|
|
| Pagina 138 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 136 137 138 139 140 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Freak ![]() Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07 Berichten: 5565 Leeftijd: 35 Locatie: aalst |
Bericht Re: Artikels
Jeroen schreef: gweninho schreef: Aub geef ons geen vrijdagavondvoetbal Kdenk wel da onze thuismatchen altijd om 15uur zullen blijven(ook als we in 2de zouden spelen) De verplaatsingen zullen wel dikwijls zaterdagavond zijn en hopelijk niet vrijdag Als ze dat in de Exqi-league beslissen hebt gij niet te veel te willen zé, of gaat ge gewoon dat tv-geld weigeren zo ?[/quote] Welk tv-geld?Volgens mij is exqi niet van plan om de ploegen te betalen . |
| 03 Mar 2010, 21:05 |
|
|
Rode kaart ![]() Lid geworden op: 27 Okt 2006, 0:00 Berichten: 1407 Locatie: Rendac city |
tweedeklassers krijgen nix van Exqi.
En als het er doorkomt, wordt alles op vrijdagavond gespeeld (dus ook thuismatchen) |
| 03 Mar 2010, 21:07 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 04 Nov 2009, 11:09 Berichten: 2039 Leeftijd: 30 Locatie: Haaltert |
nonkel marcel schreef: tweedeklassers krijgen nix van Exqi. En als het er doorkomt, wordt alles op vrijdagavond gespeeld (dus ook thuismatchen) Volgens mij zal da dr ni doorkomen... Kunnen ze de clubs echt VERPLICHTEN om op vrijdag te spelen? |
| 03 Mar 2010, 21:08 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Vicky schreef: @ El Corredor: mijn excuses, ik heb alleen dat artikel uit Het Nieuwsblad gelezen. @ jammen: dat de trainer eerst kiest voor wind tegen, is zijn goed recht, maar dat verandert toch absoluut niets aan het feit dat hij ook kiest om met 3 verdedigende middenvelders te starten??? Het ene staat inderdaad in verband met het andere. Zoals Bartos hier ook al aanhaalde zou het een probleem geweest zijn moest Temse de toss gewonnen hebben en voor windnadeel gekozen hebben. Wat gebeurd is, is gebeurd, wij hebben 3 punten en de trainer had gelijk. _________________ oilsjt, goi alien... |
| 03 Mar 2010, 21:33 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
Davy schreef: gweninho schreef: Aub geef ons geen vrijdagavondvoetbal Kdenk wel da onze thuismatchen altijd om 15uur zullen blijven(ook als we in 2de zouden spelen) De verplaatsingen zullen wel dikwijls zaterdagavond zijn en hopelijk niet vrijdag Shiiiiit ik speel zelf vrijdagavond in de zaal! kunnen die niet normaal doen gelijk iedereen???? gvd he!!!! ik hoop dat DIT er niet doorkomt zenne! voorwa ni op maandagvoormiddag? tribunes zijn nog niet leeg genoeg of zo? Ik wil gene spelbreker zijn, maar voorlopig zitten we zelf nog altijd in derde klasse en is dat dus ons probleem nog niet . |
| 03 Mar 2010, 22:59 |
|
|
Scholier
Hoewel de meeste clubs er heel wat bedenkingen bij hebben, staat het zo goed als vast dat vanaf volgend seizoen vrijdagavond de vaste speeldag wordt in tweede klasse. Op vraag van televisiezender Exqi drukte de zeskoppige beheerraad van Liga Tweede Klasse die beslissing erdoor. "Zij past in een langeretermijnvisie", zegt Ligavoorzitter Guido De Croock.
De Studiecommissie van de Voetbalbond moet het voorstel nog goedkeuren, maar dat zou een formaliteit zijn. Clubs die toch op zaterdag of zondag willen spelen, kunnen, als de tegenstander daarmee akkoord gaat, telkens weer een 'afwijking' van de vaste kalender aan de Liga aanvragen. Dat geldt niet voor de wedstrijden die Exqi recht-streeks wil uitzenden. Die blijven hoe dan ook op vrijdagavond om 20.30 uur geprogrammeerd. De meeste tweedeklasseclubs reageren allesbehalve enthousiast op vrijdagvoetbal, waar vooral nadelen aan verbonden zijn (zie kaderstukje). Zij zijn er ook niet over te spreken dat de beheerraad - bestaande uit vertegenwoordigers van Wetteren, KVSK United, Waasland, Ronse, Tienen en Eupen - niet om hun advies vroeg voor zij dergelijke ingrijpende beslissing namen. En zij zijn boos omdat de beheerraad het alternatief - spelen op zaterdag om 18 uur - doodzweeg. "Wij hadden drie opties voorgesteld", zegt Stefan Van Loock, netmanager van Exqi. "Maandag- of vrijdagavond om 20.30 uur, of op zaterdag om 18 uur. Het voordeel van zaterdag in de vooravond is, dat je weinig of geen risico's op files hebt en dat de clubs hun winstgevende pre-diners na de match kunnen organiseren. De Liga Tweede Klasse koos evenwel voor de vrijdagavond." Het doel van Guido De Croock en zijn medestanders is nobel. De Liga Tweede Klasse zoekt vervangende inkomsten nu het geen gelden uit de Belgacom-tv-rechtenpot meer krijgt nadat de Liga weigerde akkoord te gaan met de oorspronkelijke plannen voor de afslanking van eerste klasse van 18 naar 16 teams. Daardoor lopen de clubs jaarlijks zo'n 25.000 euro mis. Aan het slot van het seizoen 2011-2012 loopt het contract met Exqi over de uitzending van tweedeklassematchen af. Exqi betaalt tot dan geen eurocent aan tv-rechten. "Door het 'product tweede klasse' aantrekkelijker te maken, wil de Liga bekomen dat Exqi, of eventueel andere geïnteresseerde zenders, vanaf het seizoen 2012-2013 wel degelijk betalen voor het monopolie op rechtstreekse uitzendingen van tweedeklassematchen", zegt Guido De Croock. "Dat de kandidaat-zenders de zekerheid hebben dat zij elke vrijdagavond de topaffiche van de speeldag zullen kunnen uitzenden zonder dat iemand hen dat kan beletten, wordt een grote troef in de onderhandelingen." Tv-rechten zouden ten zeerste welkom zijn bij de tweedeklasseclubs, die allemaal het water tot aan de lippen hebben staan. Het voorbeeld van Nederland doet onze clubkassiers watertanden. Daar krijgen alle clubs van de Nederlandse Jupiler League - de tweede klasse van onze Noorderburen - voor de rechtstreekse uitzending en samenvattingen van wedstrijden op vrijdag een vergoeding die tussen de 300.000 en 500.000 euro ligt. Directeur Peter Lubbers van rechthouder RTL liet evenwel al uitschijnen dat dit niet kan blijven duren. Egyptische zenders, die dicht bij mecenas Maged Samy staan, zijn zowaar geïnteresseerd in de rechtstreekse uitzending van wedstrijden van Lierse. Maar of een Belgische televisiezender ooit een serieuze vergoeding zal willen ophoesten voor tweedeklassevoetbal, waar een absolute topmatch in tweede klasse op Exqi ternauwernood 50.000 kijkers lokt, is zeer de vraag. De omstreden stap naar vrijdagavondvoetbal heeft daarom veel weg van een gok. Zoals de zaken er nu voor staan, lijkt de kans klein dat er over twee jaar tv-rechten zullen betaald worden aan de Liga Tweede Klasse. En dan blijven de clubs vooral met de nadelen van het vrijdagavondvoetbal achter. Ben jij pro of contra vrijdagavondvoetbal? Breng je stem uit op onze wekelijkse poll die vind op onderstaande link. http://www.exqileague.be/poll_vote.php?poll=47 |
| 04 Mar 2010, 8:45 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
Bartos schreef: Davy schreef: gweninho schreef: Aub geef ons geen vrijdagavondvoetbal Kdenk wel da onze thuismatchen altijd om 15uur zullen blijven(ook als we in 2de zouden spelen) De verplaatsingen zullen wel dikwijls zaterdagavond zijn en hopelijk niet vrijdag Shiiiiit ik speel zelf vrijdagavond in de zaal! kunnen die niet normaal doen gelijk iedereen???? gvd he!!!! ik hoop dat DIT er niet doorkomt zenne! voorwa ni op maandagvoormiddag? tribunes zijn nog niet leeg genoeg of zo? Ik wil gene spelbreker zijn, maar voorlopig zitten we zelf nog altijd in derde klasse en is dat dus ons probleem nog niet .Ge moet vooruitkijken Bartos, het is alleen een kwestie van tijd! Spijtig dat 'tijd' zo'n rekbaar begrip is... |
| 04 Mar 2010, 8:59 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Maandagavond was ook een mogelijkheid
Ongelofelijk jongens, zitten er in elke beheerraad van belgische voetbalbond nu seniele zakken ? En als Exqi nu niet betaalt gaan ze dat binnen twee seizoenen ook niet willen doen hoor. Kzou eigenlijk is willen weten hoeveel kijkers die hebben... meer dan een paar duizend (zotten) kan dat toch niet zijn ? |
| 04 Mar 2010, 9:54 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Voor de clubs en de supporters was zaterdagavondvoetbal om 18u het beste van de drie voorstellen, denk ik.
Een echte supporter wil er graag "live" bij zijn als zijn club speelt en niet op een vrijdag-of maandagavond vanuit zijn luie stoel kijken. _________________ oilsjt, goi alien... |
| 04 Mar 2010, 10:11 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Maar dan nog blijft het belachelijk...
Wat dan met alle jeugdwedstrijden die zaterdagnamiddag gespeeld worden, veel volk zal ook dan niet tot op de match geraken.. Zondagnamiddag is toch echt ideaal voor lagere reeksen ? |
| 04 Mar 2010, 10:13 |
|
|
Nationale Ploeg
Ik stel voor dat we dat plan boycotten door zelf gezellig in derde klasse te blijven zitten.
![]() |
| 04 Mar 2010, 11:21 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Dit gaat hem veel supporters kosten in aalst. De zondagnamiddag is het beste wat aalst betreft. Zaterdags is der concurrentie van de basket.
En een vrijdagavond is al te gek voor woorden. Der zullen veel mensen gewoon niet in de vermogendheid zijn om te gaan kijken. En bij veel anderen zal ook de zin ontbreken om op een vrijdagavond langs te gaan. Om maar een voorbeeld te noemen....veel mensen bezitten ook belgacom tv en daar is der telkens een vrijdagavondmatch op ...... om maar te zwijgen over de werkende mens die der niet geraakt. |
| 04 Mar 2010, 18:29 |
|
|
Freak ![]() Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07 Berichten: 5565 Leeftijd: 35 Locatie: aalst |
Moeten de reserven dan al donderdagavond spelen of gaan ze die op zaterdag laten spelen?Want tesamen met de eerste ploegen lijkt me raar.
|
| 04 Mar 2010, 18:33 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 23 Okt 2006, 10:38 Berichten: 1202 Locatie: Oilsjt!! |
Jawadde ten ist gedaan me al de matchen te gaan zien
ongelooflijk en weer typisch beslist door een klein groepke debielen._________________ Weir zen anti fusieclub!! |
| 04 Mar 2010, 23:42 |
|
|
borre31 schreef: Jawadde ten ist gedaan me al de matchen te gaan zien ongelooflijk en weer typisch beslist door een klein groepke debielen.We zitten nog altijd in derde Een beetje realisme kan geen kwaad.Trouwens hebben ze al een voordeel gevonden om op vrijdagavond te spelen? |
| 04 Mar 2010, 23:48 |
|
| Pagina 138 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 136 137 138 139 140 … 497 Volgende |