Ontslag Marc Dillen - Zoektocht naar opvolger - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 17
 Ontslag Marc Dillen - Zoektocht naar opvolger 
Auteur Bericht
Scholier

Bericht Re: Ontslag Marc Dillen - Zoektocht naar opvolger
belgianiron schreef:
Dani schreef:
Persoonlijk vind ik dat Geeraerd een echte "vakman" is.

Het is overigens een fabeltje dat hij defensief speelt. Neen, hij vormt een ploeg en een spelsysteem in functie van de kwaliteiten/gebreken van een ploeg.

Binnenhalen zou ik zeggen.

als diene kerel betaalbaar is waarom nie...

Zeker als Vijverman betrokken wordt bij EA :)

16 Mar 2009, 15:08
Nationale Ploeg

Leeftijd: 60
Deze avond is er raad van bestuur en waarschijnlijk weten we morgen meer.
in pole zouden Kris VDH en Roland VDB (Union) staan.
Groot voordeel, beiden kennen 3 de klasse en zijn elk op hun gebied vakmensen.

16 Mar 2009, 15:16
Ancien

Leeftijd: 46
panoleon schreef:

Amai, grote vakman als je ziet waar Union staat... En is dat trouwens niet de technisch directeur van Dender van de laatste jaren die zogezegd naar Anderlecht ging, maar dan bij Union is verzeild geraakt??
Het is nu niet dat onze Dender-connectie hier al vruchten heeft afgeworpen hé.

Het is wel weeral duidelijk -> de trainers die genoemd worden, zijn er weer voor een 4-5-1 te spelen zonder rekening te houden met de kwaliteiten van een spelersgroep. D'er gaat precies ni veel veranderen...

Moet dat nu echt zo rap gaan en vanavond al beslist zijn - dat ze eens ALLE cv's bekijken eerst...het seizoen is toch al naar de kloten... Dillen is nog maar buiten van zaterdagavond en vanavond kan het alweer koekenbak zijn... Mismanagement, een ander woord heb ik er niet voor. Ze hadden ook de trainer van Woluwe-Zaventem kunnen bellen of Chapelle van WS Woluwe. Maar neen, dat zullen mannen zijn met een eigen gedacht en dat wordt niet geduld zeker...

16 Mar 2009, 15:24
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
panoleon schreef:
Roland VDB (Union)

Die ken ik niet echt. Waar heeft die nogal gezeten? Bij Union lukt het dit seizoen toch ook niet echt. En vorig jaar ook al uit tweede gezakt. Maar dat was met een andere trainer zeker?

16 Mar 2009, 15:24
Nationale Ploeg

DT schreef:
panoleon schreef:

Amai, grote vakman als je ziet waar Union staat... En is dat trouwens niet de technisch directeur van Dender van de laatste jaren die zogezegd naar Anderlecht ging, maar dan bij Union is verzeild geraakt??
Het is nu niet dat onze Dender-connectie hier al vruchten heeft afgeworpen hé.

Het is wel weeral duidelijk -> de trainers die genoemd worden, zijn er weer voor een 4-5-1 te spelen zonder rekening te houden met de kwaliteiten van een spelersgroep. D'er gaat precies ni veel veranderen...

Moet dat nu echt zo rap gaan en vanavond al beslist zijn - dat ze eens ALLE cv's bekijken eerst...het seizoen is toch al naar de kloten... Dillen is nog maar buiten van zaterdagavond en vanavond kan het alweer koekenbak zijn... Mismanagement, een ander woord heb ik er niet voor. Ze hadden ook de trainer van Woluwe-Zaventem kunnen bellen of Chapelle van WS Woluwe. Maar neen, dat zullen mannen zijn met een eigen gedacht en dat wordt niet geduld zeker...

Het zijn wel 2 mensen die mogelijk nog het vuur in de groep kunne krijgen. Roland VDB is trouwens bij Union gekomen op het moment dat ze voorlaatste stonden. Van Kris VDH weet ik dat het wel een echte vakman is Het is niet omdat je op papier met 1 spits speelt dat het in de praktijk ook zo is. Je kan uren discussiëren over systemen, maar je moet ook de nodige spelers hebben. wie gaan we trouwens zaterdag opstellen als spits? Delie was toen nog niet speelgerechtigd, dan blijft Boto over en Lord, als die al verlost zijn van hun blessures. Ik deel je mening dat Eendracht Aalst dominant voetbal moet brengen, maar af en toe moet je gewoon kijken naar wat je op dit moment in huis hebt en dat is aanvallend gericht niet echt veel. Bijkomend wordt er bij ons te vaak oeverloos gebreid ipv een snelle omschakeling. Dan kan je op papier 4-5-1, snel een 4-3-3 worden in praktijk, iets wat we dit jaar helaas nog nooit hebben mogen bewonderen. Wie het ook wordt, laat ons hem steunen en hopen dat hij het voetbal kan terugbrengen naar het Pierre Cornelisstadion.

16 Mar 2009, 15:44
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Kris VDH mag komen van mij, das nog een trainer die er 100% voor gaat (y)
En met SV Sottegem het beste eruit gehaald wat erin zat, pluspunt is ook dat hij de jeugd kansen geeft.
Ach ja, we zullen wel zien he wie dat zal worden....

16 Mar 2009, 15:46
Nationale Ploeg

belgianiron schreef:
Kris VDH mag komen van mij, das nog een trainer die er 100% voor gaat (y)
En met SV Sottegem het beste eruit gehaald wat erin zat, pluspunt is ook dat hij de jeugd kansen geeft.
Ach ja, we zullen wel zien he wie dat zal worden....

Inderdaad, geeft jeugd ook kansen en is net zoals de meeste goede trainers een beetje eigenzinnig. ;)

16 Mar 2009, 15:53
Vaste Waarde

laat ons hopen da het nen trainer word dat zijn ploeg kneed tot EEN geheel - ongeacht naam of adelbrieven - ist voor mij al gelijk wie het wordt....en van mij mag die zelfs volgende week al starten,zodat hij in de volgende ( nu wel onbelangrijke) matchen de spelers aan een streng examen kan onderwerpen en kan uitmaken met wie hij doorgaat volgend seizoen.en laat de trainer ook eens enkele van zijn mogelijke versterkingen aanduiden,ik denk dat als den nieuwe trainer zelf iets kan inbrengen inzake nieuwe aanwinsten/versterkingen,hij daar wel iets kan uithalen zodat we tegen volgend seizoen Echt versterkt aan de wedstrijden kunnen beginnen. k zou zeggen,geef de nieuwe trainer de kans om zich te bewijzen want dit seizoen deze ploeg overpakken is niet echt een cadeau voor de gast he.....

16 Mar 2009, 16:01
Ancien

panoleon schreef:

Het zijn wel 2 mensen die mogelijk nog het vuur in de groep kunne krijgen. Roland VDB is trouwens bij Union gekomen op het moment dat ze voorlaatste stonden. Van Kris VDH weet ik dat het wel een echte vakman is Het is niet omdat je op papier met 1 spits speelt dat het in de praktijk ook zo is. Je kan uren discussiëren over systemen, maar je moet ook de nodige spelers hebben. wie gaan we trouwens zaterdag opstellen als spits? Delie was toen nog niet speelgerechtigd, dan blijft Boto over en Lord, als die al verlost zijn van hun blessures. Ik deel je mening dat Eendracht Aalst dominant voetbal moet brengen, maar af en toe moet je gewoon kijken naar wat je op dit moment in huis hebt en dat is aanvallend gericht niet echt veel. Bijkomend wordt er bij ons te vaak oeverloos gebreid ipv een snelle omschakeling. Dan kan je op papier 4-5-1, snel een 4-3-3 worden in praktijk, iets wat we dit jaar helaas nog nooit hebben mogen bewonderen. Wie het ook wordt, laat ons hem steunen en hopen dat hij het voetbal kan terugbrengen naar het Pierre Cornelisstadion.

Voilà de discrepantie blijkt al uit je mail. Als je met 1 spits speelt, moet dat een specifiek type zijn die dat aankan, die een bal kan bijhouden en het middenveld kan laten aansluiten EN dan moet je bovenal al aansluiting hebben en dat hebben we niet, we hebben geen infiltrerende spelers die het loopvermogen hebben om daarna ook weer terug kunnen...

We hebben na het uitvallen van Arnold vorig jaar gezien dat we die spits gewoon niet lopen hadden/hebben en dan moet je uw systeem aanpassen of anders invullen...Hebben we dat gedaan? Langs geen kanten... maar toch had je tenminste nog mannen vanuit het middenveld die het verschil konden maken EN die ook vanuit een actie een goal konden maken. 90% van onze goals komt uit een stilstaande fase aub. Dat is ook belangrijk, maar als je geen corners of deftige vrije trappen krijgt in een match, ben je er vet mee.

Dit seizoen hetzelfde, je speelt met een bepaald systeem waarvoor je totaal de spelers niet hebt... Uw systeem moet afhangen van de spelers waarover je beschikt OF je gaat voor een systeem en je koopt er de geschikte mensen voor... We hebben vanalles gekocht maar zeker niet met het oog op het laatste... Delie heeft nu al mooi bewezen dat hij het alleen in de spits niet rooit, tenzij je hem na 10 matchen uitgeblust wil zien... We hadden vóór de winterstop verschillende types spitsen en we hebben ze een na een uitgeprobeerd in dit "systeem" terwijl een klein kind kon zien dat het problemen zou geven. Dillen heeft op 14 matchen spitsen versleten zoals FCN (en wij ook ondertussen) trainers... Maar hebben we getracht om spitsenduo's uit te werken, varianten in te spelen om tegenstanders te verrassen, het op zijn minst de tegenstander wat moeilijk te maken???

Naast het niet-hebben van spitsen voor een 4-5-1 hebben we dan ook nog de middenvelders niet om zo te spelen en degenen dat wel kunnen, mogen niet spelen... We hebben het ultieme verbindingsstuk niet tussen middenveld en aanval die het systeem vereist... Het enige wat we hebben zijn de stofzuigers en de flanken, maar doordat er al zoveel met die gasten is geschoven, zitten zij ook op hun tandvlees ondertussen.

Ik ben akkoord dat het systeem valt met het feit hoe het ingevuld wordt, maar je moet verdorie wel op iets kunnen terugvallen. Franck en Degroote zijn duidelijk gewoon om in een pure 4-4-2 te spelen... Alleen, samen lukt niet omdat ze geen 1 van de twee een bal kunnen recupereren noch het loopvermogen ontbreken. Daardoor komt onze verdediging ook altijd onder druk te staan.

Waarom geen 4-4-1-1 zoals onder De Wilde, maar dan op de plaats van Troch een man die de bal kan doorkoppen (Van Lijsebeth) en een spits die bij wijze van spreken de zestien niet uit mag komen (Delie). Wil je het risico met Van Lijsebeth niet nemen, zet dan Boto rond Delie of vice versa maar speel met twee spitsen... Net zoals Franck en Van Mieghem in 1 ploeg niet lukte, lukt het ook niet met Franck en Degroote centraal te samen... Maar dan moet een mens al eens knopen durven doorhakken... Maar op URS is Franck geschorst, dus kijk...wat een makkie. Voor mij zou trouwens geen een van de twee in de ploeg staan maar wel het duo Couly - Van Damme, maar ja...

Plus met Delie er niet bij, speel je gewoon Boto uit als man in de zestien - dat is ook waar hij moet staan...

En ja op links zullen er keuzes gemaakt moeten worden - voor mij is dat echter een makkelijke keuze - Van Dender voldoet niet (meer) en voorlopig wegen de crosses van Filipovic niet op tegen de verdedigende flaters die hij achteraan begaat. Dus: Steurs linksback en Lord linksmidden, ook omdat het gewoon de combinatie is die het beste werkt, het enige goede ook uit de heenronde...En Lord moet altijd in de ploeg, al was het maar voor enige creativiteit...

En waar het mij vooral om gaat, is dat ze weer de volle 2 dagen hebben nagedacht voor een nieuwe trainer... Je zou denken dat ze de vorige twee keer geleerd zouden zijn, maar neen....

16 Mar 2009, 16:16
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
DT, zou jij uw CV niet binnensturen? Jij maakt hier altijd lange en correcte tactische analyses. Dillen zou nog iets kunnen leren van u.

16 Mar 2009, 16:20
Vaste Waarde

Smetje schreef:
DT, zou jij uw CV niet binnensturen? Jij maakt hier altijd lange en correcte tactische analyses. Dillen zou nog iets kunnen leren van u.

heel just,
pas maar op da ze dt nie uitdagen om eens een training te komen geven....t zal den eersten nie zijn he... :D of hij moet een verborgen trainerstalent zijn?

16 Mar 2009, 16:22
Ancien

Smetje schreef:

Het is al te laat hé :lol: Als ik het hier zowat lees, zal er vanavond al witte rook uit de trainerschouw kunnen komen. Ze maken langer boel onder elkaar dan dat ze tijd nemen om een geschikte trainer te vinden... Schoon vooruitzicht... En ik zou te koppig zijn - bij mij zouden immers de gasten spelen die de beste ploeg vormen en dat is nu niet echt de stijl van het huis hé dit seizoen om het zacht uit te drukken...

Neeneen, alle gekheid op een stokje...laat het maar een hobby blijven - ik schrijf hier gewoon op wat iedereen al sinds de voorbereiding ziet... we kunnen alleen maar hopen dat de nieuwe trainer, wie het ook moge worden, dat ook zal zien (of hopelijk al gezien heeft)...

Pas op zie - volgend weekend misschien stijlbreuk -> in plaats van allemaal blanke spelers, alle minder blanken erop met Lord, Couly, Boto, Kabongo vanonder het stof gehaald, Boussoufa vanuit zijn teenslippers... :lol:

16 Mar 2009, 16:39
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Ik hoop dat ze gewoon voor 1 keer eens de tijd nemen en niet zoals bij Dillen binnen het uur (om god weet welk reden) nen anderen aan de haak slaan.

Dit seizoen zit er op, op een week meer of minder gaat het niet aan komen.
Ze spelen nu al weken zonder coaching, op een week meer of minder zal ook dat niet aan komen.

16 Mar 2009, 16:41
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Smetje schreef:

Tegen den tijd dat DT gedaan heeft met zijn tactische bespreking is de match wel al lang gedaan :D .

Voor de rest volg ik Bram en hoop ik dat ze hunnen tijd nemen. Desnoods neemt ge nen trainer die maar volgend seizoen kan beginnen, het zal op zes extra strontmatchen ook nimmer aankomen zeker. Liever dat, maar dan wel volgend seizoen terug voetbal zien. Deze keer mogen ze echt geen risico nemen van overhaast te werk te gaan.

16 Mar 2009, 16:46
Vaste Waarde

heb het hier al enkele keren,al dan niet van enen appart,gelezen,maar een type gelijk ne van acker of hijzelf zou hier wel op zijn plek zitten denk ik. van acker zit daar in mechelen op een dood spoor bij een club da al k weet nie hoelang in derde vaststeekt...en mischien nie hoger wil mikken dan derde?als hij hogerop moest willen als trainer moet hij wel een ander team gaan leiden....waarom dan ea nie,die willen wel hogerop,en nog liefst zo rap mogelijk... :whistle:

16 Mar 2009, 16:51
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 17