|
|
| Pagina 5 van 8 |
[ 109 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 3 4 5 6 7 8 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Bericht Re: Supportersgeschiedenis
Er zijn unieke voetbalmomenten geweest in de geschiedenis van Eendracht. Maar ook unieke supportersmomenten! Momenten die wellicht nooit - of niet snel meer zullen terugkeren : één ervan :
Met het vliegtuig op weg naar Sofia, voor onze eerste Europese wedstrijd in onze geschiedenis. Gezien het een charter betrof die volledig volzet was, door eendrachtsupporters, had ik een CD'tje aan de piloot afgegeven om te laten beluisteren ... en het mocht : "Iendracht Veroit" werd afgespeeld. Alle passagiers zongen in één koor uit volle borst mee dat het vliegtuig daverde: Zo'n momenten zijn toch uniek ! _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 31 Okt 2008, 18:20 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
fantastiche topic:
17 jaar supporter denk ik, de ploeg die toen tussen de lijnen stond: de schrijver, wim de wolf, rene peeters, mohamed kanu, joske lathouwers, luc limpes, filip droeven, laszlo szabadi, frank eeckhout, theodore zakkas, mohammed chunga, jules mandiangu en ik zal er een paar vergeten zijn. Het ging om de ploeg die het jaar erop een eerste keer sinds een 40tal jaar dacht ik (correct me if i'm wrong) naar eerste ging. ik herinner me de mensen die in de lichtmasten klimden om iets van de match te kunnen volgen... legendarisch! die eerste keer dat opzwepend clublied, en die unieke aalterse sfeer, en iedereen op de speelplaats in zele maar vragen waarom ik nie gewoon voor anderlecht, brugge of kvkustmijnknoppen kon supporteren. mijne pa pakte mij mee, maar ni altijd want, want als 't zo'n ploeg was met hooligans, dan was hettoch nog iets te gevaarlijk (iets om over na te denken) match die er toen uit sprong: de 4-4 tegen Diest (met op 't einde die kopslag van wim de wolf, beenhard, maar zo ne krachtigen beer) verplaatsingen naar racing mechelen (guy kiala), sportkring sint-niklaas (makou niasse, daniel minea, belmans, van riel), beveren (lodders, massagie, van ham, van vossen), stade leuven... dat waren de eerste uitmatchen. dan die eindronde.. zitten dromen in de klas, en vlak na schooltijd onmiddellijk mijn pa met de auto aan de schoolpoort, via mijn oma in hofstade naar aalst op donderdagavond: inzet: ons ploeg in eerste klas! twas het tijdperk ceulemans, met de eerste jaren in eerste waarbij we allen de indruk kregen dat de club groeide en groeide en een vaste waarde zou worden in eerste, het leken wel "the golden years", the sky was the limit! Voor orlans die op dat moment ons graf begon te delven: blauwdrukken van een verdiep met 3000 zitplaatsen boven de staantribune, bouw van europatribune, de koepel, een telelijn van eendracht aalst, aalst kwam via orlans' contacten ook in niet-sportprogramma's op tv (kan dit!?), Sergio voor de wedstrijd, (en Sandy allicht erna), een b-kern een c-kern, plannen om naar de siesegemlaan te trekken en een aantal jaren later, na verschillende voorzitterschappen van nu ni direct de meest geschikte personen, terug naar derde, tijdens al die jaren, zijn er zeer veel wedstrijden die ik nooit ga vergeten. teveel om op te noemen. onze eerste keer naar AA Gent waar ge meer dan een uur stond de schuiven op de gentstesteenweg richting ottenstadion, waar ons vak zo vol stond dat we niet door de ingang geraakten, de eerste keer op anderlecht, waar er verrassend veel aalsterse fans zich achter het doel hadden gezet, vakken vol... een echt kippenvelmoment voor iemand die voor het eerst (in die tijd) in zijn voetbaltempel terecht kwam. de winsten op club brugge , het twee keer op een haar (ref) na het missen van een bekerfinale. Verder zullen mij die gezellige verplaatsingen op o.a. kortrijk en germinal ekeren bijblijven (zeker die op ekeren, de eerste match in eerste met de bilde waarin hij met verve zijn visitekaartje afgaf) omdat je dan van die uitermate sfeervolle bezoekersvakken had, de meedere tumultueuse confrontaties met lokeren (ook in tweede) Lokeren: ik weet nog die match toen koentje schokkaert in de 5e minuut na verlenging een strafschop uitlokte.. 2-2 werd het toen. hoe de spelers van lokeren (en stewards - een nieuw begrip toen) ons kwamen uitlachen, hoe ik daar hele brave huisvaders (waaronder die van mij) door het lint heb zien gaan. ik heb daar oudere volwassen mensen deuren zien intrappen, loket-ruitjes instampen... en de dranghekkens stonden zo krom omdat oa mijne pa er eens was gaan aanhangen... ik heb toen derna met de pc eens nen brief gemaakt uit naam van de politie... dattem gespot was op de camera's ... hahhaha schitterend! ik heb mijn vrouwke gevonden op den iendracht, alleen weet ze het zelf nog niet! Neen, serieus , mijn vrouwke heb ik in sint niklaas gevonden, en ze gaat ook graag nekeer mee, en soms zegt ze dan nekeer "kijk... kippenvel" maar de liefde die je van kindsbeenaf opbouwt voor die bijzondere volksclub, dat kan ze niet begrijpen, en dat kan ik haar , omdat het haar niet is overkomen, ook niet kwalijk nemen... en dan speelt eerste tweede derde of vierde klasse vandaag weinig rol... bedankt voor al diegenen die ervoor hebben gezorgd dat eendracht aalst vandaag nog steeds die club is |
| 31 Okt 2008, 21:18 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Een ander uniek en memorabel moment voor mij als EA-supporter:
September 1994, 5de speeldag. Eendracht Aalst ongeslagen leider in eerste nationale met 15 punten op 15, in het klassement stonden achter ons : ...Anderlecht, Club Brugge en Standaard Liege. Eendracht werd ineens de concurrent van de grote ploegen voor de titel van landskampioen. Toen leerde gans Belgie het Pierre Cornelisstadion kennen... ....en het respect voor de Eendrachtsupporter ..... Wat waren wij fier ! _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 01 Nov 2008, 11:28 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
pattaboem schreef: Een ander uniek en memorabel moment voor mij als EA-supporter: September 1994, 5de speeldag. Eendracht Aalst ongeslagen leider in eerste nationale met 15 punten op 15, in het klassement stonden achter ons : ...Anderlecht, Club Brugge en Standaard Liege. Eendracht werd ineens de concurrent van de grote ploegen voor de titel van landskampioen. Toen leerde gans Belgie het Pierre Cornelisstadion kennen... ....en het respect voor de Eendrachtsupporter ..... Wat waren wij fier ! Dat zijn we nog zeker ? ![]() _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 01 Nov 2008, 12:56 |
|
|
forumlegende
Onderkroiper schreef: pattaboem schreef: Een ander uniek en memorabel moment voor mij als EA-supporter: September 1994, 5de speeldag. Eendracht Aalst ongeslagen leider in eerste nationale met 15 punten op 15, in het klassement stonden achter ons : ...Anderlecht, Club Brugge en Standaard Liege. Eendracht werd ineens de concurrent van de grote ploegen voor de titel van landskampioen. Toen leerde gans Belgie het Pierre Cornelisstadion kennen... ....en het respect voor de Eendrachtsupporter ..... Wat waren wij fier ! Dat zijn we nog zeker ? ![]() Ja maar in de 34 jaar supporter zijn is dit seizoen toch één van de dieptepunten. Zelden zo weinig beleving gevoeld bij de spelers, de supporters en vooral het bestuur! |
| 01 Nov 2008, 13:35 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 09 Okt 2005, 21:15 Berichten: 4109 Leeftijd: 42 Locatie: Lede WLM: [email protected] |
Jean schreef: Ja maar in de 34 jaar supporter zijn is dit seizoen toch één van de dieptepunten.Zelden zo weinig beleving gevoeld bij de spelers, de supporters en vooral het bestuur! Ok dat het dit seizoen veel minder is, maar om nu van een dieptepunt te spreken? Nu ja, ik ga dan ook nog maar 14 jaar kijken ipv 34 hé ![]() |
| 01 Nov 2008, 13:48 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
Jan schreef: Jean schreef: Ja maar in de 34 jaar supporter zijn is dit seizoen toch één van de dieptepunten.Zelden zo weinig beleving gevoeld bij de spelers, de supporters en vooral het bestuur! Ok dat het dit seizoen veel minder is, maar om nu van een dieptepunt te spreken? Nu ja, ik ga dan ook nog maar 14 jaar kijken ipv 34 hé ![]() Op de beurs is het nu ook een dieptepunt , maar zal wel beteren zeker ? In alles zijn er hoogtes en laagtes . Hoe gaat het eraan toe in Roeselare & Cercle Brugge bv ? Ik vind dat een supporter zijn steun moet blijven geven, zeker als het wat minder gaat . In feite wou ik supporter zijn van één van de topploegen . De kans dat het minder gaat bestaat ook, doch is beperkter . Maar daar is het ook soms kommer en kwel . _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 01 Nov 2008, 14:01 |
|
|
Miniem
Het doet echt plezier te lezen dat er nog zoveel echte Iendrachters zijn, die ook bij tijd en stond eens mijmeren over onze gloriejaren.
Ikzelf ga nu 20 jaar kijken naar den Iendracht (ben er nu 36) en mijn absolute favoriet uit de beginperiode was Chunga. Wat die allemaal kon met een bal, ik herinner mij dat ik er soms kippenvel van kreeg als ik hem weer zag toveren. De reden waarom ik maar op mijn 16 naar den Iendracht ben gaan kijken was mijne pa zijn fout. Hij was een gigantische anti-Iendrachter en hij wou met mij nooit gaan zien, ondanks het feit dat ik dikwijls heb gezaagd. Hij was voorzitter van Juventus Schoonaarde toen in 4e provinciale en hij vond dat den Iendracht teveel supporters afpakte van zijn ploeg. Pas toen ik alleen buiten mocht op mijn zestiende, ging ik zoveel als mogelijk naar de thuismatchen zien. Ik ga al jaren elke week kijken, en ik hoop echt dat ik binnenkort nog eens mijn vingers mag aflikken van het schone voetbal. Het is dit jaar nog gene vette geweest maar ik ben ervan overtuigd dat het binnenkort gaat beteren en dat we dit jaar nog toffe dinggen gaan zien. En het liefst van al zou ik hebben dat ik op het einde van het seizoen terug met de tranen in mijn ogen mag staan genieten van het allermooiste dat er bestaat : de kampioenstitel !!! En ja, ik geloof daar nog ten stelligste in. |
| 01 Nov 2008, 14:33 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Jean schreef: Onderkroiper schreef: pattaboem schreef: Een ander uniek en memorabel moment voor mij als EA-supporter: September 1994, 5de speeldag. Eendracht Aalst ongeslagen leider in eerste nationale met 15 punten op 15, in het klassement stonden achter ons : ...Anderlecht, Club Brugge en Standaard Liege. Eendracht werd ineens de concurrent van de grote ploegen voor de titel van landskampioen. Toen leerde gans Belgie het Pierre Cornelisstadion kennen... ....en het respect voor de Eendrachtsupporter ..... Wat waren wij fier ! Dat zijn we nog zeker ? ![]() Ja maar in de 34 jaar supporter zijn is dit seizoen toch één van de dieptepunten. Zelden zo weinig beleving gevoeld bij de spelers, de supporters en vooral het bestuur! Dat gevoel heb ik ook, al was de degradatie naar 4de wel hét dieptepunt. _________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 01 Nov 2008, 15:41 |
|
|
pattaboem schreef:
Een ander uniek en memorabel moment voor mij als EA-supporter: September 1994, 5de speeldag. Eendracht Aalst ongeslagen leider in eerste nationale met 15 punten op 15, in het klassement stonden achter ons : ...Anderlecht, Club Brugge en Standaard Liege. Eendracht werd ineens de concurrent van de grote ploegen voor de titel van landskampioen. Toen leerde gans Belgie het Pierre Cornelisstadion kennen... ....en het respect voor de Eendrachtsupporter ..... Wat waren wij fier ! Dat zijn we nog zeker ? Er is een kleine toonaard verschil van fierheid als je tegen een Anderlechtsupporter én een Club Brugge-supporter én een Standaard-supporter kan zeggen dat Eendracht in de eersteklasse-competitie hun concurrent is voor de titel en na 5 speeldagen zelfs beter gerangschikt staat. Dan dat je tegen dezelfde supporters nu moet zeggen dat we volgende week graag zouden winnen tegen Gent-Zeehaven om in de subtop te kunnen blijven in derde klasse... Maar ik blijf inderdaad toch fier Eendracht-supporter te zijn, maar er waren ooit "nuances" _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 01 Nov 2008, 16:40 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
ik weet een ding, dat het uit hetgeen wat hiervoor blijkt (uit al deze reacties) dat het zoveel meer boeiend is supporter te zijn van den iendracht, als voor anderlecht of brugge. na regen komt zonneschijn, den bal is rond el al watge maar wilt maar ooit komen we terug
|
| 01 Nov 2008, 16:46 |
|
|
Dat hoop ik ook.
Om uit dit diepe dal te geraken is niet alleen een goed bestuur nodig die vooruit wil, maar daarnaast ook voldoende budget en een doeltreffend transferbeleid (maximum rendement halen uit beschikbaar budget). Ik vrees alleen dat de geschiedenis zich alweer zal herhalen : Ooit geraakten wij heel vele jaren maar niet uit derde klasse weg,.... tot de beste-Belgische-voetballer-aller-tijden 'Paul van Himst' (het jaar voor zijn voetbalpensioen) ons naar tweede klasse loodste. _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 01 Nov 2008, 17:05 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:42 Berichten: 3588 Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/ WLM: [email protected] |
pattaboem schreef: Ik vrees alleen dat de geschiedenis zich alweer zal herhalen : Ooit geraakten wij heel vele jaren maar niet uit derde klasse weg,.... tot de beste-Belgische-voetballer-aller-tijden 'Paul van Himst' (het jaar voor zijn voetbalpensioen) ons naar tweede klasse loodste. De geschiedenis zich herhalen? Ik acht de kans toch klein dat Paul van Himst opnieuw zijn voetbalschoenen gaat aantrekken om ons naar tweede klasse te loodsen. |
| 01 Nov 2008, 17:14 |
|
|
Vaste Waarde ![]() Lid geworden op: 15 Jan 2008, 11:09 Berichten: 816 Leeftijd: 46 Locatie: Wieze |
Bijna 16 jaar supporter.
Ging eigenlijk al langer geweest zijn, maar mijn vader had hoegenaamd geen interesse voor voetbal, ik heb enkele jaren aan zijn kop gezaagd om me eens mee te nemen naar "den iendracht", maar het had geen nut, tot die dag in februari 1993 mijn beste kameraad me meenam. We wonnen die match tegen Zwarte Leeuw (ik dacht 3-0), maar het allerbelangrijkste: onmiddelijk ben ik mijn hart verloren aan een fantastische club met fantastische supporters. En veel supporters kan ik bijstaan dat vele wedstrijden in mijn geheugen gegrift staan, oa Lokeren (eindronde), gba (met ref Willems ), europees tegen Levski Sofia (thuis althans) en zelfs recenter de bekerwedstrijd op Sint-Truiden. |
| 01 Nov 2008, 19:41 |
|
|
Vaste Waarde ![]() Lid geworden op: 15 Jan 2008, 11:09 Berichten: 816 Leeftijd: 46 Locatie: Wieze |
Davy schreef: ik weet een ding, dat het uit hetgeen wat hiervoor blijkt (uit al deze reacties) dat het zoveel meer boeiend is supporter te zijn van den iendracht, als voor anderlecht of brugge. na regen komt zonneschijn, den bal is rond el al watge maar wilt maar ooit komen we terug Dat is gesproken zie! Een iendracht-supporter met het hart op de juiste plaats: De Bredestraat ![]() |
| 01 Nov 2008, 19:43 |
|
| Pagina 5 van 8 |
[ 109 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 3 4 5 6 7 8 Volgende |