de Dendertopic - Pagina 85 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10660 berichten ]  Ga naar pagina 1 83 84 85 86 87 711
 de Dendertopic 
Auteur Bericht
Rendac-supporter

Titus schreef:
boris clitoris schreef:
Ze zullen alleszins nog fameus mogen kopen, want met aankopen als Sylla en Mvenmba......kan goed zijn dat dat superaanwinsten zijn, maar hebben nog nooit in eerste gespeeld dus dat wordt toch afwachten...

Moet ge natuurlijk mee oppassen. Ik vond de aankopen van Dender vorig dit seizoen ook niet al te bijzonder. Tot het seizoen begon...

je moet niet steeds grote namen kopen he om goed te presteren. Als je de namen van de spelers zag bij onze degradatie zag zou iedereen zeggen , dat is een superelftal, maar we zakten wel naar 3 de toen he.
Ik zou zeggen,ik heb vertrouwen in ons bestuur en scouting om een goeie ploeg samen te stellen.
Sowieso zal het in 1ste klasse afwachten worden wat het zal worden, nieuwe reeks, stapje hoger, meer matchen,...
we zien volgens seizoen wel zeker

18 Mei 2007, 10:26
nieuw in de eerste ploeg

Uw antwoord komt volgens mij overeen met wat gans dender denkt, iedereen noemt het afwachten maar volgens mij weten ze allemaal goe genoeg dat dit hun doodvonnis kan zijn deze promotie. Als ge dan nog is cruciale wedstrijden referees of geluk tegen krijgt dan zijt ge vertrokken... Nuja tis te hopen voor ulle dat het bestuur weet wat ze doen, want anders gaan ze zich behoorlijk belachelijk maken.. en sowieso blijft het een spijtige zaak dat het nooit 'den FC' zal zijn die in eerste speelt :grijns: (sorry kon het me ni laten)

18 Mei 2007, 10:31
forumlegende

Leeftijd: 38
WLM: [email protected]
Meer matchen in eerste? Bij mijn weten, net als in 2e, 34 hoor...

Vicky

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

18 Mei 2007, 10:46
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
Vicky schreef:
Meer matchen in eerste? Bij mijn weten, net als in 2e, 34 hoor...

Vicky

Het zijn er eerder minder, want ge komt later in de beker als eersteklasser ...
Als ge in eerste speelt, hebt ge natuurlijk meer kans op internationals in uw ploeg en die hebben wel meer matchen ... ;)

18 Mei 2007, 12:10
forumlegende

Leeftijd: 38
WLM: [email protected]
Maar in den beker speel je toch op basis van je vorige seizoen... En dus zal dender samen met alle andere 2e klassers moeten beginnen he...

Ah ja, dat van die internationals, had ik nog ni bekeken... :grijns:

Vicky

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

18 Mei 2007, 12:53
Vaste Waarde

Vicky schreef:
Maar in den beker speel je toch op basis van je vorige seizoen... En dus zal dender samen met alle andere 2e klassers moeten beginnen he...

Vicky

Dat klopt, behalve voor eersteklassers. Die komen allemaal in de beker in de geleide loting van de 16de finales: ene pot: 16 eersteklassers die er ook vorig jaar al waren; andere pot: 14 overlevers + laatste kampioen van tweede + winnaar laatste eindronde van tweede.

18 Mei 2007, 13:19
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

Leeftijd: 40
Iendracht02 schreef:
Vicky schreef:

Vicky

Dat klopt, behalve voor eersteklassers. Die komen allemaal in de beker in de geleide loting van de 16de finales: ene pot: 16 eersteklassers die er ook vorig jaar al waren; andere pot: 14 overlevers + laatste kampioen van tweede + winnaar laatste eindronde van tweede.

Naar mijn weten was Bergen nochtans in het begin van dit seizoen al een ronde eerder begonnen, ze zijn dan ook uitgeschakeld geraakt...

18 Mei 2007, 13:24
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Website: http://www.iendracht.be
welja... dat is die "andere" pot hé ;)

18 Mei 2007, 13:43
Miss Forum 2009-2010

placietjen schreef:
welja... dat is die "andere" pot hé ;)

neen he
ik dacht dat dat vorig jaar veranderd was, dat de nieuwkomer in tweede een ronde eerder moest starten

en Bergen had het probleem dat de bekermatch samen viel met een competitiematch

zij werden beschouwd als tweede klasser (voor zover ik het mij allemaal goed herinner)

edit: ffkes opgezocht
Bergen speelde inderdaad al vanaf de vierde ronde mee in de BvB
Ze verloren toen tegen urs centre met 2-1

18 Mei 2007, 14:02
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Cuntje Persoons gaat van de éne kloteploeg naar de andere !

19 Mei 2007, 11:41
Vaste Waarde

Prachtig stukje uit De Morgen :mrgreen: :engel:

FCV Vilbeluik

Niets blijft het Belgische voetbal bespaard. Een Chinese competitieleider, Jan Peeters erevoorzitter, Lei Clijsters straks trainer en nu ook nog eens de FCV Vilbeluik naar eerste klasse

De bijdrage van Royal Antwerp Football Club aan het Belgische voetbal was de laatste jaren miniem. Zondag kunnen ze dat goed maken, de spelers door Dender in eigen stadion een pak slaag te geven en de fans door het Florent Beeckmanstadion te slopen. Waarna Dender hopelijk afziet van promotie en voetbalminnend België op maandag kan ontwaken met de heerlijke gedachte: Dender naar eerste klasse gaat niet door, het was maar een nachtmerrie.

Niets, waarlijk niets blijft het Belgische voetbal bespaard. Een Chinese competitieleider, een nationale ploeg op het niveau van Azerbeidzjan, Jan Peeters als erevoorzitter, straks Lei Clijsters terug als trainer, Citibank als sponsor en nu ook nog eens de FCV Vilbeluik naar eerste klasse.

Had dan niemand aan de Houba de Strooperlaan de macht, de luciditeit en de ballen om daar een stokje voor te steken of ten minste luidop de opportuniteit van de promotie van de FCV Dender in vraag te stellen?

Een club laten stijgen op puur sportieve gronden is achterhaalde romantiek, een anachronisme. Dat is het antwoord op het gezwets dat Dender de Jupilerliga verdient omdat ze kampioen zijn geworden. Voetbal is een toevalspel en dat maakt het zo leuk, maar er zijn grenzen. Soms worden titels gewonnen door toeval en niet door kunde, bijvoorbeeld omdat de rest het laat afweten. Foute kampioenen doen geen vlieg kwaad, want een titel heeft beperkte economische gevolgen, behalve dat ze een ticket opleveren voor de lucratieve Champions League.

Met de promotie naar eerste klasse gaan veel grotere financiële belangen gepaard. In een verzadigde markt als België moet men uiterst zorgvuldig omgaan met het inplanten van een nieuw voetbalbedrijf. Dender zal nu nieuwe lichtpalen zetten en nieuw gras zaaien en stoeltjes plaatsen en een fauteuil voor als ik volgend jaar eens langskom en een mooie parkeerplaats, bij voorkeur niet te ver van de perstribune, zodat we niet door het plebs moeten, en wat weet ik nog niet allemaal. Dát heet dan tegemoetkomen aan de wensen van de licentiecommissie.

Hebben we echt niets geleerd uit al die faillissementen van would-be eersteklassers? Wat Dender had moeten tonen toen het aanspraak wilde maken op promotie, is dat het kon voetballen - dat ook - maar in de eerste plaats dat er in Denderleeuw and suburbs een markt was voor eersteklassevoetbal.

We zullen toeschouwers aantrekken omdat we zijn gestegen, wauwelde de voorzitter in Sport/Voetbalmagazine. Jaja, een paar honderd of zo en die zullen na een jaar wegblijven. De kans is levensgroot - ach, en het weze ze gegund, want wie heeft nu iets tegen echte calimero's? - dat Dender zelfs in eerste klasse blijft. Een jaar, misschien zelfs twee jaar, maar bij de eerste tegenslag zal het finaal om zeep zijn.

Er ís geen markt voor eersteklassevoetbal in een gemeente die geprangd ligt tussen een stad (Aalst) waar ook al geen markt was en er een club failliet ging en de hoofdstad met twee clubs waarvan één zelfs kampioen is geworden. Anderlecht haalt meer abonnees uit Denderleeuw dan Dender zelf. Dat zegt alles.

Denderleeuw spiegelt zich aan Roeselare, maar Roeselare is ten eerste groter en ligt ten tweede in een welvarende streek. Denderleeuw is eerder Heusden-Zolder en we hebben gezien wat er met die clubs is gebeurd. Denderleeuw is niet welvarend. Denderleeuw is het vilbeluik Rendac en dan niets meer. Denderleeuw overstijgt maar in één criterium de middelmaat en dat is inzake de reukhinder die Rendac op een zomerse dag produceert.

Het is verbazend dat de andere eersteklassers dat allemaal maar laten gebeuren. Straks gaan ze 1 miljoen euro van hun zuurverdiende tv-centjes in een diepe, donkere punt gooien van een voetbalclubje dat op het hoogste niveau geen enkel bestaansrecht heeft. Ze doen maar.

19 Mei 2007, 11:57
Nationale Ploeg

De waarheid...

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

19 Mei 2007, 12:13
Vaste Waarde

het is lang geleden dat er nog eens iets deftigs in De Morgen stond maar ik moet zeggen, ze maken in één klap wel serieus veel goed! :goe:

19 Mei 2007, 13:00
Rode kaart
Rode kaart

Elk heeft recht op zijn/haar mening eh, ik moet daar es goed mee lachen! :haha:

Trouwens, de Morgen en sport... :zot: En het is nu niet dat jullie goed uit dat artikel komen eh, de boodschap aan jullie bestuur is ook duidelijk.

Bovendien, op de redactie lacht iedereen met Hans Vandeweghe, de auteur van dienst: een zielig, gefrustreerd ventje zonder enige inhoud. En dat zijn dan de woorden van zijn collega's. :haha:

19 Mei 2007, 14:01
Rode kaart
Rode kaart

Ik ben heel goed geplaatst om zoiets over hem te "beweren". :fluit:

En voor de rest is het duidelijk waarom hij slechts bij De Morgen werkt en niet bij een échte sportkrant. Nu zouden er morgen eens zware problemen moeten zijn met die van den Antwerp, en ik zou het hem dan graag es willen zien uitleggen in de rechtbank. Dit is zuiver opruiende taal, zonder enige inhoud.

19 Mei 2007, 14:46
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10660 berichten ]  Ga naar pagina 1 83 84 85 86 87 711