neverending quiz - Pagina 94 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1693 berichten ]  Ga naar pagina 1 92 93 94 95 96 113
 neverending quiz 
Auteur Bericht
Ancien

Bericht Re: neverending quiz
panoleon schreef:
Hugo schreef:
Hugo schreef:
Deze 9 gebroedersparen hebben jullie alvast gevonden
Spotbeen
Seminck
Van Poelvoorde
De Buck
Ferrera
Moreels
Martens
Piquer?
Pfaff

1ste tip: er zit zelfs een gouden schoen tussen. :D
Hoe is da nu mogelijk, den enigen Aalstenaar die een gouden schoen gewonnen heeft. :stom: :stom:

Pfaff zal er ook mogelijk tussenzitten, alleen weet ik niet of het broers of kozijns waren ..... :wadde:

Pfaffs kan ik goed rekenen, Louis en JB Pfaff hebben beiden in de eerste ploeg gespeeld.

Laatst gewijzigd door Hugo op 24 Dec 2009, 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.

24 Dec 2009, 12:19
Nationale Ploeg

Leeftijd: 60
Hugo schreef:
panoleon schreef:
Hugo schreef:

Pfaff zal er ook mogelijk tussenzitten, alleen weet ik niet of het broers of kozijns waren ..... :wadde:

Pfaffs kan ik goed rekenen, Louis en JB Pfaff hebben beiden in de eerste ploeg gespeeld.

André en Paul Van Schoote

24 Dec 2009, 12:24
Ancien

Alleen Gaston De Block heeft in de eerste ploeg gestaan, kwam van Beerschot, hetzelfde met Verhulst,alleen Augustijn speelde in de eerste ploeg , de andere Verhulsten zijn geen familie. raadpleeg anders Juliette Verhulst de vroegere kofffiemadam van den EA is wel degelijk familie van Augustijn.
Wat de Picquers betreft, vindt ik alleen Raymond weer in de eerste ploeg, maar je krijgt deze cadeau, aangezien ik hierover geen verdere gegevens heb. :kiss:

Laatst gewijzigd door Hugo op 24 Dec 2009, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

24 Dec 2009, 12:27
Ancien

panoleon schreef:
Hugo schreef:
panoleon schreef:

:haha: André en Paul Van Schoote

We spreken hier van de eerste ploeg. :D
Je rechterhand op den zandberg Fransken,heeft hij niet toevallig een broer die Karel heet en dan nog gezwegen van de familie Schouppe en De Brauwer (3 broers),allemaal van Erembodegem.
SHAME ON YOU! :stom:
Omdat het bijna Kerstmis is een tijd van vrede, mag jij als Kerstcadeau de volgende vraag stellen. :lol: :p
Slaapwel! :zzz: :zzz:

24 Dec 2009, 12:36
Nationale Ploeg

Hugo schreef:
panoleon schreef:
Hugo schreef:

:haha: André en Paul Van Schoote

We spreken hier van de eerste ploeg. :D
Je rechterhand op den zandberg Fransken,heeft hij niet toevallig een broer die Karel heet en dan nog gezwegen van de familie Schouppe en De Brauwer (3 broers),allemaal van Erembodegem.
SHAME ON YOU! :stom:
Omdat het bijna Kerstmis is een tijd van vrede, mag jij als Kerstcadeau de volgende vraag stellen. :lol: :p
Slaapwel! :zzz: :zzz:

Wie waren dan wel die andere broers, want zo kom je er niet vanaf :p Trouwens André heeft dacht ik wel in de 1ste ploeg gespeeld. En voor een goede verstandhouding, ik ben Frans zijn rechterhand en hij mijn linker .... :lol: :plat:

24 Dec 2009, 17:09
Ancien

[quote="Hugo"][quote="panoleon"][quote="Hugo"][quote="Hugo"]
Proficiat mannen,deze 13 gebroedersparen hebben jullie alvast gevonden
Spotbeen
Seminck
Van Poelvoorde
De Buck
Ferrera
Moreels
Martens
Piquer?
Pfaff
Schouppe
De Greve
De Brauw Norbert Jozef en Antoine
(Van Schoote Andre, Paul)

Langs deze weg wil ik jullie allemaal een gezellige Kerstavond toewensen. :drank: :jepla

24 Dec 2009, 18:33
Ancien

Spotbeen Niels en Tomas
Seminck Michael en Maxime
Van Poelvoorde Antoine en Jan
De Buck Dolf en Emiel
Ferrera Francesco,Manu en Emilio
Moreels Brecht en Wouter
Martens Roland, Maurice en Jean-Pierre
Piquer Raymond en Hugo
Pfaff Louis en Jean-Baptiste (ter info voor onze jeudige fans, broers van Jean-Marie Pfaff)
Schouppe Robert en Paul
De Greve Frans en Karel
De Brauw Norbert Jozef en Antoine
(Van Schoote Andre, Paul)

25 Dec 2009, 9:57
Ancien

Als intermezzo op de volgende kwisvraag, zou het eens leuk zijn om te weten wat jullie kiezen als de drie mooiste en de drie triestigste momenten als Eendrachtsupporter, het kan gewoon ook over een ander feit gaan die je meegemaakt hebt als supporter zoals die busbrand enz..
De drie mooiste momenten :banana:

1. De winnende Europese wedstrijd thuis tegen Sofia, toen gans het stadion "Aalst stad van mijn dromen zong", echt op dat moment kreeg ik de tranen in mijn ogen.
2. De onverwachte promotie naar eerste klasse tijdens de eindronde van het seizoen 1993-94
3. Toen den Iendracht in het seizoen 1967-68 op de allerlaatste speeldag het kampioenschap won, door te gaan winnen met 0-1 tegen de rechtstreekse rivaal Cercle Brugge.

De drie triestigste momenten :cry:

1. De aankondiging van het faillisement eind 2002, toen ik dacht dat het volledig gedaan was met onze geliefde club.
2. Toen ze na het seizoen 1967-68 ons de titel onterecht afnamen ten voordele van Cercle Brugge, ik heb toen als 12 jarige enkele dagen lopen bleiten, vanaf dit moment heb ik die klootzakken van den BVB vervloekt.
3. Het seizoen 2005-2006, de laatste degradatiewedstrijd die we verloren op het veld van Doornik tegen Peruwelz, waardoor we naar vierde klasse zakten.
De stilte en de verslagenheid op den bus was enorm, we hadden nochtans alles klaar om een feestje te bouwen, dit was de triestigste terugreis die ik ooit meegemaakt heb.

Komaan mannen , het zou leuk zijn om eens de reacties van onze jonge fans te lezen. :worship: :EA:
Proficiat aan het 19 jarige Kerstekind, Eendrachtig_aja_.

Laatst gewijzigd door Hugo op 25 Dec 2009, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

25 Dec 2009, 10:35
Ancien

Mooiste momenten:
1) De thuismatch tegen Sofia en het doelpunt van Olivier Lamberg.
2) De promotie naar eerste klasse en het feest aan de Bredestraat.
3) De match tegen Club Brugge met De Bilde als absolute uitblinker.

Triestigste momenten:
1) De vereffening toen ik het ook even niet meer zag zitten.
2) De degradatie naar 4de klasse en de commentaren van andere ploegen.
3) De leegroof van onze beloftvolle jongeren, na de vereffening, door andere ploegen.

Laatst gewijzigd door jammen op 25 Dec 2009, 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.

25 Dec 2009, 11:01
Knaap

Hugo schreef:
Als intermezzo op de volgende kwisvraag, zou het eens leuk zijn om te weten wat jullie kiezen als de drie mooiste en de drie triestigste momenten als Eendrachtsupporter.
De drie mooiste momenten :banana:

1. De winnende Europese wedstrijd thuis tegen Sofia, toen gans het stadion "Aalst stad van mijn dromen zong", echt op dat moment kreeg ik de tranen in mijn ogen.
2. De onverwachte promotie naar eerste klasse tijdens de eindronde van het seizoen 1993-94
3. Toen den Iendracht in het seizoen 1967-68 op de allerlaatste speeldag het kampioenschap won, door te gaan winnen met 0-1 tegen de rechtstreekse rivaal Cercle Brugge.

De drie triestigste momenten :cry:

1. De aankondiging van het faillisement eind 2002, toen ik dacht dat het volledig gedaan was met onze geliefde club.
2. Toen ze na het seizoen 1967-68 ons de titel onterecht afnamen ten voordele van Cercle Brugge, ik heb toen als 12 jarige enkele dagen lopen bleiten, vanaf dit moment heb ik die klootzakken van den BVB vervloekt.
3. Het seizoen 2005-2006, de laatste degradatiewedstrijd die we verloren op het veld van Doornik tegen Peruwelz, waardoor we naar vierde klasse zakten.
De stilte en de verslagenheid op den bus was enorm, we hadden nochtans alles klaar om een feestje te bouwen, dit was de triestigste terugreis die ik ooit meegemaakt heb.

Komaan mannen , het zou leuk zijn om eens de reacties van onze jonge fans te lezen. :worship: :EA:
Proficiat aan het 19 jarige Kerstekind, Eendrachtig_aja_.

Mooiste momenten:

1: Doelpunt van Eeckhoudt op turnhout dat ons de eindrondewinst schonk.

2: De winst op Club Brugge in het seizoen 95-96 denk ik

3:De reis naar Roma en aldaar in dat machtige stadion de zwette maan zingen.

Triestigste momenten:

1: Uiteraard onze vereffening.

2: Degradatie naar 4e.

3: De uitschakeling tegen G.Ekeren in de halve finale van de beker waardoor we de finale misliepen tegen Anderlecht.

25 Dec 2009, 11:25
Junior

Leeftijd: 41
Mooiste momenten:
1. Bekeroverwinning op STVV (alle omstandigheden in acht genomen)
2. 5-0-zeges in periode '95 op zaterdagavond tegen Seraing, Waregem, etc. Ook de zaterdagavondmatchen met onze supporter 'van Liverpool'.
3. Kampioenschap in 4de. Verlossing na knal Arnold tegen Meldert.

PS: Globaal gezien zijn de Europese campagne en de promoties naar Eerste ongetwijfeld nog mooier en die heb ik ook wel meegemaakt, maar niet bewust genoeg.

Slechtste momenten:
1. SV omdat ik langs opzij was binnengeraakt bij een van de laatste matchen in Eerste, tegen Standard. Gepaard gaand met faillissement.
2. De plotse terugval van 2de naar 4de, de machteloosheid van het wekelijks verliezen.
3. EA-Harelbeke '95. Aalst 10x beter, Harelbeke komt er niet aan te pas. Vrije trap van 25 meter, binnengepoeierd door the one and only Hein Van Haezebroeck. Het bleef denk ik 0-1. Oneerlijk..

25 Dec 2009, 14:52
Nationale Ploeg

De drie mooiste momenten

1. Alle keren ik 'ajoinen' door het stadion hoor klinken
2. de 1-0 van Gilles De Bilde tegen Club Brugge, na een ongeloofelijke slalom
3. de 6-1 thuis tegen KV Mechelen, met Salva 4 keer aan het kanon.

De drie triestigste momenten

1. de dood van Pierreken, een monument bij ons op de zandberg, nen iendrachter in hert en nieren.
2. de 90' thuis tegen Cappellen waardoor we eindronde moesten spelen en uiteindelijk zakten naar 4de.
3. het ontslag van Jan Ceulemans, de man die mee verantwoordelijk was voor onze sportieve hoogtepunten.

Aansluitend aan deze momenten, de vraag voor 10 punten:
in de met 6-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen KV Mechelen, scoorde Salva zoals aangehaald 4 keer, maar wie scoorde de andere doelpunten van den iendracht? Geef toe een makkie en Hugo, geef de anderen ook eens een kans ;)

28 Dec 2009, 15:51
Ancien

panoleon schreef:
Aansluitend aan deze momenten, de vraag voor 10 punten:
in de met 6-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen KV Mechelen, scoorde Salva zoals aangehaald 4 keer, maar wie scoorde de andere doelpunten van den iendracht? :haha: Geef toe een makkie en Hugo, geef de anderen ook eens een kans ;)

Gemakkelijk! Veel van die jonge gasten hier op het forum waren toen nog niet eens geboren.
Ik mag toch één tip geven in twee delen. :D
Het was in het seizoen 1977-78, den Iendracht speelde toen voor gemiddeld 8000 man!
De overige twee doelpunten werden door dezelfde speler gescoord. :EA:

28 Dec 2009, 17:06
Freak

geert van roy?

28 Dec 2009, 17:11
Ancien

Geert Van Roy?

Oeps, 2 minuten te laat. :lol:

28 Dec 2009, 17:13
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1693 berichten ]  Ga naar pagina 1 92 93 94 95 96 113