Artikels - Pagina 102 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 100 101 102 103 104 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 65
Bericht Re: Artikels
I totally agree...
(zoals wel vaker...)

Hoed ons aub voor paniek en putten maken en (nog meer) noodaankopen.
Proberen met wat er is, evalueren en volgend jaar bijsturen...
(en het blijft niet verboden om van en mirakel te dromen, maar het zou toch een wreed mirakel moeten zijn...)

10 Dec 2008, 20:34
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Ik kan begrijpen dat ze vervangingen doen, als ze de huidige brol kwijtgeraken. Ik neem aan dat met het salaris van Van Mieghem, Franck, Kabongo, Iakovlevski, ... men bijvoorbeeld 2 serieuze kleppers kan binnenhalen..

Probleem is: wie wilt bovenstaande sukkelaars in hun ploeg ...

10 Dec 2008, 20:57
Ancien

Leeftijd: 45
Jeroen schreef:
Ik kan begrijpen dat ze vervangingen doen, als ze de huidige brol kwijtgeraken. Ik neem aan dat met het salaris van Van Mieghem, Franck, Kabongo, Iakovlevski, ... men bijvoorbeeld 2 serieuze kleppers kan binnenhalen..

Da is het hem hé. Als ge ene wilt binnenhalen, gaat er volgens mij toch eerst ene moeten vertrekken (onze kern is al te groot).

En wie wilt er in godsnaam zulke krabbers?!

10 Dec 2008, 20:58
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 35
Ik denk dat het eerder de bedoeling is om met nieuwjaar te beginnen met een ploeg voor volgend seizoen te beginnen bouwen, en hopelijk lukt het dan wel he

10 Dec 2008, 20:59
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Boris schreef:
Jeroen schreef:

Da is het hem hé. Als ge ene wilt binnenhalen, gaat er volgens mij toch eerst ene moeten vertrekken (onze kern is al te groot).

En wie wilt er in godsnaam zulke krabbers?!

Daarom dat ik misschien vrees dat er spelers zullen vertrekken die we niet kwijtwillen, maar die wel gewild zijn. Ik denk aan Lord, Seminck, Dessaer, ...

11 Dec 2008, 11:02
Ancien

Leeftijd: 47
josken schreef:
Ik denk dat het eerder de bedoeling is om met nieuwjaar te beginnen met een ploeg voor volgend seizoen te beginnen bouwen, en hopelijk lukt het dan wel he

laat ons hopen dat dit net de verklaring kan zijn waarom men aan sponsors het geld van volgend seizoen reeds vroeg om te betalen.

11 Dec 2008, 13:39
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
http://streekkrant.rnews.be/nl/regio/ovl-9300/eendracht-krijgt-toelage-voor-kunstgras/Article-1184683226347-1194494777180.html

19 Mar 2009, 22:23
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Eendracht Aalst mikt op jeugd via Project 90

Voorzitter Dirk De Bruecker is helemaal gewonnen voor het Project 90 dat door het jeugdbestuur verder wordt uitgewerkt. Steven Smet is tevreden dat de jeugdwerking in nauw contact zal staan met de nieuwe hoofdcoach Kris Vanderhaegen.

Iedereen heeft de mond vol over het Project 90, maar wat houdt het precies in?

Steven Smet: 'We mikken via dit unieke project op een verankering van de jeugd in de eerste ploeg. Eendracht is met een zakencijfer van 1,5 miljoen euro een KMO en moet dan ook als dusdanig geleid worden. Ik wil benadrukken dat ik geen jeugdcoördinator ben zoals wel eens wordt beweerd. We werken met een cel van vijf mensen die voortdurend overleggen. Het ligt in de bedoeling dat de club op elke positie in het eerste elftal bekijkt wie uit de jeugd kan doorstromen vooraleer een nieuwe speler wordt aangetrokken. Eendracht zal nooit met elf jeugdspelers kunnen aantreden, maar we willen de eigen jeugdspelers wel maximaal laten doorstromen.'

Er was veel te doen om de denkcel die de jeugdwerking naar verluidt wil introduceren om greep te krijgen op de selectiepolitiek?

'De denkcel bestaat uit vijf personen waarbij de hoofdcoach als nummer één de eindverantwoordelijkheid draagt. Daarnaast functioneert een scout die zowel externe spelers als de eigen jeugd zal evalueren. Een derde persoon komt uit de jeugdwerking en moet aangeven op welke posities er zich talent aandient met een reële kans op doorstroming naar de eerste ploeg. Een vierde persoon moet erover waken welk soort voetbal we willen brengen. De violen van de eerste ploeg en de jeugdploegen moeten daarbij op elkaar afgesteld worden. De vijfde persoon is de manager die de contracten bespreekt en tevens als spreekbuis zou fungeren.'

Het kostenplaatje is niet mis met een brede trainersstaf?

'We beogen een technische staf met twee veldtrainers, een physical coach en een externe coach die we bij voorkeur rekruteren uit de eigen stal. Jongens van 16 tot 21 jaar krijgen zo op creatief, technisch, mentaal, fysiek en inzichtelijk vlak de nodige prikkels om de laatste sprong naar de eerste ploeg te maken. Er wordt inderdaad zwaar geïnvesteerd in de jeugd, maar op termijn verwachten we return.' (rwd)

HNB
(rwd)

01 Apr 2009, 10:53
Scholier

Leeftijd: 47
Stukje over een artikel in Sport-Voetbalmagazine van woensdag

Als Aalst zes procent van de mensen uit de stad aantrekt gaan er 4500 naar de voetbal. Maar Aalst is zo'n beetje het FC Antwerp van Oost-Vlaanderen: slecht bestuur, slechte accomodatie, overschatting,..

Als ze nu zouden herrijzen, zouden ze rap een tweede KV Mechelen kunnen creëren: acht- tot tienduizend man, sfeervol. De eigenheid van Aalst is groot: die gaan nergens anders naartoe. Mensen van Aalst gaan nooit naar Denderleeuw.

Stukje van Trudo Dejonghe (sporteconoom)

Later nog meer, er staat ook nog een artikel in van Wim Redant die het over het voetbal in de Denderstreek heeft, nu heb ik geen tijd meer.

04 Apr 2009, 17:30
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Steven schreef:
Stukje over een artikel in Sport-Voetbalmagazine van woensdag

Als Aalst zes procent van de mensen uit de stad aantrekt gaan er 4500 naar de voetbal. Maar Aalst is zo'n beetje het FC Antwerp van Oost-Vlaanderen: slecht bestuur, slechte accomodatie, overschatting,..

Als ze nu zouden herrijzen, zouden ze rap een tweede KV Mechelen kunnen creëren: acht- tot tienduizend man, sfeervol. De eigenheid van Aalst is groot: die gaan nergens anders naartoe. Mensen van Aalst gaan nooit naar Denderleeuw. Stukje van Trudo Dejonghe (sporteconoom)

Later nog meer, er staat ook nog een artikel in van Wim Redant die het over het voetbal in de Denderstreek heeft, nu heb ik geen tijd meer.

:kots:

04 Apr 2009, 17:33
Ancien

Leeftijd: 38
Niels De Schutter - Eendracht Aalst 'Toekomst ligt op het middenveld'

Eendracht Aalst snakt naar het einde van het seizoen. De aanstelling van de nieuwe coach Kris Van Der Haegen noch de voorbije bestuurswissel bracht voorlopig veel zoden aan de dijk. Niels De Schutter werd zondag uitgespeeld als centrale verdediger, maar was daar niet onverdeeld gelukkig mee.

'Boussu was een klasse sterker dan Aalst en we ondergingen een hele wedstrijd door het gebeuren. Voor Eendracht staat niets meer op het spel, maar je gaat toch steeds om te winnen. We maakten nooit aanspraak op een resultaat en versierden hooguit één kans. Iedereen verwachtte dit seizoen meer van Eendracht en ook volgend seizoen zal de lat opnieuw hoog liggen. We draaiden dit seizoen gewoon mee in de middenmoot en dat betekent een enorme teleurstelling voor een club als Eendracht die snel naar tweede klasse wil.'

'Zelf werd ik na Gent-Zeehaven een tweede keer centraal achterin geposteerd. Ik doe dat zonder morren voor de ploeg, maar bewijs me er geen dienst mee. Na de inbreng van Dessaer verhuisde ik opnieuw naar de rechtsachter waar ik al een heel seizoen speel.'

'Ik ben niet echt tevreden met mijn seizoen, maar ik werd ook wel op een resem posities uitgespeeld terwijl mijn toekomst op het middenveld ligt. Op één vaste positie zou ik ook sneller vooruitgang boeken. Als verdediger ben ik een meeloper terwijl ik op het middenveld wel mijn stempel kan drukken. Ik speel daar ook liefst.' (RWD)

Bron: Nieuwsblad Online.

22 Apr 2009, 22:21
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 35
Gilles schreef:

Eendracht Aalst snakt naar het einde van het seizoen. De aanstelling van de nieuwe coach Kris Van Der Haegen noch de voorbije bestuurswissel bracht voorlopig veel zoden aan de dijk. Niels De Schutter werd zondag uitgespeeld als centrale verdediger, maar was daar niet onverdeeld gelukkig mee.

'Boussu was een klasse sterker dan Aalst en we ondergingen een hele wedstrijd door het gebeuren. Voor Eendracht staat niets meer op het spel, maar je gaat toch steeds om te winnen. We maakten nooit aanspraak op een resultaat en versierden hooguit één kans. Iedereen verwachtte dit seizoen meer van Eendracht en ook volgend seizoen zal de lat opnieuw hoog liggen. We draaiden dit seizoen gewoon mee in de middenmoot en dat betekent een enorme teleurstelling voor een club als Eendracht die snel naar tweede klasse wil.'

'Zelf werd ik na Gent-Zeehaven een tweede keer centraal achterin geposteerd. Ik doe dat zonder morren voor de ploeg, maar bewijs me er geen dienst mee. Na de inbreng van Dessaer verhuisde ik opnieuw naar de rechtsachter waar ik al een heel seizoen speel.'

'Ik ben niet echt tevreden met mijn seizoen, maar ik werd ook wel op een resem posities uitgespeeld terwijl mijn toekomst op het middenveld ligt. Op één vaste positie zou ik ook sneller vooruitgang boeken. Als verdediger ben ik een meeloper terwijl ik op het middenveld wel mijn stempel kan drukken. Ik speel daar ook liefst.' (RWD)

Met andere woorden, als em de garantie niet krijgt dat ie volgend seizoen op het middenveld mag spelen is em weg

22 Apr 2009, 22:27
Freak

Leeftijd: 45
josken schreef:
Gilles schreef:

Met andere woorden, als em de garantie niet krijgt dat ie volgend seizoen op het middenveld mag spelen is em weg

ik dacht het niet, die ligt nog onder contract !

22 Apr 2009, 22:27
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
niels heeft trouwens gelijk.. op het midden betekent hij veel meer dan op den back
maar ja als je daar niets anders hebt.. dan krijgde dat soort van verschuivingen, die eveneens een vorm van kwaliteisverlies inhouden... zonde toch allemaal hoe ongebalanceerd de kern is

22 Apr 2009, 22:31
Ancien

Leeftijd: 46
Davy schreef:
niels heeft trouwens gelijk.. op het midden betekent hij veel meer dan op den back
maar ja als je daar niets anders hebt.. dan krijgde dat soort van verschuivingen, die eveneens een vorm van kwaliteisverlies inhouden... zonde toch allemaal hoe ongebalanceerd de kern is

Mja, polyvalent zijn, heeft zijn nadelen hé. Als de ploeg draait, maal je daar niet om, maar als het tegenslaat zoals dit seizoen dan steken de irritaties de kop op... En je ziet het probleem naar volgend jaar al - De Schutter, Van Damme, Verheyden, een nieuwe nummer tien, Wouter Moreels - voor drie plaatsjes...

Is in de voorbereiding (ook vorig seizoen) vaak als centrale verdediger uitgespeeld en kon nooit echt bekoren op die plaats. Tegen een mindere ploeg als Gent-Zeehaven kan je u dat nog permitteren, tegen een sterkere ploeg niet. Wel erg dat een De Schutter moet toegeven dat Boussu een klasse sterker is dan den Iendracht als je ziet dat je met Franck, Filipovic, De Groote en Coulibaly in je basisploeg startte... Boussu moest vorig jaar krabben om erin te blijven en nu...

Moesten we nu nog eens versterking halen waar het nodig is, zou het al mooi zijn - bijvoorbeeld eens beginnen met een echte rechtsback. Na Landuyt heb ik er hier geen echte meer gezien. Vandenbrande was nog het beste alternatief dan. En als die Coppens eigenlijk ook meer een middenvelder is, ja dan zijn we nog niet echt een stap verder... Zondag Peruwelz eens goed in de gaten houden hé, loopt misschien nog wat bruikbaars tussen...

23 Apr 2009, 7:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 100 101 102 103 104 497