Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 152 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 150 151 152 153 154 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
Jan schreef:
El Corredor schreef:
aan de bierdrinkers onder ons, zuip jullie de komende maanden maar te pletter :banana: :D

Der zal serieus mogen gezopen worden, dat ze dan maar al enkele ambulances klaarzetten elke zondag gedurende 50 jaar om de slachtoffers af te voeren :D

volgende thuismatch nationaal nieuws : in een poging om hun teergeliefde ploeg te redden is vandaag het nationaal rampenplan afgekondigd omdat zo een 900 supporters van Eendracht Aalst dienden afgevoerd te worden nadat ze zich lazarus hadden gezopen in een poging om daarmee de financiele toestand van hun geliefde ploeg weer gezond te maken.

Ja, dit is niet bedoeld om te lachen, maar om te bleiten

14 Sep 2011, 20:03
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Jan schreef:
El Corredor schreef:
aan de bierdrinkers onder ons, zuip jullie de komende maanden maar te pletter :banana: :D

Der zal serieus mogen gezopen worden, dat ze dan maar al enkele ambulances klaarzetten elke zondag gedurende 50 jaar om de slachtoffers af te voeren :D

As weir nóg miejr én rapper moeten drinken mé ons companie oan de "natten toeig",
tein goan der accidenten gebeiren zelle. Zeker na da de kantin binsjt de match ni oepen es.... (n)

14 Sep 2011, 20:10
toevallige voorbijganger

Berteffend onze schulden :

Er is maar 1 oplossing en dat is een grootschalige actie opzetten zoals destijds KV Mechelen heeft gedaan en waar de situatie nog veel penibeler was maar vraag me eerlijk af of wij wel over zo een hondstrouwe aanhang kunnen rekenen zoals sommigen hier beweren.

Misschien een ideetje vanuit supporterskant.

1) Zoek een bekend BV met een eendracht hart en schakel deze in als spreekbuis.
2) Organiseer zo snel mogelijk een groot concert voor een goed doel (onzen iendracht dus) en laat deze BV zijn connecties eens aanspreken om aantrekkelijke artiesten te vinden met een het van goud die het ook eens gratis willen doen
3) Ontwerp éénmalig een uniek eendracht paspoort die elke supporter kan aankopen om hun geliefe club te redden (dan zal pas blijken hoeveel echte supporters den iendracht heeft)
4) Laat 10.000 steunkaarten drukken en schakel de jeugd in om deze te verdelen deur aan deur
mits hulp van een lokale vrije radio
5) Vraag de spelers eens solidair te zijn om een duitje bij te leggen.
Zeker weten dat hiermee onze schuld voor een groot stuk weggewerkt kan worden

Richt een bekwaam bestuur op die niet op eigen geldgewin uit is maar enkel mensen met hun hart op de juiste plaats EN DIE VERSTAND VAN VOETBAL hebben !!
Bovenaan dit bestuur kan maar 1 leider zijn die toeziet dat alles in goede banen geleid wordt

Van een supporter reeds ten tijde van Salva :EA:

14 Sep 2011, 22:30
forumlegende

Leeftijd: 61
aminakoen schreef:

Er is maar 1 oplossing en dat is een grootschalige actie opzetten zoals destijds KV Mechelen heeft gedaan en waar de situatie nog veel penibeler was maar vraag me eerlijk af of wij wel over zo een hondstrouwe aanhang kunnen rekenen zoals sommigen hier beweren.

2) Organiseer zo snel mogelijk een groot concert voor een goed doel (onzen iendracht dus) en laat deze BV zijn connecties eens aanspreken om aantrekkelijke artiesten te vinden met een het van goud die het ook eens gratis willen doen
3) Ontwerp éénmalig een uniek eendracht paspoort die elke supporter kan aankopen om hun geliefe club te redden (dan zal pas blijken hoeveel echte supporters den iendracht heeft)
4) Laat 10.000 steunkaarten drukken en schakel de jeugd in om deze te verdelen deur aan deur

Richt een bekwaam bestuur op die niet op eigen geldgewin uit is maar enkel mensen met hun hart op de juiste plaats EN DIE VERSTAND VAN VOETBAL hebben !!
Bovenaan dit bestuur kan maar 1 leider zijn die toeziet dat alles in goede banen geleid wordt

In een stad gelijk Aalst moet zoiets mogelijk zijn volgens mij.

14 Sep 2011, 22:48
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
aminakoen schreef:

Denk gij nu echt dat dat nog gaat pakken? Na het zoveelste bestuur in zoveel jaren? Tis niet de eerste keer hé dat we in de financiële shit zitten...

Laat ons zeggen dat we 1.000 die-hards hebben en 1.000 sympathisanten die evt. wel iets willen geven.

Dan zou elke "die-hard" 1.000 euro moeten geven, en elke sympathisant 300 euro...

Om dan gewoon een nieuwe bende bestuursleden aan de macht te laten komen die denken dat ze 't warm water hebben uitgevonden, maar uiteindelijk een bende incompetente teppens blijken...

BTW, ik ben niet bereid om geld uit te geven om een put van 1,3 miljoen te dichten...

Korrozje!

14 Sep 2011, 22:53
Vaste Waarde

aminakoen schreef:

10000 steunkaarten aan hoeveel euro per stuk denk je ?

14 Sep 2011, 23:22
Vaste Waarde

aminakoen schreef:

10000 steunkaarten aan hoeveel euro per stuk denk je ?

14 Sep 2011, 23:22
toevallige voorbijganger

Ik besef ook wel dat mijn post zuiver tijdverlies is wanneer men enkel oude koeien uit de gracht haalt, maar waarom dan nog blijven lullen op dit forum, misschien voor al deze pessimisten blijf gewoon voorgoed weg uit het stadion en zoek fucking weet ik veel een nieuw hobbyke ipv lijdzaam toezien hoe het schip verdringt zonder enige hulp te bieden en dan toch moeten weg blijven. Met pessimisme bereikt men zeker niks so what ...Sla liever de handen in mekaar en neem het voorbeeld van KVM. WAT DAAR KON MOET HIER TOCH ZEKER KUNNEN
Komt er op neer om de juiste mannen te vinden binnen supporterskring om dit alles te coordineneren.
Wanneer men dit kan bewijzen dan zweer ik dat langs bestuurszijde alles mogelijk is nogmaals met eern grote kuis aangevuld met bekwame personen

14 Sep 2011, 23:42
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 54
Vergeet in het geval van KVM niet de rol van Telenet.

14 Sep 2011, 23:50
nieuw in de eerste ploeg

Wat zijn bekwame mensen ? lambrecht ........lokeren, wat men der ook mag van denken.....wijnants........
wat men bij aalst nodig heeft is een sterke man, een geldschieter die een win-win situatie nastreeft.
het aalst produkt gebruiken om zijn firma verder te laten openbloeien en langs andere kant aalst in eerste instantie te zuiveren.... en verder te laten groeien naar het niveau waar het echt thuishoort .....
in een groostad zoals aalst is (was) dit zeker mogelijk ware het niet dat der zoveel cowboys wanbeleiden gevoerd hebben ....
waarom denk je dat een succesvol en verstandige man als valckenier "neen" gezegd heeft op de vraag om bij aalst toe te treden? Al iemand daar bij stilgestaan?
Als al die "eendracht gezinden en capabele mensen " zoals ze zich zelf noemen nu eens onder een sterke geldschieter zouden werken ( lees krantenartikel in krant waarin voorzitter zelf een plaats opzij wil doen voor zo iemand ndvr. laatste nieuws), dan pas zou eendracht een gerust bestaan kennen.......
maar de dubbele vraag luidt : 1) wie wil die rotzooi overnemen en 2 ) willen die " eendracht gezinden " uit de picture verdwijnen voor die " sterke man" eendracht te geven waar het recht op heeft, namelijk een ploeg die zich kan meten op tweede klasse niveau en later kan doorgroeien op een level waar het thuishoort.........
in ieder geval laat ons hopen dat de individuele opportuniteiten ondergeschikt worden aan het "produkt eendracht aalst "maar voorlopig blijkt dat maar een naieve gedachte ...

15 Sep 2011, 0:12
toevallige voorbijganger

200 % met je eens Marc2, maar dat plaatje hoor ik al sinds Daelemans hier nog voorzitter was (achteraf bekeken onze mooiste tijd qua ambiance en maturiteit op het veld, maar toen waren er nog niet zo'n grote bedragen meegemoeid en met 1 lucky uittransfer werd alle plooien weer gladgestreken. De komst van Orlans jaren later betekende ook de dood van ons EA maar hoe het komt dat een stad als aalst met zoveel entousiaste supporters nooit een sterke leider gehad hebben dat is mij toch altijd een raadsel gebleven. Enfin met mijn post bedoel ik niet dat het zo eenvoudig, eerder onmogelijk wordt maar door enkel zoals de meesten hier (begrijpelijk) hun gal uitspuwen en telkens zich aan het verleden vast bijten en niets ondernemen daar heeft niemand baat bij en zijn we binnen luttele seconden failliet.
Wonderlijk wel zijn we dit o zo moeilijk te boven geraakt maar deze keer vrees ik het ergste als der gene zot opstaat om de meubels te redden. WAT NU TELT IS REDDEN WAT TE REDDEN VALT en dan pas de schade op meten en eindelijk eens kom af maken met dat amateuristisch gedoe en zakkenvullerij. Hoe langer harde acties zullen uitblijven dan vrees ik binnen de korste tijd het ergste en deze keer onomkeerbaar....Zo lang er leven is er hoop of is het omgekeerd ?? :nieje: :stom:

15 Sep 2011, 1:53
toevallige voorbijganger

200 % met je eens Marc2, maar dat plaatje hoor ik al sinds Daelemans hier nog voorzitter was (achteraf bekeken onze mooiste tijd qua ambiance en maturiteit op het veld, maar toen waren er nog niet zo'n grote bedragen meegemoeid en met 1 lucky uittransfer werd alle plooien weer gladgestreken. De komst van Orlans jaren later betekende ook de dood van ons EA maar hoe het komt dat een stad als aalst met zoveel entousiaste supporters nooit een sterke leider gehad hebben dat is mij toch altijd een raadsel gebleven. Enfin met mijn post bedoel ik niet dat het zo eenvoudig, eerder onmogelijk wordt maar door enkel zoals de meesten hier (begrijpelijk) hun gal uitspuwen en telkens zich aan het verleden vast bijten en niets ondernemen daar heeft niemand baat bij en zijn we binnen luttele seconden failliet.
Wonderlijk wel zijn we dit o zo moeilijk te boven geraakt maar deze keer vrees ik het ergste als der gene zot opstaat om de meubels te redden. WAT NU TELT IS REDDEN WAT TE REDDEN VALT en dan pas de schade op meten en eindelijk eens kom af maken met dat amateuristisch gedoe en zakkenvullerij. Hoe langer harde acties zullen uitblijven dan vrees ik binnen de korste tijd het ergste en deze keer onomkeerbaar....Zo lang er leven is er hoop of is het omgekeerd ?? :nieje: :stom:

15 Sep 2011, 1:53
toevallige voorbijganger

Nog even vermelden dat ik gezien de omstandigheden enorme bewondering en respect toon voor onze spelers, en al degene die zich tot op heden het volle van zich zelf hebben gegegen ...ge moet het maar doen CHAPEAU (y)

15 Sep 2011, 2:07
Ancien

Leeftijd: 46
eintracht frankfurt schreef:
Mag ik er iedereen die nog naief is er fijntjes op wijzen dat we in 2000 failliet waren met 50 miljoen toenmalige franken en we er niet meer uitgeraakt zijn als EERSTEklasser...

Onze schulden zijn nu EVEN hoog... Je mag het nog voor inflatie compenseren, de situatie is :kots:

Ik dacht dat het 100 miljoen was, maar soit, I understand your point.

Alleen nog dit - zien we het plots allemaal niet te zwart in? Tot vorige week was er trouwens geen vuiltje aan de lucht, ook niet voor de mensen van de AV die toch al wel langer dan vrijdag de conclusie van de audit hadden ingekeken, mag ik hopen.

In het krantenartikel wordt aangehaald dat de situatie niet dramatisch is - hetzelfde werd een maand geleden ook al aangegeven door Parol hier, dus toch nog even afwachten met die berichten over faillissement tot er duidelijkheid is. Als de situatie plots zo precair is, kan ik me niet voorstellen dat er 5 man van de AV - allemaal zakenmensen - zo zot zouden zijn om even gans den boel over te pakken. Al wast nog voor ons schoon ogen, zo gek kan een mens niet zijn toch?

Pas op, ik ga hier ook geen goed nieuws-show gaan verspreiden hé, maar om alles nu pikzwart te gaan bekijken? De situatie in eerste was toch wel iets anders ook met de laatste jaren enkel strijden tegen degradatie, elk jaar teruglopende toeschouwersaantallen, keer op keer dure aankopen die achteraf compleet de mist in gingen, enz. Ik wil maar zeggen, het grootste rampscenario hoeft nu ook nog niet meteen bewaarheid te worden...

Tot slot: als het waar is wat er hier allemaal geschreven is --> bewust verkeerde cijfers doorgeven aan de AV, taksen en BTW betaald op inkomtickets waarvan de inkomsten nooit werden ontvangen, facturen aan sponsors en restauranteters die nooit werden verstuurd, enz. dan zijn er toch nog mogelijkheden om bepaalde gelden te recupereren - namelijk bij de verantwoordelijken voor deze stoten. Ik doe maar een wilde gok hé, maar als je nog maar die EUR 150.000 kan opeisen die plots werd gemist vorig seizoen + een schadevergoeding + interesten voor achterstallen, dan krijg je al een deel terug. Zijn geen leuke dingen natuurlijk hé (rechtzaken, moddergooien, detective gaan spelen), maar als die gelden rechtmatig de club toekomen en die zijn nooit ontvangen geweest, dan moet je toch op uw strepen gaan staan. Ga je daarvoor als nieuw bestuur niet tot het uiterste, dan bouw je totaal geen krediet op naar de achterban toe want dan gedoog je diefstal en in Aalst besturen zonder gratie van de supporters lukt nooit, dat zullen die mannen ook wel weten. Die zaken die worden aangekaart moet je toch kunnen bewijzen? Als je dan door interne efficiëntie (wat moet kunnen) de schuld onder het miljoen EUR kan krijgen, heb je een totaal andere onderhandelingspositie naar potentiële investeerders toe. Bovendien kan het daadkrachtig optreden tegenover het verleden dan plots een concreet voorbeeld zijn van actie ondernemen die potentiële sponsors nu wel over de streep kan trekken - misschien zijn er die alles wat te louch vonden om op de kar te springen en het kan snel gaan eens het tegendeel wordt aangetoond...

Daarnaast zal een man als Krauch waarschijnlijk wel een injectie moeten doen ook ja, maar ik veronderstel wel dat hij bereid is dat te doen - anders pak je de boel toch niet mee over hé als er niks meer te redden valt.

Misschien lijkt dit allemaal te positief te zijn - ge ziet, maandag was ik nog nen hopelozen negatieven, het kan dus snel keren hé - maar ik denk niet dat bovenstaande compleet onrealistische denkpistes zijn...

Als ik echter de bal compleet missla en het voortbestaan gaat afhangen van zogenaamde reddingsacties van de supporters, dan vrees ik deze keer echt wel voor het ergste: waarom zouden wij als supporters onze nek uitsteken (nog maar eens) voor alweer een nieuw bestuur die zogezegd een put gaan dichten met onze centen en ons voorlopig zeker nog niet hebben kunnen overtuigen dat ze uit het goede hout zijn gesneden. Zoals al vaker aangehaald de laatste dagen, ik blijf het er heel moeilijk mee hebben dat ze alle 5 (+ de twee uit de AV die niet mee in de RVB zijn gestapt) al twee jaar toekijken op wat er aan het gebeuren is en nooit hebben ingegrepen, wat hun uitleg daarvoor ook is... Als wij als supporters - die zelfs vaak alleen maar om de twee weken op de staantribune staan - al doorhadden dat sommige dingen niet juist kunnen/konden zijn, dan ga je me niet vertellen dat die mannen - die om de twee weken in het restaurant vertoeven - van toeten noch blazen wisten...

Na onze geschiedenis ten spijt had ik alvast verwacht dat de leden van de AV hun taak serieus zouden opnemen, geregeld porren naar het bestuur toe bijvoorbeeld. Als je telkens op het forum ging snuisteren vóór/na een bepaalde supportersvergadering had je immers ammunitie genoeg voor een spervuur aan vragen die op de gesloten AV hadden kunnen gesteld worden, zonder supporters erbij maar face-to-face naar het dagelijkse bestuur toe... En als je dat twee jaar lang had gedaan, zouden er onregelmatigheden moeten zijn opgedoken, dat kan niet anders - nogmaals, als alles financieel er zo slecht voorstaat als hier wordt aangenomen hé. Of zou op zijn minst ne frank moeten gevallen zijn, dat er iets niet juist zat...

En correct me if I'm wrong maar als er dan mensen zijn in die AV die er dan nog eens hun eigen spaargeld inpompen, dan verwacht je toch net van die personen dat ze iets kritischer zouden zijn in hun rol als lid van de AV omdat je uw zuurverdiende centen toch niet graag in een put ziet vallen. De supporters worden dikwijls van naïviteit beschuldigd, maar dat kan toch ook wel tellen...

Vandaar dat ik nog niet sta te springen voor de overnemers: ik denk wel dat er nog scenarios genoeg zijn om de boel recht te trekken/stabiliseren, alleen heb ik - met wat er hier allemaal geschreven wordt, niet in het minst door de betrokken partijen zelf - mijn twijfels of dit wel de juiste ploeg is om ons uit de miserie te trekken...

In dat oogpunt zou het vervullen van een van de voorwaarden uit El Corredor's voorstel al een mooie geste zijn. Net zoals Fillou aangaf, mogen ze me altijd bellen... Of beter nog, dat ze het me vragen aanstaande zaterdag, because I'll be there...

15 Sep 2011, 6:55
Ancien

dalton schreef:
t´is voor te zeggen dat fc doggen geen euro centschuld heeft.en nu over iendracht ik vind het normaal dat DDB en MVDS onslagen zijn ze hebben gefaald en hoop dat het nieuwe bestuur eens met alles naar buiten komt dan zullen veel anders denken van het vorige bestuur want met zo een aanhang en dat dan de schulden oplopen dan verdwijnt er geld in mijn ogen

:lol:
Ik heb nergens gezegd dat FC Doggen schulden heeft hé besteken, ik wou maar de vergelijking maken dat je een tweedeklasser niet op provinciaal niveau kan besturen.
Een bestuur van een tweedeklasser vraagt nu eenmaal kapitaalkrachtige mensen, ondanks de goede wil van Parol en co.
Het draait in het voetbal om geld, en als je de nodige centen niet hebt doe je niet meer mee.
Allez, ik wens FC Doggen een goed seizoen toe, met jullie nieuwe jonge spelersgroep waarover jullie beschikken. :oooh:

15 Sep 2011, 8:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 150 151 152 153 154 289