Artikels - Pagina 247 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 245 246 247 248 249 497
 Artikels 
Auteur Bericht
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Artikels
volledig akkoord met dat consequent zijn in voorgaande posts.
consequent zijn, dat zit in geen enkel eendrachtbestuur ingebakken. niet als het gaat over zelfkritek, niet als het gaat over jeugdbeleid, niet als het gaat om de stadionproblematiek, niet als het gaat om die operatie om schulden af te bouwen.

na drie jaar mogen inderdaad wel een aantal vaststellingen gedaan worden. en consequentie (of het gebrek eraan) blijft de sleutel.

een nieuw stadion als fata morgana heeft ervoor gezorgd dat we uitermate blind zijn gebleven voor de realiteit, namelijk de onleefbaarheid van tweede klasse, gecombineerd met de bewuste verwaarlozing door 't stad, de bij momenten zeer bizarre en tegenstijdige transferpolitiek én de schulden uit het verleden.

bij elk seizoensbegin zou je medelijden krijgen met ploegen als Heist die niet naar boven kunnen kijken.
en aan het einde van elk seizoen zou je jaloers worden op dat soort clubs... ook dit heeft met consequent zijn te maken.

ik werp liefst niet te veel met stenen en ik tracht eerder te beoordelen op wat ik hoor en lees dan te veroordelen omdat ik er niet bij ben als alles zich afspeelt. maar ik snap dat er momenteel toch wel heel veel vragen rijzen over het bestuur van afgelopen jaren. maar ook ik heb geen antwoord op: "wat is het alternatief"?

Waar zitten ze? diegene die het beter kunnen?

02 Apr 2015, 12:47
forumlegende

Competitiehervorming op komst! Dit zijn de criteria om een profclub te zijn

Het is de laatste weken opnieuw akelig stil geworden rond een mogelijke competitiehervorming. Gisteren zaten volgens Het Laatste Nieuws de afgevaardigden van de Pro League en de Nationale Liga opnieuw rond de tafel op de voetbalbond. Vraag was nog welke criteria bepalend zouden zijn in het aanduiden van de acht tweedeklassers die samen met zestien clubs uit eerste klasse in het seizoen 2016-2017 het profvoetbal gaan uitmaken in België.

(1) - Licentie voor het hoogste niveau
Om deel te mogen nemen aan het profvoetbal in België moeten alle clubs voldoen aan een licentie voor het hoogste niveau. Een zogenaamde A-licentie (eerste klasse), met strengere voorwaarden dan de B-licentie (tweede klasse). Stel dat de competitiehervorming volgend jaar al zou beginnen, dan zouden op dit moment enkel Sint-Truiden VV, Lommel United en OH Leuven in aanmerking komen.

Verschillende andere clubs zouden echter ook aanspraak kunnen maken op zo'n licentie voor eerste klasse, maar beslisten op het laatste nippertje om die aanvraag voor volgend seizoen in te trekken. Clubs die niet kunnen promoveren, zien er het nut niet van in om nu een A-licentie aan te vragen voor volgend seizoen. Dat brengt immers een papieren rompslomp met zich mee. Het is echter niet uitgesloten dat bepaalde clubs wel in staat zijn aan die voorwaarden voor eerste klasse te voldoen, maar die aanvraag pas volgend seizoen indienen, in het jaar waarop beslist wordt over welke clubs bij de acht profclubs worden gerekend.

(2) - Ranking op basis van de laatste drie seizoenen
Om toch tot acht clubs te komen, wordt een ranking gemaakt op basis van de prestaties van de afgelopen drie seizoenen. De redactie van Nr10 berekende voor jullie hoe het klassement er op dit moment uitziet op basis van de voorbije twee seizoenen. Ploegen die hoger willen eindigen, zullen vooral volgend seizoen hun beste beentje moeten voorzetten.

Ploeg

1 Sint-Truiden VV
2 KAS Eupen
3 OH Leuven
4 Lommel United
5 Seraing United *
6 R. Antwerp FC
7 AFC Tubeke
8 Excelsior Virton
--
9 Eendracht Aalst
10 ASV Geel
11 White Star Brussel
12 KSV Roeselare
13 Dessel Sport
14 KSK Heist

Patro Eisden MM Vorig seizoen derde klasse
Racing Mechelen Vorig seizoen derde klasse
KVW Zaventem Vorig seizoen derde klasse

De clubs die uit de boot vallen en dus moeten aantreden in de topamateurklasse zouden een vergoeding krijgen van 50.000 euro. Dat is een pak meer dan de huidige 10.000 euro die de tweedeklassers nu aan tv-geld opstrijken. Wie het tot profclub schopt, mag zich verheugen in het tienvoudige, namelijk 500.000 euro. Ook over een extra financiële compensatie voor de club die uit het profvoetbal zakt naar de amateurreeksen, werd gisteren druk gedebatteerd, alsook over de mandaten.

Zaterdag mag de Algemene Vergadering van de Nationale Liga met gewone meerderheid stemmen over het voorstel dat gisteren op papier werd gezet.

bron: nr10.be

02 Apr 2015, 12:50
Nationale Ploeg

Als dat klopt: een trein die niet gemist mag worden. Al lijkt het een onmogelijke opdracht om voor die A-licentie te voldoen...

02 Apr 2015, 14:06
forumlegende

De Jean schreef:
Als dat klopt: een trein die niet gemist mag worden. Al lijkt het een onmogelijke opdracht om voor die A-licentie te voldoen...

dus als we een licentie halen voor volgend jaar, MOET je top acht spelen of je hoort er niet bij. (op voorwaarde dat dit voorstel positief gestemd gaat worden natuurlijk)

02 Apr 2015, 14:10
Ancien

Leeftijd: 46
El Corredor (Light) schreef:
De Jean schreef:

dus als we een licentie halen voor volgend jaar, MOET je top acht spelen of je hoort er niet bij. (op voorwaarde dat dit voorstel positief gestemd gaat worden natuurlijk)

Redelijk verrast wel over de hoge ranking van den Antwerp... Plus dat die top 8 eigenlijk nutteloos is om nu te bekijken omdat er sowieso op het einde van dit jaar er 1 uitgaat... Dan staan wij in de top 8 op basis van dit klassement en weten we dus idd wat ons volgend jaar te doen staat... Gaan eigenlijk hoger moeten staan dan 8ste volgend seizoen want vorig jaar zaten we niet in de top 8 dus nefast voor het overall klassement...

02 Apr 2015, 14:42
forumlegende

DT schreef:
De Jean schreef:

Redelijk verrast wel over de hoge ranking van den Antwerp... Plus dat die top 8 eigenlijk nutteloos is om nu te bekijken omdat er sowieso op het einde van dit jaar er 1 uitgaat... Dan staan wij in de top 8 op basis van dit klassement en weten we dus idd wat ons volgend jaar te doen staat... Gaan eigenlijk hoger moeten staan dan 8ste volgend seizoen want vorig jaar zaten we niet in de top 8 dus nefast voor het overall klassement...

er gaat er eentje uit nl de stijger maar er komt er eentje bij ook nl de daler

02 Apr 2015, 14:49
Ancien

Leeftijd: 46
DT schreef:

er gaat er eentje uit nl de stijger maar er komt er eentje bij ook nl de daler

Yep, dus hoe ze dat allemaal deftig gaan berekenen den bond kennende, ik ben eens curieus... Ex-eersteklassers gaan dus altijd met een veel hogere coëfficiënt starten, zeker als je zoals Cercle en/of Lierse op het moment van de berekening maar 1 jaar in tweede hebt gezeten... Terwijl de financiële positie van de Kamelen nu ook niet zo fantastisch is... Soit, is ook maar het laatste criterium natuurlijk, de twee eerste wegen veel sterker door... en het is er nog niet door ook want ook de derdeklassers en vierdeklassers moeten hier akkoord mee gaan dacht ik...

02 Apr 2015, 15:52
Scholier

We moeten daar toch geen rekening mee houden, aangezien we volgend seizoen in derde zullen meedraaien :lol:

02 Apr 2015, 18:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
parol schreef:
jowwan schreef:
Aanvraag bijzondere AV is zowel telefonisch als per mail aangevraagd. Recht op alle info in deze moeilijke periode , is wel echt het minimum.

Het is goed dat Jowwan de bijeenroeping van een AV heeft gevraagd maar het bestuur is volgens de statuten ( artikel 15) enkel verplicht om deze bijeen te roepen indien minstens twee vijfde van de leden hierom verzoekt. Gezien de grote crisissituatie vind ik het ook dringend noodzakelijk dat de AV bijeenkomt om duidelijkheid te verschaffen. Anders gaat het wantrouwen tegenover FDR blijven toenemen. Zijn communicatie is de laatste weken immers super verwarrend en alles behalve transparant.

Volledig mee eens. Maar wanneer gaan ze daar in het stadhuis eens wakker schieten?
De financiele problemen is ook deels het stadsbestuur hun fout ( afbraak tribune- veel minder volk- minder inkomsten).
In andere steden helpen burgemeester en schepen mee aan een oplossing, ze gaan praten met lokale bedrijven om steun , praten met de supporters , zorgen zelf voor financiele steun.
En wat doen ze bij ons , zagen in de krant dat eendracht aalst nog 14 000 euro huurgeld achterstaat voor een stadion dat op invallen staat.

Ik wacht nog altijd op Ann VDS haar uitleg ,omdat ze bij de vorige supporters vergadering niet wou komen.
En onze burgemeester , we laten iendracht niet vallen . waar zitten ze allemaal met hun grote mond :x .
Wordt het niet stilaan tijd dat wij iendrachters (oilsjteneers) een gesprek eisen met onze burgemeester en schepenen, ze hebben lang genoeg met ons voeten gespeeld .

02 Apr 2015, 18:29
forumlegende

Leeftijd: 69
Wanneer ik het interview van Tv-Oost met Yannick Van Aken eens goed beluister vrees ik voor een goeie afloop. Ofwel is dit huidige scenario één grote show om bepaalde mensen uit de wind te zetten en anderen geen gezichtsverlies te laten lijden!
Ik blijf er in geloven maar van kabouter plop en zijn bende uit het stadhuis moeten we niets verwachten, dat is ondertussen reeds een tijdje duidelijk.

02 Apr 2015, 21:31
Vaste Waarde

Hilarisch interview met de typische Calimero houding " we hadden een akkoord maar zijn bedrogen " , de fans drinken te weinig ,... Maar zelf de eigen fouten eens toegeven ho maar !
Nooit doen ze zelf iets fout !
Sorry DT maar dat jij deze mensen blijft steunen en goedpraten kan er bij mij toch niet in hoor.

En waarom zou zakken naar derde zo een ramp zijn ?
Terug plezier ,kleiner budget , schulden kwijt ,...
En mooie reeks met racing ,Beerschot , dender :) :)

02 Apr 2015, 21:51
forumlegende

Neutralboy schreef:
Hilarisch interview met de typische Calimero houding " we hadden een akkoord maar zijn bedrogen " , de fans drinken te weinig ,... Maar zelf de eigen fouten eens toegeven ho maar !
Sorry DT maar dat jij deze mensen blijft steunen en goedpraten kan er bij mij toch niet in hoor.

:? :? :wow:

02 Apr 2015, 21:53
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Ik ga hier een tijdje niets meer posten,ge hebt mensen met twee gezichten,maar hier zitten er die zeven gezichten hebben.
Zolang ze zelf maar in de belangstelling staan,iedereen zit hier altijd te zeiken 'wat is het alternatief' maar is er eigenlijk al eens gezocht naar een alternatief ?
Uitleggen en grote jan uithangen enkel en alleen voor eigen belang maar de club proberen redden das een ander paar mouwen :kots: :kots:
En spreek er me de zaterdag niet over aan,want ge zou wa bier over uw Kl.......... kunnen krijgen.

02 Apr 2015, 22:35
Vaste Waarde

Neutralboy schreef:

:? :? :wow:

:D Tja… indien dat maar waar kon zijn he… Dan zak in met plezier naar derde…. :plat:

02 Apr 2015, 23:02
Scholier

@bakkie

Hoe kan er nu een alternatief voor het beleid zijn?
Een mogelijke overnemer heeft geen zicht op de huidige schulden,de schulden tot op het einde van het seizoen want er zijn geen inkomsten meer en eventuele dringende betalingen.Verder zijn er reeds een aantal contracten verlengd en weet hij dus niet welke loonmassa reeds vastligt naar volgend jaar toe.Hij kan dus nooit weten wat hij overneemt.
Ook stel ik mij de vraag of de huidige bestuursleden wel een stap opzij willen zetten.
Indien FDR een stap opzij zou willen zetten rest de vraag wat hij van plan is met zijn rekenig-courant?
Deze RC steeg evenredig met de schuld van onze club;in 2009 bij de aanstelling van FDR als financieel directeur bedroeg de schuld 600 000 euro,in 2011 was deze 1.4 miljoen euro en nu schat ik deze zelfs boven de 2 miljoen euro.Het scenario doet mij aan FC Brussels denken.

Misschien ligt er hier een taak voor de supportersverantwoordelijke om deze info te verzamelen zodat de supporters vzw potentiële overnemers/mede-investeerders een correct beeld van de club kan geven.Daarom denk ik dat de vraag tot de oproeping van AV een goede zaak is.Zelfs zonder overnemers is het m.i voor een supportersvzw noodzakelijk over de cijfers te waken.

03 Apr 2015, 0:26
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 245 246 247 248 249 497