Transfers 2008 - 2009 - Pagina 80 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1939 berichten ]  Ga naar pagina 1 78 79 80 81 82 130
 Transfers 2008 - 2009 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Leeftijd: 44
Bericht Re: Transfers 2008 - 2009
berthez schreef:
BVW schreef:
berthez schreef:
Stijn schreef:
Dantschotter is de keeper van Beveren geloof ik. Daarvoor bij Cercle.
Maar vooraleer je het gerucht zou verder verspreiden : er klopt geen reet van. Pure caféklap.

kheb dan ook gezegd dat dit van een onbetrouwbare bron komt. dat de grootte al getekend heeft weet ik wel met zekerheid

En als ik nu zeg dat nog niemand getekend heeft, gaat ge mij dan ook geloven?
Tis nie omdat iemand mondeling "rond" is, dat het daarvoor al op papier staat hé ;)

We zullen zien eh :p
ik geef u mezelf het voordeel van de twijfel

da zijn 2 vliegen in 1 klap

03 Jan 2009, 0:03
Rode kaart
Rode kaart

Transfer van Degroote is rond, hij komt jullie rangen versterken.
Filipovic gaat niet in op ons voorstel als hulptrainer, en staat heel dicht bij jullie.

03 Jan 2009, 0:11
Vaste Waarde

Filipovic is inderdaad ne zeer goeie speler, maar moest ik van het bestuur zijn, ik zou toch liever nen trefzekere centrumspits binnenhalen, ipv ne verdediger nu dat Arnold weg is.

03 Jan 2009, 1:11
Ancien

Leeftijd: 38
nonkel marcel schreef:
Transfer van Degroote is rond, hij komt jullie rangen versterken.

Degroote wordt eind januari ook al 31. Ik dacht dat die nog een stuk jonger was. Al kan die uiteraard nog een paar jaartjes mee.

03 Jan 2009, 1:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Titus schreef:

Er is een verschil tussen ze moeilijk buiten krijgen en ze niet buiten krijgen eh. Dat ge Van Mieghem en al den anderen brol moeilijk buiten krijgt is normaal, maar zoals Stijn zegt de transferperiode is nog lang en ge hebt nog tijd genoeg om ze te verpatsen.

Van Mieghem kunt ge nog verpatsen, altijd clubs met zo een gekke voorzitter die graag "namen" binnen halen.

Hoeveel spelers zouden er trouwens niet even graag voor Meldert gaan spelen als voor EA ?
Sommigen zelfs liever voor Meldert als ze 50 euro meer krijgen op een maand.

03 Jan 2009, 1:14
Ancien

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Allez De Groote zou dus den eersten zijn. Laat ons hopen dat er morgen officieel nieuws op de site volgt (ook nog omtrent enkele anderen).

03 Jan 2009, 4:05
Ancien

Leeftijd: 46
Davy schreef:
ik weet nu niet hoeveel waarheid hier ondertussen staat; maar voortgaand op de vele insinuaties, zie ik dan enkel spelers komen, die toch nog heel wat vraagtekens oproepen als je praat over "scorend vermogen", en dan merk ik tegelijk op dat we voor die spelers allicht ook nog op de koop toe ons enige wél draaiende copartiment (de verdediging) hiervoor duchtig moeten herschikken, en misschien wel verzwakken (mocht seminck vertrekken). dat is ook op zijn minst een serieus risico. De ingewikkelde constructies die er lijken aan te komen, bewijzen hoe ze zich in banen en bochten moeten wringen om die spitsen te kunnen halen.

nu ik wil niet te kritisch zijn: de puinhoop zo rond nieuwjaar was meer dan aanzienlijk, en de opdracht om er scorend vermogen bij te halen op dit moment bijna schier onmogelijk.. wie laat er wél graag zijn spelers gaan die het goed doen?

en ik blijf van mening dat; zolang je achteraan de tandem dessaer en seminck kunt posteren, dat ge daar beter niet aan raakt, laat staan dat ge deze laatsten nu al verkoopt.

noodzaak is en blijft 2 spitsen... een linksback of een middenvelder (tenzij het een type troch is) hebben we minder nodig

Ik ga akkoord met Davy en ga zelfs nog een stapje verder. Ook al zijn het allemaal goeie spelers (op papier) die zullen komen (afwachten zeker), mij lijken dit allemaal aankopen om gewoon krampachtig vast te kunnen houden aan dat klote 4-5-1 systeem... En wat heeft dat systeem ons zonder een Troch al opgebracht??? Niks... Sinds Troch hier weg is (en wat ook al duidelijk was in de matchen vorig seizoen waar Thomas er door blessure niet bijliep), is er nog NIEMAND die ook nog maar enigzins dat deel van het veld is gaan bestrijken waar Thomas altijd liep. De ruimte tussen de spits en het middenveld (met andere woorden, de ruimte tussen de twee halve cirkels in het aanvallend compartiment) is nooit opgevuld (zelfs niet in de betere matchen tegen Gent-Zeehaven en Peruwelz hé) en met de spelers die nu vermeld worden, zie ik dat niet meteen veranderen. Dat wil ofwel zeggen dat ze Franck nog altijd in die rol willen duwen en dat is gewoon die gast zijn plaats niet (toch hun lesje nog niet geleerd??) ofwel hebben ze Degroote de garantie gegeven dat als hij komt, hij zal uitgespeeld worden als pure aanvallende middenvelder (volgens Marcel blijkbaar zijn favoriete positie). Het is te hopen...

Want indien hij komt om Van Mieghem te vervangen, ga je weer uw middenveld volproppen zonder dat de pijnpunten eruit gaan. Bovendien heb je met Couly en Van Damme bewezen dat het beter kan gaan, je hebt Franck en De Schutter nog achter de hand en als Jens uit blessure terugkeert kan je eindelijk met een kwaliteitsvol en gebalanceerd middenveld uitpakken. Maar waarom er daar altijd 5 moeten staan??? Raar

Alle respect voor een Filipovic maar wat is zijn absolute sterkte? Raids de flank af gevolgd door knappe crossballen... Nu Arnold weg is, is Boto uw enige spits... Gaat die de flankvoorzetten van Filipovic binnenkoppen als enige spits van 1m70??? Ni vergeten dat Lord voor Filipovic speelt en Filipovic zich dus met name op zijn verdedigende taak zal moeten richten en hij was in eerste bij ons al niet van de snelsten... Als Lord zijn spel op Filipovic gaat moeten afstemmen ipv omgekeerd dan verliezen we het enige verrassingselement dat nog in onze ploeg zit ook... En wat doe je dan nog met Steurs??

Met andere woorden - mooie namen misschien - maar volgens mij niet de spelers die onze gebreken gaan wegwerken en die voor een totale ommekeer gaan zorgen.

Als ik dan hier nog lees ook dat ze Dessaer als verdedigende middenvelder gaan uitproberen... Sorry hoor jongens, maar achteraan heb je ook duelkracht nodig... Ik zie Van Dender ook graag spelen, en als je dan toch een centrale verdediger wil opofferen om er absoluut NOG een verdedigende middenvelder van wil maken, gebruik Stefken dan daarvoor. Deed dat de tweede helft tegen Turnhout in de troosting van de eindronde vorig jaar en deed dat verre van slecht. Is bovendien sterk in positiespel en heeft een betere passing dan Dennis. Plus: heb je het merendeel van de spitsen in derde gezien?? - dat zijn tanken van een dubbele meter - daar heb je de body van Dennis gewoon nodig - Van Dender is wel een kop kleiner hé en niet die krachtpatser...

En ik krijg de indruk dat Aalst het walhalla voor de verdedigende middenvelders aan het worden is. In vierde had je de beste twee voor die posities in tweede, derde en vierde. Beide nagenoeg nooit geblesseerd, perfect positiespel en regelmatig BEIDE hun doelpuntje meepikkend ook. Een ervan moest meteen opkrassen voor een betere voetballer maar met het resultaat dat de balans nooit meer hetzelfde is geweest, nummer twee verloren we dit jaar en dat voel je ook. Voor hetzelfde geld was die betere voetballer van hierboven (Couly) ook al weg wegens tactische onkunde. Nu heb je in eerste instantie op die positie Franck, Coulibaly en Van Damme en in tweede instantie De Schutter en Thomas Spotbeen. Waarom je dan ook nog eens Dessaer zou willen omturnen, is mij een groot raadsel... Als je geen goals wil tegenkrijgen in plaats van er minstens zelf een of twee te maken, speel dan met vier verdedigers, ne libero erachter en hou er vijf op het middenveld. Dan zit je ook ni met een probleem over hoe een spits aan te spelen, want je stelt er gewoon geen meer op...

Ik stel alleen vast dat we, ondanks al een gans jaar met een 4-5-1 te hebben gespeeld, we verdedigend bij vlagen nog steeds poepsimpel worden uitgespeeld - iets wat al sinds vorig seizoen een probleem is. Geen probleem als je er aan de andere kant altijd eentje meer kan inleggen, maar dat is dit seizoen helemaal niet het geval en dus kom je in elke wedstrijd wel in de problemen... Als je dan de namen ziet die circuleren, dan zie op zijn zachtst gezegd geen indicatie dat we het op de aanval gaan gooien... Ofwel ga je voor een puur verdedigende 4-5-1 waarbij je alles op de organisatie en de toevallige counter zet, ofwel ga je voor een systeem waarbij je met combinatievoetbal en balbezit tot bij je spits(en) geraakt... Wat wij doen al een heel seizoen lang, is met dat laatste gedacht het veld opstappen wat intrinsiek ook onze kwaliteiten zouden moeten zijn, maar door onze opstelling, de invulling van de namen en het gebrek aan balans loop je tegen een goed georganiseerde tegenstander altijd achter de feiten aan.

Als je bovendien absoluut een verdediger wilde aantrekken, moest je maar op zoek gaan naar 1 kwaliteit en dat is snelheid want dat heeft geen enkele van onze verdedigers. Seminck en Van Dender zijn misschien niet traag, maar tegen een snelle spits gaat er geen een die van De Veirman weg houden. Ook Vandenbrande, De Schutter, Steurs en Spotbeen zijn geen snelheidsduivels. Filipovic ook niet.

Op basis van alle spelers en de namen die circuleren en ervan uitgaand dat er niemand vertrekt, is dit onze kern:

Doelmannen: De Veirman - Lambrecht
Rechtsback: Spotbeen T - De Schutter - Vandenbrande (desnoods Van Damme)
Centrale verdediging: Seminck - Dessaer (of als alternatief de drie hierboven + Van Dender)
Linksback: Van Dender - Steurs - Filipovic (of De Schutter als alternatief)
Linkermiddenvelder: Lord (of Steurs in uiterste nood)
Rechtmiddenvelder: Podevijn - Niels Spotbeen (of als alternatief Van Damme / Vandenbrande)
Centraal middenveld - ALLEMAAL VERDEDIGENDE MIDDENVELDERS: Franck, Couly, Van Damme zeker, stand-ins T. Spotbeen, De Schutter, Grysolle (dus Dessaer - geen idee waarom je die daar ook nog wil bijzetten???)
Voorlopig vraagteken voor welke plaats hij is binnengehaald: Degroote (allez als hij al komt hé)
Spits: Boto

Wat mij opvalt, zijn veel te veel spelers voor bepaalde posities (terwijl je daar net al de meest polyvalente had) en dus, in mijn ogen, een van de meest onevenwichtige kernen die ik hier de laatste tien jaar heb gezien... Ik zie bij deze kern nog altijd dezelfde problemen als bij de aanvang van het seizoen (en toen had je Arnold nog en zelfs een Boussoufa waar je, als je zou durven, ook andere tactieken zou hebben mee kunnen uitproberen) - nagenoeg allemaal verdedigend ingestelde spelers - buiten onze flankmiddenvelders 0 creativiteit en geen diepgang... Boto die zonder steun wordt opgegeten door twee centrale verdedigers zoals tegen Boussu...

Iemand die vanop afstand durft schieten, zit er (misschien op Degroote of Filipovic na) weer niet tussen, niemand die snelheid heeft buiten Lord, geen spitsen die het verschil kunnen maken, geen fourier die weet waar hij moet lopen... Echt bizar....

Als je al dat verdedigend geweld ziet, zou je verdorie beter Kabongo ervoor zetten en zoals Diegem puur op de counter spelen...

En ja: we gaan inderdaad sommige "vedetten" van voor Nieuwjaar niet meer zien, maar we zullen ze wel nog achter de schermen schoon mogen betalen...

Ik vind het rare transfers sorry. En euh, waarom iedereen hier naar boven blijft kijken??? Je volgt op ZESTIEN punten van de eerste plaats en je hebt zelf maar zes punten voor op een barrageplaats (want wees maar zeker dat Peruwelz die punten zal verliezen)... dan moet je mijn insziens heeeel nederig zijn en schoon naar beneden kijken. Uw start van de terugronde is op URS de Centre dan thuis tegen Wetteren... Haal je daar geen zes op zes, speel je een heel seizoen lang tegen de barrage of men dat hier ni graag hoort of niet...

Het bewind van Garre was een ramp, zijn ideëen nog slechter maar de versterkingen met Nieuwjaar in dat fatale jaar boezemden mij alvast meer vertrouwen in. De Ridder en Mertens waren vaste waardes in de nationale jeugdploegen en dat lieten ze ook merken, Buyssens had meteen présence/werkkracht in verdedigend opzicht (en maakte ook nog een tweetal goals zeker - op Bornem en op Dender) en Glorieux en Vandenbulcke waren ook echte meerwaardes dat moment. Want al die gasten hadden 1 ding gemeen: de honger om zich te bewijzen - voor zichzelf en om zich te tonen aan scouts, etc. Dat zie ik in de huidige aankopen nu niet terug... En ook toen had je eigen talenten rondlopen met Van Belle, Amazou, Lorré, Sulmon... Van die transfers was alleen Lootens niet echt een groot succes - al kon hij gerust de evenknie genoemd worden van een Steurs in zijn eerste maanden bij ons inzake inzet...

Ik blijf eerder realistisch (misschien voor het merendeel pessimistisch) en ik vond onze kern er op papier bij aanvang van dit seizoen zelfs nog net iets sterker uitzien dan nu en dat bleek al zo een ramp te zijn... Ik hoop echt dat ik helemaal mis ben en dat jullie me alleen kunnen uitlachen achteraf, maar ik begrijp de visie achter de aankopen niet echt, sorry...

03 Jan 2009, 4:11
Ancien

Leeftijd: 45
berthez schreef:
Stijn schreef:
Dantschotter is de keeper van Beveren geloof ik. Daarvoor bij Cercle.
Maar vooraleer je het gerucht zou verder verspreiden : er klopt geen reet van. Pure caféklap.

kheb dan ook gezegd dat dit van een onbetrouwbare bron komt. dat de grootte al getekend heeft weet ik wel met zekerheid

Zijt ge dan nie beter dat ge het NIET zegt? (wetende hoeveel geruchtenverslaafden daar meteen opspringen...)

03 Jan 2009, 4:41
Ancien

De tijd zal het idd allemaal uitwijzen...

03 Jan 2009, 4:42
Ancien

Leeftijd: 45
Jan schreef:

Wijs gesproken Jan!
Pintje gedronken?

03 Jan 2009, 4:43
Ancien

Boris schreef:
Jan schreef:

Wijs gesproken Jan!
Pintje gedronken?

Efkes buitengeweest vanavond :D, kga ver maffen jong.

03 Jan 2009, 4:44
Nationale Ploeg

Leeftijd: 64
Vandaag in HNB :

"Wouter Degroote heeft getekend, Flippo doet dat zo goed als zeker ook."
Van Copel geen sprake en men heeft mij deze ochtend ook bevestigd dat die dan toch niet komt. Wittesaele? Geen nieuws!

03 Jan 2009, 9:35
forumlegende

Leeftijd: 43
SERRE schreef:
Vandaag in HNB :

"Wouter Degroote heeft getekend, Flippo doet dat zo goed als zeker ook."
Van Copel geen sprake en men heeft mij deze ochtend ook bevestigd dat die dan toch niet komt. Wittesaele? Geen nieuws!

Mja, dan zullen ze toch ergens anders ne spits moeten gaan halen want da moet er toch echt wel bij vind ik.

03 Jan 2009, 9:40
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
DT schreef:
Ik blijf eerder realistisch (misschien voor het merendeel pessimistisch) en ik vond onze kern er op papier bij aanvang van dit seizoen zelfs nog net iets sterker uitzien dan nu en dat bleek al zo een ramp te zijn... Ik hoop echt dat ik helemaal mis ben en dat jullie me alleen kunnen uitlachen achteraf, maar ik begrijp de visie achter de aankopen niet echt, sorry...

We zijn dan nog maar twee dagen ver in de transferperiode, en er is zelfs nog geen enkele transfer officieel. Als je de visie wil begrijpen zal je moeten wachten tot er een aantal nieuwe spelers zijn, en kijken hoe deze worden ingepast in de ploeg.
Wat had je dan gewenst? Dat na twee dagen in de transferperiode alle naman al bekend waren, + uitleg hoe deze allemaal zullen ingepast worden in het systeem?
Geef ons bestuur toch op z'n minst ook een kans. Als je tegen half februari de visie niet snapt, dan kan je dat eens vernoemen, maar nu, na twee dagen in de transferperiode... Dat is inderdaad een pessimistische instelling.

03 Jan 2009, 9:44
forumlegende

Leeftijd: 43
Nu toch nieuws op de officiele site. Wouter Degroote trainde al mee maar de onderhandelingen zijn nog niet afgerond blijkbaar, mogelijks zou da vandaag gebeuren.
Ook het vertrek van Aelbrecht staat er op en Iakovlevski zijn contract is in onderling overleg ontbonden, daar zijn we dus toch ook al vanaf.

03 Jan 2009, 10:01
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1939 berichten ]  Ga naar pagina 1 78 79 80 81 82 130