|
|
| Pagina 27 van 289 |
[ 4332 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 25 26 27 28 29 … 289 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
toevallige voorbijganger
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
ga eens op de feiten in ( moet zoon spelen of niet? ),er zijn wel degelijk goeie zaken ook ,zoals het internationaal jeugdtornooi,er zijn ook heel wat gemotiveerde trainers aan de slag ,maar er zijn ook heel wat monumenten van trainers vertrokken en van die heel wat gemotiveerde trainers zijn er veel die het niet eens zijn met het beleid , dus goeie zaken ja ,maar er loopt ook heel wat mis en als je op de zandberg goed luistert dan hoor je dat ook
|
| 22 Feb 2009, 20:24 |
|
|
Zitka schreef: Zitka schreef: bomba schreef: wat is hier zielig aan ,beetje plagen mag wel zeker,zeker als reactie van vorige posting jeugdbeleid ophemelen terwijl er daar vanalles gebeurt.... zoals zoon v voorzitter die moet spelen,keeper die beter is die moet vertrekken etc;dit zijn gewoon feiten ,dus doe daarmee wat je wil ,maar het eendrachthart zal je daar niet vinden.... er gebeurt daar vanalles.. hoor je dan enkel de negatieve punten?? luister dan aub ook eens nr de positieve punte.. er zijn op dit moment weinig 1ste klassers die professioneler werken dan eendracht aalst.. op gebied van de jeugd bedoel ik é en sorry, maar de zoon vd voorzitter die moet spele..dan geldt dat ook voor onze manager wiens zoon ook "moet" spelen hoor. Ma soit daar kan je over blijve zevere, hoe oneerlijk dat ook is, zo'n dinge kom je op elke club tegen. Waar ik ook moeilijk mee kan leven is het feit da je hier zo maar even beweert da er geen eendrachthart te bespeuren is bij de mensen van de jeugd: velen onder hen zijn den iendracht blijven helpen en steunen toen we ong 8jaar gelede van 1ste nr 3de ginge.. En nu zijn er mensen die de jeugd van aalst weer op een even hoog niveau trachte te brenge zoals dat was in 1ste klasse. Dus zou ik het toch op preis stellen moeste we die mensen toch een beetje respectere, mss hebben zij er meer verstand van dan de meeste onder ons. |
| 22 Feb 2009, 20:27 |
|
|
toevallige voorbijganger
alle respect voor diegenen die den eendracht blijven steunen zijn,maar als ik me goed herinner is de huidige jeugdcoordinator bij het eerste probleem vertrokken naar Lokeren ( 8 jr terug) , en heeft hij alles achter gelaten om pas vorig jaar terug te keren ....om dan mensen die al die jaren gebleven zijn het leven zuur te maken
DUS ALLE RESPECT VOOR DE OUWE GETROUWEN,maar niet voor dat soort heren |
| 22 Feb 2009, 20:35 |
|
|
bomba schreef: alle respect voor diegenen die den eendracht blijven steunen zijn,maar als ik me goed herinner is de huidige jeugdcoordinator bij het eerste probleem vertrokken naar Lokeren ( 8 jr terug) , en heeft hij alles achter gelaten om pas vorig jaar terug te keren ....om dan mensen die al die jaren gebleven zijn het leven zuur te maken DUS ALLE RESPECT VOOR DE OUWE GETROUWEN,maar niet voor dat soort heren Klopt, hij is idd vertrokken nr Lokeren. Als je nu eenmaal op het hoogste niveau kan werken.. Je moet toch soms ook aan je eigen carrière denken? Ik zou je er dan wel willen op wijzen dat "die mensen die al die jaren gebleven zijn" hem dan wel 2 jr geleden komen smeken zijn om terug te komen. Want op dat moment zat de jeugd van eendracht aalst aan de grond (toen in 4de klasse) en nu (2 jaar later) spreekt men zelfs op Club Brugge over de jeugdwerking van Eendracht Aalst. Dus denk ik dat de mensen van de jeugd op 2 jaar veel dingen hebben rechtgetrokken.. |
| 23 Feb 2009, 12:27 |
|
|
toevallige voorbijganger
ik ga er geen welles nietes spelletje van maken,maar eerst ga je diegenen die de eendracht trouw zijn gebleven prijzen ,nadien vind je het normaal dat men den eendracht achterlaat om aan zichzelf te denken ...
En als je dan toch op het hoogste niveau wil werken dan verlaat je geen eersteklasser voor een derde...of het zou moeten zijn dat je niet langer welkom bent over dat smeken : wie dan wel ????? En ere wie ere toekomt : dexiafootpass hadden ze reeds voor hij terugkwam oa dank zij iemand die nu coordinator is bij een andere derdeklasser en die opgestapt is omwille... Trouwens de jeugdspelers die nu doorbreken werden gevormd onder het vroegere beleid,dus ook hier ere wie ere toekomt |
| 23 Feb 2009, 13:48 |
|
|
toevallige voorbijganger
Ik heb dit item enkele dagen gevolgd.
Er zullen langs beiden zijden wel pro's en contra's zijn. Men kan zich de vraag stellen : is een manager die 12 spelers koopt voor een ploeg die het jaar ervoor zeer goed was niet een beetje te ijverig ? Diende hij er niet voor te zorgen dat de ploeg van vorig jaar behouden bleef en enkel een paar " versterkingen " aan te kopen? Kopen om te kopen en verkopen om te verkopen lijkt mij geen goed princiepe. Maar als men wil dat er meer jeugd doorstroomt kan men gewoon een hoofdtrainer aantrekken met als vereiste voor doorstroming te zorgen. Hiervoor moet men geen 3 extra mensen betalen. Waarom wil men hier vanuit de denkcel( lees jeugdcordinatoren) mensen toevoegen aan de staf van de 1e ploeg? Een goed menende supporter Welke ervaring hebben deze mensen? Op welk niveau hebben deze mensen zelf gevoetbald ? Enkel veel literatuur verslonden hebben is niet voldoende ! Kunnen omgaan met mensen en kinderen is een vereiste ! ( dit is zeker niet het geval voor bepaalde cordinatoren!!!) Een ego hebben van hier tot in Tokyo is zeker ook geen vereiste. Uw ploeg in de steek laten als het minder gaat ( zie 8 jaar geleden) en nu terug komen "als de man"lijkt mij ook niet echt ploeg-minded. Wat men wel kan zeggen is dat deze mensen zich goed kunnen verkopen in de media, en op power-point voorstellingen . Dit nakomen is iets heel anders, de welkelijkheid is vaak om te wenen. Ik denk dat daar het probleem zit momenteel voor E.A. , een voorzitter die mij een integer mens lijkt, maar zich laat beinvloeden door mensen die bezig zijn hun eigen ego aan het opbouwen en de voorzitter om hun vinger winden met mooi voorgestelde plannen, misschien zijn de plannen niet slecht. Maar bepaalde personen zijn er absoluut niet geschikt voor. Hoeveel goede jeugdtrainers hebben den eendracht reeds niet verlaten omdat samenwerken niet gaat , omdat men als trainer geen poppetje aan een koord wil zijn? Welke trainer met zelfrespect aanvaard de ploegopstelling mee te krijgen op een briefje van de heren cordinatoren? Welke trainer met zelfrespect kan er werken met iemand die zegt " IK heb altijd gelijk"? Misschien is het zoeken naar een goede hoofdtrainer met een opdracht voor het inschakelen van jeugd een veel betere oplossing waar alle partijen zich kunnen in vinden. Waarom spreekt men Filipovic niet aan? Hij heeft de ervaring en de klasse i.p.l.v. mensen die zelf maar in 3e en 4e provinciale gevoetbald hebben? |
| 24 Feb 2009, 0:40 |
|
|
Junior
opletten Lambert, die 2 vaste marginalen gaan u hier verwijten da ge uw muil moet houden want ge hebt nog niet veel berichten, dus uw mening telt niet enz...
|
| 24 Feb 2009, 9:54 |
|
|
toevallige voorbijganger
lambert ,
gaan we nu beginnen aan een rondje " de sportieve verantwoordelijken van de jeugd door het slijk halen ?" Eigenlijk ben ik blij met zo ne post, dat geeft me de gelegenheid om aan U en iedere lezer van dit forum eens uit te leggen wat de visie van de jeugdopleiding van eendrachr aalst eigenlijk is. Eerst en vooral : het jeugdbestuur bestaat uit een 7-tal mensen, waarvan er een 5-tal zijn wiens zoon bij de jeugd voetbalt.Ook dirk de bruecker en geert de ridder hunnen zoon voetbalt daar ......en wat is er daar mis mee ? het belangrijkste is dat dit een TEAM van mensen is, die vaak in discussie gaan met mekaar, héél vaak overleg plegen én dus géén éénmansshow .Vergissen we ons soms, kunnen we dingen beter doen : absoluut, maar we zijn wel volwassen genoeg om dit gewoon tegen mekaar te zeggen en de nodige lessen te trekken uit de dingen die we minder goed doen. Onze sportieve cel op zandberg bestaat uit een 6- tal mensen,die ook samen één TEAM vormen en die het sportieve beleid uitmaken. Ook zij praten alle zaken met mekaar grondig door en komen tot één beslissing, waar iedereen zich dan achterschaart. ook zij zijn het wel eens oneens, ook bij hen is er véél ruimte voor discussie ,want allen beseffen ze dat je als individu alleen maar beter wordt als je een open geest hebt voor de ideeen van een ander. De visie op zandberg op jeugdvoetbal is bijna uniek in dit wereldje : wij gaan voor het ontwikkelen van individuele talenten met het oog op er enkele te kunnen afleveren aan onze eerste ploeg. Bij ons is het resultaat van onze jeugdteams onbelangrijk , wij willen dat onze gasten leren voetballen. daar lees ik je frustratie : nen trainer moet toch alleen baas zijn, zodat hij zijn ploeg kan opstellen om te winnen en te kunnen pochen dat zijn ploeg kampioen speelt in zijn jeugdreeks....... Welnu , bij ons mag een ploeg winnen,maar moet ze nooit winnen Bij ons is het allerbelangrijkste dat een individuele speler zich ontwikkelt tot een volwaardig voetballer en liefst de eerste ploeg van ons club haalt !!!! Bij ons gaan den trainer en zijn coordinator in gesprek over de samenstelling van zijn team voor het weekend ....Wie stel je waar op , welke plaats in het elftal is zijn beste ontwikkelingsplaats , is hij zo goed tussen zijn leeftijdsgenoten dat een extra prikkel hem kan helpen in zijn doorontwikkeling en gaan we hem eens een aantal weken boven zijn leeftijd laten spelen ? Nen trainer van den ouden stempel weigert dit , want zijn ploeg wordt zogezegd verzwakt als zijnen "besten" doorschuift ........ ik zou vele pagina's nodig hebben om je nog meer te vertellen over het unieke van onze jeugdopleiding, maar ik vrees dat je d'er niet voor open staat Op zandberg wordt er op hoog niveau gewerkt en de kenners van het jeugdvoetbal in belgie erkennen dat , helaas ben je héél weing keren " sant in eigen land" , maar da's helaas wat iedereen ervaart als je met nieuwe dingens komt ....de anciens,aan den toog, weten het veel beter en in hunnen tijd was alles beter In gans deze discussie over het plan 90 gaan er teveel mensen voorbij aan e kern van de discussie : zorg je dat je club geleid wordt door een TEAM van mensen,die met mekaar overleggen ,die mekaar dekken als je een beslissing neemt , die rekening willen houden met mekaars visie of laat je alles over aan één persoon die, als het zou fout gaan, door de ganse supportersclan wordt afgemaakt ? We hebben allen garré meegemaakt en we hadden aan mekaar beloofd dat we dit géén tweede keer zouden meemaken...... da's nu net onze oproep van de ganse jeugdwerking : Vorm een team van mensen om deze club te leiden en gebruik de know-how van anderen om je eigen mening te vormen of te nuanceren ........ wij hebben op zandberg maar één agenda en da's deze club en zijn jeugd ....... w blijven hopen op een positieve respons op onze oproep |
| 24 Feb 2009, 11:58 |
|
|
toevallige voorbijganger
durvertje,
toch een snelle reactie en inderdaad proberen op de kern in te gaan: er wordt door heel wat mensen best wel gemotiveerd gewerkt op de zandberg ,maar men denkt te veel dat men het evangelie heeft uitgevonden: -niet moeten winnen is al jaren de visie binnen de jeugd van EA . Niets nieuws onder de zon,dus niet doen alsof dit pas nu zo is, niet met de pluimen van anderen gaan lopen -doorstroming: : al jaren worden talenten afgeleverd aan de eerste ploeg ,namen noemen ? Er spelen er nu 2 bij wetteren ,niet zo'n slechte ploeg dacht ik; dus opnieuw niets nieuws onder de zon -als je zelf zegt dat je op hoog niveau werkt en je herhaalt dat binnen de groep van 7 voortdurend ,zonder echt naar de buitenwereld te luisteren ( wat je reactie bewijst),dan zal er je natuurlijk niemand tegenspreken -hoog niveau ? Citaat evaluatie 10-jarige : ' gij zijt te dik om op een voetbalplein te staan' , hoog niveau inderdaad ,en een bewijs van met kinderen kunnen om te gaan; als je nog meer ontluisterende vb moet hebben ....Toch anticiperen op je reactie : sommige kinderen beschikken niet over het juiste voetbaltalent ,maar de manier waarop men daar mee omgaat is pijnlijk en dikwijls een schande -geen probleem dat bestuursleden hun kinderen meespelen,maar moet dat dan altijd op het hoogste niveau zijn ,zelfs als ze het niveau niet halen ? Of is dit ook visie??? Mvg |
| 24 Feb 2009, 13:40 |
|
|
toevallige voorbijganger
Geacht Durvertje,
Aan uw reactie te lezen ben je duidelijk een van hen en is het begrijpelijk dat u deze kans neemt om hen te verdedigen. Wees gerust alles raait niet zoals u het hier zo mooi uitlegt. Resultaat telt niet bij de jeugd? Laat mij niet lachen, het eerste wat ze vragen is wat heeft de ploeg gedaan? Het verwoorden en op papier zetten van een plan is één, het uitvoeren is een ander. Hiervoor heeft men consequente mensen nodig en geen alter Ego's zoals nu. Liefst met zelf voetbal ervaring op niveau, wat nu niet het geval is. Kwamen er vroeger geen goede jeugdspelers uit de eendrachtjeugd? Voorbeelden genoeg denk ik . |
| 24 Feb 2009, 13:44 |
|
|
toevallige voorbijganger
Ik denk niet dat het uniek is voor een jeugdwerking om te trachten zoveel mogelijk jongeren klaar te stomen voor een eerste elftal.
Ontwikkelen van individuele talenten ! ok , maar dit mag niet gaan ten koste van alles. Het ploegspel, disipline en gelijk behandeling moeten ook pijlers zijn in een opleiding. Men moet als bestuur eens 5 minuten de moed hebben om uit hun ivorentoren te komen en hun oor eens te luisteren leggen op de zandberg. Dan zal men zien dat niet alles perfect is en dat er veel verbeterd kan worden en dat men veel betere mensen kan vinden dan sommige huidige cordinatoren. Het is niet omdat men in de krant laat schrijven dat de opleiding "uniek" is dat dat effectief zo is. Er zijn tal van kinderen die door de huidige werking van de heren cordinatoren gedegouteerd zijn van het voetbal en stoppen of overschakelen naar andere teams. Als u dit als uniek beschouwd dan is de jeugdwerking bij E.A. inderdaad momenteel uniek. Er is absoluut geen wisselwerking tussen de nationalezuil en de provencialezuil. Voor de heren is de nationalezuil het van het en de provencialezuil een noodzakelijk kwaad waar ze absuluut geen tijd willen insteken. Gewestelijke ploegen zijn al helemaal uit den boze. Dit zijn toch zaken waar men zich als bestuur eens ernstig moet over buigen. Geef niet teveel macht enkel aan de denkcel, deze mensen kunnen zich ook vergissen al beweren ze zelf van niet! Een ploeg mag niet gegijseld worden omdat ze dreigen met opstappen indien hun sportieve ideeen niet worden uitgevoerd zoals ze zelf willen. Zo " uniek " zijn ze echt niet. |
| 24 Feb 2009, 17:41 |
|
|
Freak
ik lees dat geert nieuwe sponsors heeft gevonden ,en de bruecker ook.als ze nu samenwerken is alles ok zeker?
|
| 24 Feb 2009, 18:54 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31 Berichten: 1759 Leeftijd: 60 Locatie: Oilsjt |
Lambert schreef: Ik denk niet dat het uniek is voor een jeugdwerking om te trachten zoveel mogelijk jongeren klaar te stomen voor een eerste elftal. Ontwikkelen van individuele talenten ! ok , maar dit mag niet gaan ten koste van alles. Het ploegspel, disipline en gelijk behandeling moeten ook pijlers zijn in een opleiding. Men moet als bestuur eens 5 minuten de moed hebben om uit hun ivorentoren te komen en hun oor eens te luisteren leggen op de zandberg. Dan zal men zien dat niet alles perfect is en dat er veel verbeterd kan worden en dat men veel betere mensen kan vinden dan sommige huidige cordinatoren. Het is niet omdat men in de krant laat schrijven dat de opleiding "uniek" is dat dat effectief zo is. Er zijn tal van kinderen die door de huidige werking van de heren cordinatoren gedegouteerd zijn van het voetbal en stoppen of overschakelen naar andere teams. Als u dit als uniek beschouwd dan is de jeugdwerking bij E.A. inderdaad momenteel uniek. Er is absoluut geen wisselwerking tussen de nationalezuil en de provencialezuil. Voor de heren is de nationalezuil het van het en de provencialezuil een noodzakelijk kwaad waar ze absuluut geen tijd willen insteken. Gewestelijke ploegen zijn al helemaal uit den boze. Dit zijn toch zaken waar men zich als bestuur eens ernstig moet over buigen. Geef niet teveel macht enkel aan de denkcel, deze mensen kunnen zich ook vergissen al beweren ze zelf van niet! Een ploeg mag niet gegijseld worden omdat ze dreigen met opstappen indien hun sportieve ideeen niet worden uitgevoerd zoals ze zelf willen. Zo " uniek " zijn ze echt niet. Beste, het feit dat er tussen provinciaal en nationaal geen wisselwerking is absoluut onwaar. Het mooiste voorbeeld zijn de nationale -19 (toch geen klein bier denk ik), waar er ondertussen 4 spelers permanent meedoen komende van de provinciale zuil. Er is er zelfs één komende van de provinciale die reeds met de reserven mocht aantreden. Als je dan toch graag persoonlijk wordt (en het is zelfs dan nog niet naar mij, want ook mijn zoon speelt provinciaal) dan graag een beetje objectief. Er zullen altijd ouders zijn die het oneens gaan zijn met de werking. Moeten we soms het voorbeeld van Dender volgen, waar er alleen maar ruimte is voor nationale teams. Geef mij dan maar den Iendracht waar ook provinciale jongens hun kans krijgen. En vergissen doen we ons allemaal, niet. Wat betreft de macht van de denkcel, er zou 1 persoon zetelen in de sportieve cel, die gewoon het standpunt van die cel gaat verdedigen. Toch ook niet onlogisch. Trouwens, zetelt de coördinator van de provinciale zuil ook niet in de denkcel? Tot slot, het gaat hem hier over een bestuursprobleem en niet over een probleem jeugdcoördinatoren. Hopelijk geraken ze er den derden uit, in het belang van den Iendracht en onze jeugd. _________________ geer'n bè |
| 24 Feb 2009, 20:49 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31 Berichten: 1759 Leeftijd: 60 Locatie: Oilsjt |
bomba schreef: ik ga er geen welles nietes spelletje van maken,maar eerst ga je diegenen die de eendracht trouw zijn gebleven prijzen ,nadien vind je het normaal dat men den eendracht achterlaat om aan zichzelf te denken ... En als je dan toch op het hoogste niveau wil werken dan verlaat je geen eersteklasser voor een derde...of het zou moeten zijn dat je niet langer welkom bent over dat smeken : wie dan wel ????? En ere wie ere toekomt : dexiafootpass hadden ze reeds voor hij terugkwam oa dank zij iemand die nu coordinator is bij een andere derdeklasser en die opgestapt is omwille... Trouwens de jeugdspelers die nu doorbreken werden gevormd onder het vroegere beleid,dus ook hier ere wie ere toekomt De bedoelde jeugdcoördinator is nu jeugdcoördinator bij een 4de klasser en daar waren andere zaken die hebben meegespeeld. De realtie trouwens tussen de bewuste jeugdcoördinator en de huidige is zeer goed. Je hebt wel een punt als je opmerkt dat hij mee het dossier dexiafootpass tot een goed einde heeft gebracht. Dus idd ere wie ere toekomt. _________________ geer'n bè |
| 24 Feb 2009, 20:56 |
|
|
toevallige voorbijganger
toch nog even reageren op laatste reacties
-het gaat om bestuursprobleem ,niks met coordinatoren te maken : op het eerste gezicht correct ,maar het probleem is dat sommige personen niet geschikt zijn en toch naar voor geschoven worden; op dat ogenblik wordt het ook een probleem van coordinatoren : wat is het probleem ? Een goed coordinator zou naast de nodige voetbalkennis kennis moeten hebben van groepsdynamiek en communicatievaardig zijn naar zowel spelers als entourage ;dit is nu net het grote probleem :deze kwaliteiten ontbreken bij de persoon die voor de jeugd zou moeten zetelen een groep begeleiden is heel wat anders dan een aantal talenten ophemelen en de rest links laten liggen verder ontbreekt aansluitend bij het vorige het nodige empathisch vermogen om zich in te leven in de spelers met wie het minder goed gaat , een belangrijke kwaliteit voor iemand die met jongeren moet omgaan , niet iedereen heeft hetzelfde talent maar iedereen heeft wel gevoelens ook openstaan voor evolutie van jonge spelers ontbreekt in de unieke visie van sommige coordinatoren, diegene die moet voor de jeugd zetelen beweert dat hij op 12 jaar ziet wie er zeker komt ,en vooral wie zeker niet , volgens deze visie zouden een aantal jeugdspelers die nu in het eerste spelen reeds op vroege leeftijd door deze coordinator afgeschreven zijn en zo komen we bij het uitgangspunt : dit is dus uiteindelijk wel en bestuursprobleem ps kloof tussen provinciaal en nationaal is sind vorig seizoen heel wat groter geworden ,na de overname was er in het eerste jaar veel meer wisselwerking ps 2 ik zou graag eens horen wat Brugge zo bewondert ? ps 3 de meeste reacties blijven vaag en gaan slechts ten dele in op de aangekaarte zaken ,toch respect voor iemand als panoleon die de eer geeft aan wie het toekomt |
| 25 Feb 2009, 14:08 |
|
| Pagina 27 van 289 |
[ 4332 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 25 26 27 28 29 … 289 Volgende |