|
|
| Pagina 1 van 2 |
[ 22 berichten ] | Ga naar pagina 1 2 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
nieuw in de eerste ploeg
Bericht 90-jarig bestaan: de ideale elf
Ons 90-jarig jubilee komt er aan. Dit is een mooi moment om een ideale elf samen te stellen van oud-spelers.
Laat U leiden door nostalgie als het kan, door het sportieve als je wil en door beide als het moet. Een beetje argumentatie bij uw selectie kan nooit kwaad. Wie weet kunnen de meest vernoemde spelers worden uitgenodigd in het P.Cornelisstadion tijdens een van de feestelijkheden? In de veronderstelling dat ze nog in leven zijn uiteraard... Laten we uitgaan van een 4-4-2. Ik zal zelf het goede voorbeeld geven. Ik zal mij beperken tot spelers die ik zelf aan het werk heb gezien bij ons. Here we go! Doel: Marc Van Geersom (echte publieksdoelman. Liet ooit tegen KV Mechelen opzettelijk een rollertje door de benen gaan om, arm achter het lichaam, de bal net voor de lijn te stoppen )Verdediging: Peter Van Der Heyden (bij ons aan een mooie carriere begonnen) Milco De Ryck (sierlijke en stevige mandekker) Wim De Wolf (eigen jeugdproduct, raar karakter maar talentvol) Koen De Vleeschouwer (onverzettelijke wedstrijdmentaliteit, scoorde regelmatig) Middenveld: Harald Meyssen (meest getalenteerde linkervoet ooit op ons veld) Jean Arnolis (boegbeeld van onze ploeg in de70-er jaren) Thomas Troch (jawel zelle, den Thomas mag hier staan van mij) Jens Podevijn (kerelke van de toekomst, hou hem maar in de gaten) Aanval: Mamana-Neto Salvador (say no more.... )Gilles De Bilde (daar kom ik niet onderuit, voor hem kwam ik jaren naar het voetbal kijken) Alstublieft! |
| 21 Jan 2009, 22:16 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 03 Jan 2009, 20:44 Berichten: 1724 Leeftijd: 35 Locatie: **Oilsjt** |
Bericht Re: 90-jarig bestaan: de ideale elf
Kan me in het meeste van u spelers vinden, enkel Troch en Podevijn vind ik maar raar, ik vind het tog nog een paar jaar te vroeg om Podevijn in de beste ploeg aller tijden te zetten
_________________ Iendracht Oilsjt getj men ert gestoelen! Mijn hart is wit en zwart ! |
| 21 Jan 2009, 22:20 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
De_steve schreef: Kan me in het meeste van u spelers vinden, enkel Troch en Podevijn vind ik maar raar, ik vind het tog nog een paar jaar te vroeg om Podevijn in de beste ploeg aller tijden te zetten Voor alle duidelijkheid: er staat nergens 'de beste elf' maar 'de ideale elf'. Anders waren we rap klaar, je zet er gewoon onze 'Europese' Iéndrachtspelers op en klaar. Bedoeling is gewoon om vanuit de buik een opstellingske te maken. Dit is geen Heizelexamen hé, het mag een beetje plezant blijven . |
| 21 Jan 2009, 22:26 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
We hebben hier al ne keer of twee een gelijkaardige topic gehad.
|
| 21 Jan 2009, 23:52 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
Smetje schreef: We hebben hier al ne keer of twee een gelijkaardige topic gehad. Als we ons best doen hebben we 90 topic's tegen dat Den Iendracht 90 is ![]() _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 22 Jan 2009, 2:10 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg Lid geworden op: 24 Dec 2007, 16:35 Berichten: 483 Leeftijd: 39 |
Kujovic
Okpara Van Der Heyden Van Der Hoorn Filipović De Vleeschauwer Chunga Vanderhaeghe Meyssen Van Ankeren De Bilde Voila ze _________________
|
| 28 Jan 2009, 7:48 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Hebben we die topic al eens niet eerder gehad???
Ik heb een vreselijke déja-vu, en ge voelt zo al dezelfde discussies opkomen. Kan je iemand die tegen Wetteren en Woluwe-Zaventem speelt vergelijken met iemand die tegen Anderlecht, Standard en AS Roma (met wereldkampioenen in de ploeg) speelde... En ga je spelers beoordelen op hun tijd bij Aalst of op hun hele carrière (zie Maurcie De Schrijver die weliswaar hier in derde speelde maar later schitterde in de openingsmatch van een WK tegen Maradona en co...)... Ik haal het maar aan om te zeggen dat we dit al eens gehad hebben... |
| 28 Jan 2009, 22:04 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
salvador schreef: Hebben we die topic al eens niet eerder gehad??? Ik heb een vreselijke déja-vu, en ge voelt zo al dezelfde discussies opkomen. Kan je iemand die tegen Wetteren en Woluwe-Zaventem speelt vergelijken met iemand die tegen Anderlecht, Standard en AS Roma (met wereldkampioenen in de ploeg) speelde... En ga je spelers beoordelen op hun tijd bij Aalst of op hun hele carrière (zie Maurcie De Schrijver die weliswaar hier in derde speelde maar later schitterde in de openingsmatch van een WK tegen Maradona en co...)... Ik haal het maar aan om te zeggen dat we dit al eens gehad hebben... Hoe kan iemand die pas enkele jaren supporter is, spelers beoordelen die jaren geleden bij Eendracht Aalst gespeeld hebben . In plaats van de ideale elf zou het " De meest verdienstelijke spelers " moeten zijn die vernoemd moeten worden ? Of de meest onvergetelijke ![]() _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 28 Jan 2009, 22:43 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52 Berichten: 6580 Leeftijd: 11 Locatie: Lé Website: http://www.spionkop-lede.tk |
of ge sluit gewoon de zoveelste topic hierrond?
_________________ www.spionkoplede.com |
| 29 Jan 2009, 10:17 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Mariner schreef: of ge sluit gewoon de zoveelste topic hierrond? Of ge laat het forum nog enkel open voor mensen die minstens 1000 berichten gepost hebben? Voor de laatste keer: deze topic is geen verplichting hé. Wil je er niet aan meedoen, soit. Maar laat die laatdunkende ondertoon dan ook achterwege. Op de duur zijn het hier enkel nog azijnpissers. Dus bij deze: tot een dezer |
| 29 Jan 2009, 12:28 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52 Berichten: 6580 Leeftijd: 11 Locatie: Lé Website: http://www.spionkop-lede.tk |
luque schreef: Mariner schreef: of ge sluit gewoon de zoveelste topic hierrond? Of ge laat het forum nog enkel open voor mensen die minstens 1000 berichten gepost hebben? Voor de laatste keer: deze topic is geen verplichting hé. Wil je er niet aan meedoen, soit. Maar laat die laatdunkende ondertoon dan ook achterwege. Op de duur zijn het hier enkel nog azijnpissers. Dus bij deze: tot een dezer edit _________________ www.spionkoplede.com |
| 29 Jan 2009, 12:34 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Deze topic is volledig zinloos als er geen normen worden aan vastgekleefd.
Inderdaad : - Moeten spelers beoordeeld worden op hun prestaties bij Eendracht, of over gans hun carriere? (dan hoor Paul van Himst zeker in dit ideale elftal, als "allerbeste speler ooit" uit de Belgische voetbalgeschiedenis ! Sommigen plaatsen Van Himst gelijk met Arnolis... - Moeten spelers bij Eendracht beoordeeld worden op hun beste niveau of moet de gemiddelde waarde worden geevalueerd? - Als je over "90 jaar Eendracht" spreekt, dan moet je alle spelers betrekken die in die 90 jaar heben gespeeld, ongeacht of je die ooit zag spelen. Eerlijk is eerlijk. Anders doet men afbreuk aan hun prestaties die ooit EA glorie hebben gebracht, en degradeer je die mensen in hun waarde ten aanzien van de spelers van de laatste 10 of 20 jaar. Was Pie Van Der Meersch geen uitmuntende keeper? Mayama geen goede spits? ....Van Poelvoorde, Karel Voogt, De Buck, .... Ook toen speelden wij met Rode duivels bij Eendracht. Speelden we voor 13.000 toeschouwers in een stad met half zoveel inwoners als vandaag.... Geen mens die hierover kraait... Sorry, deze topic is zonder vooropstelling van evenwichtige normen volledig waardeloos als ideale Eendracht-elftal in 90 jaar ! _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 01 Feb 2009, 12:06 |
|
|
pattaboem schreef: Deze topic is volledig zinloos als er geen normen worden aan vastgekleefd. Inderdaad : - Moeten spelers beoordeeld worden op hun prestaties bij Eendracht, of over gans hun carriere? (dan hoor Paul van Himst zeker in dit ideale elftal, als "allerbeste speler ooit" uit de Belgische voetbalgeschiedenis ! Sommigen plaatsen Van Himst gelijk met Arnolis... - Moeten spelers bij Eendracht beoordeeld worden op hun beste niveau of moet de gemiddelde waarde worden geevalueerd? - Als je over "90 jaar Eendracht" spreekt, dan moet je alle spelers betrekken die in die 90 jaar heben gespeeld, ongeacht of je die ooit zag spelen. Eerlijk is eerlijk. Anders doet men afbreuk aan hun prestaties die ooit EA glorie hebben gebracht, en degradeer je die mensen in hun waarde ten aanzien van de spelers van de laatste 10 of 20 jaar. Was Pie Van Der Meersch geen uitmuntende keeper? Mayama geen goede spits? ....Van Poelvoorde, Karel Voogt, De Buck, .... Ook toen speelden wij met Rode duivels bij Eendracht. Speelden we voor 13.000 toeschouwers in een stad met half zoveel inwoners als vandaag.... Geen mens die hierover kraait... Sorry, deze topic is zonder vooropstelling van evenwichtige normen volledig waardeloos als ideale Eendracht-elftal in 90 jaar ! Ja daarom niet de ideale spelers, maar de onvergetelijke spelers die ooit hun stempel drukten als speler bij Eendracht Aalst . Spelers die onsterfelijk zijn mogen genoemd worden ! ! ! Hoeveel spelers zullen nooit vermeld worden omdat niemand zich kan herinneren wat ze ooit betekenden voor Den Iendracht . Niet gemakkelijk voor de huidige jeugdige generatie supporters om deze namen in te vullen . _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 01 Feb 2009, 12:29 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Ter aanvulling van mijn vorige post:
Als Eendracht-suporter hebben wij niet de intentie, noch het recht om onze voormalige voetbalwaarden (die EA glorie hebben gebracht !) te kleineren, door hen in waarde te degraderen ten aanzien van spelers die wij de laatste jaren hebben zien spelen. Deze topic laat dit wel toe, omdat er geen criteria werden bepaald en iedereen lukraak zijn beoordeling kan doen, zonder dat er normen werden bepaald hoe hij zijn evaluatie uitvoert en motiveert. Met een objectief evaluatie-reglement is deze topic eventueel aanvaardbaar...omdat het 90 jaar lang, stamnummer 90 is... Maar niet zoals de topic nu is gesteld. _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 01 Feb 2009, 12:36 |
|
|
Niet gemakkelijk voor de huidige jeugdige generatie supporters om deze namen in te vullen
Inderdaad niet gemakkelijk voor jeugdige supporters. Daarom zijn er regels onontbeerlijk om objectief te blijven en onze vorige helden niet te kwetsen... Maar kunnen eventuele voorafgaande discussies op het forum wel, op grond van historische gegevens, hun niveau over hun ganse carrière, en verslaggeving van "ouderen" die hen wel zagen spelen. _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 01 Feb 2009, 12:50 |
|
| Pagina 1 van 2 |
[ 22 berichten ] | Ga naar pagina 1 2 Volgende |