Transfers volgend seizoen - Pagina 251 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7719 berichten ]  Ga naar pagina 1 249 250 251 252 253 515
 Transfers volgend seizoen 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 46
Bericht Re: Transfers volgend seizoen
Hugo schreef:
Het zal inderdaad een heel stuk moeilijker worden om te promoveren, zeker als je ziet hoe sommige tegenstanders zich ondertussen al versterkt hebben.
Met het materiaal dat wij tot op heden aangekocht hebben kan je moeilijk meedingen voor de titel, daarvoor moet er absoluut meer kwaliteit bijkomen.
Maar we hebben nog maar 1 speler van de 8 of 10 versterkingen binnengehaald dus we blijven voorlopig rustig afwachten. :D

Gaat mij niet meteen om het versterken op zich. Bij Londerzeel halen ze Wesley Snoeys bijvoorbeeld binnen, maar dat is om Ugo Nwadikwa te vervangen die naar Heist trekt. Voorlopig is dat dus een speler voor een speler, of dat een versterking is zal nog moeten blijken.

Waar ik op doel is dat wij alles ineens willen veranderen terwijl de directe concurrenten hun sterkhouders/sleutelspelers wisten te behouden: Londerzeel behoudt Dellevoet, Van De Winckel, Van Eyck, Mbarki, Rijmenams en Vits. Temse behoudt Glouftsis en Kabir. Petegem behoudt Joye en de Vanborn's... Alsof dat nog niet genoeg is, moet een ploeg nieuwelingen zonder automatismen, met weinig ervaring meteen top gaan spelen om eigenlijk in de eerste plaats supporters weer hun weg te laten vinden naar een bouwvallig stadion... Dat is een challenge om u tegen te zeggen... Ofwel lukt dat wonderwel zoals onder BVR na de exit van onze "gouden ploeg" bij de start van wat uiteindelijk Bart's laatste seizoen zou zijn (en dus uiteindelijk nog heel teleurstellend eindigde ook) ofwel is het zoals het seizoen onder Limpens, Dillen en VDH met een groot aantal spelers waarvan het merendeel maar een seizoen in de annalen van onze club zijn gebleven en wat ik - zelfs na het recente debacle tegen La Lou - nog altijd als het meest troosteloze/frustrerende/hemeltergende seizoen van onze club ooit ervaar... Dat we in de voorbereiding door clubs als Ternat, enz. werden afgedroogd met ons A-team tussen de lijnen waar Boussoufa's, Wouter's en Iakovlievski's het mooie weer maakten en we een heel seizoen lang op onze honger bleven zitten.

Wat velen precies ook lijken te vergeten: de slechtste kern uit de historie van E. Aalst speelde op speeldag 23 op 31 januari 2016 op Dender met als inzet een mogelijke leidersplaats en speelde tot wedstrijd 30 op 2 april 2016 nog altijd mee voor rechtstreekse promotie...

Onder het motto van alles zal wel beter zijn dan wat we nu rondlopen hadden, is dat toch iets om niet te snel te vergeten... En dan spreek ik nog niet over het aantal doelpunten dat je zal moeten vervangen... Vergelijking: Ratko wordt als een betere spits gezien dan Wim Bokila en scoorde in een betere ploeg, met een mooier stadion, met meer supporters en meer geld, in dezelfde afdeling op 1957 min 8 doelpunten. Bokila scoorde in 2287 minuten 20 goals.

30 Mei 2016, 14:26
forumlegende

Davy schreef:
filip.dhose schreef:
Ik zit eerlijk gezegd wat te wachten op nieuwe spelers met een link in Aalst en/of de Denderstreek. Een link van (een deel van) de spelerskern met het eigen geografische hinterland vind ik toch wel belangrijk. :EA:

ik zit vooral te wachten op spelers die kunnen voetballen. want behalve het resultaat vond ik vooral het spelpeil bedroevend. wedstrijden waar we amper een enkele aanval op poten krijgen, waar de verdediging als miniemen werd gepakt...Als we dit jaar eens voetbal te zien krijgen maakt het mij geen hol uit van waar ze komen.

Dat denk ik er ook van (y)

30 Mei 2016, 17:28
forumlegende

Gisteren op den Okapi Filipovic tegen het lijf gelopen, t viel me op hoe scherp die nog staat zeg.

Voor de rest bevestigde hij dat hij inderdaad aan de kant geschoven werd als beloftetrainer en geen deel meer uitmaakt van EA.

30 Mei 2016, 17:31
Ancien

El Corredor (Light) schreef:
Gisteren op den Okapi Filipovic tegen het lijf gelopen, t viel me op hoe scherp die nog staat zeg.

Voor de rest bevestigde hij dat hij inderdaad aan de kant geschoven werd als beloftetrainer en geen deel meer uitmaakt van EA.

Rare gang van zaken kent iemand de reden hiervoor, nu komt het over als "stank voor dank". :wadde:

30 Mei 2016, 17:37
nieuw in de eerste ploeg

DT schreef:
Hugo schreef:
Het zal inderdaad een heel stuk moeilijker worden om te promoveren, zeker als je ziet hoe sommige tegenstanders zich ondertussen al versterkt hebben.
Met het materiaal dat wij tot op heden aangekocht hebben kan je moeilijk meedingen voor de titel, daarvoor moet er absoluut meer kwaliteit bijkomen.
Maar we hebben nog maar 1 speler van de 8 of 10 versterkingen binnengehaald dus we blijven voorlopig rustig afwachten. :D

Gaat mij niet meteen om het versterken op zich. Bij Londerzeel halen ze Wesley Snoeys bijvoorbeeld binnen, maar dat is om Ugo Nwadikwa te vervangen die naar Heist trekt. Voorlopig is dat dus een speler voor een speler, of dat een versterking is zal nog moeten blijken.

Waar ik op doel is dat wij alles ineens willen veranderen terwijl de directe concurrenten hun sterkhouders/sleutelspelers wisten te behouden: Londerzeel behoudt Dellevoet, Van De Winckel, Van Eyck, Mbarki, Rijmenams en Vits. Temse behoudt Glouftsis en Kabir. Petegem behoudt Joye en de Vanborn's... Alsof dat nog niet genoeg is, moet een ploeg nieuwelingen zonder automatismen, met weinig ervaring meteen top gaan spelen om eigenlijk in de eerste plaats supporters weer hun weg te laten vinden naar een bouwvallig stadion... Dat is een challenge om u tegen te zeggen... Ofwel lukt dat wonderwel zoals onder BVR na de exit van onze "gouden ploeg" bij de start van wat uiteindelijk Bart's laatste seizoen zou zijn (en dus uiteindelijk nog heel teleurstellend eindigde ook) ofwel is het zoals het seizoen onder Limpens, Dillen en VDH met een groot aantal spelers waarvan het merendeel maar een seizoen in de annalen van onze club zijn gebleven en wat ik - zelfs na het recente debacle tegen La Lou - nog altijd als het meest troosteloze/frustrerende/hemeltergende seizoen van onze club ooit ervaar... Dat we in de voorbereiding door clubs als Ternat, enz. werden afgedroogd met ons A-team tussen de lijnen waar Boussoufa's, Wouter's en Iakovlievski's het mooie weer maakten en we een heel seizoen lang op onze honger bleven zitten.

Wat velen precies ook lijken te vergeten: de slechtste kern uit de historie van E. Aalst speelde op speeldag 23 op 31 januari 2016 op Dender met als inzet een mogelijke leidersplaats en speelde tot wedstrijd 30 op 2 april 2016 nog altijd mee voor rechtstreekse promotie...

Onder het motto van alles zal wel beter zijn dan wat we nu rondlopen hadden, is dat toch iets om niet te snel te vergeten... En dan spreek ik nog niet over het aantal doelpunten dat je zal moeten vervangen... Vergelijking: Ratko wordt als een betere spits gezien dan Wim Bokila en scoorde in een betere ploeg, met een mooier stadion, met meer supporters en meer geld, in dezelfde afdeling op 1957 min 8 doelpunten. Bokila scoorde in 2287 minuten 20 goals.

Geen twijfel mogelijk hier. We zijn intussen al ettelijke weken voorbij het La Lou debacle, en nog altijd zie en hoor ik supporters die op de bewuste avond (voor de allereerste keer) de drang hadden om op de Eendrachtspelers hun gezicht te kloppen. Ik vind dat bepaald straf, en wat nog straffer is, het is nog perfect te begrijpen ook!

Over de voetbaltechnische en/of fysieke kwaliteiten van verschillende selecties valt misschien nog te praten. Als je praat over ontbreken van ruggengraat, ballen, persoonlijkheid, voetbal IQ, karaktersterkte en-ga-zo-maar-door staat het wat mij betreft als een paal boven water: de kern van 2015/2016 staat met grote voorsprong op één als het meest tragikomisch allegaartje salonvoetballers van teensletsshotters in de rijke geschiedenis van onze unieke club.

30 Mei 2016, 18:02
Vaste Waarde

DT schreef:
Sportingcat schreef:
Van waar de tendens dat 3e klasse amateurs vergeleken wordt met 4e klasse? Niveau zal toch een pak hoger liggen dan dat?

Tot en met vorig jaar waren er 34 (16+18) ploegen die hoger speelden dan derde klasse
Vanaf volgend seizoen zijn er 40 (16+8+16) ploegen die hoger spelen dan tweede klasse amateurs

Tot en met vorig seizoen waren er 70 (16+18+36) ploegen die hoger speelden dan vierde klasse
Vanaf volgend seizoen zijn er 88 (16+8+16+48) ploegen die hoger spelen dan derde klasse amateurs

Starten met een instelling "we spelen slechts in vierde klasse" is een verkeerde instelling lijkt mij :wadde:

Neen, dat is het net niet wat we willen aangeven (althans ik toch niet)... Ik geef net aan dat het allemaal zo simpel niet zal zijn, ook al is tweede amateur een gedevalueerde derde klasse aangevuld met de stijgers uit vierde klasse... Voor nieuwe ploegen die uit vierde stijgen is dat uiteraard een promotie, maar voor ploegen die in derde klasse enige ambitie hadden uitgesproken, is het een stap terug ook al verandert er naar reeksindelingen, enz. niet zoveel. Maar naar beschikbaar spelersmateriaal toe, scheelt het toch een slok op een borrel... Als ik bijvoorbeeld zie, welke namen naar voor werden geschoven in de periode februari-maart en toen niet werden weerhouden als goed genoeg en ik vergelijk dat met de uiteindelijke aankopen op dit moment, dan kan ik mij toch niet van de indruk ontdoen dat het speelveld serieus is ingekrompen...

En om helemaal niet af te glijden, moet er kost wat kost door onze club aan de kop worden gespeeld volgend seizoen... De laatste keer in ons bestaan dat dat nodig was (na tuimeling naar vierde), deden we dat met een ploeg die eigenlijk bij elkaar was gekocht om top te spelen in derde klasse... Nu hebben we voorlopig veel jong talent binnengehaald, terwijl we sowieso in een reeks uitkomen waar er op basis van het afgelopen seizoen drie ploegen sterker zijn (want kernen daar bleven intact en werden op het eerste zicht versterkt of puur positie voor positie vervangen)... Wij gaan op onze doelman en 1 verdedigende middenvelder na, onze hele kern vervangen die meteen voor de oppergaai moet spelen...

Het gevoel voor ons als Aalstsupporter is dus dat we zijn gedegradeerd maar dan wel naar een reeks die qua kwaliteit niet zal moeten onderdoen dan die waarin we dit seizoen ook maar matig draaiden... En toch moeten we volgend jaar absoluut hoger eindigen dan dit seizoen... Vandaar de vrees en de onduidelijkheid ook misschien in de posts...

Zoals ik twee jaar terug aangaf, stonden we voor twee sleuteljaren. Niet degraderen uit tweede was sowieso de gemakkelijkste taak omdat ergens in blijven makkelijker te realiseren valt dan ergens uit wegraken... Mis je uw start, is het al verloren. Het huzarenstukje van Hamme zal zich immers niet te snel meer herhalen... Uiteindelijk val je er toch uit op het moment dat er net een competitiehervorming op til is... Toch krijg je een vangnet: je kan in het oude derde klasse-systeem dmv 4 kansen alsnog in die hoogste amateurreeks geraken (daar waar je als laatste tweedeklasser ook in terecht was gekomen). Die vierdelige herkansing was als volgt: 1) of je speelde kampioen, 2) of je eindigde tweede, 3) of je won uw eindronde, 4) of je won de match tussen de verliezers van de eerste eindrondeclash...

Als je die kansen allemaal laat liggen, ja dan brei je er een derde cruciaal jaar aan vast natuurlijk... Maar dan wel opnieuw in een situatie die weer iets slechter is dan het jaar voordien... Die rekker raakt ook vroeg of laat eens aan zijn einde denk ik dan...

Tis allemaal al iets minder rooskleurig dan een tijdje geleden precies hé dt , hoe komt het?
Met de kop tegen de spreekwoordelijke muur gelopen door loze beloftes?

30 Mei 2016, 19:56
Vaste Waarde

luque schreef:
DT schreef:
Hugo schreef:

Geen twijfel mogelijk hier. We zijn intussen al ettelijke weken voorbij het La Lou debacle, en nog altijd zie en hoor ik supporters die op de bewuste avond (voor de allereerste keer) de drang hadden om op de Eendrachtspelers hun gezicht te kloppen. Ik vind dat bepaald straf, en wat nog straffer is, het is nog perfect te begrijpen ook!

Over de voetbaltechnische en/of fysieke kwaliteiten van verschillende selecties valt misschien nog te praten. Als je praat over ontbreken van ruggengraat, ballen, persoonlijkheid, voetbal IQ, karaktersterkte en-ga-zo-maar-door staat het wat mij betreft als een paal boven water: de kern van 2015/2016 staat met grote voorsprong op één als het meest tragikomisch allegaartje salonvoetballers van teensletsshotters in de rijke geschiedenis van onze unieke club.

Daar ben ik het 200% mee eens.
Ik snap eerlijk gezegd echter wel niet goed hoe en met wie ons nieuw bestuur volgend seizoen denkt voor die promotie te gaan spelen...
DT heeft echt wel een punt dat de meeste van onze tegenstanders niet zijn verzwakt.
Wat wij daar - op dit moment althans - tegenover plaatsen heeft in geen lichtjaren iets te maken met " het samenstellen van een team dat voor de titel gaat "
Dat dient dan nog te gebeuren zeker ?? :wadde:
Buiten het feit dat ik daar dus geen bal van geloof ( van dat samenstellen van een kampioenenteam he ) - is er dan natuurlijk ook nog de vraag of er überhaupt nog valabele spelers geïnteresseerd zijn om voor het amechtige EA te komen spelen..
Als zelfs schertsfiguren uit het sukkelteam 2015/2016 het afbollen omdat ze vinden dat ze voor peanuts niet wensen te shotten dan weet je wat er ons te wachten staat...
" pay peanuts and get monkeys" Dat beloofd alvast ! :hmm:

30 Mei 2016, 20:26
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
El Corredor (Light) schreef:

Er stond toch in Het Nieuwsblad dat hij (hoofd)scout ging worden? Dat is dan nen kwakkel vermoed ik?
Zou in ieder geval jammer zijn als zo'n clubicoon, die 2e eindigde met de beloften, zonder verklaarbare reden aan de kant geschoven wordt??

30 Mei 2016, 21:50
forumlegende

Leeftijd: 35
WLM: [email protected]
https://www.eendracht-aalst.be/nieuws/s ... nieuwkomer

30 Mei 2016, 21:52
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
iendrachter schreef:
Als je nu nog in gang moet schieten om een bijna volledige ploeg bij elkaar te zoeken die dan ook nog eens kampioen moet spelen ben je veel te laat. Alle deftige spelers hebben al lang een ploeg gevonden of hun contract verlengd bij hun huidige ploeg.
Zoals DT ook zegt, Petegem,Londerzeel.Temse en Winkel behouden allemaal grotendeels hun sterkhouders en vullen deze aan met spelers die van reeksgenoten komen, wij hebben geen sterkhouders buiten onze keeper volgens mij, en moeten beginnen vanop 0.
Wij moeten een kampioenenploeg bij elkaar zoeken zonder dat er budget voor is en dan nog met iemand als Sven Jacques die eigenlijk geen officiële functie heeft en hier na zijn transfers terug weg is.....
Ik geloof hier totaal niet in, we mogen dan financieel op de goeie weg zijn, sportief zal het een zwaar fiasco worden volgens mij, al hoop ik uiteraard dat ik mis ben.

Ik ben eerlijk gezegd ook ongerust over de kern van volgend seizoen, maar we blijven optimistisch he ;)
De transferperiode is nog niet voorbij, en bovendien heeft niemand van ons die spelers ook al effectief aan het werk gezien. Dat je echter een gans seizoen met een jonge kern regelmatige resultaten kan halen, geloof ik ook moeilijk..
En daarbij, Winkel, Temse, Petegem mogen dan wel beter zijn, als ze geen licentie aanvragen lost het probleem zichzelf op he :lol:

30 Mei 2016, 21:55
Reserve

Dries schreef:
https://www.eendracht-aalst.be/nieuws/sportief/item/2879-bruno-baras-zesde-nieuwkomer

Baras werd overtuigd door ons project.

Sjans dat de belastingen in Zele hun werk grondig gedaan hebben. :-)

30 Mei 2016, 21:57
Ancien

BDS schreef:
Dries schreef:
https://www.eendracht-aalst.be/nieuws/sportief/item/2879-bruno-baras-zesde-nieuwkomer

Baras werd overtuigd door ons project.

Sjans dat de belastingen in Zele hun werk grondig gedaan hebben. :-)

:lol:
Het zijn daar solden in Zele.
Allez vooruit nr.2 van de 8 of 10 spelers van de toekomstige kampioeneploeg.

31 Mei 2016, 8:37
Vaste Waarde

hadden beter niet beloofd van voor de titel te spelen en gewoon eerlijk zeggen:

we staan voor een overgangsjaar dat in het teken van de put vullen staat (niks mis mee en had al eerder moeten gebeuren).
Daarnaast focussen we op binnen 2 jaar kampioen te spelen want momenteel was zowel de nodige tijd als budget niet voorhanden om dit al dit seizoen te verwezenlijken (een goede kern samenstellen).

Snap wel waarom ze dat een stuk zeggen:
-Probeer maar spelers/sponsors/supporters warm te maken voor zo'n jaar. Zelf heb ik er geen problemen mee als daar een goede visie achter zit en goede vooruitzichten op langere termijn.

Dus liefst wat visie op middellange termijn. Op zeer korte ga je toch niet veel meer kunnen doen.

31 Mei 2016, 11:25
Ancien

kheiremans schreef:

we staan voor een overgangsjaar dat in het teken van de put vullen staat (niks mis mee en had al eerder moeten gebeuren).
Daarnaast focussen we op binnen 2 jaar kampioen te spelen want momenteel was zowel de nodige tijd als budget niet voorhanden om dit al dit seizoen te verwezenlijken (een goede kern samenstellen).

-Probeer maar spelers/sponsors/supporters warm te maken voor zo'n jaar. Zelf heb ik er geen problemen mee als daar een goede visie achter zit en goede vooruitzichten op langere termijn.

Dus liefst wat visie op middellange termijn. Op zeer korte ga je toch niet veel meer kunnen doen.

Ja hallo, op 2 seizoenen tijd naar vierde en de manier waarop, ik denk dat het nu een must is om een kampioeneploeg samen te stellen of ge kunt al het volk dat nog wil komen zien, aal tesaumen in de eretribune plaatsen om voor de nodige middenmootsfeer te zorgen.
Trouwens het was de nieuwe ceo himself die niets minder wilde dan kampioen spelen, de degradatie had geen gevolgen juist een jaartje achterop voor ons fameus project, er voor gaan zoals beloofd of ze verliezen alle geloofwaardigheid van de fans. :EA:

31 Mei 2016, 14:19
Vaste Waarde

Hugo schreef:
kheiremans schreef:

Ja hallo, op 2 seizoenen tijd naar vierde en de manier waarop, ik denk dat het nu een must is om een kampioeneploeg samen te stellen of ge kunt al het volk dat nog wil komen zien, aal tesaumen in de eretribune plaatsen om voor de nodige middenmootsfeer te zorgen.
Trouwens het was de nieuwe ceo himself die niets minder wilde dan kampioen spelen, de degradatie had geen gevolgen juist een jaartje achterop voor ons fameus project, er voor gaan zoals beloofd of ze verliezen alle geloofwaardigheid van de fans. :EA:

Dan zal er toch iemand 1 of meerdere blikken geld moeten opentrekken vrees ik. Hoe ge anders gaat concurreren tegenover het zwarte geld dat ge bij de andere ploegen kunt verdienen. Ik weet het niet.

31 Mei 2016, 15:21
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7719 berichten ]  Ga naar pagina 1 249 250 251 252 253 515