|
|
| Pagina 3 van 5 |
[ 65 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
forumlegende ![]() Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18 Berichten: 2862 Locatie: Erembodegem aan den denjer |
Bericht Re: Inge Vervotte
'k mag né oan de stoat beginnen; vanin
1978 ben ek al geklasseerd . oek al emmek nen A1 fiscalitoit ; mor 'k em op men veiroifd 't ettikket van "stoatsgevoirlek" (schoin joaren z'ent bé de vlemse beweigingen ) |
| 27 Mar 2008, 13:47 |
|
|
Junior
Lid geworden op: 19 Jan 2008, 6:44 Berichten: 239 Leeftijd: 46 Locatie: Lebbeke WLM: [email protected] |
Bartos schreef: Ela jongens, das wel mijne groten baas hé. Ze blijft alleszins ook in de nieuwe regering de minister van het ministerie waar ik werk. vraagske... tot op welke hoogte zijn 'natura-activiteiten' af t trekken? |
| 27 Mar 2008, 17:28 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
nonkel marcel schreef: placietjen schreef: Ps: Nuri dit is momenteel het enige van informatie dat ik weet (zie bijlage) En dat ik door die eerste selectie door ben (diplomma in orde dus) 1625 netto per maand... het kan slechter als starter hé Ah ok, ik dacht dat je al het schriftelijk gedeelte geslaagd was. Ze hebben de diplomavereisten wel wat veranderd: mijn sessie (2005) was de laatste waarvoor een diploma 2 cycli volstond, zonder verdere specifieke eisen. Schriftelijk gedeelte is vrij eenvoudig, daartussen nog een persoonlijkheidstest op PC om je profiel te bepalen en tenslotte het mondelinge gedeelte, dat niet zo eenvoudig is. Goede voorbereiding en kennis van de fiscale actualiteit is vereist. Als ge daarvoor slaagt, moet ge uw voorkeur geven (BTW, Directe Belastingen, AKRED,...) en komt ge ofwel in een databank, ofwel moogt ge direct aan uw stage beginnen van 1 jaar. Die stage bij Financiën valt niet te onderschatten: veel testen en een eindwerk voor de niveau 1's. Startloon is idd niet slecht en wordt enkel maar beter met de jaren (anciënniteit, gecertif.opleidingen,...) en ge kunt intern promotie maken (via behalen van brevetten). Hoe zit dat ewa in elkaar ? Moet ik daarvoor een beetje leren ? 'k bedoel, ze gaan ginder toch nog geen kennis testen ? Als het puur persoonlijkheidstests zijn kan ik natuurlijk weinig op voorhand doen. Een schriftelijke test is er niet meer hoor Nuri (zie die pfd). Een volgende ronde zou direkt de mondeling test zijn... (heb je daar ook info rond ? ) Werk jij dan bij financiën ? En op welke dienst dan ? _________________ If you never try, you'll never know |
| 27 Mar 2008, 20:03 |
|
|
Rode kaart ![]() Lid geworden op: 27 Okt 2006, 0:00 Berichten: 1407 Locatie: Rendac city |
Die persoonlijkheidstest was bij mij op de PC: ge krijgt nen hoop vragen binnen een bepaalde tijdslimiet waarbij gepeild wordt naar je karakter en andere eigenschappen zoals oa leidingsgevend, doorzetter,... Eigenlijk vragen ze elke keer hetzelfde maar dan anders geformuleerd, gewoon zien dat ge uzelf niet constant tegenspreekt.
Op basis daarvan wordt je profiel gevormd. Op het mondeling wordt dat dan besproken, zowel de positieve als negatieve zaken. Ze vragen dan een voorbeeld te geven om dat dan te staven (vb. je bent precies leidinggevend, kan je daar een voorbeeld van geven, of hoe zou jij een probleem met een ondergeschikte oplossen, ander voorbeeld: uit de test blijkt dat je ambitieus bent, hoe zie jij je toekomst bij Financiën?). Voor die persoonlijkheidstest moet je je niet echt voorbereiden.Voor dat mondeling moet je je toch wel deftig voorbereiden. Bij mij zat iemand van Selor, van de BTW en van de Directe belastingen. Je moet een tekst trekken over een economisch-fiscaal onderwerp en krijgt dan een half uur de tijd om die tekst te lezen en samen te vatten. Daarna komen ze je halen, moet je de tekst samenvatten en stellen ze daarover wat vragen (en vooral: je eigen mening). Daarna moet je jezelf voorstellen en vragen ze je of je de fiscale actualiteit volgt. Je kan het gesprek eigenlijk wat sturen door zelf wat onderwerpen aan te brengen, daarover stellen ze je dan vragen. Tenslotte wordt je profiel besproken en krijg je typische vragen waarom je voor Financiën wil werken, wat je afweet van de structuur van Financiën enz... Wij moesten 24/40 halen. Bereid je goed voor, volg de fiscale actualiteit en zie dat je de structuur binnen Financien wat kent. Ikzelf werk idd op Financiën: 2 jaar op klassiek BTW-kantoor en nu 4 jaar op Hoofdbestuur. |
| 27 Mar 2008, 20:31 |
|
|
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Merci voor de info.
Ge moet inderdaad 12 op 20 halen op alle tests en er is ook een numerus clausus. 200 na eerste proef en 150 na 2de proef. die persoonlijkheidstest is ook bij mij op pc. 2,5u ség, ze gaan het ginder precies aal moeten weten .Nuja als ze u daar bij FCD-supporters zwieren moet ge een sterke persoonlijkheid hebben natuurlijk ![]() _________________ If you never try, you'll never know |
| 27 Mar 2008, 20:46 |
|
|
Rode kaart ![]() Lid geworden op: 27 Okt 2006, 0:00 Berichten: 1407 Locatie: Rendac city |
Helaas wordt er tegenwoordig bij Financien strenger opgetreden tegen pestgedrag.
![]() Succes ermee! |
| 27 Mar 2008, 20:53 |
|
|
forumlegende ![]() Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18 Berichten: 2862 Locatie: Erembodegem aan den denjer |
Ge kentj anders, Placiet, ne kierj sollisiteren
bé de Gerolf Annemans, vér den economische cel van 't vb. 'k za e goe woerekke ver aaa doen. |
| 27 Mar 2008, 21:07 |
|
|
Bericht Re: weirk & studes
vandaag laatste gesprek gehad op selor,
brrrr, die leggen u daar wel serieus op de rooster... maar toch, belangrijke ervaring opgedaan en wie weet ben ik bij de 150 (van de nog overblijvende 200). _________________ If you never try, you'll never know |
| 16 Mei 2008, 18:16 |
|
|
placietjen schreef: vandaag laatste gesprek gehad op selor, brrrr, die leggen u daar wel serieus op de rooster... maar toch, belangrijke ervaring opgedaan en wie weet ben ik bij de 150 (van de nog overblijvende 200). told you so. wat vroegen ze zo al? |
| 23 Mei 2008, 11:56 |
|
|
eigenlijk veel te weinig kennisgericht naar mijn goesting.
't was vooral mijn reacties bekijken, ze halen echt het bloed van onder u nagels en op die momenten moet ge dus kalm blijven en terug goed blijven praten. Den eene keer lukte dat betere als den andere... 'k kan niet zeggen of het goed of slecht was. Voorbeelden waren: van ja: vind je dat de overheid zich moet moeien dmv fiscale maatregelen om het milieu te verbeteren ?Dan ging het over die aftrekbaarheid van bedrijfswagens enzo... Waarna ik aanhaalde dat autoindustrie grote invloed had op het feit dat er nog maar weinig vooruitgang gemaakt is... dat was zo een antwoord waarvan ge zag dat ze wisten dat ik de nagel op de kop sloeg... maar langs de andere kant weet ik niet of dat antwoord geapreccierd werd situatie: je hebt moeilijke belastingsplichtige, zoek je een oplossing in wederzijds overleg of pas je strikt de regels toe. Waarna ze je woorden in de mond leggen die je niet gezegd hebt... zo zeiden ze dat ik beweerde dat er geen grijze zone was op fiscaal vlak... Van ja: hoe pak je conflictsituaties aan enzo: daar antwoordde ik van: in eerste plaats niet in moeien en laten bezinken, nadien door goede communicatie dan de partijen aanspreken zonder partij te kiezen. Waarop diene oude zei van: jamaja bij de FOD moet je wel partij kiezen . Moest ik beginnen uitleggen dat er een verschil is in conflict met collegas en met uw "klanten".En dan nog zo een ambetante vraag: heb je al te maken gehad met situatie waarin je een deadline kreeg ? Antwoord natuurlijk: ja. En dan kwam het er op den duur op neer dat als je goed onder stress kan werken, dat ge dan de rest vd tijd niet gemotiveerd zijt... Enfin, heb dat altijd weerlegt zonder veel van slag te zijn denk ik. Maar op de vraag hoe de structuur vd overheidsdienst in elkaar zat had ik precies wat meer diepgaand moeten antwoorden... Dat was eigenlijk wel een serieuze misser achteraf bekeken, had ik beter eens goed bekeken. _________________ If you never try, you'll never know |
| 23 Mei 2008, 18:17 |
|
|
ben ook door mondelinge ploeg doorgeraakt
42ste op de lijst, nu wachten op de start van de opleiding. En ook nog mijn diploma behalen natuurlijk ![]() _________________ If you never try, you'll never know |
| 02 Jul 2008, 15:21 |
|
|
Proficiat, toekomstig collega!
Enige voorkeur qua administratie? |
| 02 Jul 2008, 15:26 |
|
|
nonkel marcel schreef: Proficiat, toekomstig collega! Enige voorkeur qua administratie? Zal vennootschapsbelasting worden of inkomstenbelasting hebben denk ik, dat lieten ze toch uitschijnen. En ik had dat ook als voorkeur opgegeven. Gij zit op den BTW zeker ? Dat is tijdens mijn studies gebleken dat dat niet echt mijn ding is. ![]() _________________ If you never try, you'll never know |
| 02 Jul 2008, 15:32 |
|
|
Jep, BTW.
Valt wel mee, heb niet eens een fiscale achtergrond. Zie pm. |
| 02 Jul 2008, 15:59 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
nonkel marcel schreef: Jep, BTW. Valt wel mee, heb niet eens een fiscale achtergrond. Zie pm. Gewoon graag mensen kloten volstaat al waarschijnlijk . |
| 02 Jul 2008, 16:00 |
|
| Pagina 3 van 5 |
[ 65 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende |