Rode Duivels - Pagina 210 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 208 209 210 211 212 242
 Rode Duivels 
Auteur Bericht
Junior

Bericht Re: Rode Duivels
Nog iets raars: als Frankrijk zich plaatst voor WK( ook nog barrage) zitten die daar maar in pot 3.

Als ge daar bij de loting geen chance hebt als reekshoofd, zijn bv Kezen én Fransen al mogelijke pouletegenstander :crazy:

16 Okt 2013, 9:16
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
didi schreef:
Nog iets raars: als Frankrijk zich plaatst voor WK( ook nog barrage) zitten die daar maar in pot 3.

Als ge daar bij de loting geen chance hebt als reekshoofd, zijn bv Kezen én Fransen al mogelijke pouletegenstander :crazy:

Of Portugal?

16 Okt 2013, 9:21
forumlegende

Mja het is natuurlijk het WK eh. Zwakke tegenstanders heb je niet meer. Dat zie je ook in de kwalificaties al.
Over de match gisteren : heel veel kansen gehad, maar geen afwerker in de ploeg behalve De Bruyne.
Lukaku veel gewerkt maar wat een geluk dat we Benteke nog hebben.
Stromae met de rust? Meteen weggezapt, beikes!

16 Okt 2013, 9:22
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
Bartos schreef:

Die hebben in de kwalificatie maar 2 punten minder behaald dan wij, dus dan kan je evengoed vragen wat wij daar tussen staan te doen.
Nu draait die FIFA ranking trouwens in ons voordeel uit, maar ik blijf het toch onbegrijpelijk vinden dat ge daar met 1 goeie kwalificatieronde na 12 jaar gebrossel plots bekanst op nummer één staat. Ze zouden in die ranking toch iets meer rekening mogen houden met prestaties op de voorbij tornooien bijvoorbeeld. Nu zijn wij reekshoofd ten koste van o.a. Nederland (finale op het laatste WK) en Italië (finale op het voorbije EK), daar klopt toch iets niet.

dat vind ik dus ook. Je mist al sinds jaar en dag de grote tornooien, en door één degelijke kwalificatieronde van 10 matchen (waarin je dan nog maar een 5-tal verschillende ploegen bekampt), sta je daar ineens derde of vierde. De logica is ver te zoeken.
Een beetje een gezond kritische blik in de pers daarover zou ook wel mogen. Op de duur heb je het wel gehad met de manier waarop ze ons de hemel in blazen.

16 Okt 2013, 9:25
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
didi schreef:

Volgens mij worden de potten 2, 3 en 4 wel niet volledig volgens de FIFA ranking bepaald, maar wordt daar vooral met geografische overwegingen rekening gehouden, omdat er bv niet meer dan 2 Europese ploegen per groep mogen zitten en de andere continenten er zelfs maar maximaal 1 per groep mogen hebben. Alleszins, een groep met België, Nederland en Frankrijk is volgens mij niet mogelijk dus.

16 Okt 2013, 9:41
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Stijn schreef:
Een beetje een gezond kritische blik in de pers daarover zou ook wel mogen. Op de duur heb je het wel gehad met de manier waarop ze ons de hemel in blazen.

Inderdaad, het is genieten dat we een ploeg hebben die van niemand meer echt schrik moet hebben en er zit natuurlijk veel potentieel in, maar komaan zeg, we staan nog altijd nergens hé.
In HLN zei die Keygnaert (wel de slechtste journalist die ons land ooit gehad heeft) na de kwalificatie dat Wilmots nu God is. Amai, vroeger was kwalificatie een gewone zaak en begon het pas op het tornooi zelf. In 2002 werd Waseige ondanks kwalificatie (en een goed WK) zelfs door diezelfde pers met de grond gelijk gemaakt. Maar nu zijt ge precies al God gewoon als we ons kwalificeren (trouwens, Wilmots zal ook de eerste zijn om toe te geven dat we nog nergens staan).
Als we trouwens een stap hoger willen zetten, zouden we eens een middelmatig land ook echt moeten wegblazen (zoals de Hollanders er 8 maken tegen Hongarije) of moeten we ook in grote matchen tegen grote landen eens kunnen ontploffen. Die stap zal misschien ooit wel komen en we hebben er zeker het talent voor, maar in Brazilië zou ik de groepsronde overleven al een mooie prestatie vinden en is alles erna bonus. Laat ze dan met de ervaring van een WK op zak maar in 2016 op het EK eens echt proberen een favorietenrol waar te maken.

16 Okt 2013, 9:48
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
Ik vraag me af wat Wilmots tegen Mertens heeft... waarom krijgt die zijn minuten niet.

16 Okt 2013, 10:39
forumlegende

Fanatix schreef:
Ik vraag me af wat Wilmots tegen Mertens heeft... waarom krijgt die zijn minuten niet.

ik vind dat niet meer dan logisch, ik vind Mertens prima voor pakweg de laatste 25 minuten, maar niet om te starten. Voor die positie is er overigens keuze zat.

Laat hem er eerst eens 10 goals instampen bij Napoli. ;)

16 Okt 2013, 10:54
Ancien

Leeftijd: 46
Fanatix schreef:

Mja, stelde me dezelfde vraag - zeker als je zag hoe ongeïnteresseerd Chadli er gisteren bijliep... Vind de kritiek op Mertens ook wat overdreven - met alle respect, maar vaste waarde worden bij Napoli is toch nog iets anders dan bij Tottenham in de ploeg geraken op de flank. Als Wilmots dan toch openlijk minuten wil schenken aan bepaalde spelers, kan hij wel iets consequenter zijn...

Laatst gewijzigd door DT op 16 Okt 2013, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

16 Okt 2013, 10:54
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
Fanatix schreef:

Zijn uitspraken na een vorige wissel waren niet echt gelukkig, en hij heeft de tegenslag dat er op zijn positie het meeste concurrentie is van allemaal. Hazard, De Bruyne, Chadli, Mirallas (die in Engeland ook heel goed speelt), ..
Dat hij dan Bakkali laat invallen lijkt me vooral ingegeven om te voorkomen dat die zich de komende maanden alsnog zou bedenken qua landkeuze, en dat die cinema nog eens opnieuw begint.
Die kan trouwens ook wel een stukje voetballen.
En dan heb je misschien op termijn nog die Ferrera van Monaco, en misschien Januzaj.

Mertens wordt in de pers wel vaak geteld bij de spelers die niet veel aan spelen toekomen bij hun club. Dat klopt toch niet echt. Hij mag er geregeld invallen, en is ook al een paar keer gestart.

Die Van Buyten die mag bij Bayern veel minder meedoen, en daarvan zegt Raes gisteren dat hij geregeld speelgelegenheid krijgt bij Bayern. :hmm:

16 Okt 2013, 10:55
Ancien

Leeftijd: 38
Ben gisteren eens gaan kijken naar onze sterren. (Ik had gratis kaarten voor alle duidelijkheid :D )

Snertmatch gezien, je zit daar 50 meter van het terrein (per manier van spreken).

En de 'fantastische' sfeer is ook lichtelijk overdreven. Veel meer dan 'Brazil', dat ongelofelijk onnozel 'waar is da feestje' en 'tous ensemble' komt er niet uit.

Ik zat dan nog in een vak vol Walen die uit volle borst 'waar is de feestje' zongen. :plat:

Jongens toch, we hebben een goeie ploeg (met voor mij Witsel op kop) maar die opgeklopte bucht errond. :kots:

16 Okt 2013, 10:56
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Gilles schreef:
Ben gisteren eens gaan kijken naar onze sterren. (Ik had gratis kaarten voor alle duidelijkheid :D )

Snertmatch gezien, je zit daar 50 meter van het terrein (per manier van spreken).

En de 'fantastische' sfeer is ook lichtelijk overdreven. Veel meer dan 'Brazil', dat ongelofelijk onnozel 'waar is da feestje' en 'tous ensemble' komt er niet uit.

Ik zat dan nog in een vak vol Walen die uit volle borst 'waar is de feestje' zongen. :plat:

Jongens toch, we hebben een goeie ploeg (met voor mij Witsel op kop) maar die opgeklopte bucht errond. :kots:
goh ja blijf dan thuis he seg, ik kan er begrip voor opbrengen dat er mensen zijn die het gedoe rond de duivels storend vinden, ieder zijn mening niks mis mee. Maar mij hangt dat gekreft erop evengoed mijn voeten uit. Zijn we er na 12 jaar eindelijk nog eens bij met een talentvolle ploeg is het weer zagen en kreften pfff. Als het straks weer eens minder gaat zullen dat dan weer de eerste zijn waarschijnlijk die de ploeg gaan afbreken tot op de grond. Ik ben alvast content dat we er weer eens bij zijn op een wk en aan die randzaken ga ik mij echt niet ergeren, succes brengt dat mee das overal zo.

16 Okt 2013, 11:09
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Gilles schreef:
je zit daar 50 meter van het terrein (per manier van spreken).

zoals op den iendracht allé :D

16 Okt 2013, 11:11
Ancien

Leeftijd: 46
chunga schreef:
Gilles schreef:

goh ja blijf dan thuis he seg, ik kan er begrip voor opbrengen dat er mensen zijn die het gedoe rond de duivels storend vinden, ieder zijn mening niks mis mee. Maar mij hangt dat gekreft erop evengoed mijn voeten uit. Zijn we er na 12 jaar eindelijk nog eens bij met een talentvolle ploeg is het weer zagen en kreften pfff. Als het straks weer eens minder gaat zullen dat dan weer de eerste zijn waarschijnlijk die de ploeg gaan afbreken tot op de grond. Ik ben alvast content dat we er weer eens bij zijn op een wk en aan die randzaken ga ik mij echt niet ergeren, succes brengt dat mee das overal zo.

Ik ga akkoord met Chunga... zeker in het aangehaalde geval. Je weet wat te verwachten, je gaat toch naar de match en dan achteraf even negatief ventileren wat sowieso te verwachten was. Tikkeltje hypocriet toch...

Snap ook dat negativisme rond die hype niet... Is ondertussen toch ook een redelijk maatschappelijk gegeven want je ziet dat bij allerlei evenementen die populair zijn? Als je ziet hoe er de laatste jaren met muziekfestivals gedweept wordt (Rock Werchter nu in vergelijking met toen het nog T/W was, Tomorrowland, enz.) Het wordt toch allemaal gehypet - je moet er gewoon bij zijn... Nu is (eindelijk) de nationale voetbalploeg nog eens aan de beurt... Een goeie maand geleden had je hetzelfde inzake de hockeyprestaties... In tijden dat het voor de modale mens allemaal wat minder gaat, trekt men zich nu eenmaal (iets te?) graag op aan dingen die wel goed gaan... Ik zie daar weinig redenen in om me daaraan te ergeren... Moesten al die in driekleur-gehulde mensen bij elke match aan uw deur komen bellen, ge zou nog zeggen... maar nu? Leven en laten leven...

Laatst gewijzigd door DT op 16 Okt 2013, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.

16 Okt 2013, 11:18
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
Stijn schreef:
Fanatix schreef:

Zijn uitspraken na een vorige wissel waren niet echt gelukkig, en hij heeft de tegenslag dat er op zijn positie het meeste concurrentie is van allemaal. Hazard, De Bruyne, Chadli, Mirallas (die in Engeland ook heel goed speelt), ..
Dat hij dan Bakkali laat invallen lijkt me vooral ingegeven om te voorkomen dat die zich de komende maanden alsnog zou bedenken qua landkeuze, en dat die cinema nog eens opnieuw begint.
Die kan trouwens ook wel een stukje voetballen.
En dan heb je misschien op termijn nog die Ferrera van Monaco, en misschien Januzaj.

Mertens wordt in de pers wel vaak geteld bij de spelers die niet veel aan spelen toekomen bij hun club. Dat klopt toch niet echt. Hij mag er geregeld invallen, en is ook al een paar keer gestart.

Die Van Buyten die mag bij Bayern veel minder meedoen, en daarvan zegt Raes gisteren dat hij geregeld speelgelegenheid krijgt bij Bayern. :hmm:

Die Bakkali is niet slecht eh maar heeft de laatste matchen bij PSV niks meer laten zien... waar een Mertens bij Napoli de laatste tijd redelijk wat minuten verzameld en het goed doet (2 assists onlangs). Bovendien komt Mertens van PSV en was hij daar een halve koning die het terecht hogerop kon gaan zoeken bij Napoli, iemand zoals Bakkali moet hem eerst nog bewijzen bij PSV.

Ik kan het begrijpen dat hij Bakkali de minuten geeft omdat dan zijn keuze van land vast ligt... maar dat hij daar dan openlijk voor uitkomt.

Die Ferrero van Monaco en Cavanda van Lazio mogen van mij ook stilaan worden opgeroepen.
Spelers zoals Simons en Ciman houden ze dan beter thuis, echt een toekomst hebben die niet (of het zou in de kleedkamer moeten zijn).

16 Okt 2013, 11:20
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 208 209 210 211 212 242