Eindronde: CS Visé - Eendracht Aalst - Pagina 17 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 754 berichten ]  Ga naar pagina 1 15 16 17 18 19 51
 Eindronde: CS Visé - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Miniem

Bericht Re: Eindronde: CS Visé - Eendracht Aalst
echt? :D

26 Mei 2008, 14:42
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Nolah schreef:
hangen hier nog gevolgen aan vast als het effectief zo is?

Hoogstens een boete waarschijnlijk. Al zijn er al zaken geweest waar er een forfaitnederlaag werd uitgesproken. Al zou ik ni teveel hopen op de site van den bond vind ik niets terug van gele kaarten in de eindronde.

Stoget a ni oon, ten stoget a af !

26 Mei 2008, 14:42
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Niet hopen jongens, blijkbaar kreeg in Mechelen naast Verlaine niet Oluoch (zoals ergens verkeerdelijk gepubliceerd stond), maar wel Lefevre geel. Oluoch mocht dus wel degelijk meedoen, gisteren pakte hij wel zijn tweede gele kaart.

26 Mei 2008, 14:43
Miniem

jammer lol
mijn hart ging even sneller slaan...

26 Mei 2008, 14:44
Iendracht.be - beheer

Citeer:
De gros incidents ont émaillé la fin du match Visé-Alost, hier, comptant pour une place au tour final de Division 3. Visé l’a emporté 2-1, mais ce n’est visiblement pas cela qui a poussé quelques supporters alostois à déraper.

“ J’avais été voir Alost la semaine dernière pour me rendre compte des risques, explique le bourgmestre de Visé Marcel Neven. Des supporters locaux avaient déjà cherché la bagarre et la police avait dû intervenir. Pour prévenir tout problème, j’avais mobilisé 60 policiers avec auto-pompe au match ”.

Et tant les policiers que l’auto-pompe ont été nécessaires.

refus de partir

“ A la fin du match à 17h50, explique Guy Thiry, le président de Visé, des supporters d’Alost ont refusé de regagner la dizaine de cars qui devaient les ramener chez eux; les policiers ont dû intervenir et ça a chauffé terriblement. Ca a frappé, frappé et encore cogné. Les policiers ont dû sortir matraques et boucliers et actionné leur auto-pompe très longuement. Ils ont finalement pu ramener les Alostois aux cars, mais ceux-ci ont refusé de démarrer tant que tous les supporters n’étaient pas avec eux. En effet, 5-6 Alostois minimum ont fait l’objet d’arrestations administratives et ils ont été entendus avant de partir. Finalement, les cars ont quitté Visé à 19h. ” Soit après une heure de toute grosse musculation face aux forces de l’ordre.

Policier blessé

A aucun moment, les supporters d’Alost n’ont été en contact avec les supporters de Visé, réputés très calmes. Car, souvenir de son passage en D2, Visé a gardé en fonction la séparation physique des supporters.

Quelques supporters d’Alost ont apparemment été blessés mais aucun n’a été transporté à la clinique. Quelques policiers ont été secoués eux aussi et l’un d’eux aurait été légèrement blessé.

Gros dégâts

Le club a alors pu constater la casse: tous les grillages du terrain ont été détruits, les WC et les canalisations d’eau ont été arrachés.¨Pareil pour les guichets. Les frais seront énormes pour le club qui essayera toutefois d’être indemnisé. En effet, toutes les scènes de bagarres et de destruction ont été filmées par la sécurité nationale.

“ On s’attendait à du grabuge, reprend Marcel Neven. Mais ce n’était pas aussi grave qu’à l’époque où l’on recevait l’Antwerp avec 160 policiers! ”

“ J’insiste sur le fait que nos policiers ont été parfaits et ont maîtrisé la situation au mieux, insiste encore Guy Thiry qui avait fait venir, en plus des 12 stewards de Visé, 15 stewards du Standard. Ils m’ont dit qu’ils n’avaient jamais assisté à pareilles bagarres à Sclessin... ”

Dat artikel is ook voor te lachen hoor ... Wezet heeft een kalme reputatie, kheb er veel van gemerkt, na nog geen 2 minuten begonnen ze al met aanstekers te gooien.

We gaan op den duur een even slechte reputatie als Antwerp en Racing Mechelen krijgen..

26 Mei 2008, 14:44
forumlegende

Och, laat ze het maar weer volledig op de anderen steken...daar zijn ze in de Walen zoooo goed in! Misschien toch best dat dit land gesplitst wordt, en van de zuidelijke helft meteen een gebied maken waar een visum voor nodig is, zo kunnen die zogenaamde 'harde jongens' van ons er ook geen barak meer maken... :p

26 Mei 2008, 14:58
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 36
WLM: [email protected]
Wat mij ook op viel gisteren was toen er in ons vak met wat geldbriefkes gezwaait werden naar de Wezet supps is dat er enkele stewards en supps hun pet af deden en het gebaar maakten van ''smijt maar wij zijn het gewoon van jullie geld op de vangen''

Ook het insmijten van een autoruit is een zeer laf!

Je bent op meer dan 120km van huis en daar sta je dan met een kapote autoruit! Dat waals zwaantje vond het allemaal heel grappig! :boks:

26 Mei 2008, 15:08
Iendracht.be - beheer

malder schreef:
Over twee wedstrijden gezien is de uitschakeling misschien toch terecht. We hebben tegen dit stug Visé nooit de goede opening gevonden en de weinige kansen lieten we liggen. Arnold werd ook zeer goed in de tang gehouden door de nummer drie van Visé. Het kleine beetje hoop na de 2-1 was maar een pleister op een diepe wonde.

Die wonde werd veel en veel groter na de match en ik schaam me enorm diep fan te zijn van Eendracht Aalst. Ik besluit, naief als ik ben, om nog eens naar het toilet te gaan: een dertigtal "binken" start er de veldslag met de politie en wordt getrakteerd op een portie pepperspray. Ik glip snel de damestoiletten binnen waar ik af en toe een sukkel over de vloer krijg die zijn ogen komt uitwassen. Hopelijk deed het veel pijn. Even later snel ik naar de parking en daar zie je dat een snel vertrek met mijn verderop geparkeerde wagen niet evident zal zijn. Er wordt geslagen naar al wat blauw is dat het lieve lust is. Het waterkanon chargeert en wordt aangevallen door een andere bende: 100 man is geen overdreven getal. Ik merk dezelfde gasten op als tegen RCM (o.a. ********************* laat zich ook opmerken: bij de volgende sfeeractie moogt ge uw vlaggen in uw reet steken. Hopelijk zijn jullie je lokaal ook kwijt, jullie verdienen het[/b]. Ik zie boksbeugels (!) en een hyperventilerend meisje. Veel mensen die huilden, niet van verdriet maar omdat ze de grote jan wilden uithangen. Stadionverboden tellen ook niet meer: ik zie en spreek er meerdere die het Sint-Niklaasrelletje met zo'n papiertje hebben bekocht.

Uiteindelijk raak ik weg via een andere route. Onderweg stelde ik me luidop de vraag of ik nog langer wil geassocieerd worden met die "supporters". Eendracht is misschien wel een supporter kwijt.

Na deze commentaar van u (gisteren) hoop ik alvast uit de grond van mijn hart dat we één supporter kwijt zijn !

26 Mei 2008, 15:58
Freak

Leeftijd: 35
Jeroen schreef:
malder schreef:
Over twee wedstrijden gezien is de uitschakeling misschien toch terecht. We hebben tegen dit stug Visé nooit de goede opening gevonden en de weinige kansen lieten we liggen. Arnold werd ook zeer goed in de tang gehouden door de nummer drie van Visé. Het kleine beetje hoop na de 2-1 was maar een pleister op een diepe wonde.

Die wonde werd veel en veel groter na de match en ik schaam me enorm diep fan te zijn van Eendracht Aalst. Ik besluit, naief als ik ben, om nog eens naar het toilet te gaan: een dertigtal "binken" start er de veldslag met de politie en wordt getrakteerd op een portie pepperspray. Ik glip snel de damestoiletten binnen waar ik af en toe een sukkel over de vloer krijg die zijn ogen komt uitwassen. Hopelijk deed het veel pijn. Even later snel ik naar de parking en daar zie je dat een snel vertrek met mijn verderop geparkeerde wagen niet evident zal zijn. Er wordt geslagen naar al wat blauw is dat het lieve lust is. Het waterkanon chargeert en wordt aangevallen door een andere bende: 100 man is geen overdreven getal. Ik merk dezelfde gasten op als tegen RCM (o.a. die************************- laat zich ook opmerken: bij de volgende sfeeractie moogt ge uw vlaggen in uw reet steken. Hopelijk zijn jullie je lokaal ook kwijt, jullie verdienen het. Ik zie boksbeugels (!) en een hyperventilerend meisje. Veel mensen die huilden, niet van verdriet maar omdat ze de grote jan wilden uithangen. Stadionverboden tellen ook niet meer: ik zie en spreek er meerdere die het Sint-Niklaasrelletje met zo'n papiertje hebben bekocht.

Uiteindelijk raak ik weg via een andere route. Onderweg stelde ik me luidop de vraag of ik nog langer wil geassocieerd worden met die "supporters". Eendracht is misschien wel een supporter kwijt.

Na deze commentaar van u (gisteren) hoop ik alvast uit de grond van mijn hart dat we één supporter kwijt zijn !

Sjikke fan zijde gij en ne supporter meer of minder maket ni zelle .ge ziet veel maar ni alles zelle.

26 Mei 2008, 16:06
toevallige voorbijganger

Weet eigenlijk iemand wat de reactie van het bestuur is t.o.v. de feiten en de aanleiding ervan van gisteren?

26 Mei 2008, 16:24
Iendracht.be - beheer

Wat kunnen ze zeggen ? De rekening zal (andermaal) weer volgen zeker..

26 Mei 2008, 16:25
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
ReeGeit schreef:
Weet eigenlijk iemand wat de reactie van het bestuur is t.o.v. de feiten en de aanleiding ervan van gisteren?

Kan je als bestuur van een club in feite toeschouwers weigeren? Als deze ambraszoekers gekend zijn moet dat in feite toch te organiseren zijn? Dan is het probleem al voor de helft (thuismatchen) opgelost...

26 Mei 2008, 16:49
Ancien

Leeftijd: 46
Het is dan te hopen dat de federale politie ook beelden heeft gemaakt van al die "brave" Wezet-supporters die op het veld op een meter van het Aalsterse vak stonden uit te dagen... Je zijt er vet mee dat ge een neutraal vak hebt, als ge de supporters op het veld laat... En goed opgetreden de politie? Tuurlijk, even goed als dat ze hun doofpotten en politieke affaires oplossen ginder... triestig, men zou op den duur nen boycot naar al die Waalse ploegen moeten inlassen, alleen straf je daar ook uw eigen ploeg mee...

26 Mei 2008, 16:53

Jeroen schreef:
Citeer:
De gros incidents ont émaillé la fin du match Visé-Alost, hier, comptant pour une place au tour final de Division 3. Visé l’a emporté 2-1, mais ce n’est visiblement pas cela qui a poussé quelques supporters alostois à déraper.

“ J’avais été voir Alost la semaine dernière pour me rendre compte des risques, explique le bourgmestre de Visé Marcel Neven. Des supporters locaux avaient déjà cherché la bagarre et la police avait dû intervenir. Pour prévenir tout problème, j’avais mobilisé 60 policiers avec auto-pompe au match ”.

Et tant les policiers que l’auto-pompe ont été nécessaires.

refus de partir

“ A la fin du match à 17h50, explique Guy Thiry, le président de Visé, des supporters d’Alost ont refusé de regagner la dizaine de cars qui devaient les ramener chez eux; les policiers ont dû intervenir et ça a chauffé terriblement. Ca a frappé, frappé et encore cogné. Les policiers ont dû sortir matraques et boucliers et actionné leur auto-pompe très longuement. Ils ont finalement pu ramener les Alostois aux cars, mais ceux-ci ont refusé de démarrer tant que tous les supporters n’étaient pas avec eux. En effet, 5-6 Alostois minimum ont fait l’objet d’arrestations administratives et ils ont été entendus avant de partir. Finalement, les cars ont quitté Visé à 19h. ” Soit après une heure de toute grosse musculation face aux forces de l’ordre.

Policier blessé

A aucun moment, les supporters d’Alost n’ont été en contact avec les supporters de Visé, réputés très calmes. Car, souvenir de son passage en D2, Visé a gardé en fonction la séparation physique des supporters.

Quelques supporters d’Alost ont apparemment été blessés mais aucun n’a été transporté à la clinique. Quelques policiers ont été secoués eux aussi et l’un d’eux aurait été légèrement blessé.

Gros dégâts

Le club a alors pu constater la casse: tous les grillages du terrain ont été détruits, les WC et les canalisations d’eau ont été arrachés.¨Pareil pour les guichets. Les frais seront énormes pour le club qui essayera toutefois d’être indemnisé. En effet, toutes les scènes de bagarres et de destruction ont été filmées par la sécurité nationale.

“ On s’attendait à du grabuge, reprend Marcel Neven. Mais ce n’était pas aussi grave qu’à l’époque où l’on recevait l’Antwerp avec 160 policiers! ”

“ J’insiste sur le fait que nos policiers ont été parfaits et ont maîtrisé la situation au mieux, insiste encore Guy Thiry qui avait fait venir, en plus des 12 stewards de Visé, 15 stewards du Standard. Ils m’ont dit qu’ils n’avaient jamais assisté à pareilles bagarres à Sclessin... ”

Dat artikel is ook voor te lachen hoor ... Wezet heeft een kalme reputatie, kheb er veel van gemerkt, na nog geen 2 minuten begonnen ze al met aanstekers te gooien.

We gaan op den duur een even slechte reputatie als Antwerp en Racing Mechelen krijgen..

Blijkbaar is de burgemeester, ene Marcel Neven, verantwoordelijk voor de grote machtsontplooiing van zondag. De lokale politie staat trouwens onder zijn leiding veronderstel ik.
Die Marcel Neven is precies ook een typisch Waals politicus dat op crapuleuze maffiawijze zo veel mogelijk jobkes probeert te cumuleren. Ter illustratie een klein overzichtje van die mens zijn betaalde postjes : :wow:

Marcel Neven - Functies :

Parlement de la Communauté française Député
Parlement Wallon Député
Visé (ville de) Bourgmestre
Port Autonome de Liège Administrateur
Société publique d'administration des bâtiments scolaires Administrateur
Fonds de garantie des bâtiments scolaires Membre du comité de gestion
Conseil supérieur des villes, communes et provinces de Wallonie Administrateur
Régionale visétoise d'habitations sociales (la) sc Administrateur
Union des Villes et Communes de Wallonie Vice-président
Académie de musique César Franck de Visé Président du conseil d'administration
Conseil de l'Enseignement des communes et provinces Président
FEMINA Visé Président

Waalse gangster!!! :stom:

26 Mei 2008, 16:59

the_red_ant69 schreef:
Kan je als bestuur van een club in feite toeschouwers weigeren?

en hoe wil je dat praktisch doen?
wie gaat dat bepalen wie ambraszoeker is en wie niet?
da gaat pas problemen geven

26 Mei 2008, 17:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 754 berichten ]  Ga naar pagina 1 15 16 17 18 19 51