|
|
| Pagina 2 van 10 |
[ 149 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 … 10 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien ![]() Lid geworden op: 17 Mei 2005, 14:16 Berichten: 4399 Leeftijd: 45 Locatie: Atom |
Bericht Re: Aalst riskeert boete van 18.500 euro
placietjen schreef: boris clitoris schreef: big daddy schreef: denderspeler de petter mag dan wel keihard ne bal in de dugout van aalst schieten 't was Irribarren ![]() Gans die fase begint met een overtreding op Couly. Daarop trapt een Dender-speler BEWUST de bal tegen Couly, die nog op de grond ligt. En pas daarop werpt iemand van onze bank (verzorger/dokter) de bal op De Petter, met de gekende gevolgen... _________________ es da ier e fistjen... |
| 15 Jan 2008, 14:06 |
|
|
Reserve Lid geworden op: 06 Mei 2006, 22:46 Berichten: 320 Leeftijd: 39 Locatie: Ninove |
hopelijk heeft dat geen gevolg zoals KIA bij Brussels. (ok ja daar was het wel al zo dat ze Vermeersch al hadden verwittigd)
|
| 15 Jan 2008, 14:19 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:18 Berichten: 2248 Leeftijd: 45 Locatie: Pamel |
Gans den boel is inderdaad begonnen na de goal van Munyaneza, die het nodig vond om met de vinger op de mond naar de Aalst tribune te lopen, dat ze de foto's en beelden er maar bijhalen! En het was zeker niet slim om dat een tweede keer te laten afroepen door de ref.
Nog één ding, degene die zeggen dat ze in vak H bij de spionkop niets hoorden(wat niet wil zeggen dat het van daaruit kwam), die hadden hun oorapparaat niet in vrees ik, want ik stond daar ook en hoorde aan mijn rechterzijde toch wat oerwoudgeluiden, kant van zittribune volgens mij Ok, het waren wat enkeleingen, maar hopelijk zien deze in dat dit niet hoort en we positief in het daglicht willen komen, want de pers klopt steeds alles op, vergeet dat niet! _________________
|
| 15 Jan 2008, 14:26 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 07 Feb 2006, 12:47 Berichten: 1442 Leeftijd: 39 Locatie: Hofstade WLM: [email protected] |
Pieter schreef: hopelijk heeft dat geen gevolg zoals KIA bij Brussels. (ok ja daar was het wel al zo dat ze Vermeersch al hadden verwittigd) Niet overdrijven ook hé, zoals beloofd is er een stukje verzachtende proza van mijn hand naar HNB. Ik denk dat OPC hier ook zijn rol kan hebben in het geheel: Het maken van een aantal: anti-rascistische slogans. "Zemme wit, zemme zwet, wér draugen 'n Iendracht in ons ert" Zum Beispiel. Start een internetpetitie, verspreid die massaal. Laat u massaal en op een gestaafde, verantwoorde manier horen bij de bond (zonder iemand in het harnas te jagen) Wat Dufoor en met name Munyaneza betreft, durf ik het natrappen noemen, omwille van het doorgestuurd worden bij onze club Als zelfs "nonkel Marcel" verklaart niets storends te hebben gehoord, dan kunnen deze zaken toch gebruikt worden bij een quasi onvermijdbare procedureslag, lijkt me. Mvg, Ik _________________ Come on Iendracht! Let's Roll!!! "Giejn boerepeerd in ons stee, mor Devos in een slee. Kristof vér 11" |
| 15 Jan 2008, 14:29 |
|
|
Scholier
wheel's armée schreef: Wat Dufoor en met name Munyaneza betreft, durf ik het natrappen noemen, omwille van het doorgestuurd worden bij onze club Geeft nu toe. Hoe zou je nu zelf zijn. Op 19-jarige leeftijd doorverwezen worden nadat je (in tweede klasse) het merendeel van de wedstrijden hebt gespeeld. Hiermee keur ik zijn gedrag uiteraard niet goed, maar begrijp hem wel. |
| 15 Jan 2008, 15:41 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 07 Feb 2006, 12:47 Berichten: 1442 Leeftijd: 39 Locatie: Hofstade WLM: [email protected] |
villa schreef: wheel's armée schreef: Wat Dufoor en met name Munyaneza betreft, durf ik het natrappen noemen, omwille van het doorgestuurd worden bij onze club Geeft nu toe. Hoe zou je nu zelf zijn. Op 19-jarige leeftijd doorverwezen worden nadat je (in tweede klasse) het merendeel van de wedstrijden hebt gespeeld. Hiermee keur ik zijn gedrag uiteraard niet goed, maar begrijp hem wel. Zijn gedrag valt te begrijpen, maar ook te verklaren, en dat kunnen misschien verzachtende omstandigheden zijn voor een reactie van kinderen (jeugd)tribune. Da valt denk ik genoeg te bewijzen en te argumenteren. _________________ Come on Iendracht! Let's Roll!!! "Giejn boerepeerd in ons stee, mor Devos in een slee. Kristof vér 11" |
| 15 Jan 2008, 15:48 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44 Berichten: 958 Leeftijd: 51 Locatie: Abu Dhabi |
Mijn post is waarschijnlijk wat tussen de lijnen gevallen op het Dender-topic, en als ik de reacties van de staantribune zo lees, is het blijkbaar op de zittribune gebeurd.
Anyway, hieronder nogmaals mijn post. Er is dus wel degelijk iets gebeurd (blijkbaar enkel of vooral op de zittribune, hoewel ik de indruk had, ik zat op de eerste rij, dat er ook vanop de staantribune werd geroepen, de rechterkant dan wellicht, zoals hier al een paar keer werd vermeld). Daarbij komt nog dat de ref net aan de kant van de zittribune stond toen er geroepen werd en je zag hem onmiddellijk onze richting op kijken. Dat kan dan gebeuren (hoewel ik het niet goed praat, ben sowieso tegen enige vorm van racisme + Nguekam zat achter mij, leuk voor hem Maar dat de lijnrechters het verhaal van de ref bevestigen, is dan ook dikke SCHEISSE !! Als jullie het op de staantribune nog niet eens gehoord hebben, net als de Dendersupporters, dan kunnen die lijnrechters dit ook helemaal niet gehoord hebben. In ieder geval, ik vrees voor het ergste, want het rapport van de scheids zal het zwaarste doorwegen + na wat er in Nieuwkerken gebeurd is, zullen ze bij de Bond Aalst wel weten liggen. Misschien dat die 15 randdebielen die de 2de keer riepen vanaf nu gewoon thuisblijven?? We kunnen jullie missen als kiespijn. Door jullie schuld zullen we wellicht een serieuze noot mogen betalen + een match zonder publiek. Waarvoor van harte dank Dit was mijn post op onze Dender-topic, trouwens. Ik vind het echt schandalig hoe het racisme-incident zo opgeklopt wordt in de media. Het Laatste Nieuws ook (maar ja, een kwaliteitskrant kan men dat dan ook moeilijk noemen). Op de voorpagina en zo. Het is net alsof wij constant Munyaneza en Sylla hebben zitten uitmaken en dat zij dan met 2 doelpunten het zwijgen oplegden. Wat een dikke zever, en zo zie je maar eens hoe nieuws in de kranten gebracht worden. Ik geloof geen bal meer van die kranten. Aan de andere kant echter... ik weet niet goed waar iedereen op het forum stond of zat... Ik zat op onze zittribune, en na die provocatie van Munyaneza werd er inderdaad heel luid door heel veel supporters het welberuchte oerwoudgeluid geproduceerd. Het waren niet een paar supporters, maar wel degelijk velen. En dan te bedenken dat Nguekam achter mij zat in de zittribune, die zal zich ook wel op zijn gemak gevoeld hebben. Dus een dikke aan alle supporters doe oerwoudgeluiden gebracht hebben. Er zijn andere manieren om Henri uit te kakken na zijn provocatie. Dus de scheidsrechter liet het spel niet stilleggen na onze "voile zwette", maar wel degelijk na de eerste keer "oeoeoeoe" kreten in onze vakken. Voile zwette werd dan op hem geroepen toen omgeroepen werd dat er geen racistische kreten meer mochten geroepen worden. En dan zijn er natuurlijk die randidioten bij ons die het dan toch in hun hoofd kregen om het een 2de maal te doen en Ik zei het nog tegen mijn pa nadat ze het omgeroepen hadden : wedden dat er hier een daar nog een paar zullen zijn die het niet zullen snappen?. En ja hoor, Mayonaise was aan de bal en prijs... Daarop liet de scheids de match de 2de maal stilleggen. Sommigen onder de EA supporters zullen het toch echt nooit afleren In ieder geval : er is dus wel degelijk iets gebeurd, maar de scheids moet ook maar consequent zijn en mayonaise geel geven na zijn provocatie. Bij Aalst kregen ze geel na het beklimmen van de omheining na het doelpunt. Ook terecht volgens het boekje, maar hij moet consequent zijn (maar ja, Belgische scheidsrechters hebben nu niet echt een diploma in consequentie ) En wat de media betreft _________________ Ich traum' von dir! In meinen Träumen bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach', spielt mein Verein irgendwo anders... In Liga Zwei. Ich liebe dich. |
| 15 Jan 2008, 16:14 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44 Berichten: 958 Leeftijd: 51 Locatie: Abu Dhabi |
en nog iets : het "ssssssst"-geluid was aanvankelijk niet ironisch hoor. Het werd gebruikt omdat er toch nog een debiel was die zo marginaal genoeg was om het in zijn hoofd te halen een derde keer te willen aanvangen met het oerwoudgeluid !!!
Gelukkig werd hij snel op zijn plaats gezet, en nadien was het ssssst uiteraard ironisch. Lang leve de simpelen van geest. _________________ Ich traum' von dir! In meinen Träumen bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach', spielt mein Verein irgendwo anders... In Liga Zwei. Ich liebe dich. |
| 15 Jan 2008, 16:17 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
Dit is mijn reactie naar HNB:
Onder het mom van racisme Enkele uitzonderingen daargelaten is iedereen het er over eens dat het verachtelijke fenomeen racisme geen plaats verdient in onze voetbalstadia. Om in dit opzet te slagen, zijn niet alleen strenge repressieve en bestraffende maatregelen noodzakelijk, maar dient het kwaad in de eerste plaats bij de wortel te worden uitgeroeid. De bekerwedstrijd tussen streekgenoten Dender en Eendracht Aalst toonde nogmaals aan dat hier op dit vlak nog een groot onontgonnen gebied ligt. De acteertalenten van bepaalde figuren waren van een verbijsterend hoog niveau. De sensationale en tendentieuze berichtgeving in de pers de dag nadien was zoniet nog beter. Henri Munyaneza beweert dat hij zich geviseerd voelde door de Aalstaanhang, maar lijdt aan selectief geheugenverlies en vergeet dat er tot zijn doelpunt, gevolgd door het bekende 'vinger-op-de-mondgebaar' naar de Aalsterse fans, op de tribunes geen enkel onvertogen woord of kreet, laat staan een uiting van racisme, te horen viel. Het vinger-op-de-mondgebaar werd nota bene wel door scheidsrechter Gumienny opgemerkt, maar die vertikte het Munyaneza hiervoor te bestraffen, terwijl uitlokking tot nader order nog steeds bestraft dient te worden. Enkele onverlaten verlaagden zich tot oerwoudgeluiden (verschoon hen, zij weten niet beter), maar dat was geenszins een georganiseerd gebeuren. Scheidsrechter Gumienny achtte echter zijn tijd gekomen de spreekwoordelijke olie op het vuur te gieten en liet tot tweemaal toe omroepen om 'racistische spreekkoren' achterwege te laten. Mogelijke gevolgen voor Eendracht: een boete van 18 400 euro plus een wedstrijd achter gesloten deuren! Zolang racisme niet structureel wordt aangepakt, zullen dergelijke belachelijke strafmaatregelen de regel zijn en zal men aan de H. De Strooperlaan menen goed bezig te zijn, want er is immers een makkelijke schuldige aangeduid. Het Nieuwsblad sterkt de bonzen in hun overtuiging, want kopt: "Henri Munyaneza en Norman Sylla leggen racistische Ajuinen het zwijgen op". Dankjewel voor zoveel belediging aan mijn adres, maar ik voel me niet geroepen aan uw veralgemening te beantwoorden. En verder: "[...] kreeg de racistische spreekkoren nauwelijks bedaard (na elke oproep werd er een volume hoger 'vuile zwarte' gescandeerd)". Hier stelt u zich echt wel aan met uw onwetendheid, want met de kreet 'vuile zwarte' beschimpt men vandaag nog enkel de man in het zwart (zelfs wanneer die er in het groen of het geel bijloopt). Doeken we onze vaderlandse voetbalcompetitie dan beter niet op? Wekelijks en op álle velden horen we die slogan die behoort tot de folklore van het voetbal. Wat ík heb opgestoken van de wedstrijd is dat Dender nu al de hete adem van Eendracht in zijn nek voelt, getuige daarvan de carnavaleske vreugdetaferen na het behalen van hun verdiende overwinning. Alles is voorhanden om de kaarten in de Denderstreek opnieuw te schudden. Dat dit zal gebeuren is slechts een kwestie van tijd. |
| 15 Jan 2008, 16:22 |
|
|
Rode kaart ![]() Lid geworden op: 14 Jul 2007, 11:58 Berichten: 165 |
Onder het mom van racisme
Stuur dit mooie en zeer goed artikel ook naar HLN. _________________ Op naar 2 de klas |
| 15 Jan 2008, 16:39 |
|
|
Vaste Waarde
elfahem schreef: Dit is mijn reactie naar HNB: Onder het mom van racisme Enkele uitzonderingen daargelaten is iedereen het er over eens dat het verachtelijke fenomeen racisme geen plaats verdient in onze voetbalstadia. Om in dit opzet te slagen, zijn niet alleen strenge repressieve en bestraffende maatregelen noodzakelijk, maar dient het kwaad in de eerste plaats bij de wortel te worden uitgeroeid. De bekerwedstrijd tussen streekgenoten Dender en Eendracht Aalst toonde nogmaals aan dat hier op dit vlak nog een groot onontgonnen gebied ligt. De acteertalenten van bepaalde figuren waren van een verbijsterend hoog niveau. De sensationale en tendentieuze berichtgeving in de pers de dag nadien was zoniet nog beter. Henri Munyaneza beweert dat hij zich geviseerd voelde door de Aalstaanhang, maar lijdt aan selectief geheugenverlies en vergeet dat er tot zijn doelpunt, gevolgd door het bekende 'vinger-op-de-mondgebaar' naar de Aalsterse fans, op de tribunes geen enkel onvertogen woord of kreet, laat staan een uiting van racisme, te horen viel. Het vinger-op-de-mondgebaar werd nota bene wel door scheidsrechter Gumienny opgemerkt, maar die vertikte het Munyaneza hiervoor te bestraffen, terwijl uitlokking tot nader order nog steeds bestraft dient te worden. Enkele onverlaten verlaagden zich tot oerwoudgeluiden (verschoon hen, zij weten niet beter), maar dat was geenszins een georganiseerd gebeuren. Scheidsrechter Gumienny achtte echter zijn tijd gekomen de spreekwoordelijke olie op het vuur te gieten en liet tot tweemaal toe omroepen om 'racistische spreekkoren' achterwege te laten. Mogelijke gevolgen voor Eendracht: een boete van 18 400 euro plus een wedstrijd achter gesloten deuren! Zolang racisme niet structureel wordt aangepakt, zullen dergelijke belachelijke strafmaatregelen de regel zijn en zal men aan de H. De Strooperlaan menen goed bezig te zijn, want er is immers een makkelijke schuldige aangeduid. Het Nieuwsblad sterkt de bonzen in hun overtuiging, want kopt: "Henri Munyaneza en Norman Sylla leggen racistische Ajuinen het zwijgen op". Dankjewel voor zoveel belediging aan mijn adres, maar ik voel me niet geroepen aan uw veralgemening te beantwoorden. En verder: "[...] kreeg de racistische spreekkoren nauwelijks bedaard (na elke oproep werd er een volume hoger 'vuile zwarte' gescandeerd)". Hier stelt u zich echt wel aan met uw onwetendheid, want met de kreet 'vuile zwarte' beschimpt men vandaag nog enkel de man in het zwart (zelfs wanneer die er in het groen of het geel bijloopt). Doeken we onze vaderlandse voetbalcompetitie dan beter niet op? Wekelijks en op álle velden horen we die slogan die behoort tot de folklore van het voetbal. Wat ík heb opgestoken van de wedstrijd is dat Dender nu al de hete adem van Eendracht in zijn nek voelt, getuige daarvan de carnavaleske vreugdetaferen na het behalen van hun verdiende overwinning. Alles is voorhanden om de kaarten in de Denderstreek opnieuw te schudden. Dat dit zal gebeuren is slechts een kwestie van tijd. sebiet nog naast elkaar in de tribune en naast elkaar in de krant:p_________________ Come on Iendracht! Let's Roll!!! "Giejn boerepeerd in ons stee, mor Devos in een slee. Kristof vér 11" |
| 15 Jan 2008, 16:45 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
mispost
Laatst gewijzigd door elfahem op 15 Jan 2008, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 15 Jan 2008, 16:49 |
|
|
Nationale Ploeg
elfahem schreef: Dannyp98 schreef: Onder het mom van racisme Stuur dit mooie en zeer goed artikel ook naar HLN. Moeilijk, want ik heb enkele citaten uit HNB opgenomen... Kvind Jan Van Lijsebeth trouwens iets geloofwaardiger dan Wim Redant. |
| 15 Jan 2008, 16:50 |
|
|
Nationale Ploeg
mispost, sorry, kzen goe bezig
|
| 15 Jan 2008, 16:50 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Dat stuk over racisme in Het Laatste Nieuws was denk ik niet van Jan Van Lijsebeth, maar van een "nationale" reporter. Vandaag in het streeknieuws wel een stuk van Van Lijsebeth, maar hier word met geen woord gerept over de oerwoudgeluiden. Wel over de mooie bekercampagne en de goeie supporters
|
| 15 Jan 2008, 17:10 |
|
| Pagina 2 van 10 |
[ 149 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 … 10 Volgende |