|
|
| Pagina 3 van 8 |
[ 109 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 … 8 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Bericht Re: Supportersgeschiedenis
Citeer: Een terechte ode aan Kamiel dit clublied is inderdaad niet te evenaren. Fantastisch clublied, inderdaad.... En ook zijn "optreden" tijdens de rust in die match tegen Lokeren in de eindronde zal ik nooit vergeten. |
| 29 Okt 2008, 23:02 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52 Berichten: 6580 Leeftijd: 11 Locatie: Lé Website: http://www.spionkop-lede.tk |
hansken schreef: ik ben net 20 geworden en dit zou mijn 10e seizoen geworden zijn (sv...) maar zelfs nu volg ik elke wedstrijd via sms, teletekst, tforum, gsm, enz... den eendracht, eenmaal dat gevoel der in zit, is het er niet meer uit te krijgen! ik ben al jaar of 5 (kweet nimeer juist) lid van spionkop lee, en actief lid van opc! bij mij is het helemaal niet door familie gekomen, de eerste wedstrijd die ik kwam zien was een thuiswedstrijd tegen genk. Ik was samen met mijn voetbaltrainer komen kijken, aangezien onze pa mij was vergeten komen halen na de match de sfeer die ik dan meemaakte, was ongelooflijk de week erop was het weer thuis, en ik me men ouders terug is kome kijke, ma die vonden er niets aan, ik was natuurlijk nog steeds verkocht... vanaf dan stuurde mijn ouders me steeds me de trainer van men ploeg mee om elke thuismatch te komen supporteren, sinds de degradatie volg ik alles zowel uit- als thuismatchen, en zoveel mogelijk oefenmatchen! just one taste and you want moreHansken heeft goeie mentors gehad hé ![]() _________________ www.spionkoplede.com |
| 30 Okt 2008, 9:51 |
|
|
Duivelke Lid geworden op: 17 Mei 2005, 12:31 Berichten: 31 Leeftijd: 42 Locatie: Erembodegem WLM: [email protected] |
Mariner schreef: Hansken heeft goeie mentors gehad hé ![]() Ja dat denk ik ook. ![]() _________________ I'm a bitch with class, mess with me and I'll kick your ass. |
| 30 Okt 2008, 11:57 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52 Berichten: 6580 Leeftijd: 11 Locatie: Lé Website: http://www.spionkop-lede.tk |
muizemieken schreef: Mariner schreef: Hansken heeft goeie mentors gehad hé ![]() Ja dat denk ik ook. ![]() Hij heeft van de goeie de stiel geleerd ![]() _________________ www.spionkoplede.com |
| 30 Okt 2008, 12:00 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Mijn eerste match was in 1995: RSC Anderlecht - E.Aalst... Dat was er meteen boenk op, De Bilde die Porte daar zo toetakelde. We zaten in de bovenste ring, achter de goal. Niet waar het bezoekersvak nu is, want dat was volledig uitverkocht. Ons vak zat echter ook vol met Iendrachters. Sinds dan ben ik regelmatig met mijn pa komen kijken, meestal een match of 8 per seizoen. Ons stadion leek toen nog ongelofelijk indrukwekkend. Als klein manneken beneden aan die hekkens staan met die indrukwekkende spionkop achter u, fantastisch !
Na het faillissement heb ik voor de eerste keer een abonnement genomen en dat heb ik nu nog steeds. Als het echt slecht gaat durf ik wel is een verplaatsing overslaan, maar thuis zal ik er zo goed als altijd staan (en eigelijk ga ik ook redelijk veel mee op verplaatsing). Matchen die ik nooit zal vergeten: E.Aalst - Standard (1-0) E.Aalst - Genk (4-2) Beveren - E.Aalst 0-4 en leider in eerste (massaal veel volk mee, gans de staantribune achter het doel vol. E.Aalst - Brugge 1-1 (laatste seizoen) ............ Schitterende topic trouwens. Als je dit is naleest, weet je weer waarom je EA supporter bent. De spelers zouden het eigelijk allemaal is moeten lezen, zodat ze beseffen dat de fans een club maken. Misschien komen sommigen dan met een betere ingesteldheid aan de aftrap ! |
| 30 Okt 2008, 12:11 |
|
|
Duivelke Lid geworden op: 17 Mei 2005, 12:31 Berichten: 31 Leeftijd: 42 Locatie: Erembodegem WLM: [email protected] |
hansken schreef: ik ben al jaar of 5 (kweet nimeer juist) lid van spionkop lee, en actief lid van opc! Hansken in december zal je al 6 jaar lid zijn van Spionkop Lee. Tijd gaat snel hé. Ikzelf ben al 18 jaar supporter (ben 25j). K heb dus ook al wat schone én mindere momenten op den eendracht meegemaakt. Onvergetelijk voor mij waren de Europese matchen (en de tranen die ik gelaten heb omdat mijn ouders mij te jong vonden om mee te gaan naar Rome), de winst in de eindronde enkele jaren geleden en de kampioenstitel. En misschien heel raar, de laatste match van den eendracht in eerste klasse. Trots om toen tussen de supporters te staan die hun ploeg zelfs dan niet in de steek lieten. Dit seizoen door omstandigheden nog niet veel kunnen gaan kijken, maar ik volg alles nog zenne. _________________ I'm a bitch with class, mess with me and I'll kick your ass. |
| 30 Okt 2008, 12:21 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Dit is echt de topic van de supporter! Proficiat!
Alhoewel ik al mijn woordje heb geplaatst, wou ik er nog wat aan toevoegen en kijk met heimwee terug naar 1 speler in het bijzonder : M Salvador. Ik wil hierbij een ode brengen aan de beste speler die wij ooit hebben gehad: rekening gehouden met het niveau van de reeks waarin wij speelden. Je kan erover discussieren dat hij slechts 2de-klasse niveau was en dat we ook topspelers hebben gehad in eerste klasse, dus een niveau hoger. Toch heb ik nooit eerder , noch later elke week opnieuw, zo intens genoten van het sambavoetbal dat mamana neto Salvador telkens bracht. Oogstrelend zuidamerikaans voetbal: dribbelend, dartelend, dollend en vernederend voor de tegenstander ! , een-twee-drietjes bij de vleet... en prachtige doelpunten! Man, man..! dit was puur genieten: de kers op de taart van de Eendracht-supporter... elke week opnieuw... _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 30 Okt 2008, 15:56 |
|
|
Ik heb jammer genoeg Salvador niet meer meegemaakt, mijn eerste grote idolen bij iendracht waren Zakkas, chunga en de Jules. Maar mijne pa en nonkel kunnen even lyrisch uit de hoek komen over Salvador dan jij, da moet echt wel een fenomeen geweest zijn op den iendracht.
_________________ www.spionkoplede.com |
| 30 Okt 2008, 15:58 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
|
Ik schat dat ik al een twintigtal jaar kom kijken (ben er 25), al kan het misschien ook wat minder zijn, maar die 20 klinkt lekker rond. Van mijn beginperiode herinner ik mij vooral dat mijn vader erin slaagde om altijd ticketjes te kopen voor het vak van de verkeerde ploeg.
Op Antwerp en Zwarte Leeuw stonden we in elk geval verkeerd. Voor een bekermatch tegen Hoogstraten zijn we zelfs nooit in het stadion geraakt: bleek Hoogstraten toch wel twee stadions te hebben en stuurde een plaatselijke inwoner ons naar het verkeerde. Mijn zus heeft dan nog in een maisveld gepist, dat herinner ik me ook nog. Ik herinner me ook nog hoe de kop heel vaak schreeuwde om Theo Zakkas toen die op de bank moest starten. En hoe Mandiangu zijn tanden blootlachte toen ik "Jules, Jules!" riep, wanneer mijn held van toen de bal kwam halen achter de achterlijn (toen stonden we nog achter de goal). Een van de mooiste momenten is de goal van Dillens tegen Red Star Haasdonk (of was het toen al Waasland?) in de allerlaatste minuut, het moet in het eerste seizoen na het faillisement geweest zijn. Het vak ontplofte. Ik herinnner me ook veel momenten van misere : een bekeruitschakeling tegen Beerschot, ijskoude voeten in ons laatste dappere seizoen in eerste en vooral, de 1-1 die "die rosse" prachtig binnenknalde voor Standard. Bernd Thijs was toen nog onbekend, maar knalde er altijd wel één binnen tegen Aalst.Mijn favoriete speler blijft toch wel Damir Stojak. Misschien minder legendarisch dan vele, vele anderen, maar wat een speler. Ook Jan van Steenberghe was een schone inspiratiebron voor mijn jongere ik toen die nog van een keeperscarrière droomde.... |
| 30 Okt 2008, 17:11 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
pattaboem schreef: Dit is echt de topic van de supporter! Proficiat! Alhoewel ik al mijn woordje heb geplaatst, wou ik er nog wat aan toevoegen en kijk met heimwee terug naar 1 speler in het bijzonder : M Salvador. Ik wil hierbij een ode brengen aan de beste speler die wij ooit hebben gehad: rekening gehouden met het niveau van de reeks waarin wij speelden. Je kan erover discussieren dat hij slechts 2de-klasse niveau was en dat we ook topspelers hebben gehad in eerste klasse, dus een niveau hoger. Toch heb ik nooit eerder , noch later elke week opnieuw, zo intens genoten van het sambavoetbal dat mamana neto Salvador telkens bracht. Oogstrelend zuidamerikaans voetbal: dribbelend, dartelend, dollend en vernederend voor de tegenstander ! , een-twee-drietjes bij de vleet... en prachtige doelpunten! Man, man..! dit was puur genieten: de kers op de taart van de Eendracht-supporter... elke week opnieuw... Da was ne crack hé zeg Kém nog ne foto van moi mé em, ik stond doarop pecies of ik stond nevest Sinjtemerten. Zekken ontzag addek vér diene mensj. Wa zou der van gewerren zoin ? Zou em nog leven ? Zou em nog weerpeizen op die schoeine momenten bé den iéndracht ? _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 30 Okt 2008, 18:13 |
|
|
Ancien
Dirk schreef: pattaboem schreef: Dit is echt de topic van de supporter! Proficiat! Alhoewel ik al mijn woordje heb geplaatst, wou ik er nog wat aan toevoegen en kijk met heimwee terug naar 1 speler in het bijzonder : M Salvador. Ik wil hierbij een ode brengen aan de beste speler die wij ooit hebben gehad: rekening gehouden met het niveau van de reeks waarin wij speelden. Je kan erover discussieren dat hij slechts 2de-klasse niveau was en dat we ook topspelers hebben gehad in eerste klasse, dus een niveau hoger. Toch heb ik nooit eerder , noch later elke week opnieuw, zo intens genoten van het sambavoetbal dat mamana neto Salvador telkens bracht. Oogstrelend zuidamerikaans voetbal: dribbelend, dartelend, dollend en vernederend voor de tegenstander ! , een-twee-drietjes bij de vleet... en prachtige doelpunten! Man, man..! dit was puur genieten: de kers op de taart van de Eendracht-supporter... elke week opnieuw... Da was ne crack hé zeg Kém nog ne foto van moi mé em, ik stond doarop pecies of ik stond nevest Sinjtemerten. Zekken ontzag addek vér diene mensj. Wa zou der van gewerren zoin ? Zou em nog leven ? Zou em nog weerpeizen op die schoeine momenten bé den iéndracht ? Inderdaad de salva was toen ons grote idool bijna iedereen liep met een t-shirt rond van de salva. Jonges jonges en als hij scoorde in gans het stadium galmde het van salva salva gewoon om kippevel van te krijgen, denk je ook niet Patta en Dirk dat hij onze beste spits ooit was? Ik ben er zeker van moest hij nu onze spits zijn dat de netten meermaals zouden trillen. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 30 Okt 2008, 18:32 |
|
|
forumlegende
Hugo schreef: Dirk schreef: pattaboem schreef: Dit is echt de topic van de supporter! Proficiat! Alhoewel ik al mijn woordje heb geplaatst, wou ik er nog wat aan toevoegen en kijk met heimwee terug naar 1 speler in het bijzonder : M Salvador. Ik wil hierbij een ode brengen aan de beste speler die wij ooit hebben gehad: rekening gehouden met het niveau van de reeks waarin wij speelden. Je kan erover discussieren dat hij slechts 2de-klasse niveau was en dat we ook topspelers hebben gehad in eerste klasse, dus een niveau hoger. Toch heb ik nooit eerder , noch later elke week opnieuw, zo intens genoten van het sambavoetbal dat mamana neto Salvador telkens bracht. Oogstrelend zuidamerikaans voetbal: dribbelend, dartelend, dollend en vernederend voor de tegenstander ! , een-twee-drietjes bij de vleet... en prachtige doelpunten! Man, man..! dit was puur genieten: de kers op de taart van de Eendracht-supporter... elke week opnieuw... Da was ne crack hé zeg Kém nog ne foto van moi mé em, ik stond doarop pecies of ik stond nevest Sinjtemerten. Zekken ontzag addek vér diene mensj. Wa zou der van gewerren zoin ? Zou em nog leven ? Zou em nog weerpeizen op die schoeine momenten bé den iéndracht ? Inderdaad de salva was toen ons grote idool bijna iedereen liep met een t-shirt rond van de salva. Jonges jonges en als hij scoorde in gans het stadium galmde het van salva salva gewoon om kippevel van te krijgen, denk je ook niet Patta en Dirk dat hij onze beste spits ooit was? Ik ben er zeker van moest hij nu onze spits zijn dat de netten meermaals zouden trillen. ![]() Inderdaad de beste afwerker die ik in aalst ooit zag, ik herinner me nog een halve omhaal van op de hoek van de backlijn die in de haak binnenging. Dat was tegen Patro Eisden, hij maakte er toen drie. En 't was op datzelfde Patro dat ze zijn knie kapot geschopt hebben! Mijn vader had het algezien van in zijn eerste oefenmatch tegen Beerschot, ze verloren met 1-8 of zo maar hij zei dat we ne goeie spits hadden. Nochtans was Salva maar in de schaduw van twee andere spelers van Crossing Schaarbeek meegekomen, Van kemseke en Fererra(Francesco) als ik mij niet vergis. |
| 30 Okt 2008, 18:40 |
|
|
forumlegende
salvador schreef: Begin oktober 1977. Ik ben 17, en sta voor mijn kast. Welke sjaal zal ik vanavond aandoen? De wit-zwarte meterslange sjaal die mijn jongere zus voor mij breide of de klassieke rood-gele supporterssjaal? De sjaal van Eendracht Aalst, de club van mijn vaders streek en jeugd, of die van KV Mechelen, de Mailnwa, de club van de streek waar ik opgroeide en waar mijn broers nog speelden in de jeugdreeksen? Ik zal dit moment nooit vergeten. Tevoren was het simpel, Aalst leek voor eeuwig vastgeroest in derde klasse, en KV was een liftploeg tussen eerste en tweede. Ik ging vaak naar KV Mechelen kijken, met de fiets, en zelden naar Aalst, de ploeg die ik 10 jaar eerder had leren kennen (met een 1-7-overwinnning bij Zwevegem) en die snel een plaats had veroverd in mijn hart. Enkele maanden voor ik voor die kast stond zag ik in een kolkend stadion achter de kazerne hoe KV alle hoop op behoud in de topklasse verloor door 2-3 verlies tegen rechtstreeks concurrent Club Luik. Ik hoor ze nog scanderen, de Walen: "On a gagné, on a gagné..." De volgende weken zag ik Aalst vruchteloos dat éne puntje najagen dat ze nog nodig hadden om kampioen te spelen, op Merchtem en thuis tegen Bergen, tot het verlossend bericht uit Tienen kwam: Izegem had gelijk gespeeld, Aalst is kampioen. Twee weken eerder was ik gek van vreugde in mijn vaders armen gevallen toen we op de radio hoorden dat Aalst Zele had verslagen met 3-0, terwijl Izegem verloor... Ik sta voor de kast, voor het eerst moet ik kiezen tussen de 2 ploegen van mijn jeugd. Ik vermoed dat ik niet zo lang getwijfeld heb. Het werd de wit-zwarte sjaal. De match zelf werd onvergetelijk. De eerste minuten een reuze kans voor Salvador met een subtiele gelobde kopbal. Maar verder wordt Salva om de haverklap onderuit gehaald. Ik sta voor de zoveelste keer versteld van de felheid van het Aalsters publiek, en zie hoe Salvador in een gefrustreerd gebaar zijn been opheft, niet eens iemand raakt, en wordt uitgesloten. Aalst dat furieus was gestart in zijn eerste seizoen tweede, verliest voor het eerst in 5 wedstrijden. Salvador wordt zwaar geschorst en van een titelpretendent worden "wij" een middenmoter, met uitschieters (onder meer een 5-0 op tweede kerstdag tegen VG Oostende, waar ik ook ben) en de onvergetelijke terugmatch tegen KV. Het stadion davert op zijn grondvesten als Eendracht opkomt, en KV wordt uitgefloten. Na 10 minuten heeft Salva al 2 keer gescoord, ruststand is 5-0 met 4 goals van Salvador, eindstand: 6-1. Van dat seizoen af is Eendracht de ploeg van mijn hart. Omwille van stevige sociale engagementen, de afstand en zo veel meer ga ik jaar in jaar zowat vijf keer kijken, soms wat meer, soms wat minder... Maar ik kies mijn matchen met zorg en heb er heel veel onvergetelijke meegemaakt. Eindrondematchen, de Europse thuismatchen, monsteroverwinningen, drie promoties,... Eendracht is en zal altijd de ploeg van mijn hart zijn, samen met Liverpool, tot ik ooit misschien voor mijn kast zal staan en zal moeten kiezen... Nee, dat is te ver vooruit dromen... (ook al speelden Aalst en Liverpool ooit in dezelfde competitie: de UEFA-cup in 1995-96) Albert Van Marcke was de man die een ganse match de Salva onderuit had geschopt, ik vergeet die man nooit meer; ik wordt weeral emotioneel als ik daaraan denk! |
| 30 Okt 2008, 18:46 |
|
|
Ancien
Juist het was inderdaad een koopje Francesco Ferrera, Alain Van Kemzeke en Salvador, wist je Jean dat Alain Van Kemzeke al enkele jaren is overleden?
![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 30 Okt 2008, 19:23 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:18 Berichten: 2248 Leeftijd: 45 Locatie: Pamel |
Enkele spelers uit mijn jeugdjaren als Eendracht supporter;
Wim De Wolf, Milko De Rijck, Mozes Chunga, Hans Van Wilderode, Wim Moyson, Theo Zakkas, Szabadi, Mandiangu, Luc Limpens, Juan Lozano, Frank Eeckhout, Jan Poortvliet, Jules bocande Zijn wat namen die ik me herrinner ![]() _________________
|
| 30 Okt 2008, 19:40 |
|
| Pagina 3 van 8 |
[ 109 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 … 8 Volgende |