Supportersgeschiedenis - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8
 Supportersgeschiedenis 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Supportersgeschiedenis
Ik ga 30 jaar naar onzen Iendracht zien,ik kan hier veel over zeggen,maar mijn hoogte punten waren de wedstrijden in Sofia en in Rome,prachtige herinneringen. :drank: ook de wedstrijd in de beker tegen Stvv was kwa sfeer zoals in Rome en Sofia.

De beste spelers ooit zijn Salvador,Van Roy,Arnolis,Verhulst,Chunga,De Bilde......
De grootste ontgoocheling uitschakeling in de eindronde tegen de kakkers :stom:

01 Nov 2008, 19:58
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 54
Enkele herinneringen uit mijn 30 jaar supporterschap:

- Onze zittribune was vroeger een constructie van ijzeren platen waarvan er tijdens een storm al eens een paar durfden loskomen.
- Orvat was één van de kleurrijkste figuren die ik bij EA heb weten rondlopen. Helaas tragisch aan zijn eind gekomen.
- Salvador de balkunstenaar.
- Graham Basset met zijn echte Engelse mentaliteit.
- De klokken van de Heilig Hart kerk. Als die luiden is de match gespeeld.
- De verbazing van de spelers van Sofia toen ze voor de match al die Carnavalfiguren zagen paseren.
- Olivier Lambert die de ene week een god was en de andere week overladen werd met alle zonden van Israël.
- Het minivoetbal toernooi tussen de supportersclubs dat we speelden op het A-terein.
- De sterke band tussen de supporters in moeilijke tijden.
- Het gemor in de tribunes dat plots kan omslaan in euforie.

En vooral de kamaraatschap met al die andere supporters en vrijwilligers door de jaren heen. Bedankt en laten we er nog vele jaren bij doen!

Ik kreeg de kans om met mijn vader mee te gaan en neem nu elke match mijn zoon van 7 mee. Kwestie van de fakkel brandend te houden. Ik hoop dat hij binnen 30 jaar ook zijn herinneringen aan EA kan bovenhalen.

02 Nov 2008, 0:50
Freak

graham basset komt nog elke zondagmorgen zijn koffietje drinken in de kantine van het zwembad.

02 Nov 2008, 9:32
Ancien

waly 2 schreef:
graham basset komt nog elke zondagmorgen zijn koffietje drinken in de kantine van het zwembad.

Allez, ik wist niet dat dienen in Aalst woonde, blijkbaar kunnen ze moeilijk afscheid nemen van ons sjieke stad. :D

02 Nov 2008, 9:53
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Al supporter van mijn 6 jaar, maar wekelijks op post vanaf mij 9 jaar (thuis en op verplaatsing)
Ben nu 23 (dus al 17 jaar fan en 14 jaar trouw op post)
Op mijn 21ste tattoo laten zetten op linkerkuit omdat EA in mijn hart zit !
Door omstandigheden er nu 2,5 jaar niet bij :whistle:
Maar ik kom terug zoals een eendracht fan er altijd zal staan, en hopelijk in iets betere tijden dan nu...

:EA: COME OOOOOOOOOOOON !

02 Nov 2008, 11:49
Ancien

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
belgianiron schreef:
Al supporter van mijn 6 jaar, maar wekelijks op post vanaf mij 9 jaar (thuis en op verplaatsing)
Maar ik kom terug zoals een eendracht fan er altijd zal staan, en hopelijk in iets betere tijden dan nu...

Nog 20 maand jong.... ;)

02 Nov 2008, 12:03
Ancien

belgianiron schreef:

Wat is 20 maand in een mensenleven, je bent gewoon wat ouder en wijzer en het is tof dat je al uitkijkt naar de dag dat je terug onze unieke club kan komen aanmoedigen.
Sterkte iendracht forever! :EA: :worship:

02 Nov 2008, 12:11
Ancien

Den iendracht heeft ongetwijfeld trouwe supporters zo komt mijnen maat iedere thuiswedstrijd van Brussel af om onze spelers aan te moedigen en dat al meer dan 20 jaar.
Straks om 14uur ga ik hem afhalen aan het station en nooit hoor ik hem klagen over het feit dat hij meer dan een uur onderweg is en nog eens moet overstappen in Brussel-Zuid om de trein naar Aalst te nemen.
Wat ik wil zeggen is het feit als je eenmaal je hart aan den iendracht verloren hebt dan is het voor het leven :love: , in ieder geval ik heb veel respect voor deze fan. (y)
Komaan iendracht :EA:

02 Nov 2008, 14:05
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
Hugo schreef:
Den iendracht heeft ongetwijfeld trouwe supporters zo komt mijnen maat iedere thuiswedstrijd van Brussel af om onze spelers aan te moedigen en dat al meer dan 20 jaar.
Straks om 14uur ga ik hem afhalen aan het station en nooit hoor ik hem klagen over het feit dat hij meer dan een uur onderweg is en nog eens moet overstappen in Brussel-Zuid om de trein naar Aalst te nemen.
Wat ik wil zeggen is het feit als je eenmaal je hart aan den iendracht verloren hebt dan is het voor het leven :love: , in ieder geval ik heb veel respect voor deze fan. (y)

Hugo, weet hij na 20 jaar zijn weg nog niet naar het stadion ? :whistle: :lol:
Dat is dus nen echten (y)

02 Nov 2008, 14:15
Ancien

Onderkroiper schreef:
Hugo schreef:

Hugo, weet hij na 20 jaar zijn weg nog niet naar het stadion ? :whistle: :lol:
Dat is dus nen echten (y)

:plat:

02 Nov 2008, 14:17
Ancien

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Hugo schreef:

(y), zo was er ook eens een supporter die van La Louvière naar Lede kwam voor elke thuismatch van Lede te zien toen ze in derde klasse speelden. Toen ze dan enkele keren na elkaar degradeerden en uiteindelijk herbegonnen in vierde provinciale kwam diene mens nog steeds kijken. Elke 14 dagen met den trein naar Lede en dan te voet van station naar plein (ik gebruik heel bewust het woord stadion niet). Van ne zot gesproken :D. Wat er ondertussen van diene mens gewrden is weet ik niet. Clubliefde....

02 Nov 2008, 14:48
Ancien

Leeftijd: 46
Leuk om al deze verhalen te lezen!

Jammer genoeg nog maar een "echte" Eendrachtsupporter sinds de start van het seizoen 95-96 - maar wat een binnenkomer! Thuis tegen Anderlecht in een zinderend Pierre Cornelisstadion, voor het eerst met Gilles De Bilde als tegenstander - meer dan een uur voor aanvang van de wedstrijd al een volle K-tribune en letterlijk een weg banen naar boven - dan een Okpara die De Bilde geen bal liet raken en Van Ankeren die drie keer het net deed trillen... Met zo een match kan je gewoon niet anders dan verliefd worden op deze club...

Nadien nog memorabele momenten genoeg hoor, twee bekermatchen tegen FC Denderleeuw (met een ontluikende Peter Van der Heyden) allebei in ons stadion, tegen Germinal Ekeren, het debuut van Philippe Van de Walle tegen Harelbeke (0-2 achter met onder andere een wereldgoal van Zvingilas) maar onder impuls van Zakari Lambo nog 3-2, de thuiswedstrijden tegen Standard, veelal het betere van het spel maar vaak onterecht de boot in - ook eens een wereldmatch van Eendracht tegen Standard met een sublieme Peter Maes in doel bij de tegenstander die alles tegenhield,...maar knullig in de fout ging bij een harde schuiver van Justice "Djeumen" Sandjon (de biljartballenkopper) in de laatste seconden en wat een ontlading... Veel schitterende vrije trapdoelpunten van Davy Cooreman, Steve Cooreman, Meyssen... Loeiharde schoten van een Van Riel, De Vleesschouwer... Rushes en rare exploten van kleurrijke figuren zoals Urban, puur haantjesgedrag van egoïsten pur sang zoals Cossimo Sarli... En met trots toekijkend naar onze jonge garde na het faillissement met spelers als Ottoy, Van der Heyden, Yannick Vervalle (vond dat een genot van een linksback eigenlijk)...

Maar met de start van VC Eendracht Aalst in 2002 in derde nam bij mij paradoxaal genoeg, de zin nog meer toe en ging naast alle thuiswedstrijden ook voor het eerst mee op verplaatsing... Memorabele momenten - de trashing van Wevelgem City in ons eigen stadion in de eindronde waar wij als thuissupporters in het bezoekersvak van ons eigen stadion bijeengepakt stonden wegens afkeuring van de K... De eindrondefinale op het veld van Racing Mechelen tegen OHL met een ware penaltythriller...

Eerste seizoen in tweede met schitterende momenten, thuis tegen latere kampioen Brussels na 0-1 achterstand 3-1 winst, Demba met een buffelstoot in de laatste seconde 1-2 op Zulte Waregem nadat we 75 minuten lang compleet weggespeeld werden... Wereldgoals van Coppens in de match thuis tegen Geel...

Tweede seizoen in tweede veel minder hoogtepunten behalve wedstrijd tegen Club Brugge thuis in de Beker van België voor een vol PC-stadion.

De afgang terug in 3de maar genietend van een De Ridder met fabelachtige goals thuis tegen Rupel-Boom, zegetocht in 4de, geniale momenten van Troch en de bekermatchen op Dender en vooral St- Truiden... De matchen tegen Woluwe in de eindronde...

Maar vooral - het leren kennen van zoveel mensen voor wie het wit-zwart ook zoveel betekent als voor mij! Tx Iendracht en straks 3 punten tegen de stropkes van Gent zie!!!

02 Nov 2008, 15:02
Nationale Ploeg

DT schreef:
Wereldgoals van Coppens in de match thuis tegen Geel...

Da was een van mijn eerste matchen. Fantastisch gewoon, ik zie zijn laatste nu nog altijd voor mij.

02 Nov 2008, 19:45
Ancien

Bomber schreef:
Hugo schreef:

De Johny?

Den baksteen :plat:

02 Nov 2008, 22:56
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
super om al die anekdotes te lezen. eigenlijk ziede toch wa zenne, waar den iendracht komt.

02 Nov 2008, 22:59
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8