| Auteur |
Bericht |
|
Verbechio
Freak
|
Bomber schreef: Verbechio schreef: Ik zeg ni dak tegen het generatiepact ben, maar van het werk uit zijn wij naar Brussel gegaan. noemt u eigen nen tamzak en zet uw oogkleppen af, kalf ge zetj er ni tegen mor omda a weirk goat goje ten mor mee... wie ist er ten 't kalf ?
Ik weirk bijt ACLVB e skaan :fluit:
|
| 28 Okt 2005, 21:02 |
|
 |
|
Ace
Vaste Waarde
|
boris clitoris schreef: die staking duurt officieel maar tot 22u en ik begin te werken om 22u30... DIKKE PECH DUS!!! Ace had het dus over mij, toen hij praatte over wie het land rechthoudt bedankt voor de erkenning Ace 
Geen probleem Boris.
Als ze nu nog eens gaan stoppen met zagen over nachtlawaai en de mensen die willen werken doorlaten, ben ik content.
Daarnet op Terzake: kmo zone afsluiten met een man of 5 en als er enen doorwilt: 'gaan we vechten?'.
Awel diene mogen ze van mij direct meepakken !!! Ik vind het terecht dat er gestaakt wordt, maar als iemand wil gaan werken, laat hem dan in deze staking door he zeg.
Als een bedrijf failliet gaat en er is staking en ge wilt dan nog gaan werken dan zijt ge een kieken maar nu...??? En om 8u30 kuisen ze hun schup af en mag iedereen opeens gaan werken, pffff. Den bak in met diene (Rob en nog iet).
|
| 28 Okt 2005, 21:06 |
|
 |
|
Boris
Ancien
|
k heb daar op t nieuws ook iet van gezien
ne werknemer mocht nie door blokkade en belde (terecht!) meteen de politie op, die op hun beurt de vaststellingen op papier zetten, maar de blokkade wel lieten staan
en zoals ge zegt, efkes later zijn ze allemaal weg en mag iedereen gaan werken....
k ben trouwens eens curieus, als ge zoiets in 't midden van de week doet, of er nog zoveel volk zou aan meedoen... het valt toch altijd schoon net voor of na het weekend hé
en nu dan nog net voor een weekend da sowieso al een verlengd weekend was voor velen
hoeveel schiet er dan nog over van uw geloofwaardigheid
_________________ es da ier e fistjen...
|
| 28 Okt 2005, 21:16 |
|
 |
|
Boris
Ancien
|
Ace schreef: Als ze nu nog eens gaan stoppen met zagen over nachtlawaai en de mensen die willen werken doorlaten, ben ik content.
amai, zwijg me daarvan! maar da's dan weer een heel andere discussie en eenmaal ik daar over begin, ben 'k vertrokken voor een paar uurkes vol passie en vuur! k zal me dus maar inhouden...
|
| 28 Okt 2005, 21:19 |
|
 |
|
the_red_ant69
Nationale Ploeg
|
't was bij ons deze ochtend ook schoon, Er stond een reuze piket van zo'n 80-100 man voor de deur. De stakers van het eigen bedrijf deden een klapken maar lieten iedereen door, maar er stonden ook zo'n 10 tal 'zatte kloten' tussen (om 7.30u) van een ander bedrijf (de coca cola dus) en die moesten zo nodig beginnen trekken en duwen ... zulke gasten mogen ze voor mijn part ook mee,nemen zelle.
|
| 28 Okt 2005, 21:20 |
|
 |
|
Boris
Ancien
|
the_red_ant69 schreef: 't was bij ons deze ochtend ook schoon, Er stond een reuze piket van zo'n 80-100 man voor de deur. De stakers van het eigen bedrijf deden een klapken maar lieten iedereen door, maar er stonden ook zo'n 10 tal 'zatte kloten' tussen (om 7.30u) van een ander bedrijf (de coca cola dus) en die moesten zo nodig beginnen trekken en duwen ... zulke gasten mogen ze voor mijn part ook mee,nemen zelle.
openbare dronkenschap, meepakken die handel!
|
| 28 Okt 2005, 21:21 |
|
 |
|
the_red_ant69
Nationale Ploeg
|
op zulk moment zie je de flikken niet zelle, zou trouwens niet eens weten of ze al zouden durven komen in zo'n boeregat als groot Lebbeke
|
| 28 Okt 2005, 21:23 |
|
 |
|
Verbechio
Freak
|
bwaja ik werk erbij dus volgen wij de democratisch bekomen beslissing.
Het is, vooral voor de metaalsectoren, een moeilijk pact maar een noodzakelijk kwaad volgens mij. Der staan goeie punten in het pact, maar moeilijke ook natuurlijk. Het komt er zowiezo dusja. En nu ga ik erover zwijgen :)
|
| 28 Okt 2005, 22:55 |
|
 |
|
tympanum2
forumlegende
|
Man, man, man, als ge da hier allemaal leest gaan we binnenkort terug zaterdags mogen optrekken want de zesdagenweek zou voor velen hier ook geen enkel probleem zijn! En meteen ook even de vakbonden verbieden en het recht op staken (en Placietjen de twee heren van de vakbond vergelijken met twee nazistische leiders is echt not done, voor mijn part mag je direct een rode kaart aan jezelf geven).
Ik ga akkoord met het feit dat mensen die willen werken mogen werken, maar wie profiteert er later dan mee van de veranderingen die door de vakbondsacties bekomen zijn?
Het zijn vooral de kleine KMO's die voor het recht op werk zijn, de bedrijfkes die van zodra er genoeg volk werkt om een vakbondsraad op te richten gauw een tweede of een derde bedrijfke in het leven roepen om die verplichting te omzeilen. Voor die werkgevers betekent de gewone arbeider of bediende niets, daar moet je geen illusies over hebben.
Ik lees hier dwaze uitspraken van mensen die blijkbaar nog stevig in de kinderschoenen staan, die dat zootje stakers met de matrak uit elkaar zouden ranselen, net als het patronaat honderd jaar geleden deed met her werkvolk.
Het optrekken van het brugpensioen moet misschien geleidelijk kunnen, maar maak het werk dan aangenamer doorheen de jaren, en zorg voor een degelijke activiteitsgraad bij de jongeren, er zijn verdomme 600.000 werklozen!!
|
| 29 Okt 2005, 0:53 |
|
 |
|
Bram
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Website: http://www.iendracht.be
|
Verbechio schreef: bwaja ik werk erbij dus volgen wij de democratisch bekomen beslissing.
Het is, vooral voor de metaalsectoren, een moeilijk pact maar een noodzakelijk kwaad volgens mij. Der staan goeie punten in het pact, maar moeilijke ook natuurlijk. Het komt er zowiezo dusja. En nu ga ik erover zwijgen :) dus gewoon geen gezichtsverlies lijden en voor de "gaar" maar mee gaan staken ? :hmm:
|
| 29 Okt 2005, 10:27 |
|
 |
|
Bram
|
tympanum2 schreef: Man, man, man, als ge da hier allemaal leest gaan we binnenkort terug zaterdags mogen optrekken want de zesdagenweek zou voor velen hier ook geen enkel probleem zijn! En meteen ook even de vakbonden verbieden en het recht op staken (en Placietjen de twee heren van de vakbond vergelijken met twee nazistische leiders is echt not done, voor mijn part mag je direct een rode kaart aan jezelf geven).
ge haalt er ook gewoon uit wat ge wilt natuurlijk...
ze geven hier in deze topic en gisteren op TV haast toe dat ze gewoon staken omwille van dat ze anders gezichtsverlies lijden, + gaven ze ook al toe dat er eigenlijk een gebrek aan communicatie was... zoals ik al zei hebben de mensen die daar stonden OVERSCHOT van gelijk, maar die mensen staakten wel niet om de redenen waarvoor de vakbonden opriepen hé, 'k weet niet of ge dat door hebt maar die 2 die lachen België dus eigenlijk vierkantig uit.
verder dacht ik ook dat ge de vergelijking met Hittler en Musolini wel zou door hebben, maar daar had ik mij dan ook in vergist ga met Delomotte nekeer mee diene heeft dat ook niet door  triestig land.
en over rood : doe maar, stem er desnoods over, maar als ik die 2 nog geen brainwaschers mag noemen (en daarvoor moest ge u verstand eens gebruiken om dat te snappen) die er in slagen om een ganse meute te misleiden dan trap ik het hier liever af !
|
| 29 Okt 2005, 10:31 |
|
 |
|
Bram
|
|
| 29 Okt 2005, 10:47 |
|
 |
|
roeckie
Nationale Ploeg
|
|
| 29 Okt 2005, 11:34 |
|
 |
|
tympanum2
forumlegende
|
Ik ken de manier waarop Hitler zijn volk misleidde wel degelijk, maar met die vergelijking wordt gewoon te lichtzinnig omgesprongen tegenwoordig...
En wie wie in België uitlacht de voorbije legislaturen, dat zullen we maar in 't midden laten.
|
| 29 Okt 2005, 17:32 |
|
 |
|
Gilles
Ancien
|
"Alle spelers en supporters van KV Oostende hebben dus de groetjes van Johan Smile Hij mist Oostende enorm.."
"Als je hoort wat ze daar allemaal zeggen, daar wilen ze niks liever dan hem buiten, dus waarom niet? In Aalst vinden ze trouwens, dat hij een echte tamzak is, dat hij geen inzet heeft, etc.. Mja"
enkele quotes vant forum van kvo en niet verwondelijk van mijn ex.
|
| 31 Okt 2005, 13:34 |
|
|