|
|
| Pagina 361 van 500 |
[ 7487 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 359 360 361 362 363 … 500 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 03 Jan 2009, 20:44 Berichten: 1724 Leeftijd: 35 Locatie: **Oilsjt** |
Bericht Re: Eerste klasse
Genk - Standard 3-0
_________________ Iendracht Oilsjt getj men ert gestoelen! Mijn hart is wit en zwart ! |
| 18 Sep 2011, 20:02 |
|
|
Ancien
Ciman: ‘Uit concentratie door gezangen'
‘Wij gingen op de twee eerste doelpunten lelijk in de fout. Het derde moet je eigenlijk niet meetellen. We speelden toen met z'n allen offensief: alles of niets. Genk strafte dat af', zei Laurent Ciman. ‘Wij waren trouwens niet de enigen die in de fout gingen gisteren. Een deel van de supporters van Racing Genk had beter moeten weten kort na de uitspraak over de beledigende gezangen op Beerschot. Het was onze afgevaardigde Christian Theux, een perfect tweetalige Vlaming, die de scheidsrechter attent maakte op de gezangen. Hij zag dat ze ons uit onze concentratie haalden. Maar met de uitslag heeft dat uiteraard niets te maken.' _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 19 Sep 2011, 12:57 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
Hugo schreef: Ciman: ‘Uit concentratie door gezangen' ‘Wij gingen op de twee eerste doelpunten lelijk in de fout. Het derde moet je eigenlijk niet meetellen. We speelden toen met z'n allen offensief: alles of niets. Genk strafte dat af', zei Laurent Ciman. ‘Wij waren trouwens niet de enigen die in de fout gingen gisteren. Een deel van de supporters van Racing Genk had beter moeten weten kort na de uitspraak over de beledigende gezangen op Beerschot. Het was onze afgevaardigde Christian Theux, een perfect tweetalige Vlaming, die de scheidsrechter attent maakte op de gezangen. Hij zag dat ze ons uit onze concentratie haalden. Maar met de uitslag heeft dat uiteraard niets te maken.' Natierlék dat ne vloaming was, ne perfect twiejetoalige woal moeje veir gon zoeken zelle ![]() _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 19 Sep 2011, 14:56 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 27 Mar 2011, 14:12 Berichten: 406 |
Dirk schreef: Hugo schreef: Ciman: ‘Uit concentratie door gezangen' ‘Wij gingen op de twee eerste doelpunten lelijk in de fout. Het derde moet je eigenlijk niet meetellen. We speelden toen met z'n allen offensief: alles of niets. Genk strafte dat af', zei Laurent Ciman. ‘Wij waren trouwens niet de enigen die in de fout gingen gisteren. Een deel van de supporters van Racing Genk had beter moeten weten kort na de uitspraak over de beledigende gezangen op Beerschot. Het was onze afgevaardigde Christian Theux, een perfect tweetalige Vlaming, die de scheidsrechter attent maakte op de gezangen. Hij zag dat ze ons uit onze concentratie haalden. Maar met de uitslag heeft dat uiteraard niets te maken.' Natierlék dat ne vloaming was, ne perfect twiejetoalige woal moeje veir gon zoeken zelle ![]() In La Louvière kunnen ze nochtans een ferm stukske Chinees! |
| 19 Sep 2011, 15:05 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Dirk schreef: Hugo schreef: Ciman: ‘Uit concentratie door gezangen' ‘Wij gingen op de twee eerste doelpunten lelijk in de fout. Het derde moet je eigenlijk niet meetellen. We speelden toen met z'n allen offensief: alles of niets. Genk strafte dat af', zei Laurent Ciman. ‘Wij waren trouwens niet de enigen die in de fout gingen gisteren. Een deel van de supporters van Racing Genk had beter moeten weten kort na de uitspraak over de beledigende gezangen op Beerschot. Het was onze afgevaardigde Christian Theux, een perfect tweetalige Vlaming, die de scheidsrechter attent maakte op de gezangen. Hij zag dat ze ons uit onze concentratie haalden. Maar met de uitslag heeft dat uiteraard niets te maken.' Natierlék dat ne vloaming was, ne perfect twiejetoalige woal moeje veir gon zoeken zelle ![]() Pas maar op, dat is aan het keren. Er zijn tegenwoordig veel Walen en franstalige Brusselaars die hun kinderen naar Nederlandstalige scholen sturen... |
| 19 Sep 2011, 20:40 |
|
|
forumlegende
Geen onzin verkopen eh salvador...of kom anders eens naar Brussel en de rand, of zelfs naar Asse, Merchtem en Opwijk. Het Frans vliegt u langs alle kanten rond de oren. Nederlands? Geen jota. En ik vrees dat ook Aalst er aan moet.
|
| 20 Sep 2011, 16:16 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
tympanum2 schreef: Geen onzin verkopen eh salvador...of kom anders eens naar Brussel en de rand, of zelfs naar Asse, Merchtem en Opwijk. Het Frans vliegt u langs alle kanten rond de oren. Nederlands? Geen jota. En ik vrees dat ook Aalst er aan moet. Dat is inderdaad waar...spijtig genoeg. De "franse vlek" breidt zich uit. _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 20 Sep 2011, 16:28 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 40 Locatie: Aalst |
tympanum2 schreef: En ik vrees dat ook Aalst er aan moet. Zijt maar zeker, hier in mijn straat hoor ik ook meer en meer Frans. Om over die andere talen dan nog maar te zwijgen. |
| 20 Sep 2011, 16:56 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 17 Aug 2006, 1:07 Berichten: 1929 Leeftijd: 48 Locatie: op den boer |
Zienaa schreef: tympanum2 schreef: En ik vrees dat ook Aalst er aan moet. Zijt maar zeker, hier in mijn straat hoor ik ook meer en meer Frans. Om over die andere talen dan nog maar te zwijgen. Ik mag op mijn werk (Vilvoorde, vlaamse gemeente) al blij zijn Frans te horen. Arabisch en Turks zijn daar de voertaal. Nederlandstaligen? Mss 10% _________________ MCMXIX |
| 21 Sep 2011, 0:12 |
|
|
Scholier Lid geworden op: 15 Apr 2007, 10:43 Berichten: 152 Leeftijd: 47 |
69 schreef: Zienaa schreef: tympanum2 schreef: En ik vrees dat ook Aalst er aan moet. Zijt maar zeker, hier in mijn straat hoor ik ook meer en meer Frans. Om over die andere talen dan nog maar te zwijgen. Ik mag op mijn werk (Vilvoorde, vlaamse gemeente) al blij zijn Frans te horen. Arabisch en Turks zijn daar de voertaal. Nederlandstaligen? Mss 10% Hier bij ons in Ninove is de verfransing toch ook al goed merkbaar, gelukkig is er nog D'Haeseleer die nuttig werk levert |
| 21 Sep 2011, 0:13 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 27 Mar 2011, 14:12 Berichten: 406 |
69 schreef: Zienaa schreef: tympanum2 schreef: En ik vrees dat ook Aalst er aan moet. Zijt maar zeker, hier in mijn straat hoor ik ook meer en meer Frans. Om over die andere talen dan nog maar te zwijgen. Ik mag op mijn werk (Vilvoorde, vlaamse gemeente) al blij zijn Frans te horen. Arabisch en Turks zijn daar de voertaal. Nederlandstaligen? Mss 10% Op café in Vilvoorde is de voertaal voornamelijk Frans, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat op de gemeente wel eens anders is. Als ik daar eens moet zijn voor mijn pas staan er daar altijd die amper een woord Frans spreken (laat staan Nederlands) maar wel een reispas moeten hebben. Dan heb je wel wat geduld nodig... Nu, ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem om Frans te spreken. Is en blijft een landstaal en eentje waar je in mijn ogen meer mee bent dan het Nederlands. |
| 21 Sep 2011, 12:38 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26 Berichten: 1282 Locatie: Aalst |
Joren schreef: Nu, ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem om Frans te spreken. Is en blijft een landstaal en eentje waar je in mijn ogen meer mee bent dan het Nederlands. Bravo, 't is dankzij zo'n mentaliteit dat er almaar meer Frans wordt gesproken in Vlaanderen! ![]() _________________ Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt! |
| 21 Sep 2011, 13:02 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
Met dat laatste zinnetje ben ik het niet helemaal eens.
Waarom zou je met het frans verder komen dan met het nederlands ? Omdat Frankrijk en Wallonië samen groter zijn dan Vlaanderen en Nederland ? Ga naar Spanje en spreek frans ze gaan je daar ook niet verstaan, idem voor Italië, Duitsland, Engeland Het nederlands gaan ze daar ook niet verstaan. Het frans is geen wereldtaal, net zoals het nederlands er geen is. Dat is nu juist de mentaliteit van de franstaligen die in de rand komen wonen, ze vertikken het om nederlands te leren omdat ze denken dat het frans overal ingeburgerd is. Gaan ze naar zee, alles in het frans, willen ze eens gaan shoppen in Aalst, Gent, Antwerpen dan zijn ze verontwaardigd dat ze niet in het frans geholpen worden. Ik moet elke dag frans praten tegen collega's die geen woord nederlands over de lippen krijgen, zelfs nog geen goeiendag. _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 21 Sep 2011, 13:06 |
|
|
Ancien
Joren schreef: 69 schreef: Zienaa schreef: Zijt maar zeker, hier in mijn straat hoor ik ook meer en meer Frans. Om over die andere talen dan nog maar te zwijgen. Ik mag op mijn werk (Vilvoorde, vlaamse gemeente) al blij zijn Frans te horen. Arabisch en Turks zijn daar de voertaal. Nederlandstaligen? Mss 10% Op café in Vilvoorde is de voertaal voornamelijk Frans, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat op de gemeente wel eens anders is. Als ik daar eens moet zijn voor mijn pas staan er daar altijd die amper een woord Frans spreken (laat staan Nederlands) maar wel een reispas moeten hebben. Dan heb je wel wat geduld nodig... Nu, ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem om Frans te spreken. Is en blijft een landstaal en eentje waar je in mijn ogen meer mee bent dan het Nederlands. Integratiebeleidsplan In 2002 werd voor de eerste keer een integratiebeleidsplan opgesteld door de stad Vilvoorde. Via het integratiebeleidsplan 2002-2005 gaf het stadsbestuur Vilvoorde nieuwe impulsen aan het ontwikkelen van een beleid ten aanzien van etnisch-culturele minderheden. Met het opstellen van het integratiebeleidsplan 2006-2008 wil de stad haar inspanningen verderzetten gedurende deze drie jaren. Het beleidsplan wil vooral een antwoord formuleren op alle aspecten die de integratie van allochtonen bemoeilijken. De aandacht gaat uit naar het uitwerken van maatregelen die de maatschappelijke positie van allochtonen verbeteren. Door het integratiebeleidsplan heeft de stad Vilvoorde zich ingeschreven in het Vlaamse minderhedenbeleid met als algemene uitgangspunten: - het verhogen van de toegankelijkheid van de stedelijke diensten; - inspraak en participatie van de doelgroep organiseren; - informatie verstrekken met betrekking tot het gevoerde beleid; - instaan voor het onthaal van anderstalige nieuwkomers. Vilvoorde geeft vanuit de specifieke lokale situatie een eigen invulling aan dit Vlaamse beleid. Zo Zijn bij voorbeeld de coördinatie van het aanbod Nederlands en het aanzetten tot het volgen van Nederlandse lessen van lokaal belang in Vilvoorde als Nederlandstalige randstad rond Brussel. Dus als jij altijd klaar staat om Frans te spreken in een Vlaamse stad, zullen ze het vertikken om ooit Nederlands aan te leren. In Nederland gaan ze er een andere gang mee, wie zich niet wil inburgeren o.a. de nederlandse taal aanleren mag terugkeren vanwaar ze gekomen zijn. Vilvoorde is een vlaamse stad, waar je het nederlands als omgaanstaal moet gebruiken en zoniet.. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 21 Sep 2011, 13:22 |
|
|
Scholier ![]() Lid geworden op: 03 Feb 2011, 12:08 Berichten: 102 Locatie: Oiljst |
Wij moeten eigenlijk niet veel zeggen, kijk naar ons ploeg, BVR spreekt tijdens de match meer frans als Nederlands...normaal voor een vlaamse stad als AALST ? Juist Laurent en Cousin spreken en verstaan een beetje nederlands, maar Galli,De Castro, die hier ook al hun 3 jaar spelen, geen nougabollen vlaams.... ze ZINGEN WEL DE ZWETTE MAAN, maar weten niet wat ze zingen.....Men zou moeten doen zoals in Nederland => juist nederlands op training en op het veld voor iedereen !
![]() _________________ Nur für diesen Verein woll' n wir kämpfen und schrei' n born 1969 support since 1969 |
| 21 Sep 2011, 13:52 |
|
| Pagina 361 van 500 |
[ 7487 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 359 360 361 362 363 … 500 Volgende |