Eerste klasse - Pagina 68 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 66 67 68 69 70 500
 Eerste klasse 
Auteur Bericht
Freak

Leeftijd: 42
Bericht Re: Eerste klasse
Allee weer een systeem op zen Belgisch. Tbetekent ook da de beste 6 zeker 40 matchen spelen op een seizoen + beker en mogelijk + Europees. Ze zullen rap weer neuten da ze teveel matchen moeten spelen. Ge zou idd haast gaan hopen da ge nimmer in 1ste geraakt

17 Mar 2008, 20:33
Rode kaart
Rode kaart

Tja, die hervorming is er vooral op gericht om de rijkere clubs nog rijker te maken en de kleinere clubs één voor één te elimineren: veel illusies maak ik me dus niet, we zullen er wel uitvliegen. Het idee op zich is gewoonweg belachelijk, precies alsof dit het niveau van de Jupiler Liga gaat opkrikken. Ze zouden beter investeren in jeugdwerking en infrastructuur. Voor de rest lees ik hier dat tweede klasse de mooiste reeks is om in te spelen...vergeet dat maar, een absolute kutreeks en financieel een serieuze domper voor de meeste ploegen. Eens ge in 1ste zit, wilt ge niet meer terug. Als ge die samenvattingen ziet op TV-Oost van 2de en lager, triest in vgl met 1e.

18 Mar 2008, 1:28
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Ik denk dat we zelf lang genoeg in eerste hebben gezeten om het te vergelijken hoor. In eerste vind ik het ook triestig. Akkoord de media-aandacht is véél groter, ge krijgt veel nieuws en deftige verslagen over u ploeg, maar verplaatsingen naar 70 procent van de ploegen steekt na enkele jaren ook tegen.

Neem daarbij dan nog is de belachelijke veiligheidsmaatregelen, en de veranderingen die er aan ons stadion zouden moeten gebeuren (tzou op niets trekken als we naar eerste gaan),... begrijp ik wel dat er hier eerste klasse (op korte termijn) niet zien zitten.

Wilt ge naar eerste klasse, en uw daar handhaven, dan moet ge een nieuw stadion zetten niet ver van den E40 in Aalst. Maar dat is verre toekomstmuziek en eigenlijk onrealistisch voor een stad als Aalst.

18 Mar 2008, 2:01
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Pfff, ik heb nu die hervorming nog eens goed bekeken zeg. Na de competitie maakt de 14de dus nog altijd een mooie kans om via de competitie Europees voetbal af te dwingen. Op wat trekt dat nu allé? Als ik het juist bekijk, hebt ge dus eerst 30 speeldagen die quasi volledig eindeseizoensmatchen zijn, want er gaan nauwelijks ploegen zijn die iets te winnen of te verliezen hebben in de competitie. Gaan ze daarmee de competitie aantrekkelijker maken? Het moet meer dan nen debiel zijn die dat peist zenne.

18 Mar 2008, 9:14
Scholier

Bartos schreef:
Pfff, ik heb nu die hervorming nog eens goed bekeken zeg. Na de competitie maakt de 14de dus nog altijd een mooie kans om via de competitie Europees voetbal af te dwingen. Op wat trekt dat nu allé? Als ik het juist bekijk, hebt ge dus eerst 30 speeldagen die quasi volledig eindeseizoensmatchen zijn, want er gaan nauwelijks ploegen zijn die iets te winnen of te verliezen hebben in de competitie. Gaan ze daarmee de competitie aantrekkelijker maken? Het moet meer dan nen debiel zijn die dat peist zenne.

Alé bartos, we kunnen volgend jaar met Dender 14e eindigen en dan recht naar de uefacup :banana: :plat:

18 Mar 2008, 12:53
Iendracht.be - beheer

sjneer_fcd schreef:
Bartos schreef:

Alé bartos, we kunnen volgend jaar met Dender 14e eindigen en dan recht naar de uefacup :banana: :plat:

Zie eerst maar dat ge volgend jaar nog moogt meedoen ;) .

18 Mar 2008, 12:55
Junior

Leeftijd: 49
Website: http://www.dirtyuncle.be
Alles voor den TV maar ik loop er niet warm van.

Of ge nu 1e of 6e wordt in de competitie dat maakt geen reet meer uit. Waarom zout ge als topploeg de laatste matchen nog spelen met je “vedetten”, of ge nu verliest of niet, veel maakt het niet meer uit. En dat er de laatste matchen van de competitie rare dingen gebeuren , dat moet ge ne mens niet uitleggen hé. Bon dit systeem zal hieraan niets verhelpen.

Eindronde systeem ok maar dan toch niet om de kampioen te bepalen, ge hebt topmatchen met inzet maar de normale competitie wordt quasi gedevalueerd. De kans dat Anderlecht, Standaard, Brugge, Genk en eventueel Gent, GBA bij de eerste 6 eindigen is zeer reëel.

Allemaal voor de centen maar het niveau van de normale competitie zal er gdvmm niet op vooruitgaan. En ge gaat me niet zeggen dat Anderlecht, Brugge of Standaard met ocharme 2à3 miljoen meer uit televisierechten betere spelers kunnen aantrekken.

Ze hadden de competitie maar met 10 ploegen moeten spelen, hoger niveau en allemaal toppers. Dan zal den TV wel meer willen betalen. Nu doen ze het omgekeerde, meer geld van den TV en maar hopen dat het goed komt met een schijncompetitie

18 Mar 2008, 13:29
forumlegende

Het is niet omdat je in het huidige seizoen 3de eindigt, dat je het jaar nadien potten breekt in de UEFAcup. Racing Genk is goed opweg om veertiende te eindigen dit seizoen maar volgend jaar kan daar een heel sterke ploeg opstaan...

Dus de idee op zich vind ik niet zo slecht.
Door de hervorming zullen ploegen als Dender, Westerlo en Lokeren er wel eens heel snel kunnen uitvliegen, en terecht !!

18 Mar 2008, 14:36
Iendracht.be - beheer

Dani schreef:
Het is niet omdat je in het huidige seizoen 3de eindigt, dat je het jaar nadien potten breekt in de UEFAcup. Racing Genk is goed opweg om veertiende te eindigen dit seizoen maar volgend jaar kan daar een heel sterke ploeg opstaan...

Door de hervorming zullen ploegen als Dender, Westerlo en Lokeren er wel eens heel snel kunnen uitvliegen, en terecht !!

Als je dit seizoen 14de eindigt, verdien je toch gewoon niet om het jaar erna Europees te spelen. Zeker niet als je dit dan nog via de competitie (en niet den beker) afdwingt.

18 Mar 2008, 14:54
Freak

Bartos schreef:
Dani schreef:

Als je dit seizoen 14de eindigt, verdien je toch gewoon niet om het jaar erna Europees te spelen. Zeker niet als je dit dan nog via de competitie (en niet den beker) afdwingt.

Als je dat bekijkt met de huidige klassering ;

Als ze met de 14de uit het klassement europees gaan uitpakken gaan ze in het buitenland de naam van de belgische competitie pas belachelijk maken. Momenteel zou dat dus roeselare zijn. Uiteindelijk maken die niet superveel kans om nog europees te spelen, maar het zou kunnen.

18 Mar 2008, 18:02
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Het is gewoon weer typisch kortertermijndenken...

Anderlecht haalt zen slag thuis, de ploegen waar het water aan de lippen stond lachen eens goed en gaan verder met totaal ondoordacht beleid

Ons voetbal zal er alleen wel bij varen :plat:

18 Mar 2008, 20:24
forumlegende

Leeftijd: 45
playoffs op zich vind ik nie slecht maar in nen andere vorm
1ste kampioen
van 2 tot 6 voor andere Europese plaatsen maar met behoud van punten of met een bonuspuntsysteem ofzo
maar gelek het nu is pfffff

18 Mar 2008, 21:30
Freak

http://www.ipetitions.com/petition/herv ... tures.html

Afbeelding

18 Mar 2008, 21:36
Ancien

Leeftijd: 45
acrid schreef:
playoffs op zich vind ik nie slecht maar in nen andere vorm
1ste kampioenvan 2 tot 6 voor andere Europese plaatsen maar met behoud van punten of met een bonuspuntsysteem ofzo
maar gelek het nu is pfffff

Dat zou inderdaad, bij hun veranderingen, een basisregel moeten zijn waar ze niet aan raken. De 1ste wordt kampioen en daarmee basta!
Sebiet voelt het alsof ge naar ijshockey of basket aan 't zien zijt...

18 Mar 2008, 23:55
Freak

Alle tweedeklassers hebben de voorgestelde competitiehervorming afgekeurd. Vanaf het seizoen 2009-2010 zou er nog voor zestien ploegen plaats zijn in de eerste klasse. De voetbalclubs uit tweede klasse zijn niet tevreden over de compensatie die ze krijgen.

Hoe het nu verder moet, is nog niet duidelijk. In elk geval moet de hervorming opnieuw bekeken worden. De tweedeklassers vrezen dat zij het grote slachtoffer zullen worden. Als het plan van de Profliga wordt uitgevoerd, verdwijnen twee extra ploegen uit eerste klasse. Het is de bedoeling om na dertig speeldagen het seizoen te beslissen via play-offs.

Op deze manier dreigt de hervorming in een oorlog te ontaarden. De voorzitter van de liga van tweedeklassers, Guido De Croock, hoopt dat er nieuw voorstel komt van de Profliga. (gb)

(HLN)

21 Mar 2008, 10:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 66 67 68 69 70 500