Rode Duivels - Pagina 197 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 195 196 197 198 199 242
 Rode Duivels 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Bericht Re: Rode Duivels
69 schreef:
Zienaa schreef:
De Jean schreef:
Opgeklopt gedoe of niet, de Duivels staan binnenkort toch schoon op nummer 10 van de wereldranglijst.

De sfeer bij de supporters komt soms inderdaad artificieel over. Vaderlandsliefde is gewoon niet meer wat het vroeger was. In '86 had ge 10 miljoen Belgen en niks anders, nu zijn er meer en meer 'Vlamingen' die van België niks moeten hebben. In '86 zag het bijvoorbeeld zwart van't volk als de koning ne keer buitenkwam, nu lacht iedereen er ne keer mee als hij die gasten een hand gaat geven. Moest onzen Albert morgen een hartaanval krijgen, zeker weten dat we dan niet hetzelfde gaan zien als bij Boudewijn (in 1993?).

Dan is het eigenlijk een beetje normaal dat we hier nu niet allemaal de driekleur aan onze venster hangen he..

Laten we het gewoon beschouwen als een reden om de bloemetjes nog eens ongebreideld buiten te kunnen zetten, niets meer, niets minder. :drank:

Als de koning nen hartaanval krijgt? :D

Van te noig te weirken zal 't in alle geval ni zoin.. ;)

10 Jun 2013, 12:26
nieuw in de eerste ploeg

De Jean schreef:
Opgeklopt gedoe of niet, de Duivels staan binnenkort toch schoon op nummer 10 van de wereldranglijst.

De sfeer bij de supporters komt soms inderdaad artificieel over. Vaderlandsliefde is gewoon niet meer wat het vroeger was. In '86 had ge 10 miljoen Belgen en niks anders, nu zijn er meer en meer 'Vlamingen' die van België niks moeten hebben. In '86 zag het bijvoorbeeld zwart van't volk als de koning ne keer buitenkwam, nu lacht iedereen er ne keer mee als hij die gasten een hand gaat geven. Moest onzen Albert morgen een hartaanval krijgen, zeker weten dat we dan niet hetzelfde gaan zien als bij Boudewijn (in 1993?).

Dan is het eigenlijk een beetje normaal dat we hier nu niet allemaal de driekleur aan onze venster hangen he..

De Vlaamse identiteit is één ding. Maar ook de multicultuur en de haat jegens de KBVB waarvan de Rode Duivels toch een uithangbord zijn, zijn bij mij eigenlijk de hoofdoorzaken. Wat niet weg neemt dat ze een zeer goed elftal hebben natuurlijk! Maar het is niet opmdat ze een goed elftal hebben dat je ervoor moet supporteren. Ik ben ook geen fan van Bayern, Barcelona of AC Milan.

10 Jun 2013, 13:00
Knaap

Leeftijd: 106
Ik vind dieje vrouwenspionkop ook belachelijk. als da sfeer maken is...triestig :) .
Maar inderdaad...op sportief vlak hebben ze denk ik nooit een beter elftal gehad dan nu...wat een talenten seg.

10 Jun 2013, 13:06
Nationale Ploeg

Kielse Rat schreef:
De Vlaamse identiteit is één ding. Maar ook de multicultuur en de haat jegens de KBVB waarvan de Rode Duivels toch een uithangbord zijn, zijn bij mij eigenlijk de hoofdoorzaken. Wat niet weg neemt dat ze een zeer goed elftal hebben natuurlijk! Maar het is niet opmdat ze een goed elftal hebben dat je ervoor moet supporteren. Ik ben ook geen fan van Bayern, Barcelona of AC Milan.

Ik vind het ook spijtig dat de KBVB nu met de pluimen gaat lopen, maar ge kunt niet ontkennen dat ze wat de duivels betreft nu goed werk leveren.

Nu nog voor al de rest :-) Hopelijk kunnen ze dat professionalisme een beetje doortrekken.

10 Jun 2013, 13:11
forumlegende

Vroeger stonden er bladzijdenlang commentaar over het spel van de Belgen (het spel op het veld welteverstaan :D ) en nu de resultaten prima zijn, zijn het de randzaken die het overnemen. Als we maar kunnen klagen zeker...Het enige wat ik negatief vind is dat de KBVB met de pluimen gaat lopen, terwijl de rest van ons voetballand (van 1e klasse tot diep in de provinciale reeksen) stilaan leegloopt omdat er per seizoen ploegen bij de vleet verdwijnen. Maar daar hoort een mens niets over. Geen beleid of visie.

10 Jun 2013, 13:52
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Inderdaad, dat 99% van de kern bestaat uit spelers die in het buitenland shotten omdat onze competitie niets voorstelt vergeten ze maar al te graag.

10 Jun 2013, 13:54
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 44
salvador schreef:
Gruunwit schreef:
't Is duidelijk dat de ene het hier zwart zie en de andere wit! Niemand zal hier ontkennen dat het sportief beter gaat met de Rode Duivels dan enkele jaren terug, maar ook ik ben van mening dat de huidige sfeer die er rond de Rode Duivels momenteel hangt, bij het grote publiek niet echt spontaan overkomt. Men heeft het over een spontaan volksfeest, maar buiten de muren van het Koning Boudewijnstadion heb ik daar nog niet veel van gemerkt. Wie Mexico '86 heeft meegemaakt, weet wel wat ik bedoel. Met manier van spreken, was er toen na elke zege, een karavaan van toeterende wagens, sjaals, vlaggen en weet ik veel wat allemaal nog ... in elke zichzelf respecterende plaats van Aarlen tot Oostende.

Ja, in '86, en telkens om een uur of 3 's morgens want de mtachen begonnen daar altijd om 12 uur en met telkens verlengingen. Pas op, er begonnen toen ook mensen te klagen over nachtlawaai... Maar sowieso was toen alles spontaner dan nu, hoor, overal, ook op den Iendracht.

Ik denk dat er toch nog een verschil is met kwalificatiewedstrijden en de wedstrijden op een wereldbeker zelf. Als we effectief in Rio zitten dan zul je hier ook wel weer de toeterende wagens zien rondrijden bij een overwinning, alé dat denk ik toch

10 Jun 2013, 15:27
Freak

Bart Van den Neste schreef:
salvador schreef:
Gruunwit schreef:
't Is duidelijk dat de ene het hier zwart zie en de andere wit! Niemand zal hier ontkennen dat het sportief beter gaat met de Rode Duivels dan enkele jaren terug, maar ook ik ben van mening dat de huidige sfeer die er rond de Rode Duivels momenteel hangt, bij het grote publiek niet echt spontaan overkomt. Men heeft het over een spontaan volksfeest, maar buiten de muren van het Koning Boudewijnstadion heb ik daar nog niet veel van gemerkt. Wie Mexico '86 heeft meegemaakt, weet wel wat ik bedoel. Met manier van spreken, was er toen na elke zege, een karavaan van toeterende wagens, sjaals, vlaggen en weet ik veel wat allemaal nog ... in elke zichzelf respecterende plaats van Aarlen tot Oostende.

Ja, in '86, en telkens om een uur of 3 's morgens want de mtachen begonnen daar altijd om 12 uur en met telkens verlengingen. Pas op, er begonnen toen ook mensen te klagen over nachtlawaai... Maar sowieso was toen alles spontaner dan nu, hoor, overal, ook op den Iendracht.

Ik denk dat er toch nog een verschil is met kwalificatiewedstrijden en de wedstrijden op een wereldbeker zelf. Als we effectief in Rio zitten dan zul je hier ook wel weer de toeterende wagens zien rondrijden bij een overwinning, alé dat denk ik toch

de turken zeker.?

10 Jun 2013, 17:00
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Ik peis niet dat ik dan nog in staat ga zijn om met de auto te rijden trouwens :lol:

10 Jun 2013, 17:44
nieuw in de eerste ploeg

waly 2 schreef:
salvador schreef:

de turken zeker.?

Als je van den duvel spreekt :lol: :
http://www.facebook.com/TuutRodeDuivels

11 Jun 2013, 10:16
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
waly 2 schreef:

de turken zeker.?

Als je van den duvel spreekt :lol: :
http://www.facebook.com/TuutRodeDuivels

Voor alle duidelijkheid, den eersten dat langs mijn deur al 'tuutend' rijdt voor die roze duivels krijgt een aantal rotte eieren naar zijn voiture geslingerd.

11 Jun 2013, 10:29
nieuw in de eerste ploeg

Kroatië verliest ook oefenpot tegen Portugal, wat ze dus ook op de ranking in ons vizier zullen brengen. ;)

11 Jun 2013, 11:12
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Volgens een poll op sporza.be verkiest een (lichte) meerderheid een nieuw nationaal stadion mèt piste.
Nu begrijp ik goed dat de memorial een topmeeting is op wereldniveau en ook zijn plaats verdient, maar hoe kan je nu in hemelsnaam voorstander zijn van een voetbalstadion met een piste errond?

11 Jun 2013, 11:47
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 47
69 schreef:
Volgens een poll op sporza.be verkiest een (lichte) meerderheid een nieuw nationaal stadion mèt piste.
Nu begrijp ik goed dat de memorial een topmeeting is op wereldniveau en ook zijn plaats verdient, maar hoe kan je nu in hemelsnaam voorstander zijn van een voetbalstadion met een piste errond?

Dat ze eens gaan kijken in het olympisch stadion in Londen waar WestHam gaat spelen...daar ligt er soms wel een piste, soms niet... en probleem is opgelost.
Hier in België moet alles moeilijk gaan.... :fuck: :fuck:

11 Jun 2013, 15:29
nieuw in de eerste ploeg

Romario schreef:
69 schreef:

Dat ze eens gaan kijken in het olympisch stadion in Londen waar WestHam gaat spelen...daar ligt er soms wel een piste, soms niet... en probleem is opgelost.
Hier in België moet alles moeilijk gaan.... :fuck: :fuck:

Ditto Stade De France. Der blijft nog altijd een serieuze afstand tussen tribunes en veld, dus ideaal is het zeker niet.

11 Jun 2013, 16:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 195 196 197 198 199 242