Eerste Divisie Nederland - Pagina 46 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 873 berichten ]  Ga naar pagina 1 44 45 46 47 48 59
 Eerste Divisie Nederland 
Auteur Bericht
Scholier

Website: http://www.agovvapeldoorn.com
WLM: machiel agovv
Bericht Re: Eerste Divisie Nederland
'Tegen de beste tegenstanders ben ik altijd het scherpst'

Dries Mertens is bezig aan zijn derde seizoen bij AGOVV Apeldoorn. De middenvelder is inmiddels de meest gewilde speler van de Jupiler League. In de nieuwe Voetbal International vertelt de Belg over zijn voorkeuren. 'Bij AZ mag je trainen onder Louis van Gaal en daar leer je absoluut iets van.'

Mertens is opgeleid bij Anderlecht en kwam via AA Gent en Eendracht Aalst in Apeldoorn. Hij maakte onlangs grote indruk tegen AZ door driemaal te scoren in een oefenduel met de koploper van de Eredivisie. 'De 1-0 maakte ik na een goede dieptepass van Koen Garritsen, nadat ik Kew Jaliens eruit had gesprint. Vervolgens scoorde AZ drie keer op rij. In de tweede helft was ik attent bij een corner en de 3-3 schoot ik na een assist van Joey Snijders in. Lekker potje…' Van geluk was geen sprake, beweert Mertens: 'Tegen de beste tegenstanders ben ik altijd het scherpst. Het is gewoon kwaliteit.'

Zijn 1 meter 71 is volgens de kleine Mertens geen nadeel. 'Sterker nog, op mijn positie zou het zelfs een groot voordeel kunnen zijn. Neem de corners, daar hoor ik altijd dat ze eerst de lange spelers moeten dekken. Daardoor vergeten ze mij en heb ik dit seizoen al drie keer met mijn hoofd gescoord… En kijk eens naar de beste spelers van de wereld op dit moment. Lionel Messi, Xavi, allemaal zijn ze even groot of zelfs kleiner dan ik. Spanje is afgelopen zomer met zeker zes kleine spelers Europees Kampioen geworden, toen hoorde ik niemand over hun lengte.'

Mertens heeft een duidelijke voorkeur voor wat betreft zijn volgende club. 'AZ hè, hoewel ik weet dat ik dan niet direct voor een basisplaats kies. Maar ik kan het niveau wel aan. Bovendien mag je dan trainen onder Louis van Gaal en daar leer je absoluut iets van. Ik zal niet voor één seizoen tekenen, ik heb nog een aantal jaren te gaan.'

28 Jan 2009, 23:08
Scholier

Mertens: "Utrecht zou een fantastische carrièrestap zijn"

EXCLUSIEF - Hoewel er nog niks rond is verheugt Dries Mertens zich al op FC Utrecht. De aanvallende middenvelder van AGOVV Apeldoorn speelde in een oefenwedstrijd tegen AZ(3-3) de sterren van de hemel, waarna de interesse op gang kwam. "Toen hebben ze gezien dat ik de Eredivisie aan kan."

Mertens kwelgeest van AZ
AZ-doelman Sergio Romero is momenteel in de Eredivisie niet te kloppen, maar in vriendschappelijk verband was dat de afgelopen winterstop anders. Dries Mertens scoorde drie keer tegen AZ. Romero keepte alleen de eerste helft, toen de Belg eenmaal succesvol was.

"Daar is het allemaal begonnen," verklaart Mertens de op gang gekomen interesse aan Goal.com. "Toen hebben de scouts gezien dat ik de Eredivisie aan kan. Eigenlijk een beetje zoals het met Demy de Zeeuw ook is gegaan." De middenvelder van AZ speelde met zijn vorige club Go Ahead Eagles een oefenduel tegen de Alkmaarders, waarna de clubleiding niet veel later op de stoep stond met een contract.

Utrecht 'fantastisch'
Verschil tussen toen en nu is dat de geïnteresseerde club niet AZ heet, maar FC Utrecht. "Een fantastische club," vindt Mertens. "Het zou een fantastische carrièrestap zijn. Utrecht was de voorbije jaren toch een subtopper. Nu even niet, maar dat kan zo weer terugkomen."

In een interview met Goal.com verklaarde Mertens eerder dat Ajax zijn grote droom was. "Maar dat was nog een beetje te vroeg. Ik zeg daarmee niet dat ik bij Utrecht meteen in de basis zal staan, maar de kansen daarop zijn wel groter."

"Klaar voor de Eredivisie"
FC Utrecht bereidt volgens ELF een bod voor op de middenvelder. "Ik weet dat er dingen spelen. Maar voor de laatste stand van zaken moet je niet bij mij zijn. Ik voel in ieder geval dat ik klaar ben voor de Eredivisie. En als het nu kan, waarom dan niet?"

29 Jan 2009, 23:40
Scholier

'Mertens niet naar FC Utrecht'

Zoals het er nu naar uitziet vertrekt AGOVV aanvaller Dries Mertens niet naar FC Utrecht en blijft de populaire aanvaller in ieder geval tot het einde van dit seizoen bij AGOVV. Een verschil van mening binnen het bestuur van FC Utrecht lijkt roet te gooien in de mogelijke transfer van Mertens naar de volksclub uit de eredivisie. Volgens diverse bronnen is er binnen het bestuur van Utrecht een situatie onstaan waarin niet duidelijk is wie wat mag beslissen en de verdeeldheid onderling er voor zorgt dat een transfer in deze transferperiode uitgesloten lijkt. Met nog twee dagen te gaan lijkt het er dan ook op dat Dries Mertens dit seizoen afmaakt bij AGOVV. De reactie van bestuurslid technische zaken Dolf Wille die voor de camera van RTL7 wist te melden dat er geen enkele club zich officieel heeft gemeld bij de club bevestigd grotendeels deze stelling.

Hij blijft dus sowieso tot eind mei bij AGOVV.

12 Feb 2009, 20:03
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Ik kan mis zijn, maar volgens mij mag Dries Mertens nu toch niet maar Utrecht verhuizen, maar ten vroegste einde de volgende zomer. Allé, volgens de transferreglementen moet hij toch sowieso het seizoen uitdoen bij AGOVV. Of het moet zijn dat er nog een ploeg op de proppen komt uit pakweg Rusland, waar de transferperiode anders ligt.

13 Feb 2009, 1:28
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Sommige landen hebben uitzonderingen verkregen hé Bart. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in Frankrijk mag je bijvoorbeeld nog 1 speler aankopen (als hij al bij een andere Franse ploeg aangesloten was) tot ongeveer een dikke maand na het sluiten van de europese tansfermarkt. Allé dat was daar vorig jaar toch zo nog, misschien wat het een overgansmaatregel.

Maar die regels zijn allesbehalve op elkaar afgestemd.
+ dat ge eene transfermarkt 2 of 3 dagen na een ander land kan sluiten en van die toestanden.
Kwestie dat de juristen ook nog hun boterham wat kunnen verdienen natuurlijk.

13 Feb 2009, 13:17
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bram schreef:
Sommige landen hebben uitzonderingen verkregen hé Bart. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in Frankrijk mag je bijvoorbeeld nog 1 speler aankopen (als hij al bij een andere Franse ploeg aangesloten was) tot ongeveer een dikke maand na het sluiten van de europese tansfermarkt. Allé dat was daar vorig jaar toch zo nog, misschien wat het een overgansmaatregel.

Maar die regels zijn allesbehalve op elkaar afgestemd.
+ dat ge eene transfermarkt 2 of 3 dagen na een ander land kan sluiten en van die toestanden.
Kwestie dat de juristen ook nog hun boterham wat kunnen verdienen natuurlijk.

Mja, en onder andere die Russen die met al hun geld op een ander nog altijd spelers mag wegplukken. Al is dat wel logisch natuurlijk, want die mannen zitten ginder momenteel in hun tussenseizoen en beginnen pas in maart ergens met de competitie.

13 Feb 2009, 14:22
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 49
WLM: [email protected]
in nederland mogen alleen spelers zonder contract worden aangetrokken door een club buiten de vastgestelde transferperiodes om.

22 Feb 2009, 17:28
nieuw in de eerste ploeg

Mertens vandaag een contract getekend voor 3 jaar bij FC Utrecht

25 Mar 2009, 15:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
schitterende voetballer, ze gaan aan hem zeker veel plezier beleven.
en agovv heeft er ook aardig wat centjes voor gekregen (600.000€)

25 Mar 2009, 15:18
Scholier

Mertens van AGOVV naar FC Utrecht

APELDOORN - Aanvaller Dries Mertens verruilt AGOVV voor FC Utrecht. De 21-jarige Belg tekent een contract voor drie seizoenen. FC Utrecht heeft daarna nog een optie voor twee jaar.

Mertens speelt sinds 2006 in Apeldoorn. Hij kwam tot dusver tot 103 wedstrijden, waarin hij 27 keer scoorde. Dit seizoen trof hij tot dusver tien keer doel. Mertens werd vorig jaar uitgeroepen tot beste speler van de eerste divisie. Hij stond in de belangstelling van verschillende clubs uit de eredivisie.

"Het was altijd mijn wens om de overstap naar Utrecht te maken. Een supermooie club", aldus Mertens.

Als jullie hem nog eens willen zien spelen bij AGOVV, hebben jullie nog vier kansen:

AGOVV - FC Eindhoven (vrijdag 3 april 20.00uur)
AGOVV - RBC Rooseldaal (vrijdag 24 april 20.00uur)
AGOVV - VVV-Venlo (vrijdag 1 mei 20.00uur)
MVV Maastricht - AGOVV (vrijdag 8 mei 20.00uur)

26 Mar 2009, 18:38

Leeftijd: 11
agovv apeldoorn schreef:

APELDOORN - Aanvaller Dries Mertens verruilt AGOVV voor FC Utrecht. De 21-jarige Belg tekent een contract voor drie seizoenen. FC Utrecht heeft daarna nog een optie voor twee jaar.

Mertens speelt sinds 2006 in Apeldoorn. Hij kwam tot dusver tot 103 wedstrijden, waarin hij 27 keer scoorde. Dit seizoen trof hij tot dusver tien keer doel. Mertens werd vorig jaar uitgeroepen tot beste speler van de eerste divisie. Hij stond in de belangstelling van verschillende clubs uit de eredivisie.

"Het was altijd mijn wens om de overstap naar Utrecht te maken. Een supermooie club", aldus Mertens.

Als jullie hem nog eens willen zien spelen bij AGOVV, hebben jullie nog vier kansen:

Doordat die matchen op vrijdag vallen, zal dat niet meer lukken

27 Mar 2009, 10:40
nieuw in de eerste ploeg

Mariner schreef:
agovv apeldoorn schreef:

we zullen volgend jaar wel nekeer naar utrecht moete gaan dan ;)
een gevuld stadion om onzen dries aan te moedigen is altijd plezanter e ;);)

27 Mar 2009, 13:35

Leeftijd: 11
zuzuby schreef:
Mariner schreef:
agovv apeldoorn schreef:

we zullen volgend jaar wel nekeer naar utrecht moete gaan dan ;)
een gevuld stadion om onzen dries aan te moedigen is altijd plezanter e ;);)

jawadde, daar in sittard was echt wel triest in het bezoekersvak

27 Mar 2009, 15:00
Iendracht.be - beheer

Citeer:
Dries Mertens maakt een wereldgoal

vr 03/04/09 - De Belg Dries Mertens heeft vrijdag nog eens zijn visitekaartje afgegeven. De 21-jarige aanvaller van de Nederlandse tweedeklasser AGOVV kreeg het publiek tegen FC Eindhoven op de banken met een wereldgoal.
Mertens, die volgend seizoen in de Eredivisie voor Utrecht zal spelen, kon met een geweldig schot de bezoekende doelman verschalken vanaf de middellijn.

AGOVV won de match met 3-1. De ploeg uit Apeldoorn staat op de elfde plaats.

Bron: Sporza.be

Aan de mannen van AGOVV: is hier nergens een filmpje van of ergens beelden te zien?

04 Apr 2009, 0:37
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Toch geweldig spijtig dat die indertijd niet bij ons is gebleven. Hadden we die klote-match tegen Capellen niet verloren had die dus bijgetekend hé... Ik denk dat we van Dries nog veel zullen horen in de toekomst... Misschien ooit als Rode Duivel ?

04 Apr 2009, 6:25
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 873 berichten ]  Ga naar pagina 1 44 45 46 47 48 59