ander nieuws - Pagina 37 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1889 berichten ]  Ga naar pagina 1 35 36 37 38 39 126
 ander nieuws 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 47
Jammer genoeg zal het voetbal in België alleen maar aantrekkelijk blijven in eerste.  Die trend is nu reeds ingezet: sponsoring is laag, volk blijft weg, ontzettend zwak niveau en geen gepaste accomodatie.  Als onze streek dender EN aalst nog iets willen betekenen dan lijkt me een fusie onoverkomelijk.  Ge gaat me toch nie zeggen dat 10 000 man-eerste klasse-toppers-europees niet tot ieders hart spreken??

over de locatie: op Lieje kan je uitbreiden.
op aalst heb je reeds een eersteklasse veld.  

Lieje alleen: zoals gezegd, tweede OK, eerste= een utopie
Aalst alleen: grijze muis (in derde??), wantrouwend bij sponsors en een klote beleid.  Nee, dank u.  Daar steek ik mijn geld nie in.

14 Okt 2005, 20:39
Nationale Ploeg

Leeftijd: 41
Website: http://www.iendracht.be
WLM: [email protected]
witzwet schreef:
Jammer genoeg zal het voetbal in België alleen maar aantrekkelijk blijven in eerste. Die trend is nu reeds ingezet: sponsoring is laag, volk blijft weg, ontzettend zwak niveau en geen gepaste accomodatie. Als onze streek dender EN aalst nog iets willen betekenen dan lijkt me een fusie onoverkomelijk. Ge gaat me toch nie zeggen dat 10 000 man-eerste klasse-toppers-europees niet tot ieders hart spreken??

over de locatie: op Lieje kan je uitbreiden.
op aalst heb je reeds een eersteklasse veld.

Lieje alleen: zoals gezegd, tweede OK, eerste= een utopie
Aalst alleen: grijze muis (in derde??), wantrouwend bij sponsors en een klote beleid. Nee, dank u. Daar steek ik mijn geld nie in.

Je kan gelijk hebben maar
WIJ ZIJN ANTI-FUSIE!!

14 Okt 2005, 21:09
Iendracht.be - beheer

Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
witzwet schreef:
Enkele voorbeelden hoe het wel moet:

* toen Waterschei en Winterslag 'KRC Genk' werden...kijk nu eens. Al kampioen geweest, champions laegue,...nog steeds 1ste klasse. Noch Wintereslag, noch Waterschei had dit in zijn eentje gekund.

* Beerschot, verzopen in derde klasse?? Fusie met G. Ekeren (nu ja, fusie...)draait mooi mee in eerste, wint de beker en speelt Europees. Ekeren had hoogstens 2000 man op hun veld...remember?

* Zulte en Waregem, lang gesukkeld, nu weer mee in eerste.

* KVK United: Lommel en Overpelt- 1 jaar derde, mee aan de kop in tweede.

* OH Leuven: Zowel Stade Leuven als Oud-Heverlee, grijze muizen. Ondertussen toch al in tweede.

* Brussels: RWDM (failliet) en Strombeek (staart van tweede, bijna dagradatie): 1 jaar na de fusie, kampioen en nu in eerste.

Eerlijk gezegd ken ik nog niet veel mislukte fusies in de voetbalwereld. ( Enkel Harelbeke en Ingelmunster: Zuid-West, rendeert nog niet)

* EN EUH...Dender en Aalst?

Ik vind dat fusies toch dikwijls nogal overroepen worden hoor, van de voorbeelden die je opnoemt, kan ik ze bijna allemaal weerleggen.

Racing Genk: vergeet niet dat die eerst serieus gesukkeld hebben hoor, gezakt naar tweede klasse, dan met veel geluk terug naar eerste (door verdwijnen Seraing) en daar het geluk gehad dat Anthuenis met nen hoop afdankers erin slaagde kampioen te spelen, anders hadden ze ginder echt zo gene groten bek hoor nu.

Germinal Beerschot: op gebied van sportieve prestaties nooit zelfs maar in de buurt geraakt van wijlen Germinal Ekeren

Zulte Waregem: inderdaad weer naar eerste, maar dan vooral door zeer goed beleid volgens mij, er moet wel gezegd worden dat er ginder nog steeds problemen zijn tussen supporters van Zulte en Waregem met o.a. beide clans die in hun clubkleuren nog naar de match komen

KVSK United: inderdaad los kampioen vorig seizoen, maar uiteindelijk was Lommel toch jaren eerste klasser en hebben ze ook nog heel wat ex-Lommelspelers in de ploeg ook

FC Brussels: toch ook maar grijze muis in eerste en vroeger was RWDM toch ook dikwijls eerste klasser plus dat ze volledig leven bij gratie van Vermeersch, sterke man van RWDM vroeger

OH Leuven: ook Stade Leuven is vroeger geruime tijd tweede klasser geweest

Volgens mij kan je dus met moeite een fusie opnoemen waar het beter is dan het bij het origineel geweest is.

14 Okt 2005, 23:24
De vraag is waar elk van die ploegen, die nu een fusieploeg zijn, afzonderlijk zouden gestaan hebben. Wellicht zouden er van heel wat sowieso geen sprake meer geweest zijn. Net zoals er zonder fusie tussen Aalst en Dender binnen een x-aantal jaar van beide ploegen misschien geen sprake meer is. De meeste sups hier zouden wellicht hun ploeg zelfstandig zien doorgaan op desnoods een lager niveau, maar zo redeneren sponsors en bestuurslieden echter niet. Je kan dan naar zo'n belabberd niveau afzakken, dat ook dat eigenlijk niet meer leefbaar is. Nu, om eerlijk te zijn: voor mij is het met al die fusies genoeg geweest, het moet ergens stoppen. Stel dat wij in 3de blijven onder de huidige vorm of eventueel ergens in 2de hangen, dan is het maar zo. Liever zo dan een nieuwe fusieploeg waarvan je niet eens weet of ze succesvol zal zijn, om dan es een seizoen te proeven van 1ste, maar als supporter daar geen enkele binding meer mee te hebben.

Ik hoop écht dat jullie er wat gaan bovenop komen...tenzij dat jullie volledig zouden verdwijnen en wij hier als enige club op niveau overblijven, maar dat zie ik nooit gebeuren. In dat geval zal er sowieso een fusie komen, een fusie waar vrijwel geen enkele échte supporter zich zal in kunnen vinden, want geloof mij: zij die het hardste roepen voor een fusie, zijn de eersten die afhaken als het minder gaat. En wat dan?

14 Okt 2005, 23:38
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 42
Bartos schreef:
FC Brussels: toch ook maar grijze muis in eerste en vroeger was RWDM toch ook dikwijls eerste klasser plus dat ze volledig leven bij gratie van Vermeersch, sterke man van RWDM vroeger

... en dit jaar geen licentie (let maar op).

14 Okt 2005, 23:40
Iendracht.be - beheer

witzwet schreef:
* KVK United: Lommel en Overpelt- 1 jaar derde, mee aan de kop in tweede.

Trouwens, nog een kleine opmerking, KVSK United speelde 2 jaar in derde klasse ;-) .

15 Okt 2005, 12:09
Freak

en welke binding heb je nog met een ploeg die niet meer bestaat ,poipeplekker?

15 Okt 2005, 13:03
waly 2 schreef:
en welke binding heb je nog met een ploeg die niet meer bestaat ,poipeplekker?

Om FCVD als voorbeeld te nemen: we spelen in ons stadion, merendeel zijn FCD-spelers en het overgrote merendeel is FCD-supporter. Blauw-zwart kleurt nog steeds de tribunes, hoewel er ook al heel wat zijn die een nieuwe sjaal gekocht hebben. Ik herken me dus zeker nog in de fusieploeg. FCD zit in ons hart, wij dragen de fusieploeg en 't zal dus nooit verdwijnen. Al staan wij open voor de mensen van Atom, voor hen moet het allemaal véél moeilijker zijn. Ik zou de stap nooit hebben kunnen zetten, chapeau voor zij die het wél doen.

15 Okt 2005, 13:12
Freak

neem nu e-a als voorbeeld.we spelen in ons stadion,t'zijn allemaal e-a supporters en e-a spelers.wit zwart kleurt de tribunes van in 1929,en er zijn er die een nieuwe wit zwarte sjaal hebben gekocht.wij zijn geen fusieploeg en e-a zit diep in ons hart.wij zullen nooit verdwijnen.we staan open voor elke supporter met een wit zwart hart.en die stap die gij al gezet hebt,poip,zullen wij nooit zetten.

15 Okt 2005, 19:27
Ancien

Ach ja, we zullen we zien.  Kan zijn dat Aalst er effectief bovenop komt door één of andere die EA wil overpakken.  Maar ik heb men twijfels. Alleszins indien er ooit een fusie komt met Dender, dan zal ik die nieuwe ploeg net zo hard aanmoedigen als den iendracht.  Komt er geen fusie, swat, ik geef ze 3 seizoenen om er bovenop te komen - snertvoetbal en pottestamp ben ik beu.  Zal dan zoals reeds velen afhaken.

15 Okt 2005, 21:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
1 fusieploeg die het niet doet ... Verbroedering Meldert ... 3 seizoenen geleden een degelijke 3e en een goeie 4e klasser, nu samen in 4e krabben om derin te blijven ...

15 Okt 2005, 21:57
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 40
waly 2 schreef:
neem nu e-a als voorbeeld.we spelen in ons stadion,t'zijn allemaal e-a supporters en e-a spelers.wit zwart kleurt de tribunes van in 1929,en er zijn er die een nieuwe wit zwarte sjaal hebben gekocht.wij zijn geen fusieploeg en e-a zit diep in ons hart.wij zullen nooit verdwijnen.we staan open voor elke supporter met een wit zwart hart.en die stap die gij al gezet hebt,poip,zullen wij nooit zetten.

1919. Basiskennis jongeman  :no:  :grijns:

15 Okt 2005, 22:19
Iendracht.be - beheer

witzwet schreef:
Alleszins indien er ooit een fusie komt met Dender, dan zal ik die nieuwe ploeg net zo hard aanmoedigen als den iendracht.

In mijn geval zal ik dan evenveel binding met dat nieuw gedrocht hebben dan met gelijk welke club op deze planeet. Het zal voor mij een volledig nieuwe club zijn en ik zal dan ook nog veel liever ter plaatse dood vallen dan voor dat onding te supporteren.

16 Okt 2005, 3:29
Iendracht.be - beheer

Gaskonijn schreef:
waly 2 schreef:

1919. Basiskennis jongeman :no: :grijns:

Met 'een grove fout' zal ik het nog licht uitdrukken :grijns: .

16 Okt 2005, 3:30
Freak

van 1928 spelen ze in de bredestraat.zover was ik er niet naast. :grijns:  :grijns:

16 Okt 2005, 8:58
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1889 berichten ]  Ga naar pagina 1 35 36 37 38 39 126