Artikels - Pagina 331 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 329 330 331 332 333 497
 Artikels 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Artikels
Bram schreef:
Timoilsjt schreef:
champagne schreef:
fusie ?

De naam valckenier valt in een post hierboven als potentiële mede-investeerder. Valckenier heeft altijd gesteld dat hij 1 grote club in de Denderstreek wilt. Of dat is door faillissement van andere ploegen, opslorping of fusie maakt hem weinig uit, denk ik. Vandaar 't risico dat er weer geruchten de kop op zullen steken ;)

Waarom link jij dat alleen aan Valckenier,
het is anders wel onze huidige bestuursploeg die dat artikel poste hoor...

Ze kunnen dan al ooit eens willen beweren hebben niet voor een fusie te zijn, met dat laatste artikel doen ze het in ieder geval zichzelf aan. Redelijk ongelukkige woordkeuze toch wel! Kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit zelfs de bedoeling was. Een weldenkend mens die zich bewust is van de context doet zulke uitspraak toch niet ?

Simpelweg omdat Valckenier altijd open en bloot heeft blijven verkondigen dat hij 1 grote club wil in de Denderstreek, en dan heb ik het niet (enkel) over Denjer, voor alle duidelijkheid.
Het huidige bestuur is daar nog niet zo open over geweest, wat niet wegneemt dat ze fusies of opslorpingen (op termijn) misschien ook wel genegen zijn, maar dat brengen ze dan toch niet zo naar buiten.

03 Feb 2017, 15:14
Ancien

Leeftijd: 46
filip.dhose schreef:
DavidSeal schreef:
Sattelietclub, samenwerkingsverband, fusie, dochterclub, moederclub, opslorping...alemaal hetzelfde, als jij daar geil van wordt is dat uw zaak, ik ben er radicaal tegen!!

Veel respect en begrip voor uw mening, maar houd er rekening mee dat dit voor gevolg zou kunnen hebben dat professioneel voetbal in 1A/1B te hoog gegrepen is voor EA.

Kan maar dat geldt minstens evenveel voor die schaalvergrotingen, samenwerkingsakkoorden en fusies die je zelf aanhaalt. Het is zoals Timoilsjt zegt: het is uw product (het volledige pakket) dat de doorslag geeft en dat kan gerust een zijn dat het op eigen kracht haalt. Het is niet zo dat er door 2 producten bij elkaar te kletsen 1 groter product ontstaat dat dat per definitie een goed product is. Als je uw punt omtrent fusies wil onderbouwen, moet je u ook de vraag durven stellen wat die fusies Dender bijvoorbeeld hebben opgebracht... Basis van succes is hard werken en op tijd en stond de nodige meeval hebben en wanneer het even slecht gaat - toch de pedalen niet verliezen. En dat begint in eerste instantie in de bestuurskamer...

03 Feb 2017, 15:19
Vaste Waarde

DT schreef:
filip.dhose schreef:
DavidSeal schreef:
Sattelietclub, samenwerkingsverband, fusie, dochterclub, moederclub, opslorping...alemaal hetzelfde, als jij daar geil van wordt is dat uw zaak, ik ben er radicaal tegen!!

Veel respect en begrip voor uw mening, maar houd er rekening mee dat dit voor gevolg zou kunnen hebben dat professioneel voetbal in 1A/1B te hoog gegrepen is voor EA.

Kan maar dat geldt minstens evenveel voor die schaalvergrotingen, samenwerkingsakkoorden en fusies die je zelf aanhaalt. Het is zoals Timoilsjt zegt: het is uw product (het volledige pakket) dat de doorslag geeft en dat kan gerust een zijn dat het op eigen kracht haalt. Het is niet zo dat er door 2 producten bij elkaar te kletsen 1 groter product ontstaat dat dat per definitie een goed product is. Als je uw punt omtrent fusies wil onderbouwen, moet je u ook de vraag durven stellen wat die fusies Dender bijvoorbeeld hebben opgebracht... Basis van succes is hard werken en op tijd en stond de nodige meeval hebben en wanneer het even slecht gaat - toch de pedalen niet verliezen. En dat begint in eerste instantie in de bestuurskamer...

Er is niemand die beweert, en ik al zeker niet, dat een fusie per definitie een succesformule is. Maar op een gegeven moment komen verenigingen op een punt dat ze moeten beslissen: nu is het samenwerken of fusioneren, ofwel stopt het. Hoe komt het anders dat van de 24 clubs uit 1A/1B er 14 fusieclubs zijn, en nog slechts 10 "zuivere" clubs?

Wat heeft de fusie FCV Dender opgebracht? Waarschijnlijk het bestaan op zich al. Dender is trouwens geen uitzondering: RC Gent is ook samengeklutst uit 4 ploegen, Lommel Utd. en FC Léopold idem.

Laten we het hier bij houden: niemand, en - nogmaals - ook ik niet, zal spontaan oproepen tot een fusie als het goed gaat met een club. Maar tussen droom en werkelijkheid staan vaak praktische bezwaren. Vaak is een fusie het enige alternatief voor opdoeking of voor afglijden naar lagere regionen. Ik hoop vurig uit de grond van mijn hart dat het bij ons zo ver niet komt. Want besef AUB goed dat een Patrick Le Juste niet naar Eendracht Aalst gekomen is om geld in een bodemloos vat te storten. Die man zal op een gegeven moment een return-on-investment wensen, ja zelfs eisen. Komt dat moment er niet, dan is hij weg, zo eenvoudig is het.

03 Feb 2017, 16:25
forumlegende

Stop met dat gezever over schaalvergrotingen.

We moeten eerste uit de TWEEDE(!!!) AMATEUR(!!) liga geraken. Onze tegenstanders zijn niets anders dan uit de kluiten gewassen provinciale clubjes.

We kunnen bij promotie eventueel verder beginnen denken. Maar op dit moment is dit toch (nog) niet aan de orde zeg!

03 Feb 2017, 16:33
Vaste Waarde

zo groot/goed worden dat de andere er niet meer toedoet is trouwens ook een strategie eh...

03 Feb 2017, 17:32
Ancien

Leeftijd: 38
filip.dhose schreef:

Laten we het hier bij houden: niemand, en - nogmaals - ook ik niet, zal spontaan oproepen tot een fusie als het goed gaat met een club.

Waarom beginde er dan altijd over? Laat de mensen toch eens in stilte doorwerken zonder dieje zever altijd.

03 Feb 2017, 17:39
Ancien

dubbel.

03 Feb 2017, 17:39
Nationale Ploeg

Gilles schreef:
dubbel.

Leffe of Affligem ?

03 Feb 2017, 17:56
forumlegende

Gilles schreef:
filip.dhose schreef:

Laten we het hier bij houden: niemand, en - nogmaals - ook ik niet, zal spontaan oproepen tot een fusie als het goed gaat met een club.

Waarom beginde er dan altijd over? Laat de mensen toch eens in stilte doorwerken zonder dieje zever altijd.

(y) :EA:

03 Feb 2017, 18:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
El Corredor (Light) schreef:
Gilles schreef:
filip.dhose schreef:

(y) :EA:

(y) (y) (y)

03 Feb 2017, 19:09
Vaste Waarde

Gilles schreef:
filip.dhose schreef:

Ik ben er heus niet over begonnen, hoor, maar wel Bram en Davy.

03 Feb 2017, 22:14
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
Kan de vzw van de supporters daar niet meer over zeggen , die waren toch aanwezig op die AV ?
Ik had daar al een verslag van verwacht, ook over het stadiondossier (tribune) geen nieuws?

04 Feb 2017, 10:23
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
witteken schreef:
Kan de vzw van de supporters daar niet meer over zeggen , die waren toch aanwezig op die AV ?
Ik had daar al een verslag van verwacht, ook over het stadiondossier (tribune) geen nieuws?

Terechte vraag die ik mij ook al gesteld had...

05 Feb 2017, 22:27
Junior

Er komt een Fusie tussen KFC Izegem en OMS Ingelmunster. De clubnaam wordt KFC Mandel United.

Ingelmunster is momenteel de leider in 3e klasse amateurs, Izegem wil dolgraag een topper worden in 2e klasse amateurs of hoger met bijhorend nieuw stadion...

Een nieuwe slag in het gezicht voor de supporters van Ingelmunster...

08 Feb 2017, 17:59
Ancien

Sportingcat schreef:
Er komt een Fusie tussen KFC Izegem en OMS Ingelmunster. De clubnaam wordt KFC Mandel United.

Ingelmunster is momenteel de leider in 3e klasse amateurs, Izegem wil dolgraag een topper worden in 2e klasse amateurs of hoger met bijhorend nieuw stadion...

Een nieuwe slag in het gezicht voor de supporters van Ingelmunster...

Mandel United begot. :kots:

Mis ik iets, want een verwijzing naar de 2 teams is toch ver te zoeken precies?

08 Feb 2017, 18:12
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 329 330 331 332 333 497