Supportersgeschiedenis - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 8
 Supportersgeschiedenis 
Auteur Bericht
Ancien

Bericht Re: Supportersgeschiedenis
Gunther schreef:
Enkele spelers uit mijn jeugdjaren als Eendracht supporter;

Wim De Wolf, Milko De Rijck, Mozes Chunga, Hans Van Wilderode, Wim Moyson, Theo Zakkas, Szabadi, Mandiangu, Luc Limpens, Juan Lozano, Frank Eeckhout, Jan Poortvliet, Jules bocande

Zijn wat namen die ik me herrinner ;)

Wim Moyson de huidige keeperstrainer van FC Nerds :D

30 Okt 2008, 19:43
forumlegende

Hugo schreef:
Juist het was inderdaad een koopje Francesco Ferrera, Alain Van Kemzeke en Salvador, wist je Jean dat Alain Van Kemzeke al enkele jaren is overleden? :cry:

Neen, wist ik niet. Hij was een zeer goede centrale verdediger!

30 Okt 2008, 19:58
Ancien

Jean schreef:
Hugo schreef:
Juist het was inderdaad een koopje Francesco Ferrera, Alain Van Kemzeke en Salvador, wist je Jean dat Alain Van Kemzeke al enkele jaren is overleden? :cry:

Een beetje dezelde manier van spelen als Fred Van Der Hoorn of zie ik het verkeerd :?

30 Okt 2008, 20:02
Vaste Waarde

Leeftijd: 44
Hugo schreef:
Gunther schreef:
Enkele spelers uit mijn jeugdjaren als Eendracht supporter;

Wim De Wolf, Milko De Rijck, Mozes Chunga, Hans Van Wilderode, Wim Moyson, Theo Zakkas, Szabadi, Mandiangu, Luc Limpens, Juan Lozano, Frank Eeckhout, Jan Poortvliet, Jules bocande

Zijn wat namen die ik me herrinner ;)

Wim Moyson de huidige keeperstrainer van FC Nerds :D

Hugo,
Jij moet zowat op hetzelfde moment naar aalst biginnen gaan zijn als ik

Mijn eerste herinnering moet zowat zijn van de stadionomroeper die jaren na elkaar dezelfde namen gaf 1 Hans Van wilderode (daarna deschrijver) 2 Wim Dewolf 3 Milko Derijck

Ik ga dus ook zo een 22 jaar kijken,in het begin met mijn vader en grootvader, later met mijn beide ouders.
Mijn ouders hebben nog steeds een abbo op de zittribune maar zij gaan enkel nog op verplaatsing bij toppers of indien het niet te ver en niks te doen hebben :lol:
Mijn vader is ooit de dag na zijn trouwfeest naar hoogstraten gereden om de match te volgen. Hij zegt altijd je moet u prioriteiten stellen. En EA gaat voor alles !!!!

Wat mij steeds zal bij blijven is Godtbil wij hadden hem overgenomen van eeklo en welgeteld op het plein van eeklo loopt hij zijn man voorbij over devzijlijn maar had de reservenbank niet gezien boenk me zijn muile dertegen!
Of het gescheurde shirt van Jules op Boom
En lathouwers man wa ne speler op da niveua en dan sjotte ze hem vant plein en weg carriere!
Zakkas tja hij liep en liep en liep en na 75 min potdood maar wat een overgave elke match opnieuw.

ha ik ga stoppen want anders gaat het op spam lijken!!!

KENNY

30 Okt 2008, 20:09
forumlegende

Hugo schreef:
Jean schreef:
Hugo schreef:

Een beetje dezelde manier van spelen als Fred Van Der Hoorn of zie ik het verkeerd :?

Neen meer een sobere maar harde mandekker met achter hem ne libero, Gerard Desanghere denk ik.

30 Okt 2008, 20:13
Ancien

Jean schreef:
Hugo schreef:
Jean schreef:
Hugo schreef:

Neen meer een sobere maar harde mandekker met achter hem ne libero, Gerard
Desanghere denk ik.

Dat was in het seizoen 1979-80, maar het eerste seizoen in 2de klasse 1977-78 was de libero Eddy Van den Eynde die overkwam van La Louvière.

30 Okt 2008, 20:22
Ancien

Leeftijd: 65
pattaboem schreef:
Dit is echt de topic van de supporter! Proficiat!
Alhoewel ik al mijn woordje heb geplaatst, wou ik er nog wat aan toevoegen en kijk met heimwee terug naar 1 speler in het bijzonder : M Salvador.
Ik wil hierbij een ode brengen aan de beste speler die wij ooit hebben gehad: rekening gehouden met het niveau van de reeks waarin wij speelden.
Je kan erover discussieren dat hij slechts 2de-klasse niveau was en dat we ook topspelers hebben gehad in eerste klasse, dus een niveau hoger.
Toch heb ik nooit eerder , noch later elke week opnieuw, zo intens genoten van het sambavoetbal dat mamana neto Salvador telkens bracht. Oogstrelend zuidamerikaans voetbal: dribbelend, dartelend, dollend en vernederend voor de tegenstander ! , een-twee-drietjes bij de vleet... en prachtige doelpunten!
Man, man..! dit was puur genieten: de kers op de taart van de Eendracht-supporter... elke week opnieuw...

Er zijn er toch die hunnen naam met zorg kiezen op dit forum, hé! ;)

30 Okt 2008, 21:57
Ancien

salvador schreef:
pattaboem schreef:
Dit is echt de topic van de supporter! Proficiat!
Alhoewel ik al mijn woordje heb geplaatst, wou ik er nog wat aan toevoegen en kijk met heimwee terug naar 1 speler in het bijzonder : M Salvador.
Ik wil hierbij een ode brengen aan de beste speler die wij ooit hebben gehad: rekening gehouden met het niveau van de reeks waarin wij speelden.
Je kan erover discussieren dat hij slechts 2de-klasse niveau was en dat we ook topspelers hebben gehad in eerste klasse, dus een niveau hoger.
Toch heb ik nooit eerder , noch later elke week opnieuw, zo intens genoten van het sambavoetbal dat mamana neto Salvador telkens bracht. Oogstrelend zuidamerikaans voetbal: dribbelend, dartelend, dollend en vernederend voor de tegenstander ! , een-twee-drietjes bij de vleet... en prachtige doelpunten!
Man, man..! dit was puur genieten: de kers op de taart van de Eendracht-supporter... elke week opnieuw...

Er zijn er toch die hunnen naam met zorg kiezen op dit forum, hé! ;)

Ge meigt gerest zen telkens ik je naam zie komen de herinneringen terug. ;)

30 Okt 2008, 22:02
Junior

Ik ben supporter van den iendracht vanaf het europese avontuur. Nadien was het elke week weer vol spanning wachte en teletekst in het oog houden om te volgen wa aalst aan het doen was.
En dan kwam het he, de eerste live match!
Ook bij mij ( net als bij jeroen blijkbaar ) was dit de wedstrijd op anderlecht met de slag van De Bilde . Ik was toen 10 jaar en mijn vader zee dat we iets ginge drinke met mijn nonkel, maar in plaats van ene te gaan drinke rede we dus richting brussel om mijn eerste live match van Aalst bij te wonen. Ook bij mij was er 1 nadeel en da was da we dus ook schuin achter de spionkop van anderlecht zaten en ik herinner mij nog dat de rij achter ons ook nog 3 of 4 Aalst supporters zaten.
Vanaf toen kon ik mijn vader zo een keer of 3 per jaar overtuigen om me mij tot in Aalst te komen en da was dan meestal zo tegen de ploegen zoals kv mechelen, beveren , st truiden
zoda hij wist da ze ook kans hadde om te winne en toen ware da meestal degradatieduels ook en dus wel de belangrijkste matchen van het seizoen.
Op de wedstrijden in westerlo en geel ( waaronder een carnavalmatch in geel ) was ik natuurlijk ook steeds van de partij maar aangezien dat ik en mijn vader toen een neutrale fankaart hadden moesten we steeds bij westerlo gaan staan en dan kwam ik altijd zo dicht mogelijk tegen het bezoekersvak staan om zoveel mogelijk van de sfeer te kunne geniete. In geel heb ik wel 2 of 3 keer in het bezoekersvak gestaan.
Na de degradatie uit eerste klasse bleef ik nog altijd den iendracht trouw. Ik had zelfs een oplossing gevonden voor men vervoersprobleem, Ik stapte same mee ne maat van mij die vanaf toen ongeveer mee ga zien in olen op den trein en kwam dan na zo'n 3 uur me 2x overstappe inbegrepen in aalst aan, kwartiertje wandelen naart stadion , 90 minute voetbal zien den helft van den tijd verliezen en hop trug naar huis. plezant jom amai!!! :whistle: En toch konne ze mij er ni van weerhouden om die inspanning te blijven doen.
En nu de laatste 3 jaar zo is het natuurlijk veel gemakkelijker geworden, ik heb men rijbewijs en die 3 uur is truggeschroefd tot 1 uur en nu probeer ik toch zoveel mogelijk wedstrijden mee te pikke en toch zeker en vast de belangrijkste en de wedstrijden waarbij sfeerakties worden georganiseerd. Mene maat komt ook nog altij regelmatig mee zien en mijn vriendin kan er ook vrij hevig in opgaan de laatste 2 jaar.( in de voetbal wel te verstaan he :lol: )
Dit is zo ongeveer mijn verhaal, ik ben ooit al veel uitgelache geweest door mate die da natuurlijk voor de grotere ploege supportere maar de sfeer en die enkele uitschieters die werden behaald tege de grote ploege dat is bij mij wat voetbal zo mooi maak. Hopelijk maken we het in Aalst binnen enkele jaren terug mee in eerste klasse. Ik droom er alvast van en kzen zeker dak ni alleen ben !!!
Nog 1 ding !!!
Een supporter kiest voor een club door de sfeer die eromheen hangt. Laat alstublieft dus een sfeergroep zoals OPC is niet verdwijnen want bij zulke akties als vorig jaar trek je ongelooflijk veel aandacht bij de jeugt. Die jonge manne die wille allemmaal naar het voetbal kome en zingen en springen, dus de volgende weken , maanden en jaren moeten ook de supporters er weer volledig staan. Misschien begint de toekomst van de club wel bij ons allen DE SUPPORTERS!!!

Wit zwarte groeten: Olensen Iendrachter :EA:

31 Okt 2008, 1:09
Scholier

Ik ben al een 20-tal jaar supporter van den Iendracht (kben 38), gebeten door de sfeer door een vriend die supporter was en nog altijd is.
Ik woon momenteel in Melle, eindelijk dichtbij het huidig stadion van AAGent maar ik ben er nogmaal 2x geweest. Alst AAGent - Iendracht wast vanneigens. Ik weetet nog altijd goe, we gingen nog iets drinken voor de wedstrijd in een naburig Café en de supporters van AAGent waren zeer sceptisch omtrent hun eigen ploeg en vreesden de Ajoinen. Terecht want we wonnen met 1-3 denk ik. Ik herinner mij ook nog de laatste thuiswedstrijd in de gewonnen eindronde van 2de klasse, ik was strontziek van den vorige dag maar wilde er toch bijzijn en kwam mottig naar de wedstrijd. Ik heb 4 à 5 keer naar de WC-pot moeten lopen om mij te onlasten maar wilde niet weg gaan. De laatste minuten gevolg ik de kantine op een stoeleken want ik was kapot. Na vele jaren heb ik dit jaar terug een abonnement op de staantribune, andere jaren kwam ik niet alle thuiswedstrijden. Uitwedstrijden doe ik als het niet te ver is.
Spelers die mij altijd zijn bijgebleven : Chunga - Okpara - De Bilde
Groetjes

31 Okt 2008, 1:51
forumlegende

Hugo schreef:
Jean schreef:
Hugo schreef:
Jean schreef:
Hugo schreef:

Neen meer een sobere maar harde mandekker met achter hem ne libero, Gerard
Desanghere denk ik.

Dat was in het seizoen 1979-80, maar het eerste seizoen in 2de klasse 1977-78 was de libero Eddy Van den Eynde die overkwam van La Louvière.

Juist, Van Den Eynde, de man met de lange haren.

31 Okt 2008, 8:34
Vaste Waarde

Mijn verste herinneringen gaan terug naar de laatste match van het seizoen 76-77 toen den Iendracht" promoveerde naar 2de klasse. Memorabele momenten waren voor mij ook een gewonnen bekerwedstrijd tegen Winterslag (was denk ik 4-2, maar ik weet niet meer juist wanneer), de wedstrijd tegen Waterschei (Pudelko in de goal) nadat een storm het dak van onze staantribune afgerukt had en de gewonnen wedstrijd op Turnhout waar we de promotie naar eerste afdwongen. Ik zal ook nooit de ontlading in het P. Cornelisstadion vergeten toen Driori van den Beerschot scoorde op Moeskroen en ons zo een ticket naar eerste cadeau gaf. De pegel op de deklat van Chunga tegen Lierse tijdens die eindrondewedstrijd staat ook voor altijd in mijn geheugen gebrand net zoals uiteraard de klasse van "de Salva". Moest ik die laatste niet met mijn eigen ogen bezig gezien hebben, ik zou zeggen dat die oude knarren (ik begin er stilaan bij te horen) e ferm stuksken kunnen overdrijven.

31 Okt 2008, 10:35
nieuw in de eerste ploeg

ik ben al ong. 25j fan van den iendracht (ben 32j) , als klein manneke met men grootvader naar den iendracht gaan zien en nadien ne goeie hamburger krijgen meer moest da ni zijn. Ik herinner me zeer mooie momenten en ook momenten die ik nooit meer zal vergeten , wie herinnerd nog ooit die bomalarm en dat we allemaal het stadion moesten verlaten ( men grootvader had al schrik) , de match op turnhout den 1ste keer naar 1ste klasse , al die uitgangswagens van carnaval die geparkeerd stonden aan het stadion , man man man, de match op gent met een massa volk van den iendracht , matchen tegen rsca met van ankeren 1ste match gewonnen , ook tegen standard blessuretijd scoort diene thys nog , verdomme kzal diene nooit meer vergeten... op brugge winnen voor den beker , dat zijn allemaal dingen die in het geheugen gegrift zijn , tis in feite triestig dat we nu al mogen lachen dat we winnen tegen een ploegske uit 3de klas , een stad zoals aalst moet zeker den top in 2de spelen , khoop dat het niet telang meer duurt. Als supporter van aalst heel veel mooie momenten meegemaakt maar spijtig genoeg ook heel veel teleurstellingen . Het was wit of zwert en dat zal met aalst altijd het geval blijven!! :EA:

31 Okt 2008, 11:35
Junior

Waarom den iendracht bij mij blijft is niet uit te leggen. Het is gewoon zo. En ik woon al meer dan 20 jaar in Gent. Ben beginnen kijken toen ik een jaar of 15 was denk ik. Da's nu al 27 jaar geleden. De reden was dat ik op zondag altijd kon horen wanneer Aalst gescoord had als het stadion weer eens ontplofte. Of wanneer de sups niet akkoord waren... Uit nieuwsgierigheid ben ik dan eens gaan kijken...en blijven kijken. In het begin enkel thuismatchen en later ook de uitmatchen. De sfeer bij uitmatchen is meestal beter en vooral grappiger. Maar meestal spelen we eigenlijk overal een thuismatch..... Ook altijd leuk zijn de echte zageventen die elke week 3 uur van hun vrouw weg mogen om dan een gans bos om te zagen, zeggen dat ze nooit meer komen kijken en er dan de volgende keer gewoon weer staan.

Topmomenten waren er zoveel als overwinningen voor mij. De ene wel iets meer als de andere met als uitschieters die op Brugge met 2-3 op mijn verjaardag in 94 (heb ik moeten opzoeken...) en de 1-0 tegen Sofia thuis als Lamberg die bal erin kopt. Ook een match tegen Eeklo waar we een 0-2 achterstand nog ombuigen in een 3-2 overwinning staat nog in mijn geheugen (Fazekas als trainer dacht ik). Meer recent was de 1-0 tegen Meldert in 4de was een heerlijk gevoel. Memorabel was ook de eindronde finale in 3de tegen Leuven, omdat ik toen in Parijs was heb ik die match en de ganse strafschoppenreeks gevolgd via mijn gsm. Duur gesprek dat wel. En de sfeer tegen Woluwe en Visé vorig jaar in de eindronde waren er ook voor in de boekskes te schrijven.

Als slechtste herinnering moet ik altijd denken aan de eenzame eindeloos durende autorit van Doornik naar Gent na de match tegen Peruwelz in de eindronde. Een droge, machteloze 2-0 en naar vierde. Werkelijk klotemoment. Andere donkere momenten probeer ik te vergeten maar de val van 1ste naar derde was ook niet mijnen beste dag. En elke keer als de "supporters" de ploeg uitfluiten tijdens de match .... is gewoon nutteloos en heb er ook niet het minste begrip voor. Lecompte is misschien de uitzondering.

Wat spelers betreft blijft mijn favoriet Chunga. Ben ooit in Zwimbabwe op reis geweest ('95 of '96 of ..) en in een gesprek met een taxichauffeur wist die mij te zeggen dat er een bekende Zimbabwees in België had gespeeld !!! De Moses!!! Was daar ook heel populair en ik denk trainer op dat moment. Andere toppers waren voor mij Salvador voor zijn genialiteit, Okpara voor zijn sobere efficiëntie (spijtig van losse handjes...) en de laatste jaren Troch. Knappe impulsieve speler die altijd een meerwaarde was en qua karakter en gedrevenheid heel goed pastte bij onze wit-zwarte club.

Want dat zijn we altijd geweest, wit en zwet....

31 Okt 2008, 12:08
Vaste Waarde

Ik weet niet meer precies welk jaar ik naar Aalst ben gaan zien, het was het jaar van 2de klasse met David Seal en ik dacht ook Krncevic in de spits (Bartos?). Ik kwam toen met mijn dorpsgenoot voor een eerste keer naar EA zien en de spionkop liet al direct een schitterende indruk op mij. Toen warmden de spelers nog op achter de staantribune op de huidige parking. Toen ze van de zittribune naar staantribune kwamen (scheiding J en K) scandeerden ze de spelers hun namen en ook net voor de match werden de spelers hun naam gescandeerd. Toen moest je reeds om 14 op de tribune plaatsnemen om ietwat deftig te staan.

De thuismatch tegen Sofia bleef mij zeker bij, om 18u30 al in vak J plaatsnemen, als sardienen op elkaar gepakt en dit terwijl de match pas om 20u30 zou starten.

De match tegen Lokeren voor de eindronde in de spionkop. Toen de eerste goal viel, het hek plat, ik 5 treden lager en mijn schoen kwijt (die ik gelukkig terug vond).

De wedstrijd tegen Brugge die ik achter de huidige reclamemuur diende te volgen daar het stadion volledig was uitverkocht. Toen waren daar nog een trede of 4 waar nog wat volk kon staan. De Bilde die in het strafschopgebied maar dribbelde en dribbelde om daarna den Danny van Brugge te vloeren waardoor we met 1-0 wonnen van FCB.

Recent de match tegen STVV voor den beker met Dirk en Anathema met den auto naar ginder. Hebben wij een fun gehad in het opgaan, afkomen, niet te doen...

Slechte momenten zijn er ook geweest maar daar gaan we niet teveel over uitwijden (degradatie naar 3de, 4de,...).

Een 6tal jaar alle matchen gezien en met veel plezier meegewerkt aan de officële website waardoor dus veel tijd ging naar EA.

Ik zal altijd naar EA blijven komen en hoop de microbe door te geven aan mijn zoon. Dan kan hij binnen zoveel jaar op het forum komen posten dat hij met zijn vader meekwam vanaf zijn jeugd :D.

Het mooiste van dit alles is dat je er vrienden voor het leven leert kennen. Bedankt EA daarvoor !!!

31 Okt 2008, 14:13
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 8