bij het VB één of andere code of zo? |
| 12 Okt 2006, 17:07 |
|
| Pagina 10 van 12 |
[ 172 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 8 9 10 11 12 Volgende |