|
|
| Pagina 151 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 149 150 151 152 153 … 462 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
forumlegende
Bericht Re: Stadion
Jeroen schreef: Akkoord van die nieuwe stadions, maar die kunstgrasmat op STVV is écht belachelijk. je zit bij de champions league ook naar veredelde kunstgrasmatten te kijken hoor. ![]() _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 11 Mar 2014, 19:35 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Tja, die zijn dan toch niet zo opzichtig als op STVV.
|
| 11 Mar 2014, 19:51 |
|
|
forumlegende
Jeroen schreef: Tja, die zijn dan toch niet zo opzichtig als op STVV. $$$$$$ _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 11 Mar 2014, 19:53 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 29 Mei 2005, 23:12 Berichten: 1207 Leeftijd: 46 Locatie: Gent - Ternat -Aalst |
Ik heb ook wel al wat voetbalwedstrijden in grote stadions gezien in Europa, maar ik heb ook gezien hoe het vroeger was op Sint-Truiden en hoe het er nu is. Ze zijn nu gewoon nummer dertien in een dozijn geworden, terwijl het vroeger "iets speciaals" was.
De Ghelamco Arena is mooi, van binnen en van buiten, maar AA Gent heeft nooit die volkscultuur gehad zoals dat bij Sint-Truiden het geval was. Bij hen is het verschil in "beleving" tussen "den Ot" en het stadion met de geweldig tot de verbeelding sprekende naam Ghelamco dan ook veel minder groot. Dat Ajax of de Engelse nationale ploeg niet in een kleiner stadion gaan spelen, vooral ook gezien het feit dat ze graag bij regelmaat eens een UEFA-finale organiseren, is niet meer dan logisch. Anderlecht leunt meer aan tegen Ajax (of ze zouden dat toch moeten doen) dan tegen STVV. Dat daar iets meer business lounge toestanden aanwezig zijn, is ook niet meer dan logisch. Dat is "de beurs van het Belgisch voetbal," ook al zijn ze dan in crisis. Dat is ook allesbehalve een volksclub te noemen zoals Sint-Truiden ... |
| 11 Mar 2014, 20:06 |
|
|
forumlegende
Iendracht02 schreef: Ik heb ook wel al wat voetbalwedstrijden in grote stadions gezien in Europa, maar ik heb ook gezien hoe het vroeger was op Sint-Truiden en hoe het er nu is. Ze zijn nu gewoon nummer dertien in een dozijn geworden, terwijl het vroeger "iets speciaals" was. De Ghelamco Arena is mooi, van binnen en van buiten, maar AA Gent heeft nooit die volkscultuur gehad zoals dat bij Sint-Truiden het geval was. Bij hen is het verschil in "beleving" tussen "den Ot" en het stadion met de geweldig tot de verbeelding sprekende naam Ghelamco dan ook veel minder groot. Dat Ajax of de Engelse nationale ploeg niet in een kleiner stadion gaan spelen, vooral ook gezien het feit dat ze graag bij regelmaat eens een UEFA-finale organiseren, is niet meer dan logisch. Anderlecht leunt meer aan tegen Ajax (of ze zouden dat toch moeten doen) dan tegen STVV. Dat daar iets meer business lounge toestanden aanwezig zijn, is ook niet meer dan logisch. Dat is "de beurs van het Belgisch voetbal," ook al zijn ze dan in crisis. Dat is ook allesbehalve een volksclub te noemen zoals Sint-Truiden ... hoe mooi nostalgie ook is (ik snap dat wel ), maar zo een stadion is gewoonweg niet reglementair meer de dag van vandaag. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 11 Mar 2014, 20:13 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Mja, ik volg Iendracht02 toch ook wel ergens hoor.
Zoals iemand zaterdag al zei: leg er daar op Stayen een dak op en je hebt een basketzaal. Pas op, ik ben jaloers op zo een voetbaltempel. Maar de vergelijking met de andere namen die hier genoemd worden gaat toch echt niet op. Het nieuwe Stayen straalt 0,0 voetbal uit. _________________ If you never try, you'll never know |
| 11 Mar 2014, 20:30 |
|
|
forumlegende
hoe je het draait of keert, een stadion met staanplaatsen ademt misschien nostalgie uit, maar mag gewoon niet meer...
ik vind het een mooi stadion, en alles erop en rond ook. en als je wil overleven, ga je zoiets nodig hebben. alleen nog ne zot vinden die dat gaat betalen, klein detail _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 11 Mar 2014, 20:34 |
|
|
forumlegende ![]() Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18 Berichten: 2862 Locatie: Erembodegem aan den denjer |
El Corredor (Light) schreef: hoe je het draait of keert, een stadion met staanplaatsen ademt misschien nostalgie uit, maar mag gewoon niet meer... ik vind het een mooi stadion, en alles erop en rond ook. en als je wil overleven, ga je zoiets nodig hebben. alleen nog ne zot vinden die dat gaat betalen, klein detail Gelukkig bestaan er nog zotten, en doet zot -zijnde geen zeer, of we mochten gaan kijken naar petanque ipv voetbal |
| 11 Mar 2014, 21:38 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Goh ja, alles veranderd in het leven, dus ook het voetbal.
Stilstaan is achteruitgaan (om eens een cliché te gebruiken). Ik zou ook liever in een nieuw (gerenoveerd) stadion zitten/staan ipv in een veredelde scoutstent om de 14 dagen te moeten rondhangen.. _________________ oilsjt, goi alien... |
| 11 Mar 2014, 22:19 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
Bram schreef: Mja, ik volg Iendracht02 toch ook wel ergens hoor. Zoals iemand zaterdag al zei: leg er daar op Stayen een dak op en je hebt een basketzaal. Pas op, ik ben jaloers op zo een voetbaltempel. Maar de vergelijking met de andere namen die hier genoemd worden gaat toch echt niet op. Het nieuwe Stayen straalt 0,0 voetbal uit. Dat is vaak het probleem natuurlijk dat het iets te veel het een of het ander is, terwijl een goed compromis tussen functionaliteit en voetbalbeleving toch zou moeten kunnen... De Duitse stadions zijn daar een goed voorbeeld van - hypermodern, maar toch een voetbalbeleving om u tegen te zeggen... Vond Bayern altijd verschrikkelijk om naar te kijken op tv toen ze nog in het Olympisch Stadion speelden, maar nu ze in hun Allianz Arena spelen, kan je bijna niet anders dan "fan" zijn... Een stadion zoals dat van PSV lijkt me ook een mooi compromis - als supporter kort bij het veld, voor en na de match verschillende kantines onder de tribunes en ook businessmatig alles wat er moet zijn... Het kan dus wel degelijk... Ik vind bijvoorbeeld de Ghelamco arena prachtig van buitenaf, maar als ik samenvattingen bekijk van matchen daar, heb ik het gevoel dat het publiek rond een bak zit, zoals je in het Sportpaleis naar de matchen van het EK Futsal zou kijken... Zal in het stadion zelf allemaal wel meevallen waarschijnlijk maar dat is een beetje het beeld dat gecreeërd wordt bij mij... |
| 12 Mar 2014, 14:06 |
|
|
forumlegende Lid geworden op: 15 Aug 2010, 14:04 Berichten: 2541 Leeftijd: 61 Locatie: in a kreezie world |
DT schreef: Bram schreef: Mja, ik volg Iendracht02 toch ook wel ergens hoor. Zoals iemand zaterdag al zei: leg er daar op Stayen een dak op en je hebt een basketzaal. Pas op, ik ben jaloers op zo een voetbaltempel. Maar de vergelijking met de andere namen die hier genoemd worden gaat toch echt niet op. Het nieuwe Stayen straalt 0,0 voetbal uit. Dat is vaak het probleem natuurlijk dat het iets te veel het een of het ander is, terwijl een goed compromis tussen functionaliteit en voetbalbeleving toch zou moeten kunnen... De Duitse stadions zijn daar een goed voorbeeld van - hypermodern, maar toch een voetbalbeleving om u tegen te zeggen... Vond Bayern altijd verschrikkelijk om naar te kijken op tv toen ze nog in het Olympisch Stadion speelden, maar nu ze in hun Allianz Arena spelen, kan je bijna niet anders dan "fan" zijn... Een stadion zoals dat van PSV lijkt me ook een mooi compromis - als supporter kort bij het veld, voor en na de match verschillende kantines onder de tribunes en ook businessmatig alles wat er moet zijn... Het kan dus wel degelijk... Ik vind bijvoorbeeld de Ghelamco arena prachtig van buitenaf, maar als ik samenvattingen bekijk van matchen daar, heb ik het gevoel dat het publiek rond een bak zit, zoals je in het Sportpaleis naar de matchen van het EK Futsal zou kijken... Zal in het stadion zelf allemaal wel meevallen waarschijnlijk maar dat is een beetje het beeld dat gecreeërd wordt bij mij... ik ben er al geweest en het valt best wel mee, alleen spijtig dat de onderste rijen bij regenweer dreigen nat te worden. _________________ Iendracht 4ever. |
| 12 Mar 2014, 19:17 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
klopt dat men in Duitsland bij de bouw of ombouw van hun stadions rekening houdt met hoe de supporters de match willen beleven. zo zie je daar ook nog heel vaak voldoende ruime staanvakken. en dat kan en past perfect in een modern stadion, meer zelfs: het komt ten goede van de sfeer.
Het doet ook geenszins afbreuk aan het commerciële want in elk vak staan of zitten veel supporters die zatjes en met ne plastieke zak met clublogo vol merchandising naar huis trekken. Men heeft voldoende oog voor het gegeven dat iedere bezoeker van het stadion een hele andere beleving zoekt (netwerkers, mensen die voor het spelletje komen, mensen die voor de vrienden meekomen, mensen die voor de sfeer gaan, enz... voor ieder wat wils). Elke speeldag wordt de kloof tussen dit soort van ploegen en de rest groter en groter. beide stadions zijn indrukwekkend maar als ik dan bijvoorbeeld mag kiezen tussen Dortmund en Schalke, kies ik wel voluit voor Dortmund... een écht voetbalstadion vergeleken met een enorm modern maar te strak en te afgelijnde sporthal in gelsenkirchen. duitsland... da's natuurlijk wel een hele andere realiteit dan hier in België, laat staan in onze dood en halfbegraven 2e klasse. god ja, als het kalf al een paar keer verdronken is, zal men er wel eens iets aan gaan doen zeker hé. |
| 12 Mar 2014, 23:12 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 41 Locatie: Aalst |
Davy schreef: klopt dat men in Duitsland bij de bouw of ombouw van hun stadions rekening houdt met hoe de supporters de match willen beleven. zo zie je daar ook nog heel vaak voldoende ruime staanvakken. en dat kan en past perfect in een modern stadion, meer zelfs: het komt ten goede van de sfeer. Maar tijdens Europese matchen mag je wel niet in je zo geliefde staanvakken. |
| 13 Mar 2014, 16:57 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg Lid geworden op: 02 Mar 2009, 14:55 Berichten: 633 |
precies of wij gaan Europees spelen
![]() |
| 13 Mar 2014, 17:39 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
boer touch schreef: precies of wij gaan Europees spelen ![]() Wacht maar tot wanneer we een profclub zijn... _________________ oilsjt, goi alien... |
| 13 Mar 2014, 17:45 |
|
| Pagina 151 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 149 150 151 152 153 … 462 Volgende |