|
|
| Pagina 15 van 51 |
[ 754 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 13 14 15 16 17 … 51 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Bericht Re: Eindronde: CS Visé - Eendracht Aalst
man, man, na wat ik gisteren gezien heb en na wat ik hier nu allemaal lees wil ik ook wel eens reageren
gisteren had ik het (on)geluk bij elk incident van dichtbij aanwezig te zijn ik sta in gang bij stewards wanneer de match is afgelopen; tegenstander loopt plein op om ons uit te dagen; ik denk zo van foert ik ben hier weg en ga naar buiten via zelfde gang; op dat moment niks te zien op die hekken daar in de hoek; ik ben ter hoogte van kantien(wat niet ver was), hoor gejoel kijk om en zie daar nen agent met een grote bus (leek op brandblusser) enkele mannen die intussen op het hek hingen bespuiten met pepperspray. Dat allemaal binnen enkele seconden! Ge moet niet vragen hoe scherp die agenten stonden... en dan ze dan zo stom zijn om te spuiten id richting van die uitgang tribune waar al die onschuldige supporters vastzaten? Als ze die mannen op dat hek gewoon wat laten doen waait dat wel over; nu reageert de politie net zoals de aanstokers het wensen en krijgen daardoor nog meer aanhang. Nadien staan we aan bus en komen daar een 10-tal Wezet-supporters die heel den blok waren rondgegaan ons wat uitdagen vanachter enkele agenten. Die mannen wisten natuurlijk niet dat ons zwaar mannen zich al een half uurke hadden opgewarmd aan de politie. Met een hele bende opgehitste Aalst-supporters vliegen ze derop, agenten onmiddelijk opzij... De meeste gingen direct lopen, 1 ging tegen de grond... Hoe is dit nu weer mogelijk dat ze die mannen tot daar laten komen? Pakt dat die gast daar iets aan overhoudt? Ik durf niet aan de gevolgen denken... Na de politie deze week nu al 2x bezig gezien te hebben vraag ik me af of ze niet slimmer zijn? Ze lijken mij ongecoördineerd te werk te gaan en ik ben van mening dat de situatie niet zo uit de hand was gelopen hadden ze anders gereageerd Laatst gewijzigd door Toiter op 26 Mei 2008, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 26 Mei 2008, 9:51 |
|
|
toevallige voorbijganger
Pepperspray is een laf wapen waarmee ge onschuldigen het harnas injaagt. Geef dan slagen he, dan hebt ge de justen vast, maar ja dan moet ge der ook kunnen incasseren... Dus spuiten maar! Dan zijn wij tenminste veilig.... Ongelooflijk hoe die agenten gisteren achteruit gingen... Maar ja ge moet weten dat dat ook geen helden zijn he...de meeste van die mannen hebben ook een gezin en staan daar gewoon omdat ze dan ne vette prim trekken: efkes wa bijverdienen en snel weer naar huis zonder kleerscheuren. En het probleem is dat ge door dat systeem altijd met veel jonge onervaren agenten zit die centen nodig emmen omda ze just ne grond of een huis gekocht emmen en die reageren natuurlijk niet altijd zoals het moet...
|
| 26 Mei 2008, 10:03 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
@ Toiter:
Ik had veel contenter geweest als je eerste post over het sportieve had gegaan. Trouwens, d'er zitten er hier veel op het forum die pas beginnen posten zijn sinds de eindronde. Laat jullie beter 's horen of zien tijdens het seizoen ook. Dan is jullie steun ook nodig hoor. En laat het dan 's niet gaan over akkefietjes met de politie. |
| 26 Mei 2008, 10:03 |
|
|
het sportieve heeft ieder gezien, dit niet
ik wou gewoon het juiste verloop van de feiten weergeven want de meeste supporters weten niet hoe dit gisteren zo ver is kunnen komen daarmee is het niet goed te praten, maar wel te voorspellen terwijl je er bij staat |
| 26 Mei 2008, 10:07 |
|
|
Nationale Ploeg
Toiter schreef: het sportieve heeft ieder gezien, dit niet ik wou gewoon het juiste verloop van de feiten weergeven want de meeste supporters weten niet hoe dit gisteren zo ver is kunnen komen daarmee is het niet goed te praten, maar wel te voorspellen terwijl je er bij staat als de politie achter dat hek blijft staan, dan gaat dat hek inderdaad wel plat, maar is er voor de rest niets aan de hand. Maar nee, als gekken daar op vliegen. Mja, dan is het langs twee kanten alle hens aan dek he. En dan inderdaad, het vreemdste aan de zaak. Blijkbaar helemaal geen problemen met de mannen van Wezet wat die wandelen doodleuk tot bijna aan onze bussen. Hoe dat allemaal kan, ik begrijp het toch niet zo goed hoor. |
| 26 Mei 2008, 10:13 |
|
|
Knaap Lid geworden op: 09 Mar 2008, 11:14 Berichten: 72 Leeftijd: 33 Website: http://nl.netlog.com/EvyInTheHouse_ |
Ik vond het egt heel onsportief vn die agenten en laf om te beginnen te spuiten der stonden mensen (zoals ik !) die nx deden maar tg pepersray in hun gezicht emmen gehad!!!
Wij zijn precies de hooligans terwijl da de supporters van Wezet zijn beginne uit te dagen !! ![]() _________________ IENDRACHT TILL I DIE !! |
| 26 Mei 2008, 10:21 |
|
|
elfahem schreef: @ Toiter: Ik had veel contenter geweest als je eerste post over het sportieve had gegaan. Trouwens, d'er zitten er hier veel op het forum die pas beginnen posten zijn sinds de eindronde. Laat jullie beter 's horen of zien tijdens het seizoen ook. Dan is jullie steun ook nodig hoor. En laat het dan 's niet gaan over akkefietjes met de politie. ik snap wa ge bedoeld (net zoals de zogezegde "ramptoeristen" die nu opduiken): liever over het sportieve maar dit is stof om over te discussiëren aangezien we ge gevolgen op sportief vlak ook gaan moeten dragen: omdat het steeds zo makkelijk is om kot te houden komen er meer en meer relschoppers op onze club af, bij gevolg staat de politie scherp, escaleert den boel en wat is het gevolg? Boetes, sponsers die wegblijven, extra beveiliging, ...kortom: geld dat weg is dat anders in de club zou kunnen geïnvesteerd worden... Ik hou mijn hart vast als we gaan horen welk staartje dit nu gaat krijgen want wie er ook allemaal in fout is, we zullen samen boeten... |
| 26 Mei 2008, 10:37 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
Toiter schreef: elfahem schreef: @ Toiter: Ik had veel contenter geweest als je eerste post over het sportieve had gegaan. Trouwens, d'er zitten er hier veel op het forum die pas beginnen posten zijn sinds de eindronde. Laat jullie beter 's horen of zien tijdens het seizoen ook. Dan is jullie steun ook nodig hoor. En laat het dan 's niet gaan over akkefietjes met de politie. ik snap wa ge bedoeld (net zoals de zogezegde "ramptoeristen" die nu opduiken): liever over het sportieve maar dit is stof om over te discussiëren aangezien we ge gevolgen op sportief vlak ook gaan moeten dragen: omdat het steeds zo makkelijk is om kot te houden komen er meer en meer relschoppers op onze club af, bij gevolg staat de politie scherp, escaleert den boel en wat is het gevolg? Boetes, sponsers die wegblijven, extra beveiliging, ...kortom: geld dat weg is dat anders in de club zou kunnen geïnvesteerd worden... Ik hou mijn hart vast als we gaan horen welk staartje dit nu gaat krijgen want wie er ook allemaal in fout is, we zullen samen boeten... Feit is dat we dat niet allemaal horen, al die boetes die den Iendracht stilzwijgend betaald voor het amok dat zijn fans maken. Wees gerust dat we door alle boetes dit seizoen zeker één transfer door onze neus geboord zien ! |
| 26 Mei 2008, 10:44 |
|
|
forumlegende
Spijtig dat het nu al afgelopen is...maar op de beslissende momenten konden we dit jaar gewoon het verschil niet maken, zeker na nieuwjaar. Maar als je ziet dat Ronse nog kampioen geworden is, dan konden wij het evengoed geweest zijn. Volgend seizoen los voor de eerste plaats!!
Over gisteren : telkens als we een eindrondematch spelen, of een wedstrijd tegen een voormalige eersteklasser en bekende naam, zie ik tal van 'supporters' die er anders heel zelden zijn. Waarom ze dan wél komen is altijd snel duidelijk. En altijd zijn het dezelfden! Weet de politie dit dan niet? Het voorval met die van Visé die over het veld komen doet me denken aan vele seizoenen geleden (in ons eerste seizoen in eerste sinds 30 jaar,nee, ik ga niet zo ver terug zoals jowwan ), toen supporters van Standard tijdens de rust gewoon het veld overstaken en onze vlaggen aan de hekken wilden pikken. De politie liet toen ook begaan. Na de match lieten ze ook begaan, maar toen smeten de leuke fans uit het Luikse zelf met traangas en deelden enkelen van ons in de klappen. Er is weinig veranderd sindsdien...de onschuldigen worden nog altijd meegestraft (en het is schandalig dat er kleine kinderen gewoon bestookt worden!) voor een paar metteko's, wat dan weer tot meer ongenoegen en woede leidt. Actie en reactie, het is een wet die overal geldt... Een mens zou vergeten dat het om een voetbalwedstrijd gaat. |
| 26 Mei 2008, 11:03 |
|
|
Miniem Lid geworden op: 01 Apr 2008, 14:25 Berichten: 62 |
En de boetes niet alleen maar de reputatie van den eendracht doet het ook geen goed.
Heb hier een collega die daar woont en helemaal geen voetbalfan is , maar kreeg het vandaag toch wel lekker doorgestoken dat de supporters van den eendracht met de politie gevochten hebben... |
| 26 Mei 2008, 11:06 |
|
|
Knaap
ik kon er niet bij zijn in Wezet, niet zo erg blijkbaar.
Wat ik me meer en meer afvraag, wa staan die mannen van de bob elke match te doen in ons vak? Blijkbaar niet zo veel, want het verandert enkel in de verkeerde richting. Misschien moeten die nu maar eens uit hun pijp komen, of is het echt een mp3 speler dat ze in hun oren zitten hebben? |
| 26 Mei 2008, 11:17 |
|
|
gisteren konden ze niet veel doen want hun eigen collega's hadden hen bepeppersprayed...
|
| 26 Mei 2008, 11:27 |
|
|
toevallige voorbijganger
Toiter schreef: gisteren konden ze niet veel doen want hun eigen collega's hadden hen bepeppersprayed... bepeppersprayed mooi ik pepperspray jij peppersprayt wij peppersprayen ongetwijfeld uit het groen boekske 1e jaar politieschool "past op of ik bepepperspay u!" zei hij en ik ging lopen... ![]() |
| 26 Mei 2008, 11:32 |
|
|
forumlegende
Beste Nolah,
Dat je kunnen ontsnappen bent aan het traangas in de thoismatch tegen Visé, is gralyk goed voor u en bewijst dat het toen mogelijk was. Echter, ik stond op Visé nog in de overdekte staantribune na de match, de ontgoocheling van de uitschakeling te verbijten toen in bevangen werd door het traangas/pepperspray dat in de tribune werd gespoten door een agent. Ontsnappen was deze keer NIET mogelijk. Het feit dat kleine kinderen en tevens oudere mensen met tranen in de ogen van de tribune moeten geloodsd worden is erg. De politie heeft binnen in het stadion overgereageerd tegen de aalst supporters. Het spuiten van traangas in een menigte die slechts een smalle uitgang heeft om weg te geraken, kan lijden tot grote paniek met alle gevolgen vandien. Ik ben genen hooligan, en stond daar niet om te vechten of uit te dagen, maar de politie heeft in mijn ogen - letterlijk en figuurlijk - de situtie op een foutieve wijze aangepakt. 't Is spoitig da 't is moeten gebeuren want dit gaat onze club veel geld kosten, en als 't tegen zit nog een paar matchen met gesloten deuren erboven op. Enfin, 't siezoen is voorbij mor noste seizoen schreeuwen we den iendracht nor de kampioenstitel! ![]() _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 26 Mei 2008, 11:43 |
|
|
Knaap
misschien totaal naast de kwestie, maar kan die voorwaardelijke straf nu effectief worden?
|
| 26 Mei 2008, 11:47 |
|
| Pagina 15 van 51 |
[ 754 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 13 14 15 16 17 … 51 Volgende |