Eerste klasse - Pagina 125 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 123 124 125 126 127 500
 Eerste klasse 
Auteur Bericht
Rode kaart
Rode kaart

Bericht Re: Eerste klasse
Bij beide clubs zijn m.i. de middelen te beperkt om te overleven in 1ste.
Sebiet nog een verplichte grasverwarming in de licentievoorwaarden: wie gaat dat nog kunnen betalen?
Verder, akkoord: geen fusies, wet van de sterkste en als we op termijn in de lagere reeksen terug belanden, dan is dat maar zo. Bij een fusie is het voor mij afgelopen en hoop ik dat we herbeginnen in 4de provinciale ('k ga daar nu toch al regelmatig es kijken :D ).

13 Feb 2009, 11:56
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Nu ge het zegt, in andere landen hoor ik bitter weinig zoniet niks over fusies.

13 Feb 2009, 11:58
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
In Holland wilt Roda fusioneren dacht ik. Maar daar is er gewoon een goed beleid bij de clubs én de voetbalbond. We gaan dat in België echter nooit meer kunnen inhalen. Als je ziet dat Anderlecht 40 miljoen euro wilt geven om hun stadion te vernieuwen naar 30.000 plaatsen, dan is dat toch geweldig dom te noemen ...

13 Feb 2009, 12:01
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Belgische clubs lokken minder fans naar stadionDe clubs uit de Jupiler Pro League kregen in de heenronde van de huidige competitie minder fans over de vloer dan in de voorbije vijf jaar. Vooral Charleroi (-20%) en Moeskroen (-9%) maken volgens Het Laatste Nieuws een slechte beurt.

De verminderde belangstelling treft ook de grotere clubs. Zo zitten er in het Constant Vanden Stock stadion gemiddeld 1.233 toeschouwers minder dan vorig seizoen (toen 24.754). Een gemiddelde van 23.077 betekent voor RC Genk ook een achteruitgang van vijf procent. De Limburgers halen vooral de economische crisis en het banenverlies bij Ford Genk als schuldige aan.

Het grootste aantal toeschouwers vind je in het Jan Breydel stadion. Met 26.231 supporters voert Club Brugge de ranglijst aan. Gevolgd door Standard, dat met 25.780 fans ook niet te klagen heeft. Opvallendste stijger in de lijst is Dender. De degradatiekandidaat lokt dertien procent meer supporters dan vorig jaar, waarschijnlijk door de thuiswedstrijden tegen alle topploegen in de heenronde.

ja hoor marcel :wave:

13 Feb 2009, 13:51
Rode kaart
Rode kaart

Vorig seizoen deestijd hadden we Anderlecht, Genk en Standard ook al gehad.

dag hansken! :wave:

13 Feb 2009, 13:54
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
nonkel marcel schreef:
En tja, Bartos, aan de supportersaantallen in de krant van vandaag te zien, zijn er blijkbaar nog héél wat mensen die zich kunnen vereenzelvigen met Dender

Dat zie ik dus echt niet aan die cijfers hoor. Vergeet niet dat ge vooral heel veel supporters hebt die gewoon eens eerste klasse voetbal willen zien (ik ken er heel veel die regelmatig eens naar Dender gaan zien gewoon omdat ze in eerste spelen, maar daar echt van geen kanten voor supporteren) en heel veel mannen die via bedrijven en dergelijke gratis kunnen komen zien en vooral komen voor eens goed te boefen voor de match. En dan nog zijn jullie toeschouwersaantallen nu niet bepaald om van te duizelen hé.

En wat ik met vereenzelvigen vooral bedoelde, is dat ge bij een club toch meestal min of meer een dorp of een stad hebt die zich achter een club kan zetten, maar dit is bij jullie niet meer mogelijk aangezien ge een fusie hebt met drie dorpen en de ploeg genaamd is naar ne rivier. Wie of wat kan zich daar nu nog achter zetten?

Soit, van mij doet ieder zijn gedacht hoor, zolang wij maar ver genoeg van fusies weg blijven en het hier maar blijft leven, ben ik al lang content.

13 Feb 2009, 14:18
Freak

Dat klopt zeker.
Als ik kijk wat er hier in Ternat naar Anderlecht en Dender gaat kijken, gewone voetballiefhebbers die met de kindjes eens een avondje op stap gaan. Dat zijn er een pak.
Het zijn ook die mensen die dan vroeger naar Aalst, Brussels, ... gingen kijken.
Mensen met 0,0 meerwaarde voor de sfeer en beleving rond het veld, maar o-zo belangrijk voor de clubkas van sommige clubs.

Net hetzelfde met bedrijven die hun klanten/werknemers een avond voetbal willen aanbieden.
Hier in deze streek gaan er enorm veel mensen naar Dender kijken, op uitnodiging welliswaar.

13 Feb 2009, 14:33
Rode kaart
Rode kaart

Dat is toch bij elke club het geval? Bij elke club zijn er nen hoop die gratis komen kijken of om extra-sportieve redenen komen. Dat is bij jullie zeker niet anders. Ge kunt bij ons toch moeilijk zeggen dat het successo's zijn die voor de resultaten komen, we hebben het laatste 1,5 jaar immers nog niets gezien dat op voetbal trekt. Voor een kleine gemeente van nog geen 18.000 inwoners vind ik een gemiddelde van meer dan 5.000 zeker niet slecht, ook al zit er weinig rek op.

En wat dat vereenzelvigen betreft: er wordt gespeeld in Denderleeuw, in het Florent Beeckmanstadion, in blauw-zwart en mijn maten zijn nog steeds dezelfde als vroeger. Die naam is ongelukkig gekozen en mijn gevoel is misschien minder dan voorheen, maar geen haar van mijn weelderige haarbos dat er ooit maar aan zou denken om voor jullie (gezien jullie dubieus verleden en gewelddadig karakter van een deel van jullie sups) of voor welke andere club dan ook te supporteren. As I said, laat ons elk z'n ding maar doen. ;)

13 Feb 2009, 14:41
Freak

gezien jullie dubieus verleden en gewelddadig karakter van een deel van jullie sups.

wij hebben teminste een verleden. :p

13 Feb 2009, 14:54
Freak

nonkel marcel schreef:
Dat is toch bij elke club het geval? Bij elke club zijn er nen hoop die gratis komen kijken of om extra-sportieve redenen komen. Dat is bij jullie zeker niet anders. Ge kunt bij ons toch moeilijk zeggen dat het successo's zijn die voor de resultaten komen, we hebben het laatste 1,5 jaar immers nog niets gezien dat op voetbal trekt. Voor een kleine gemeente van nog geen 18.000 inwoners vind ik een gemiddelde van meer dan 5.000 zeker niet slecht, ook al zit er weinig rek op.

En wat dat vereenzelvigen betreft: er wordt gespeeld in Denderleeuw, in het Florent Beeckmanstadion, in blauw-zwart en mijn maten zijn nog steeds dezelfde als vroeger. Die naam is ongelukkig gekozen en mijn gevoel is misschien minder dan voorheen, maar geen haar van mijn weelderige haarbos dat er ooit maar aan zou denken om voor jullie (gezien jullie dubieus verleden en gewelddadig karakter van een deel van jullie sups) of voor welke andere club dan ook te supporteren. As I said, laat ons elk z'n ding maar doen. ;)

Uiteraard is dat bij ons net hetzelfde.
Ik wou enkel Bartos zijn gedacht bevestigen.
Er mag dan geen haar op jouw hoofd zijn dat eraan denkt om ooit in onze tribune te komen staan, maar ik wou ook aangeven dat wanneer Dender eventueel zou zakken en wij stijgen, dat op termijn die 'gelegenheidssupporters' even goed naar ons zouden kunnen overlopen. Maar zo gaat dat altijd in het voetbal.

Je hebt wel gelijk dat jullie het voor een dorp eigenlijk niet slecht doen.
Het is dus ook een feit dat beide clubs, die kort bij elkaar liggen, makkelijk afzonderlijk kunnen overleven.
Beide in eerste klasse, dat denk ik niet, maar in alle lagere reeksen zeker wel.

13 Feb 2009, 15:09
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Dat van gemeente van 18.000 inwoners vind ik wel wat bij de haren gegrepen.

Als er geen Eendracht Aalst, Dender of Lokeren in 1ste klasse zou spelen, en Wilskracht Hofstade doet dat wel, dan zou er meer volk naar Wilskracht komen kijken dan het inwoners heeft.

Uw hinterland is belangrijk, en in de Denderstreek ligt dat nu niet bepaald enorm laag hé.

13 Feb 2009, 17:25
Iendracht.be - beheer

Bram schreef:

Als er geen Eendracht Aalst, Dender of Lokeren in 1ste klasse zou spelen, en Wilskracht Hofstade doet dat wel, dan zou er meer volk naar Wilskracht komen kijken dan het inwoners heeft.

Uw hinterland is belangrijk, en in de Denderstreek ligt dat nu niet bepaald enorm laag hé.

Inderdaad. Precies of Anderlecht zoveel volk uit Brussel trekt. De "Stad" zelf in Aalst heeft ook belange geen 70.000 inwoners hé. Erembodegem hoort daar bv. ook bij en ik denk zelf dat het plein van FCV Dingskes dichter ligt als EA. Een geluk dat ik er nog ben om de mensen op het goede pad te krijgen in onze gemeente, en weg te houden van 't stinkkot :D ;)

13 Feb 2009, 18:48
Reserve

AOL: rollo29
hansken schreef:
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Casual1919 schreef:
Dat is inderdaad wel de moeite.
Ze willen de eigenheid van de club bewaren maar zitten wel al jaren met een fusie opgescheept.
Daar hadden ze dus misschien beter iets vroeger aan gedacht.

Anyway, ik ben ook ingeschreven op het forum van Antwerp en daar zijn ze (uiteraard) ook helemaal tegen een fusie. Het zou trouwens ook zonde zijn om een club met stamnummer 1 te laten opgaan in een fusie.

Ik weet zeker en vast dat er tussen die 2 ploegen ooit wel een fusie zal ontstaan want onze 1ste klasse is voor beide appart niet leefbaar.
En ik durf het bijna niet te schrijven maar tussen onzen iendracht en ........denjer zal er misschien ooit een fusie komen en het is zeker niet met enige fierheid dat ik dit kom schrijven,maar ik ben naast een positief mens ook een realist.
Een fusie in de denderstreek is de enige manier om 1 grote en leefbare ploeg uit te bouwen in onze streek. :stom:

fusie => NOOIT ! :boks:

tzal wel zen en al zeker nie met zo'n strontploegsken. :kots:
Daar heb ik een paar jaar stadionverbod voor over om niet met zo'n stinkend kadaver in één vak te moeten staan. :nieje:

13 Feb 2009, 20:18
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
nonkel marcel schreef:

Idd dat is bij elke club het geval, maar bij Dender is het meer normaal dan uitzonderlijk dat er gratis tickets uitgedeeld worden, zoniet worden er ferme reducties gegeven ( 5 @ entree e.d.). Maar meestal kunnen de "echte" supps daar niet van genieten. Dat zijn acties om eens volk te lokken bij een grote match tegen een topclub, het probleem bij Dender is dat ze nu aan hun plafond zitten. Als er vrijkaarten gegeven worden kan het nog eens vol zitten, als er geen acties gedaan worden (bv. personeelsfeest gemeentepersoneel, jeugdploegen van andere omliggende (overnamekandidaten ;) ) ploegen die uitgenodigigd worden, enz...) zal er nooit meer volk komen opdagen dan nu.
Voor mij persoonlijk betekent een fusie ook het einde, maar op termijn mss de enige oplossing.

13 Feb 2009, 21:53
Rode kaart
Rode kaart

Jeroen schreef:
Bram schreef:

Inderdaad. Precies of Anderlecht zoveel volk uit Brussel trekt. De "Stad" zelf in Aalst heeft ook belange geen 70.000 inwoners hé. Erembodegem hoort daar bv. ook bij en ik denk zelf dat het plein van FCV Dingskes dichter ligt als EA. Een geluk dat ik er nog ben om de mensen op het goede pad te krijgen in onze gemeente, en weg te houden van 't stinkkot :D ;)

Tja, als ge het zo beziet, dan komt er naar jullie ook niet te veel volk zien he.
Ge kunt moeilijk verwachten dat een kleine club uit een kleine gemeente ineens 10.000 man gaat trekken, wij zijn Hoffenheim niet. Voor ons doen vind ik dat er wel redelijk wat volk komt zien. Er zijn er met een x-aantal meer inwoners die gemiddeld nauwelijks 500 man meer halen. Van alle clubs in 1e hebben we het minste aantal inwoners en Denderleeuw is hoegenaamd niet sportminded.

@Dirk: over die acties heb je gelijk, wij kunnen daar niet van genieten, maar via de supportersclub hebben we wel een -weliswaar kleine- korting gekregen.

14 Feb 2009, 12:25
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 123 124 125 126 127 500