Nooit Off-topic - Pagina 786 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 784 785 786 787 788 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 41
Bericht Re: Nooit Off-topic
De Jean schreef:
Zienaa schreef:
Zijn er hier nog die de reeks 'Ten Oorlog' volgen op één? Eigenlijk wist ik nog niet zoveel over de eerste wereldoorlog, althans niet over wat zich verder buiten onze landsgrenzen afspeelde. Viel me wel gisteren op dat de Duitsers die ze aan het woord lieten toch liever hadden dat Duitsland toen gewonnen had.

Er zijn zelfs Vlamingen die dat vinden, dus dat verwondert mij niet.

In de eerste wereldoorlog?

30 Apr 2013, 11:05
Nationale Ploeg

Zienaa schreef:
De Jean schreef:
Zienaa schreef:
Zijn er hier nog die de reeks 'Ten Oorlog' volgen op één? Eigenlijk wist ik nog niet zoveel over de eerste wereldoorlog, althans niet over wat zich verder buiten onze landsgrenzen afspeelde. Viel me wel gisteren op dat de Duitsers die ze aan het woord lieten toch liever hadden dat Duitsland toen gewonnen had.

Er zijn zelfs Vlamingen die dat vinden, dus dat verwondert mij niet.

Ik ken voorbeelden van beide, ja.

edit: een beetje achtergrondlectuur voor u, wat betreft de eerste WO, aangezien het u blijkbaar interesseert:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Activisme_(Vlaanderen)

30 Apr 2013, 11:13
toevallige voorbijganger

Israeli doodgestoken op de Westbank

Vanmorgen is op de Westbank een Israëlische man doodgestoken door een Palestijnse terrorist. De Israëli, vader van vijf kinderen, die in de nederzetting Jitzhar woonde, overleed ter plaatse.
Het is niet geheel duidelijk hoe de aanval plaatsvond. Het lijkt erop dat de Palestijn de Israëli op een kruispunt heeft aangevallen en vervolgens neergestoken. Daarna nam hij het pistool van het slachtoffer en begon te schieten op de grenspolitie, die onmiddellijk terugschoot

De aanvaller raakte daarbij gewond en werd overweldigd, waarna hij werd gearresteerd. Hij is nu in een ziekenhuis waar hij wordt behandeld en ondervraagd.

Het hoofd van de gemeenschappen in het district Samaria, waar de aanval plaatsvond, Gershon Mesika, gaf de regering de schuld van het incident. ‘Deze gruwelijke moord is een direct gevolg van de overheid die niet bereid is met vastberadenheid te handelen. Stenengooiers worden nauwelijks, wegversperringen verwijderd en terreur aanslagen worden als ‘wangedrag' geclassificeerd!’

Bij de Tapuah-kruising, in de buurt van de stad Ariel, zijn in de afgelopen jaren al meerdere aanvallen op Israëli’s geweest. In januari werd een tiener aangevallen door een Palestijn met een mes. In mei vorig jaar arresteerde de Israëlische politie vijf Palestijnen, die zelfgemaakte bommen en molotovcocktails hadden verborgen. In februari 2010 werd een Israëlische soldaat dood gestoken door een terrorist.

http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/3096-israeli-doodgestoken-op-de-westbank

Zieke shit :?

30 Apr 2013, 22:31
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Nieuwe locatie gevonden voor de Sinksen foor,de terreinen van den Beerschot :D

30 Apr 2013, 22:44
Ancien

Bakkie schreef:
Nieuwe locatie gevonden voor de Sinksen foor,de terreinen van den Beerschot :D

:plat: (y)

30 Apr 2013, 22:51
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Wie een gigantisch beeld van de Oranjegekte wou meemaken moest vandaag gans de dag naar de NOS kijken.
Hoogtepunt was de ondertekening van de acte van Constipatie van Beatrijs. Installering van Koning Alexander Willempie en Koningin Minima. Daar tussendoor werden de ganse dag de 3 kindjes verplicht een echte marteling te ondergaan om te fungeren als bevoorrechte backinggroup. Marathonuitzending van 09.00 uur tot 23u (wss nog langer, maar toen heb ik er de brui aan gegeven).
Nederland, O nederland, ... wacht maar, Rio 2014 komt er aan en wij zullen er ook zijn, hahaha :lol:

30 Apr 2013, 22:52
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Ik zie onzen eiken houten flipke daar al staan :hmm: vandaag toch even jaloers geweest op die Nederlanders :worship:

30 Apr 2013, 22:59
Freak

Leeftijd: 45
Bakkie schreef:
Ik zie onzen eiken houten flipke daar al staan :hmm: vandaag toch even jaloers geweest op die Nederlanders :worship:

awel hier van t zelfde eigenlijk.

als ik ons koningshuis zie, bekruipt mij altijd zo een slecht gevoel. Maar als ge die twee Hollanders bezig ziet, zo'n mensen wekken sympathie op. Die doen echt zo oprecht als er enen een gouden medaille wint of wenen als mensen sterven...

als ge dienen flip en mathilde bezig ziet, pff hoe stijf en gereserveerd kunt ge zijn zeg. :stom:

30 Apr 2013, 23:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Bakkie schreef:

hij was daar ook , commentaar van de Nederlandse journalist: de prinses draagt een fantastische jurk !
Over de Fluppen ... geen woord . :D

30 Apr 2013, 23:05
toevallige voorbijganger

Bouw van omstreden moskee gaat van start

LIER - In aanwezigheid van heel wat prominente figuren werd aan de Donk de bouw van de moskee feestelijk ingezet. Het gebouw, dat heel wat stof deed opwaaien, wordt volledig gefinancierd door de Turkse gemeenschap in Lier.
Burgemeester Frank Boogaerts (N-VA) legde samen met de Turkse consul van Antwerpen Deniz Çakar de eerste steen van de nieuwe moskee aan de Donk. Honderden leden van de Turkse gemeenschap, leden van de Lierse gemeenteraad en pastoor Jan Verheyen woonden de eerstesteenlegging bij.

Open dialoog

Adnan Önder, de voorzitter van de vzw Vereniging van Turkse Arbeiders van Lier en Omgeving (VTAL), die de gronden aan de Donk aankocht, sprak in zijn toespraak woorden van dank en opluchting uit. ‘De Turkse gemeenschap in Lier is zeer tevreden met de aankoop van deze gronden’, zei Önder. ‘Ik wil de huidige burgemeester Boogaerts, het vorige schepencollege, gemeenteraadslid voor sp.a Jef Van der Wee en het OCMW van Lier danken voor de steun en de open en constructieve gesprekken die we gevoerd hebben. Onze loyale samenwerking heeft geloond.’

De plannen voor de bouw van de moskee liepen niet van een leien dakje. Sommige omwonenden vreesden de overlast die het gebouw, dat 500 mensen zal kunnen ontvangen, met zich mee zou brengen. Oppositiepartij Vlaams Belang organiseerde protestacties tegen de het project en tekende zelfs beroep aan bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen.

‘We hebben de provocerende folders en de onwaarheden die in sommige media verschenen sereen ondergaan’, zegt Önder. ‘Op deze gronden komt een cultureel ontmoetingscentrum, open voor iedereen, en een nieuwe toeristische attractie, die stad geen cent gekost heeft.’ De Turkse gemeenschap financiert het project, dat circa 1,5 miljoen euro zal kosten, helemaal zelf.

Aan de Molla Gürani Moskee, of Tulpenmoskee, komen ook lokalen waar inburgeringscursussen en lessen Nederlands zullen gegeven worden. De parking naast het gebouw, waar 70 auto's zullen kunnen staan, wordt gratis opengesteld voor de omwonenden. ‘De vzw VTAL heeft met alle bemerkingen van buurtbewoners en administratie rekening gehouden’, zegt burgemeester Boogaerts. ‘Ik vertrouw er ook op dat ze alles zullen doen om overlast voor de omgeving te vermijden.’ Boogaerts rekent op een nauwe samenwerking met de Turken in Lier. ‘Laat deze eerste steen daar het symbool van zijn’, besluit Boogaerts.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130429_00560501

Zal ik eens een bezoekje brengen als hij af is

01 Mei 2013, 1:04
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Beerschot schreef:
Bouw van omstreden moskee gaat van start

LIER - In aanwezigheid van heel wat prominente figuren werd aan de Donk de bouw van de moskee feestelijk ingezet. Het gebouw, dat heel wat stof deed opwaaien, wordt volledig gefinancierd door de Turkse gemeenschap in Lier.
Burgemeester Frank Boogaerts (N-VA) legde samen met de Turkse consul van Antwerpen Deniz Çakar de eerste steen van de nieuwe moskee aan de Donk. Honderden leden van de Turkse gemeenschap, leden van de Lierse gemeenteraad en pastoor Jan Verheyen woonden de eerstesteenlegging bij.

Open dialoog

Adnan Önder, de voorzitter van de vzw Vereniging van Turkse Arbeiders van Lier en Omgeving (VTAL), die de gronden aan de Donk aankocht, sprak in zijn toespraak woorden van dank en opluchting uit. ‘De Turkse gemeenschap in Lier is zeer tevreden met de aankoop van deze gronden’, zei Önder. ‘Ik wil de huidige burgemeester Boogaerts, het vorige schepencollege, gemeenteraadslid voor sp.a Jef Van der Wee en het OCMW van Lier danken voor de steun en de open en constructieve gesprekken die we gevoerd hebben. Onze loyale samenwerking heeft geloond.’

De plannen voor de bouw van de moskee liepen niet van een leien dakje. Sommige omwonenden vreesden de overlast die het gebouw, dat 500 mensen zal kunnen ontvangen, met zich mee zou brengen. Oppositiepartij Vlaams Belang organiseerde protestacties tegen de het project en tekende zelfs beroep aan bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen.

‘We hebben de provocerende folders en de onwaarheden die in sommige media verschenen sereen ondergaan’, zegt Önder. ‘Op deze gronden komt een cultureel ontmoetingscentrum, open voor iedereen, en een nieuwe toeristische attractie, die stad geen cent gekost heeft.’ De Turkse gemeenschap financiert het project, dat circa 1,5 miljoen euro zal kosten, helemaal zelf.

Aan de Molla Gürani Moskee, of Tulpenmoskee, komen ook lokalen waar inburgeringscursussen en lessen Nederlands zullen gegeven worden. De parking naast het gebouw, waar 70 auto's zullen kunnen staan, wordt gratis opengesteld voor de omwonenden. ‘De vzw VTAL heeft met alle bemerkingen van buurtbewoners en administratie rekening gehouden’, zegt burgemeester Boogaerts. ‘Ik vertrouw er ook op dat ze alles zullen doen om overlast voor de omgeving te vermijden.’ Boogaerts rekent op een nauwe samenwerking met de Turken in Lier. ‘Laat deze eerste steen daar het symbool van zijn’, besluit Boogaerts.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130429_00560501

Zal ik eens een bezoekje brengen als hij af is

vergeet uw schoenen niet uit te doen e

01 Mei 2013, 1:24
Nationale Ploeg

Leeftijd: 46
Bomber schreef:
Gio schreef:
Voor ik hier een nieuwe Topic open eerst misschien is vragen...Nu het voetbalseizoen erop zit begin ik aan mijn zomers uitje op zondag: naar het kaatsen gaan zien, nog liefhebbers hier die gaan zien? Ofwel ga ik naar Kokejane (nationale 2) ofwel naar Galmaarden (nationale 1)

Soms naar Wieze.

Over 2 jaar nog op Herne gaaan kijken, is da ni in uw buurt?

Ik woon in Herne e Bomber ;) Als ge nog is afkomt laat het gerust weten :-)

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

01 Mei 2013, 7:44
Ancien

Leeftijd: 56
Bomber schreef:
De Jean schreef:
Zienaa schreef:

Ik ken voorbeelden van beide, ja.

edit: een beetje achtergrondlectuur voor u, wat betreft de eerste WO, aangezien het u blijkbaar interesseert:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Activisme_(Vlaanderen)

Ik vind het wel vriet dat die mannen daar nog vanalles met het blote oog vinden, kzal ekik wel met de metaaldetector het ganse land afschuimen :stom:

Het nieuwe boek over Aalst tijdens 14-18 is trouwens een aanrader. Soms iets te technisch, maar er staan toch ook een hoop goeie anektdotes in (y)

http://www.eci.be/boeken/joris-van-seve ... 9059118935

Echt de moeite om eens te lezen.

01 Mei 2013, 8:57
Nationale Ploeg

Leeftijd: 41
Ga er me eens verder in verdiepen.

Tja die oorlogen, toen verzette men zich tenminste nog... Mensen waren volgens mij veel moediger ook, dat vergelijken met onze huidige maatschappij doet me vaak kotsen.

01 Mei 2013, 13:15
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Besparingen?? :crazy: :wadde:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_00566387

04 Mei 2013, 11:50
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 784 785 786 787 788 885