Eerste klasse - Pagina 126 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 124 125 126 127 128 500
 Eerste klasse 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Eerste klasse
Wij halen in hetzelfde hinterland en een paar reeksen lager quasi hetzelfde aantal supporters.

De tijden dat kleine ploegskes met gemak 10.000 man haalden is gepasseerd hé. Als ge ziet dat de helft van de eerste klassers tegenwoordig leeft van 4500 supporters gemiddeld dan weet ge het wel.

Langs de andere kant zal het aantal toeschouwers de volgende jaren wel aan belang winnen, al het zwart geld wordt nu voor eigen doeleinden gebruikt. Voor de belastingen is het eigenlijk een natuurlijke opkuisactie die aan het gebeuren is :D . Neeje, serieus ofwel gaan de sponsorgelden binnenkort enorm dalen, ofwel gaan er gewoon veel minder sponsors tout court zijn.

14 Feb 2009, 12:57
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
nonkel marcel schreef:
wij zijn Hoffenheim niet.

Indien jullie de top spelen in eerste klasse zouden spelen, zouden jullie wel 10.000 "supporters" halen.
Maar zoals eerder al vernoemd, dit zijn dan gelegenheidssupporters die topvoetbal willen zien.

14 Feb 2009, 14:02
Reserve

het veld op charleroi is nen echten biljart :plat:

Wintervoetbal volgend seizoen: da gaat sjiek worden (n) :crazy:

15 Feb 2009, 19:52
Ancien

Leeftijd: 38
Net studio 1 gezien; Van de Walle heeft er daar ook een paar boenken opgegeven. :D

16 Feb 2009, 1:17
Nationale Ploeg

Leeftijd: 35
tis pesies of VDW wilt da chaleroi em buitenbonjourd

Mijn hart is wit en zwart !

16 Feb 2009, 12:18

Leeftijd: 11
Gilles schreef:
Net studio 1 gezien; Van de Walle heeft er daar ook een paar boenken opgegeven. :D

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetb ... le_kritiek

16 Feb 2009, 12:45
Freak

De Waalse eersteklassers reageren razend op een beslissing van de voetbalbond. Die bestempelde Genkse supporterskreten niet als kwetsend, wel als 'ludiek'. Bondsvoorzitter De Keersmaecker betreurt de uitspraak 'maar moet hem steunen'. Het ministerie van Binnenlandse Zaken onderzoekt de zaak.

Zelden vertoond in voetballand: twee Waalse clubs - Tubeke en Standard - riepen gisteren in Luik de pers samen om hun verontwaardiging uit te roepen over een beslissing van de voetbalbond. Die had zaterdag beslist Racing Genk niet te bestraffen voor de supportersgezangen - 'Les Wallons, c'est du caca' - vorig jaar tijdens Tubeke-Genk.

'Als het Uitvoerend Comité, het hoogste orgaan in de voetbalbond, zoiets beslist, dan zit er iets fundamenteel fout', reageerde Standard-directeur Pierre François. 'Daarom heb ik aan de Waalse clubs gevraagd een gezamenlijk standpunt in te nemen.'

François werd geflankeerd door Tubeke-manager Louis Derwa, die tijdens de bewuste wedstrijd het veld bestormde en daarvoor zaterdag werd bestraft met een blaam. Charleroi en Moeskroen steunden de actie via een brief. Bergen onthield zich omdat secretaris Alain Lommers ook lid is van het Uitvoerend Comité.

'De voetbalbond heeft een onwettelijke beslissing genomen', reageerde Tubeke-manager Louis Derwa. 'Volgens de omzendbrief OOP 40 van gewezen minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael is het niet alleen verboden om moslims en joden racistisch te bejegenen, maar ook gemeenschappen of groepen mensen. Bovendien heeft de bond een uitstekende kans gemist om een signaal te geven naar de voetbalwereld dat dergelijke beledigingen niet kunnen.'

Bondsvoorzitter François De Keersmaecker reageerde gisteren verveeld op de zaak. 'Ik betreur de uitspraak, maar kan niet anders dan hem te steunen. Dit is een juridische uitspraak van het Uitvoerend Comité.' Ook ceo Jean-Marie Philips pleit onschuldig. 'Politiek gezien keurt de voetbalbond dergelijke gezangen af. Maar juridisch is het niet zo gemakkelijk op te treden. We kunnen ons alleen maar baseren op het scheidsrechtersrapport en daarin was van spreekkoren geen sprake. Het probleem in die zaak is wie verantwoordelijkheid draagt. Als voetbalbond kunnen we alleen Racing Genk als club straffen. Niet de supporters van Genk individueel.'

Dat laatste wordt beaamd door Jo Vanhecke, het hoofd van de Voetbalcel van Binnenlandse Zaken. 'De voetbalbond kan de voetbalwet niet doen toepassen. Dat is een zaak voor de politie. Maar toch zal ik de uitspraak van zaterdag opvragen en onderzoeken. Ik zal ook contact nemen met het kabinet van de minister om te bekijken of en hoe we hier op moeten reageren.'

Pierre François hoopt intussen dat Vlaamse clubs zich aansluiten bij het Waalse protest. 'Dit is geen actie van Standard tegen Racing Genk, maar in het belang van het Belgisch voetbal. Onze Vlaamse supporters zijn gegeneerd als ze hun taalgenoten dit horen zingen. Zelfs nog meer gegeneerd dan onze Waalse fans. Walen werden zelfs al pedofielen genoemd. Ach, de voetbalbond is deze dagen volledig de pedalen kwijt.'

Welke verdere stappen de vier Waalse clubs nog gaan ondernemen, is nog niet duidelijk. Tegen de beslissing van het Uitvoerend Comité is geen beroep mogelijk. 'Alleen evocatie, op basis van procedurefouten', zegt voorzitter De Keersmaecker. 'Maar procedureel is alles volgens het boekje verlopen.'

Pierre François zal wel ex-premier en senator Yves Leterme over de zaak aanspreken. Leterme stapt vandaag als Standard-supporter op het vliegtuig naar Braga waar de Rouches morgen aantreden in de Uefacup.

'Iedereen zal nu hopelijk wakker geschud worden', zegt François. 'De politici maar ook de wereld- of Europese voetbalbond. De Fifa en de Uefa hebben het in elke mededeling over respect. Wel, hier scoort onze bond dan wel heel slecht. Als straks de kandidatuur voor het WK 2018 ter sprake komt, zal een bond die zulke spreekkoren met de mantel der liefde bedekt geen goede beurt maken.'

Bron: De Standaard Online

Ik stel voor om alvast een groot spandoek met het opschrift 'Sorry' in elkaar te steken voor al die keren dat wij dergelijke misdaad hebben begaan ... :hmm:

Dit bericht gaat er toch zwaar over. Proberen ze het voetbal dan helemaal kapot te maken ?

17 Feb 2009, 17:43

Leeftijd: 11
stomme walen

17 Feb 2009, 17:47
Nationale Ploeg

Leeftijd: 47
WLM: [email protected]
De Sutter lijkt ook gelanceerd.
1-2 winst op Gent en 2 keer gescoord.

18 Feb 2009, 23:46
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

BVW schreef:
De Sutter lijkt ook gelanceerd.
1-2 winst op Gent en 2 keer gescoord.

Heeft echt wel goed gespeeld. Heel goed gewerkt en goed aanspeelbaar. Had net voor rust en iets na zijn goal nog twee doelrijpe kansen. Hopelijk kan hij nu bevestigen zondag tegen Standard. Die zagen wel Defour uitvallen maar waarschijnlijk zijn ze heel sterk gemotiveerd om de 3-0 in Braga recht te zetten. Standard is wel de grote favoriet voor zondag...

19 Feb 2009, 1:31
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
:crazy: :crazy: :crazy:

Met het uitvallen van Defour en de prestatie van daarstraks is het juist omgekeerd, tiens..

19 Feb 2009, 1:37

Jeroen schreef:
:crazy: :crazy: :crazy:

Met het uitvallen van Defour en de prestatie van daarstraks is het juist omgekeerd, tiens..

Bwa, vind ik toch niet echt hoor. Een debacle Europees kan soms motiverend werken. Zeker omdat je weet dat de pers morgen weer genadeloos zal zijn.

Het uitvallen van Defour kan een probleem zijn, maar het verlies van een speler moet men toch kunnen opvangen als je een Europese subtopclub bent zoals iedereen tegenwoordig bezig is over Standard. Nicaise is niet genoeg, dat is wel duidelijk, maar voor de Jupiler League moet dat wel voldoende zijn...

19 Feb 2009, 1:59
Iendracht.be - beheer

Defour is DE draaischijf van Standard. Die is twee klassen beter dan welke speler ook bij RSCA.. Zelf in de Jupiler League komt Nicaise volgens mij tekort. Nicaise is een beenhouwer pur sang. Defour strooide de afgelopen weken met schitterende passes.

19 Feb 2009, 2:30

Jeroen schreef:
Defour is DE draaischijf van Standard. Die is twee klassen beter dan welke speler ook bij RSCA.. Zelf in de Jupiler League komt Nicaise volgens mij tekort. Nicaise is een beenhouwer pur sang. Defour strooide de afgelopen weken met schitterende passes.

Mja, ieder zijn ding. Ik heb nooit van Defour moeten weten, niet als speler en nog minder als persoon. Echt waar, en niemand gelooft mij hier waarschijnlijk in, ik heb Biglia al even goed zien spelen als Defour. Defour scoort even "veel" als Lucas en geeft evenveel assists, het verschil is dat Biglia er alleen voor staat als verdedigende kracht op het middenveld met af en toe wat steun van Polak. Ik zou Defour niet bij Anderlecht willen en dat is niet omdat hij bij Standard speelt want Marcos, Sarr, Witsel en Jovanovic zouden van mij direct bij RSCA mogen komen spelen omdat ze beter zijn dan de spelers die momenteel bij Anderlecht op die plaats spelen (respectievelijk Wasilewski, Kruiswijk, Gillet en Boussoufa) . Eventueel Mbokani nog maar ik geloof in De Sutter.

19 Feb 2009, 2:36
Iendracht.be - beheer

Duidelijk Defour nog niet veel zien spelen. Das echt wel een klasse hoger als Biglia. Misschien niet de slimste, maar tis echt waar een fantastische speler. En de klasseflitsen van Defour... heb ik nog niet van Biglia gezien. Het zal wel duidelijk worden moesten ze hem nu wat missen..

19 Feb 2009, 2:45
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 124 125 126 127 128 500