Zaak Verbroedering Geel - UR Namen - Pagina 15 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 342 berichten ]  Ga naar pagina 1 13 14 15 16 17 23
 Zaak Verbroedering Geel - UR Namen 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 38
WLM: [email protected]
Urzua schreef:
michael0473 schreef:
the_red_ant69 schreef:
Dries schreef:
we zouden nen datum moeten afspreke als ze dan nog een oplossing emmen dawen ene grote protestmars organiseren me alle ploegen van 2e en 3e

daar gaat inderdaad veel volk op afkomen denk ik ... dan staat er daar hoop en al 1000/2000 man en zegt den bond natuurlijk dat het weinig volk kan schelen. Je moet rekenen dat er van die 50 2e en 3e klasse ploegen met moeite een 6tal ploegen zijn met een serieuze achterban, en dan moeten die hun onderlinge wrok naar mekaar toe nog opzij zetten.

en dan moeie nog zien daze de manifestatie nog niet verbieden, want da ga zo den dag van vandaag in een democratie

We pakken e paar Islamieten mee, dan is er geen probleem.

ja natuurlijk as ge die manne meepakt moogde allers ier, eigenlijk toch wel een simpel land é België, waar da wij nu soms een drama van maken :D

12 Sep 2007, 9:54
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
michael0473 schreef:
hehe, ja sorry heb misschien te onduidelijk geschreven, zou in een sms ook zo schrijven, maar tes toch waar zeker, ze hebben reglementen en die trekken op niets, op den duur kunde als club beter zelf reglementen maken, het kan zijn dat op den duur beter werkt als hun systeem nu.

Nu ge zinnen neerpent ipv alle letters op nen hoop te gooien, kan ik ook even reageren. Ik weet niet of het hier echt aan den bond hun reglementen hangt hé, als de ploegen naar de burgerlijke rechtbank trekken, staat ge daar schoon met uw reglementen.
Soit, nu zou den bond eindelijk toch dreigen met schrapping van Namen en Geel als ze blijven dwarsliggen (er zou een artikel zijn dat hen daarvoor de toelating geeft), dat hadden ze al veel vroeger moeten doen. Tis simpel hé, der is niemand die Geel en Namen verplicht om in derde te spelen, als ze niet willen, mogen ze zich altijd terugtrekken uit de KBVB en zich aansluiten bij één of ander caféverbond. Als zij vinden dat ze het recht hebben om 48 ploegen het recht te ontzeggen hun matchen te spelen, heb ik der geen enkele compassie mee als men het spel tegenover Namen en Geel keihard speelt. Het heeft lang genoeg geduurd nu.

12 Sep 2007, 10:36
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
De reglementen zijn niet slecht. Ze moeten enkel op tijd en juist toegepast worden.

12 Sep 2007, 10:44
forumlegende

Verwacht er iemand een definitive oplossing vandaag? Ik in ieder geval niet.

12 Sep 2007, 10:55
Freak

Dani schreef:

Ik denk/hoop toch van wel. Tot vorige week kwam het ook minder in de media, nu kijkt iedereen mee. Dat ze met gezichtsverlies op de bond niet inzetten bleek al in het verleden, maar ik denk toch dat ze nu willen een einde maken aan deze belachelijke soap (waarvan ze zelf mede de oorzaak zijn)

12 Sep 2007, 10:58
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Casual1919 schreef:
Dani schreef:

Ik denk/hoop toch van wel. Tot vorige week kwam het ook minder in de media, nu kijkt iedereen mee. Dat ze met gezichtsverlies op de bond niet inzetten bleek al in het verleden, maar ik denk toch dat ze nu willen een einde maken aan deze belachelijke soap (waarvan ze zelf mede de oorzaak zijn)

Ik dacht eerst dat we vandaag nog geen oplossing moesten verwachten omdat het quasi onmogelijk lijkt iedereen op één lijn te krijgen. Maar den bond blijkt nu toch heel vastberaden om er vanavond een (voorlopig) einde aan te maken en ervoor te zorgen dat iedereen volgend weekend opnieuw kan voetballen. Het zou me dus niet verwonderen dat ze vanavond desnoods met de harde hand ingrijpen en we toch een oplossing krijgen. Namen en Geel hebben der ondertussen ook al lang genoeg mee gerammeld, van mij mogen ze ze dan ook met alle mogelijke middelen doen plooien hoor. Het zal daar alleszins vanavond stuiven op den bond denk ik.

12 Sep 2007, 11:11
Nationale Ploeg

Schrapping?

Als er straks geen oplossing wordt gevonden, komt er een uitzonderlijke vergadering van het Uitvoerend Comité om 22 uur. Op de agenda: de schrapping van beide clubs. In december 2006 werd immers een nieuw artikel aan het bondsreglement toegevoegd, waarbij de KBVB het recht heeft clubs te schrappen.

Geel zodus naar tweede en Namen schrappen :dans:

12 Sep 2007, 11:43
Freak

Gijzegem Vaneigest schreef:
Schrapping?

Als er straks geen oplossing wordt gevonden, komt er een uitzonderlijke vergadering van het Uitvoerend Comité om 22 uur. Op de agenda: de schrapping van beide clubs. In december 2006 werd immers een nieuw artikel aan het bondsreglement toegevoegd, waarbij de KBVB het recht heeft clubs te schrappen.

Schoon dingen!
Ik zie het toch zitten voor vanavond. Je moet weten dat de meerderheid van de betrokken ploegen toch zal willen spelen. Als er overal een doorzetter bij zit zoals onze Geert DR komt dat wel in orde. Het zou me verbazen mocht die minderheid aan clubs het nog een speeldag kunnen rekken.

12 Sep 2007, 11:45
Freak

Leeftijd: 42
Gijzegem Vaneigest schreef:
Schrapping?

Wa benne kik content da ze die regel toegevoegd hebben zeg. Ze wisten blijkbaar toen al da het nodig zou kunnen zijn.
Hopelijk is die regel ni in strijd me de regels vd UEFA en FIFA.

12 Sep 2007, 12:06
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Ja dan stappen die twee gewoon weer naar de rechtbank om die schrapping ongedaan te maken. Veel kans trouwens dat hen dat ook zal lukken, vergeet niet dat ze van de rechtbank al gelijk gekregen hebben dus denk ik niet dat die met een schrapping akkoord zullen gaan. Ondertussen zouden we natuurlijk wel aan de competitie kunnen beginnen maar ja, als dan binnen een maand of twee die zaak zou voorkomen en de schrapping wordt ongedaan gemaakt wat gaan we dan doen :eh:

12 Sep 2007, 12:20
Nationale Ploeg

Beide ploegen noste jaar terug laten starten he... in 4de prov. :mrgreen:

12 Sep 2007, 12:24
forumlegende

Naar mijn weten kan de burgerlijke rechtbank toch niet oordelen over de reglementen, goedgekeurd door de leden, van een vereniging-in dit geval de voetbalbond-?

Namen is van oordeel dat de reglementen niet goed werden opgevolgd en kloeg dit aan bij de rechter.
Met andere woorden: de handeling die zij doen om hun gelijk te bewijzen druist tevens in tegen deze reglementen.

Ok KBVB, pas je regelementen dan nu maar toe en schrap Namen van de bondslijsten indien er vanavond niet tot een akkoord kan worden gekomen.

12 Sep 2007, 13:12
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Mja, maar de rechtbank heeft wel een pak meer bevoegdheden dan de KBVB hé .. Als de KBVB njet zegt, dat Namen niet mag promoveren, dacht ik ook dat er niks aan gedaan kon worden, maar blijkbaar is dat via de burgerlijk rechtbank allemaal nog te doen ..

Ik begrijp niet goed waarom elke club ook klacht wilt indienen. Zoals Dessel dat nu een plaats in tweede opeist, moet ge er nu fier over zijn als ge zo promoveert ?

12 Sep 2007, 13:23
Nationale Ploeg

Standpunt van FCN St Niklaas, normaliter onze volgende tegenstander:

Bij de aanvang van de eindronde hadden noch Geel
noch Namen een licentie bekomen.

Het reglement is zeer duidelijk : wie geen licentie heeft of die niet
heeft aangevraagd, mag niet deelnemen aan de eindronde.

Geel en Namen kunnen dus geen enkele aanspraak maken op promotie.
Het reglement zegt echter ook dat de eindronde nooit kan herspeeld worden.
Bijgevolg is Dessel als licentiehouder
de enige gerechtigde voor de promotie of het behoud in 2de klasse.
Het feit dat men naar een burgerlijke rechtbank stapt hiervoor,
is bovendien absoluut onaanvaardbaar.

Lidmaatschap impliceert aanvaarding van de bondsbeslissingen.

Anders is de organisatie van competities een onmogelijke zaak.
Geel en Namen hebben alle constructieve voorstellen geweigerd en
veroorzaken zware schade aan alle 2de en 3de klasseclubs en -spelers.
In de huidige context is ons voorstel het meest aanvaardbare voor alle betrokkenen.

12 Sep 2007, 13:31
Ancien

Leeftijd: 45
Vanavond worden de 2deklassers in een vergaderzaal gezet, en worden de 3deklassers in een andere vergaderzaal gezet. De Keersmacker zal pendelen tussen deze 2 zalen. Da gaat daar keihard worden denk ik!

Dat ze ze allebei maar schrappen! Geen problemen mee. Integendeel: 'k zal zelfs een vreugdedanske placeren.

Voor één keer vind ik dat de bond helemaal niets te verwijten valt.

12 Sep 2007, 13:38
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 342 berichten ]  Ga naar pagina 1 13 14 15 16 17 23