Transfers 2008 - 2009 - Pagina 63 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1939 berichten ]  Ga naar pagina 1 61 62 63 64 65 130
 Transfers 2008 - 2009 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Bericht Re: Transfers 2008 - 2009
Hij was al aan het lopen zeker? Dan zou hij rond februari toch weer speelklaar moeten zijn

26 Dec 2008, 15:41
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
cromag schreef:
hebt gij Arnold al zien spelen Elfa ? K heb zo niet den indruk.
Feit blijft wel dat onze kastaar na zijn blessure niet meer op datzelfde niveau geraakt is.

Ja, maar ik heb mij sinds kort een bril aangeschaft. Ik hoop dat ik nu ook zie wat jullie zien.

26 Dec 2008, 15:56
Nationale Ploeg

Leeftijd: 47
WLM: [email protected]
roeckie schreef:
Hij was al aan het lopen zeker? Dan zou hij rond februari toch weer speelklaar moeten zijn

De vraag is alleen of ook hij probleemloos zijn oude, zeer sterke niveau zal terug oppikken. Zijn blessure was niet de minste... Tzou niet de eerste zijn die nooit meer zijn zelfe niveau haalt. Al is Jens natuurlijk een pak jonger!

26 Dec 2008, 17:06
Ancien

Leeftijd: 46
elfahem schreef:
cromag schreef:
Feit blijft wel dat onze kastaar na zijn blessure niet meer op datzelfde niveau geraakt is.

Ja, maar ik heb mij sinds kort een bril aangeschaft. Ik hoop dat ik nu ook zie wat jullie zien.

Ik ga wel akkoord met u Elfahem wat de sportieve prestaties betreft en dan zeker het feit dat er een groot verschil was tussen de Arnold in vierde en die in de start van derde. Arnold was slecht begonnen in de voorbereiding op vorig seizoen (veel missers in de beker tegen die kleine ploegen allemaal bijvoorbeeld) en Boto, die toen telkens maar mocht invallen, toonde op veel minder minuten veel meer kwaliteit. Arnold mocht enkel maar starten aan de competitie omdat Boto voor de eerste keer geblesseerd raakte. Tegen Waregem speelde Arnold inderdaad een superwedstrijd met twee knappe doelpunten, maar erna ging het toch redelijk moeilijk (fluitconcert op Ronse oa toen hij moederziel alleen op de keeper af mocht gaan maar zelfs ni tot een schot kwam). Dan zijn blessure en dan denk ik dat hij gewoon veel te hard is gepusht om toch te spelen - speelde 90 minuten met de reserven tegen Zottegem en heeft dan de zondag in de wedstrijd van de eerste ploeg ook nog 45 moeten spelen bijvoorbeeld (en met succes want EA boog een 1-0 ruststand nog om in 1-2 en dat mede door zijn inbreng), ook tegen Francs Borains thuis was hij sterk (met ook een doelpunt van hem)... In de eindronde was hij ook goed tegen Woluwe (ook in de thuismatch) en de matchen tegen Wezet waren gewoon ongelukkig op verschillende niveaus. Al dat gezaag van "ni gemotiveerd tijdens zijn herstel, etc." is praat achteraf - dan selecteer je hem op dat moment gewoon niet en zeg je dat hij er maar moet staan in de voorbereiding. Maar hem pushen om te spelen, hem alle matchen 90 minuten sindsdien laten spelen ook (enkel vervangen tegen Francs Borains dacht ik) en dan vanaf dag 1 op het nieuwe seizoen hem openlijk beginnen afvallen van niet professioneel genoeg bezig met zijn revalidatie van een aantal maanden eerder, vind ik erover.

Speelde tegen KVSK United trouwens een sterke eerste helft met een dito doelpunt en werd bij rust vervangen. Dat was het sein om allerhande spitsen te testen (Mezine, dienen anderen zwarten die geen contract kreeg) in een ploeg die nooit draaide. Naast het veld word je afgemaakt en erop lukt niks - in de voorbereiding raakte nog minder dan in de competitie een bal bij de spits...

En na openlijk uitgespuugd te zijn, moet je plots in de basis starten tegen Wetteren om er dan de volgende match weer uit te vliegen voor Kabongo...

Dat Arnold ook fouten zal hebben gemaakt en dat hij een zwaar contract heeft akkoord, maar als je puur voetballend gaat kijken, is hij nog altijd stukken beter dan wat er in paniek is bijgekocht om hem te vervangen hoor. En drie krabbers die je moet betalen, kosten mijn insziens minstens evenveel dan dat zwaar contract van Arnold. Soit, ik moet de rekening niet maken maar je gaat mij niet vertellen dat Arnold het slechter had gedaan dan al die krabbers bij elkaar. In de iets betere matchen van Iendracht in het begin van het seizoen stond Arnold er toch in hé - op Wetteren, tegen Oudenaarde, op Waregem, invalbeurt tegen URS du Centre... Soit, praat na de vaak en keuze van het bestuur maar of het de goede was, ik peis het niet...

Voor het seizoen wou je van 1 zwaar contract af (Arnold) en dat lukte niet. Nu moet je datzelfde contract nog kwijtgeraken, met dat van Van Mieghem erbovenop en nog een viertal anderen ook (toevallig contracten om dat eerste contract intern te willen vervangen). Dan heb je vanuit management oogpunt slecht gewerkt punt. En ik wens ze alle succes met die gasten kwijt te geraken aan hetzij hoger spelende ploegen of ploegen uit vierde of zelfs lager... Mij zal het eerder een Bongumba-affaire worden - we gaan ze op het veld ni meer zien, maar we gaan ze schoon mogen uitbetalen achter de schermen...

26 Dec 2008, 17:11
Freak

Leeftijd: 35
DT schreef:
elfahem schreef:
cromag schreef:

Ik ga wel akkoord met u Elfahem wat de sportieve prestaties betreft en dan zeker het feit dat er een groot verschil was tussen de Arnold in vierde en die in de start van derde. Arnold was slecht begonnen in de voorbereiding op vorig seizoen (veel missers in de beker tegen die kleine ploegen allemaal bijvoorbeeld) en Boto, die toen telkens maar mocht invallen, toonde op veel minder minuten veel meer kwaliteit. Arnold mocht enkel maar starten aan de competitie omdat Boto voor de eerste keer geblesseerd raakte. Tegen Waregem speelde Arnold inderdaad een superwedstrijd met twee knappe doelpunten, maar erna ging het toch redelijk moeilijk (fluitconcert op Ronse oa toen hij moederziel alleen op de keeper af mocht gaan maar zelfs ni tot een schot kwam). Dan zijn blessure en dan denk ik dat hij gewoon veel te hard is gepusht om toch te spelen - speelde 90 minuten met de reserven tegen Zottegem en heeft dan de zondag in de wedstrijd van de eerste ploeg ook nog 45 moeten spelen bijvoorbeeld (en met succes want EA boog een 1-0 ruststand nog om in 1-2 en dat mede door zijn inbreng), ook tegen Francs Borains thuis was hij sterk (met ook een doelpunt van hem)... In de eindronde was hij ook goed tegen Woluwe (ook in de thuismatch) en de matchen tegen Wezet waren gewoon ongelukkig op verschillende niveaus. Al dat gezaag van "ni gemotiveerd tijdens zijn herstel, etc." is praat achteraf - dan selecteer je hem op dat moment gewoon niet en zeg je dat hij er maar moet staan in de voorbereiding. Maar hem pushen om te spelen, hem alle matchen 90 minuten sindsdien laten spelen ook (enkel vervangen tegen Francs Borains dacht ik) en dan vanaf dag 1 op het nieuwe seizoen hem openlijk beginnen afvallen van niet professioneel genoeg bezig met zijn revalidatie van een aantal maanden eerder, vind ik erover.

Speelde tegen KVSK United trouwens een sterke eerste helft met een dito doelpunt en werd bij rust vervangen. Dat was het sein om allerhande spitsen te testen (Mezine, dienen anderen zwarten die geen contract kreeg) in een ploeg die nooit draaide. Naast het veld word je afgemaakt en erop lukt niks - in de voorbereiding raakte nog minder dan in de competitie een bal bij de spits...

En na openlijk uitgespuugd te zijn, moet je plots in de basis starten tegen Wetteren om er dan de volgende match weer uit te vliegen voor Kabongo...

Dat Arnold ook fouten zal hebben gemaakt en dat hij een zwaar contract heeft akkoord, maar als je puur voetballend gaat kijken, is hij nog altijd stukken beter dan wat er in paniek is bijgekocht om hem te vervangen hoor. En drie krabbers die je moet betalen, kosten mijn insziens minstens evenveel dan dat zwaar contract van Arnold. Soit, ik moet de rekening niet maken maar je gaat mij niet vertellen dat Arnold het slechter had gedaan dan al die krabbers bij elkaar. In de iets betere matchen van Iendracht in het begin van het seizoen stond Arnold er toch in hé - op Wetteren, tegen Oudenaarde, op Waregem, invalbeurt tegen URS du Centre... Soit, praat na de vaak en keuze van het bestuur maar of het de goede was, ik peis het niet...

Voor het seizoen wou je van 1 zwaar contract af (Arnold) en dat lukte niet. Nu moet je datzelfde contract nog kwijtgeraken, met dat van Van Mieghem erbovenop en nog een viertal anderen ook (toevallig contracten om dat eerste contract intern te willen vervangen). Dan heb je vanuit management oogpunt slecht gewerkt punt. En ik wens ze alle succes met die gasten kwijt te geraken aan hetzij hoger spelende ploegen of ploegen uit vierde of zelfs lager... Mij zal het eerder een Bongumba-affaire worden - we gaan ze op het veld ni meer zien, maar we gaan ze schoon mogen uitbetalen achter de schermen...

Die kreeg toch wel een contract?Maar door omstandigheden ging dit niet door en mezine was volgens mij toch nen blanken of zit ik er nu grat naast.

26 Dec 2008, 17:14
Nationale Ploeg

Davy schreef:
twee kwaliteitsvolle aanvallers erbij, en als je gespaard blijft van blessures dan kom je al een heel eind ver met deze ploeg. Boto was een verademing voor de andere "spitsen" die ze ons dit jaar al opsolferden, maar strikt genomen is hij geen echte 'killer'. we hebben nu nog een middenveld met creativiteit (couly en ook aelbrecht als hij centraal speelt) en vechters als ne roel en ne steurs, van damme en nielske spotbeen.. die mannen gaan heel anders kunnen voetballen als er voor hen spelers staan die met een flits een doelpunt kunnen maken

volledig akkoord dat het echt een huzarenstukje zal worden, om dat type van spelers in deze periode naar hier te halen.

dat ze vooral maar geen financieel onverantwoorde zaken doen, en dat ze niet kijken naar wat een speler ooit in 't verleden deed, maar wat hij nu nog waard is (bij van mieghem was dat alleszins gene vetten), uitgerekend dat laatste maakt het moeilijk om in dat opzicht uw ploeg te gaan versterken, want welke club wil zijn spelers in vorm en onder contract laten gaan? niemand toch?

Dat vind ik nu net wel, hij heeft niet de power om als targetman te spelen maar wel de kwaliteiten om een actie af te ronden. Scoorde vorig jaar toch ook vlot toen hij een paar matchen op rij kon spelen.

26 Dec 2008, 17:17
forumlegende

Leeftijd: 43
Mézine kreeg een contract ja maar diene zwarte tester kreeg er toen geen omdat ze hem te jong vonden.

26 Dec 2008, 17:19
Freak

Leeftijd: 35
zwawi schreef:
Mézine kreeg een contract ja maar diene zwarte tester kreeg er toen geen omdat ze hem te jong vonden.

Aja ,verkeerd gelezen ;) .Maar van dieje zwarten tester weet ik wel niets dan.

26 Dec 2008, 17:22
Nationale Ploeg

Misschien moeten we wel iets opportunistischer zijn waar het onze transfers betreft. Kan iemand me zeggen hoe lang het is geleden dat we nog 's een deftige ceng aan een transfer hebben verdiend?

Wat is goed transferbeleid eigenlijk? Voor mij betekent dat: talentvolle spelers gratis of tegen een lage prijs binnenhalen of opleiden, die vervolgens verkopen tegen een dikke prijs en met dat geld nieuw materiaal kopen dat op termijn opnieuw rendeert.

Concreet bedoel ik dan dat we Arnold misschien beter hadden verpatst na zijn 'goed' seizoen in vierde en plaats van hem zijn contract te laten uitdoen en er nadien niets aan te verdienen. Trouwens, hoeveel spelers zijn er die een goed seizoen spelen en nadien nog kunnen bevestigen?

26 Dec 2008, 18:49
Miss Forum 2009-2010

Leeftijd: 40
elfahem schreef:
Wat is goed transferbeleid eigenlijk? Voor mij betekent dat: talentvolle spelers gratis of tegen een lage prijs binnenhalen of opleiden, die vervolgens verkopen tegen een dikke prijs en met dat geld nieuw materiaal kopen dat op termijn opnieuw rendeert.

Is het echt nog mogelijk om als derde klasser zoveel geld te rapen voor transfers??? (serieuse vraag he, ik heb daar geen ballen verstand af)

26 Dec 2008, 18:52
Nationale Ploeg

lot schreef:
elfahem schreef:

Is het echt nog mogelijk om als derde klasser zoveel geld te rapen voor transfers??? (serieuse vraag he, ik heb daar geen ballen verstand af)

Ik denk inderdaad van niet. Iedereen is op zoek naar talent dat einde contract is zodat geen transfersom moet betaald worden.

Daarom dat de zeldzame kansen om een uitgaande transfer te realiseren die iets opbrengt misschien wel beter benut moeten worden, niet? Ik denk dan bijvoorbeeld aan Arnold, Troch, Verheyden na ons seizoen in vierde klasse. Wat baat het dat Verheyden vorig seizoen gratis moést vertrekken, terwijl er na ons seizoen in vierde toch wel interesse voor zo iemand moet zijn geweest?

26 Dec 2008, 18:59
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 60
Iemand een idee wie we als spits kunnen aantrekken?

26 Dec 2008, 19:21
Ancien

Leeftijd: 46
elfahem schreef:
lot schreef:
elfahem schreef:

Ik denk inderdaad van niet. Iedereen is op zoek naar talent dat einde contract is zodat geen transfersom moet betaald worden.

Daarom dat de zeldzame kansen om een uitgaande transfer te realiseren die iets opbrengt misschien wel beter benut moeten worden, niet? Ik denk dan bijvoorbeeld aan Arnold, Troch, Verheyden na ons seizoen in vierde klasse. Wat baat het dat Verheyden vorig seizoen gratis moést vertrekken, terwijl er na ons seizoen in vierde toch wel interesse voor zo iemand moet zijn geweest?

Ja dat klopt maar het blijft wel een mes dat langs twee kanten snijdt hé... Als wij na ons kampioenenjaar in vierde Verheyden, Troch en Arnold hadden laten gaan, had je de achterban tegen gekregen als nooit tevoren denk ik... Troch was toen gegeerd - ik herinner me nog de mededeling op de officiële site dat Troch uiteindelijk toch zijn contract ging uitdoen en niet ging ingaan op interesse van andere ploegen - en dat werd op veel applaus onthaald hoor.

Vraag blijft natuurlijk of een Verheyden en een Troch die al niet echt meer piepjong zijn of waren, zoveel zouden opgebracht hebben. Een derdeklasser staat niet echt in een glansrijke positie als een eersteklasser zou aankloppen voor een speler van ons hé om bijvoorbeeld EUR 500.000 te eisen.

Plus: als je iets zou vangen, maar dat zeker niet zou volstaan om mannen van hetzelfde kaliber aan te trekken waarvan je ni zeker bent dat ze met druk om kunnen dan moet je de overweging maken of spelers niet meer opbrengen door ze effectief hun contract te laten uitdoen doordat ze ons op het veld meer diensten kunnen bewijzen - en ik denk dat die afweging goed beslist is geweest vorig seizoen wat Troch en Verheyden betreft -> goed bekerparcours, goeie recette - eindronde erbovenop - ook goeie recette en lang meegedaan voor de titel waardoor er extra sponsors konden worden aangetrokken... Dat is een win hoor over de hele lijn. Wat Arnold betreft, kan je twijfelen natuurlijk, maar ja, dat weet je ook pas achteraf...

Bovendien zie je dat het niet zo simpel is - Troch en Verheyden zijn de enige twee basisspelers die je moest vervangen voor aanvang van dit seizoen en je ziet in welke miserie we zitten... Voor hetzelfde geld zijn die weg na ons jaar in vierde, spelen we vorig jaar een jaar gelijk wat we nu meemaken en dan zit je als club helemaal in de puree...

Voor oudere spelers wordt sowieso geen hoge prijs meer betaald - de enigen die je voor een mooie prijs kan verkopen zijn "toptalenten" - een De Langhe nog een jaartje kunnen houden hebben bijvoorbeeld en dan verkopen, een Podevijn na zijn schitterend jaar vorig jaar en bij de transfer een optie afdwingen dat je nog 5 of 10% vangt bij een eventuele latere doorverkoop... maar dan moet je echt wel chance hebben...

Ik denk dat Aalst maar aan 1 speler wat heeft verdiend in het verleden en dat was aan Dimbala - die zijn contract werd net voor de winterstop van dat seizoen opengebroken en die werd met Nieuwjaar door Gent overgenomen en diende vergoed te worden...

Kujovic hebben we ook nagenoeg gratis dienen te laten gaan - ik herinner me nog dat Club Brugge toen veel geld over had voor hem, maar Roda was sneller, bood veel minder, maar wilde meteen betalen - Aalst had geld nodig en boem, Kujo was weg voor veel te weinig...

Moeskroen is momenteel hetzelfde aan het doen en dat gaat ook tegenvallen - mannen als Custovic, Ouali gaan daar weg voor een appel en een ei... Als eersteklassers het nog ni deftig kunnen, wat zou een derdeklasser dan kunnen verdienen aan transfers...

26 Dec 2008, 19:38
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
Iendrachter90 schreef:
zwawi schreef:

Aja ,verkeerd gelezen ;) .Maar van dieje zwarten tester weet ik wel niets dan.

Mamady Dianga was zijn naam

Afbeelding

26 Dec 2008, 20:19
Ancien

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Foto getrokken in het gemeentelijk sportstadion in Lee :D

26 Dec 2008, 20:24
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1939 berichten ]  Ga naar pagina 1 61 62 63 64 65 130