|
|
| Pagina 163 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 161 162 163 164 165 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
Bericht Re: Artikels
Jeroen schreef: Grysolle speelt nu bij Erembodegem in derde provinciale. Universitaire studies of niet, maar dan denk ik niet dat je meekan in derde klasse. Er zijn er trouwens genoeg die universitaire studies wél kunnen combineren met voetbal (zie Depoitre). Maar dat daarom misschien niet willen combineren hé... Evident is het zeker en vast niet - vraag het maar eens aan Laurent... Bart Mathijs indertijd speelde ook heel laag en deed het toch ook ni slecht in tweede... Het gaat hem om de keuzes die je maakt hé. |
| 16 Mar 2011, 15:39 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
DT schreef: Dat zal waarschijnlijk wel kunnen... hoe sneller we de titel hebben, hoe sneller hij zal experimenteren... Als er na het behalen van de titel nog wedstrijden overblijven (dat zal (hopelijk) wel zo zijn) hoop ik idd dat Yombo, Ringoot, Coppens, eventueel Delclef, ... wat kansen krijgen. Is ook nog een gelegenheid om Gueye verder te testen. Spelers als Devidts, T Coppens, ... die al zeker vetrekken, hoeven deze kansen niet meer te krijgen. Dan beter dat je een volgende belofte uit de pikorde die volgend seizoen wel blijft eventueel eens laat spelen/invallen. |
| 16 Mar 2011, 15:47 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31 Berichten: 1759 Leeftijd: 60 Locatie: Oilsjt |
het gaat hem idd om keuzes maken, maar vooral om spelers die de tijd moeten nemen en investeren in hun carrière. Project 90 niet geslaagd wordt er gezegd. Hoe komt het dan dat er afgelopen seizoen 16 spelers uit onze jeugd verkast zijn naar Lokeren, AA Gent, Anderlecht, Club Brugge en Zulte-Waregem. Elke week staan er bij mij om de toelating te krijgen om te gaan testen bij een 1ste klasser en eerlijk is eerlijk, daar kunnen wij niet tegen concureren. Alleen is het wel zo, als die jongens iets te licht worden bevonden voor 1ste klasse ze regelmatig terugkeren en dit met wisselend succes. Voor diegenen die de jeugdwerking in vraag stellen, we behalen op landelijk vlak bij de doorlichting door de diverse autoriteiten een 6de plaats (zonder de 1ste klassers), zijn de 1ste ploeg in O-Vl, ik meen mij te herinneren dat we vorig jaar 8ste waren en dat er op de dendertopic gewag werd gemaakt van het feit dat zij 6de waren (nu 20ste). Je kan en mag iets in vraag stellen, maar naakte cijfers geven ons op dit moment meer dan het voordeel van de twijfel en dit is iets waar we met de voltalige jeugdwerking voor ijveren. Spelers vormen die later zo hoog mogelijk kunnen spelen en het liefst van al bij ons, er zijn er zeer veel geroepen, meer helaas weinig uitverkoren. Als je 1 speler per jaar kan brengen naar de kern van je 1ste plg, dan lever je schitterend werk en dat is iets waar we op dit moment met bravoure in slagen.
![]() _________________ geer'n bè |
| 16 Mar 2011, 15:56 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
DT schreef: elfahem schreef: Kan je me dan 's toelichten hoe de transfers van Balaj en Van Renterghem te rijmen vallen met Project 90? Als je je eigen jeugd pas op de 22ste plaats zet in de pikorde van spelers die in aanmerking komen voor selectie, dan mag je gewoon niet beweren dat je de jeugd een kans geeft. Door de transfers van B en VR moeten we gewoon besluiten dat Project 90 voorlopig niet succesvol is (terwijl het tegendeel misschien wel waar is). Voor het huidige seizoen werd gezegd dat Devidts als 22ste speler bij de kern zou worden genomen en dat hij op het einde van het seizoen zou worden geëvalueerd (staat zo op de officiële site). Als 22ste begot! Dan weet je bij voorbaat al dat ze je gaan verkassen. T.o.v. vorig jaar is die jongen zelfs nog gezakt in de rangorde, 'maar we gaan wel de kar van de jeugd trekken hoor!' De werkelijkheid is dat hij voorlopig geen enkele minuut met het eerste mogen meedoen! Moet ik daaruit besluiten dat die jongen geen sjik waard is? Nog 's, ga je prat op een goeie jeugdwerking, heb dan ook de ballen om je jeugd een realistische rang toe te kennen in de selectieorde. Misschien hebben de vertrekkers net wel genoeg zelfkennis: zij vertrekken immers naar clubs in lagere reeksen waar ze wel speelkansen zullen krijgen, niet? En trouwens, als T. Coppens de stiefzoon is van Steven Smet, zoals ik me heb laten vertellen, is zijn transfer toch zo klaar als een klontje? Ik ben dus geneigd m'n tweede conclusie van hierboven te volgen en die is dat het eerste elftal en Project 90 te veel op aparte sporen werken. De link moet veel duidelijker zijn en dan moet bij de samenstelling van de A-kern rekening worden gehouden met Project 90. Je vond Devidts wel fantastisch spelen, maar spijtig voor hem want voor volgend seizoen komen Balaj en Van Renterghem al over. Ik snap de redenering niet helemaal moet ik zeggen. Het is toch niet omdat iemand nummer 22 is dat hij geen kans krijgt? Anders had Glen Coppens ook beter thuis gebleven heel het jaar... Het feit dat je bij de A-kern zit, is al een kans op zich voor mij. En de laatste stap - of je het effectief maakt of niet - ligt dan vooral bij de speler zelf. Volgens mij is het geven van kansen ook de kans om met de grote jongens mee te trainen, vriendschappelijke matchen meespelen en op basis daarvan een selectie te verdienen... En dat doet Project 90 toch wel? Er zijn er hier beter geplaatst om te oordelen hoe het Project ooit is verkocht geweest, maar ik heb altijd gedacht dat Project 90 stond voor het laten ontplooien van jong talent op bovenvermelde wijze: Een aantal jaar om te kunnen bewijzen dat spelers de potentie hebben om door te kunnen groeien... Het eindoordeel wordt logischerwijze gemaakt door degene die er in de eerste ploeg op wordt afgerekend en dat is de trainer. Als je als speler dus zakt in de pikorde dan kan ik me voorstellen dat BVR vindt dat er beter te vinden is of voor handen is, dan die bepaalde speler. Je vraagt een realistische rangorde? Awel, die heeft Lothar dan toch gekregen? Hem nummer zestien noemen als je net Denys, Delclef, Cousin had gekocht, waar Troch nog steeds op de loonlijst stond en bovendien net een kern die een dijk van een seizoen had afgehaspeld, dat was pas een rad voor de ogen draaien geweest... Het zakken in de pikorde was waarschijnlijk ook wel bedoeld om Lothar een trapje te laten bijgeven en what is wrong with that? Nogmaals, het is hier Zichem-Zussen-Bolder niet hé of Club Med. Ik vind wel dat alle youngsters kansen genoeg hebben gekregen om hun klasse (of het gebrek eraan) te laten opmerken. Als ze nu in maart reeds eieren voor hun geld kiezen en dus hun finale evaluatie zelfs niet afwachten, dan is dat toch een teken aan de wand niet? En voor mij - op basis van hun prestaties en die van het fanionelftal, niet onlogisch... Ik vind niet dat de selectie van het fanionelftal altijd moet afgestemd worden op Project 90, simpelweg omdat de eindverantwoordelijken niet dezelfde zijn. Uit Project 90 moet volgens mij materiaal komen die de A-kern in de breedte kan stofferen - blijkt iemands klasse na de trainingen bij de A-kern, dan zal die rap stijgen in de pikorde me dunkt of basisspeler worden zoals Van Damme en Podevijn. Anderzijds kan het ook wel zo zijn dat mannen die bij de A-kern komen, op twee jaar niet evolueren naar een niveau die de trainer van de eerste ploeg vereist. Dan is het voor die spelers - zolang die trainer aan het roer blijft - inderdaad vaak einde verhaal. Bovendien moet je ook zien welke spelers van je jeugd de A-kern halen en welke posities. Ik dacht dat uit Project 90, iedereen die aan bepaalde voorwaarden voldeed kon doorstromen. Alleen is het wel aan de trainer van het fanionelftal om te beslissen of hij die er bijneemt - zoals mijn voorbeeld over de positie van Wouter. Op een jonge zwervende spits zal hij niet meteen zitten wachten hebben de laatste twee jaar, maar als we nu een targetman bij de reserven hadden rondlopen, postuur Depoitre, dan mag je gerust zijn dat hij al bij de A-kern had gezeten... Of een superlinksback had hij ook wel meegenomen, wees gerust en dan zou Project 90 misschien meteen wel een schot in roos zijn geweest. Ik vrees gewoon dat Coppens, Devidts, etc. enerzijds door hun capaciteiten, anderzijds door hun positie en de moordende concurrentie alsook de must om te promoveren door BVR als te licht werden bevonden voor het grote werk, punt. Als Project 90 hard maakte dat het elk jaar een basisspeler zou afleveren, dan snap ik uw kritiek. Als Project 90 een kweekvijver is die elk jaar een drietal jongeren de kans geeft om met de eerste ploeg ervaring op te doen en op basis daarvan moet worden beoordeeld, dan vind ik het opzet wel geslaagd. Wat Devidts betreft: ik vond die in de eerste maanden bij ons sterk spelen zoals aangehaald, maar in de voorbereiding op dit seizoen viel hij toch veel te zwak uit? Dan moet je dat ook gewoon durven toegeven. Als je dan iemand ziet binnenkomen van Ronse die als youngster wel iets kan brengen, is dat sneu ja maar bij een ambitieuze club niet meer dan logisch. Je moet je kansen grijpen wanneer ze zich aandienen. Als je zoals Lothar al debuteerde onder VDH in de voorbereiding op vorig seizoen en je staat in maart 2011 nog geen stap verder, dan weet je het wel zeker. Is dat dan de schuld van Project 90, van Lothar zelf, van BVR? Ik vind toch dat mensen zich hier heel snel laten leiden door beloftes of uitspraken in de krant zenne. Met die zogenaamde projecten weet je toch altijd dat er 1 iemand zal proberen lopen met de pluimen terwijl er tien man de echte inspanningen levert?? Is overal zo toch, ook in het bedrijfsleven. Bovendien zal Project 90 misschien ook wel werken als stimulans voor jongeren - vroeger waren de reserven vaak op leven na dood, met het Project 90 geef je toch enigszins aan dat er drie jongeren kans maken om een heel jaar met de A-kern mee te trainen. Dat is toch een luxe bij een club zoals den Iendracht of niet? Bovendien zijn de recente Project 90 gasten centrale middenvelders en een doelman... Degene die nu zijn aangetrokken, zijn linksback/verdediger en linkeraanvaller dus andere posities... Snap echt de heisa niet hoor... Ik vind dat die youngsters al een voorrecht krijgen door met de grote jongens mee te doen, ondertussen meer dan een jaar. Als je dan nog niet bent doorgebroken, heb je oftewel meer tijd nodig of heb je het gewoon niet volgens de technische staf. En dan moet iedereen zijn conclusies trekken... Nogmaals: als Project 90 enkel topvedetten ging voortbrengen, akkoord met uw kritiek op het project zelf. Maar het opzet om jonge talenten met de grote jongens te laten meedoen, is voor mij wel geslaagd en geeft aan dat je voor sommige posities buiten de club moet zoeken omdat we het zelf niet lopen hebben. Eigen jeugd of niet... En elke trainer heeft een andere mening hé: VDH zag iets in Lothar, Jeremy, de Spotbenen en Gacem. BVR had waarschijnlijk een andere mening, althans op korte termijn. Zoals Smetje ook zei - BVR moet promoveren hé... Dan gaat hij heus niet kijken of hij in de competitie wat kan experimenteren met mannen uit ons Project 90... Dat zal waarschijnlijk wel kunnen... hoe sneller we de titel hebben, hoe sneller hij zal experimenteren... Dus mag ik besluiten dat P90 volgens jou geslaagd omdat er een gans seizoen jongeren hebben mogen meetrainen met de A-kern ('opzet om jonge talenten met de grote jongens te laten meedoen' / 'de kans om met de grote jongens mee te trainen')? Dan verschillen we hier inderdaad van mening want een project dat met dergerlijke bombarie wordt aangekondigd is voor mij inderdaad pas geslaagd wanneer iemand echt doorbreek bij de 11. Ik denk dat we hier iets gulziger mogen zijn hoor. Ik verwacht overigens niet dat we een topvedette voortbrengen (zoals je me in de mond wil leggen), maar er ligt nog een wereld van verschil tussen een topvedette brengen en eens meetrainen met de A-jongens hoor. Uit P90 moet materiaal komen 'dat de A-kern in de breedte kan stofferen', maar ik dacht dat de ambities toch iets hoger lagen, als ik me niet vergis. Trouwens, zelfs in de breedte is er voorlopig geen schim te bekennen van een jongere. M'n statistieken leren dat T. Coppens 8 minuten, De Gussemé 53 minuten en Arne Verhoeven 1 minuut hebben mogen spelen in competitieverband. En dat was dan ongetwijfeld meer uit noodzaak dan een weloverwogen keuze. Trouwens, elke jeugdspeler die bij Aalst de laatste jaren is doorgebroken heeft dat te danken gehad aan toeval of noodzaak, nooit is het een weloverwogen beleid geweest. Van de kwaliteiten van Podevijn en Van Damme is men pas overtuigd geraakt op het ogenblik dat ze al in het A-elftal stonden, zo van 'goh, inderdaad die jongens kunnen misschien wel iets'. Moesten ze zich nu aandienen, nu we zo een brede kern hebben, zou er van hen wellicht ook geen sprake zijn. Maar uit noodzaak hebben zij zich ontwikkeld tot de spelers die ze nu zijn. Daarom vind ik het ook zeer jammer dat spelers enkel zouden worden beoordeeld op basis van hun prestaties bij de reserven of een aantal vriendschappelijke wedstrijden. P90 moet meer durven doen dan dat alleen. Ik denk toch dat we het succes van Project 90 mogen meten aan de mate van doorstroming naar het A-elftal, of niet? Dat is toch de meest concrete en realistische waardemeter? In feite zouden we moeten concluderen dat P90 tot nu toe niet gebracht heeft wat er van werd verwacht, want de verantwoordelijken zijn er niet in geslaagd om iemand klaar te stomen en te brengen. 'In feite', zeg ik, want dat is niet m'n persoonlijke conclusie. Mijn conclusie is dat jongeren worden gebarreerd door miskopen zoals een Delclef en Ringoot (perfect inwisselbaar met Spotbeen), Denijs (perfect inwisselbaar met Devidts, en dat is nog een understatement). Had Devidts dit jaar de kansen gekregen die Denijs heeft gekregen dan had hij zich misschien wél kunnen profileren. Je zegt dat Devidts in de voorbereiding niet echt kon overtuigen, maar dat kon Denijs evenmin. Maar een gekochte speler kan nu eenmaal op meer krediet rekenen dan een jeugdspeler, daar knelt het schoentje. Mijn conclusie wat betreft transfers deze zomer: koop een versterking in elke linie, laat het dubbele aantal A-kernspelers vertrekken en vul aan met jeugd, jeugd die daardoor dichter aanleunt bij de A-kern. Stop liever wat meer centjes in een sterke centrale as dan in spelers die inwisselbaar zijn met jeugdspelers. Die sterke centrale as zorgt er meteen voor dat die ene jongeling zich makkelijker zal kunnen integreren dan wanneer hij meteen als vol wordt aanzien. Mocht ik flankspeler zijn ik zou liever naast Ludwin Van Nieuwenhuyze spelen dan naast Ewout -Cruijff- Denijs, mijn mening. |
| 16 Mar 2011, 16:36 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
Het vervolg op deze site verder te lezen http://www.statenvertaling.net/nieuwe-testament.html
_________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 16 Mar 2011, 17:29 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
[
Laatst gewijzigd door DT op 16 Mar 2011, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Mar 2011, 17:30 |
|
|
Ancien
elfahem schreef: Daarom vind ik het ook zeer jammer dat spelers enkel zouden worden beoordeeld op basis van hun prestaties bij de reserven of een aantal vriendschappelijke wedstrijden. P90 moet meer durven doen dan dat alleen. Ik denk toch dat we het succes van Project 90 mogen meten aan de mate van doorstroming naar het A-elftal, of niet? Dat is toch de meest concrete en realistische waardemeter? In feite zouden we moeten concluderen dat P90 tot nu toe niet gebracht heeft wat er van werd verwacht, want de verantwoordelijken zijn er niet in geslaagd om iemand klaar te stomen en te brengen. 'In feite', zeg ik, want dat is niet m'n persoonlijke conclusie. Mijn conclusie is dat jongeren worden gebarreerd door miskopen zoals een Delclef en Ringoot (perfect inwisselbaar met Spotbeen), Denijs (perfect inwisselbaar met Devidts, en dat is nog een understatement). Had Devidts dit jaar de kansen gekregen die Denijs heeft gekregen dan had hij zich misschien wél kunnen profileren. Je zegt dat Devidts in de voorbereiding niet echt kon overtuigen, maar dat kon Denijs evenmin. Maar een gekochte speler kan nu eenmaal op meer krediet rekenen dan een jeugdspeler, daar knelt het schoentje. Mijn conclusie wat betreft transfers deze zomer: koop een versterking in elke linie, laat het dubbele aantal A-kernspelers vertrekken en vul aan met jeugd, jeugd die daardoor dichter aanleunt bij de A-kern. Stop liever wat meer centjes in een sterke centrale as dan in spelers die inwisselbaar zijn met jeugdspelers. Die sterke centrale as zorgt er meteen voor dat die ene jongeling zich makkelijker zal kunnen integreren dan wanneer hij meteen als vol wordt aanzien. Mocht ik flankspeler zijn ik zou liever naast Ludwin Van Nieuwenhuyze spelen dan naast Ewout -Cruijff- Denijs, mijn mening. Nogmaals Elfahem, ik geef u gelijk als dat is wat jij van Project 90 had verwacht. Mijn verwachtingen waren misschien niet zo hoog gespannen, net omwille van alle bombarie die eraan werd gehangen. Alleen vrees ik aan uw reactie te zien dat je helemaal mee bent gegaan in die euforie van dat project en je dus nu zwaar teleurgesteld bent in de uitkomst ervan op dit moment. Ik vind het ook een nobele gedachte hé dat je met zo'n Project 90 meer moet durven doen dan wat er nu is mee gedaan, alleen moet je toch ook even kijken naar de noodzaak achter dit alles en die is dat je dit jaar absoluut moet promoveren. En als ik dan zie wie er vast rond de 11 hangt, sorry maar dan zijn Devidts of T. Coppens zeker niet sterker. Op welke basis zouden zij dan hun kans moeten afdwingen indien niet via training, reservematchen of vriendschappelijke wedstrijden? Gewoon er bonk ingooien nu? Weerom heel nobel, maar helaas in de huidige voetballerij iets te naïef misschien... Alle ploegen brengen jeugd uit noodzaak hoor, niet uit visie, gewoon omdat in het voetbal iedereen wordt afgerekend op de korte termijn resultaten. Gaat VDH een pluim op zijn hoed krijgen als BVR kampioen gaat spelen omdat het grotendeel van de spelers nog op zijn voorspraak werd aangetrokken? Dat is net het euvel... Een hoofdcoach gaat ook prat op het hier en nu, hoogstens naar het volgende jaar... En dan ga ik ermee akkoord dat je uw plaatsen 18 tot en met 22 opvult met beloftevolle jeugd ja, eerder dan dat je 8 titularissen koopt met het risico op blessure en dat je dan drie youngsters tegelijkertijd in de strijd moet gooien... Ik vind het nobel dat je zoveel gewicht hangt aan de jeugd maar tegelijkertijd leg je er ook wel een serieuze hypotheek op ingeval van falen hé. Indien je niet promoveert, schiet er van de hausse die er momenteel heerst niks meer over en dan zal het Project 90 nog veel minder opbrengen. Dan zijn uw zogezegde meest talentvolle jongeren ook de eerste om te vertrekken, dat hebben we gezien toen we naar derde zakten. Dus ook niet laten uitschijnen dat het enkel in een richting werkt. Bovendien, indien tering naar de nering zetten, lukt het ook niet zonder slag of stoot hé, kijk maar naar Racing Waregem dit seizoen. Het barreren van jeugdspelers vind ik wel een brug te ver en gaat ook weer terug op wat je voor handen hebt... Nogmaals uit uw Project 90 zijn de Spotbenen gekomen, Gacem, Coppens, De Batselier en Devidts. Als je vóór het seizoen zou weten dat Denys zo'n zwak niveau gaat halen, dan koop je hem niet hé maar iedereen was het er over eens dat het een sterke voetballer is. Er was de roep om een motor op het middenveld en akkoord dat is er niet uitgekomen, maar om nu Devidts op dezelfde hoogte al te zetten dat vind ik er toch over (je hebt zelf zijn aantal speelminuten aangehaald). Als Yombo eerst zijn kans al niet kreeg, vind ik het niet meer dan logisch dat Devidts verder in de pikorde stond. Ringoot en Delclef zijn zo vaak geblesseerd geweest dat ze mijns insziens niemand hebben gebarreerd, er stond op linksachter gewoon niemand klaar. Dat klinkt hard maar is nu eenmaal zo. Vandaar sta ik wat huiverachtig tegen het idee als zouden we enkel maar naar de as moeten kijken en de rest van de kern opvullen met jeugd. Als er uit uw Project 90 uit uw zogezegde 3 beste niets komt op het hoogste niveau, wat zou dan het toevoegen van een heleboel jeugd meteen opleveren op korte termijn? Ik vind dat je op zoek moet gaan naar een gezonde mix en niet absoluut het gelijk moet proberen halen met een of ander project. Dat bepaalde mensen niet hebben gebracht wat ervan verwacht werd, klopt, maar dat zijn keuzes die worden gemaakt hé. Het aanhalen van het geval Spotbeen snap ik niet goed. Ik was ook voorstander van hem, heb ik altijd gezegd ook hier op het forum. Alleen moeten sommige spelers ook het geduld kunnen opbrengen en de nodige stappen zetten... Opnieuw denk ik hier ook niet dat hij werd gebarreerd door iemand, maar als Potjes al geen basisplaats had begin dit seizoen, dan weet je inderdaad dat de concurrentie moordend is. Declef en Ringoot waren voor 1 positie, De Schutter speelt er nu nadat Potjes en Brecht er al stonden - als we een deftig alternatief hadden gehad bij de jeugd, had die toch wel gespeeld zeker? Ik vind het mooi om te ijveren voor het Project 90 maar uiteindelijk telt wel 1 ding hé - de resultaten van uw eerste ploeg en het zijn niet de verantwoordelijken van Project 90 die die opstelt (misschien gelukkig maar Tot slot: de spelers waar het hier over gaat, zijn niet weggejaagd hé... Ze vertrekken zelf om aan spelen toe te komen en dat is hun goed recht. Maar of dat is omdat ze misnoegd zijn dat ze geen kans krijgen of dat ze de concurrentie gewoon niet aankunnen, dat laat ik in het midden. Niet iedereen is van een klasse Depoitre dus vind ik wel dat sommigen ook iets meer geduld aan de dag mogen leggen zoals Panoleon hier ook al aanhaalde. |
| 16 Mar 2011, 17:52 |
|
|
Freak
Ik heb hier de geanimeerde discussie tussen El Fahem en DT gevolgd… Niemand zit er op te wachten, maar ik zal mijn mening geven.
Bij ambitieuze projecten vervallen de initiatiefnemers van deze projecten nogal snel clichématig in “je moet het op lange termijn bekijken”, wanneer er niet meteen resultaat is. Project 90 werd in april 2009 geïnstalleerd en met veel bombarie verkondigd. Het was en (hopelijk) is de ambitie van Project 90 om jeugdspelers klaar te stomen voor het eerste elftal. Als je bekijkt dat een team als Barcelona waar de druk immens is, de champions league wint met een resem jeugdspelers uit eigen kweek, kan het moeten behalen van ocharme de titel in derde nationale geen argument zijn om dit niet te doen. De archivaris in mij heeft even in mijn archiefmappen en laptop gekeken, en enkele krantenknipsels en beeldreportages later citeer ik het volgende: “Project 90 MOET ieder jaar MINIMUM één jeugdspeler laten doorstromen naar het eerste elftal, maar onze ambitie ligt natuurlijk hoger”… (bron: TV Oost) “Het ligt in de bedoeling dat de club op elke positie in het eerste elftal bekijkt wie uit de jeugd kan doorstromen vooraleer een nieuwe speler wordt aangetrokken… (HNB) “'We beogen een technische staf met twee veldtrainers, een physical coach en een externe coach die we bij voorkeur rekruteren uit de eigen stal. Jongens van 16 tot 21 jaar krijgen zo op creatief, technisch, mentaal, fysiek en inzichtelijk vlak de nodige prikkels om de laatste sprong naar de eerste ploeg te maken. Er wordt inderdaad zwaar geïnvesteerd in de jeugd, maar op termijn verwachten we return.” Het is niet de supporters hun schuld dat dit, voorlopig althans, op niks tot weinig bruikbaars is uitgedraaid. Ik lees hier dat jonge spelers geduld moeten hebben, maar hoe lang dan wel? Tot ze 23 jaar zijn? Goh ja een getransfereerde “vedette” heeft nu éénmaal meer krediet dan een jongen uit eigen kweek.(cfr. Niels Spotbeen-Devidts) Devidts’ mentaliteit wordt hier in vraag gesteld, maar als je iemand week in week uit ziet krabben, zou ik ook zeggen: “kust mijn kloten”… Ik vind die reactie menselijk. Maar goed, als je grootste aanhangers van dit project het hazepad kiezen (Steven Smet en Bart De Nul), is er dan niets fout gegaan? Je moet dit kunnen toegeven vind ik. Als ik de totale verandering zie die er zit aan te komen bij de jeugd, kan je niet anders dan te stellen dat het fout liep. Ik mag hopen dat met het verdwijnen van Smet en De Nul een gezonde dosis realisme terugkomt bij de jeugdwerking, met kansen voor andere mensen. Smet’s enige bedoeling was een “Vanhaezebroucksken” te doen, nl. via de jeugd trainer te worden van de eerste ploeg. Mijne kop eraf als dat zijn ambitie bij GBA ook niet is. Er zitten op de Zandberg veel noeste werkers (genre Frans De Greve en co), maar helaas ook een aantal arrogante zakken die menen het voetbal uitgevonden te hebben. De Bruecker, De Roose, Smet hebben allemaal hun visie gegeven en gezegd (is geen uitvindsel van mij hé!!!!) dat er één speler per jaar MOEST doorstromen als basispeler, niet als kernspeler. Niet kunnen hé, moeten… Als dergelijk ambitieus project enkel maar de opzet heeft om godbetert één jeugdspeler in je kern te laten opnemen, mag ik toch hopen dat men de hilariteit hiervan inziet. Klein voorbeeldje, iedere ploeg vanaf tweede nationale (zelfs eerste nationale) heeft als derde keeper iemand uit de jeugd. Dus als Jorden De Batselier onze jeugdspeler is die als kernspeler moet doorgaan, dan is Project 90 wonderwel geslaagd. Alleen, dat was de opzet niet. Ik dank iedereen die er voor gezorgd heeft in onze wederopstanding en onze huidige eerste plaats. En dan bedoel ik bestuur (De Bruecker, De Roose), spelers, technische staf, medewerkers jeugd. Maar ik krijg het vliegend schijt wanneer mensen eerst een project voorstellen met duidelijke doelen om twee jaar later hun staart in te trekken en de initiele opzet te nuanceren. Qua miscommunicatie kan dit tellen, en dan hoop ik maar dat dit in de toekomst mag veranderen… |
| 16 Mar 2011, 21:04 |
|
|
Ancien
El Corredor schreef: Ik heb hier de geanimeerde discussie tussen El Fahem en DT gevolgd… Niemand zit er op te wachten, maar ik zal mijn mening geven. Bij ambitieuze projecten vervallen de initiatiefnemers van deze projecten nogal snel clichématig in “je moet het op lange termijn bekijken”, wanneer er niet meteen resultaat is. Project 90 werd in april 2009 geïnstalleerd en met veel bombarie verkondigd. Het was en (hopelijk) is de ambitie van Project 90 om jeugdspelers klaar te stomen voor het eerste elftal. Als je bekijkt dat een team als Barcelona waar de druk immens is, de champions league wint met een resem jeugdspelers uit eigen kweek, kan het moeten behalen van ocharme de titel in derde nationale geen argument zijn om dit niet te doen. De archivaris in mij heeft even in mijn archiefmappen en laptop gekeken, en enkele krantenknipsels en beeldreportages later citeer ik het volgende: “Project 90 MOET ieder jaar MINIMUM één jeugdspeler laten doorstromen naar het eerste elftal, maar onze ambitie ligt natuurlijk hoger”… (bron: TV Oost) “Het ligt in de bedoeling dat de club op elke positie in het eerste elftal bekijkt wie uit de jeugd kan doorstromen vooraleer een nieuwe speler wordt aangetrokken… (HNB) “'We beogen een technische staf met twee veldtrainers, een physical coach en een externe coach die we bij voorkeur rekruteren uit de eigen stal. Jongens van 16 tot 21 jaar krijgen zo op creatief, technisch, mentaal, fysiek en inzichtelijk vlak de nodige prikkels om de laatste sprong naar de eerste ploeg te maken. Er wordt inderdaad zwaar geïnvesteerd in de jeugd, maar op termijn verwachten we return.” Het is niet de supporters hun schuld dat dit, voorlopig althans, op niks tot weinig bruikbaars is uitgedraaid. Ik lees hier dat jonge spelers geduld moeten hebben, maar hoe lang dan wel? Tot ze 23 jaar zijn? Goh ja een getransfereerde “vedette” heeft nu éénmaal meer krediet dan een jongen uit eigen kweek.(cfr. Niels Spotbeen-Devidts) Devidts’ mentaliteit wordt hier in vraag gesteld, maar als je iemand week in week uit ziet krabben, zou ik ook zeggen: “kust mijn kloten”… Ik vind die reactie menselijk. Maar goed, als je grootste aanhangers van dit project het hazepad kiezen (Steven Smet en Bart De Nul), is er dan niets fout gegaan? Je moet dit kunnen toegeven vind ik. Als ik de totale verandering zie die er zit aan te komen bij de jeugd, kan je niet anders dan te stellen dat het fout liep. Ik mag hopen dat met het verdwijnen van Smet en De Nul een gezonde dosis realisme terugkomt bij de jeugdwerking, met kansen voor andere mensen. Smet’s enige bedoeling was een “Vanhaezebroucksken” te doen, nl. via de jeugd trainer te worden van de eerste ploeg. Mijne kop eraf als dat zijn ambitie bij GBA ook niet is. Er zitten op de Zandberg veel noeste werkers (genre Frans De Greve en co), maar helaas ook een aantal arrogante zakken die menen het voetbal uitgevonden te hebben. De Bruecker, De Roose, Smet hebben allemaal hun visie gegeven en gezegd (is geen uitvindsel van mij hé!!!!) dat er één speler per jaar MOEST doorstromen als basispeler, niet als kernspeler. Niet kunnen hé, moeten… Als dergelijk ambitieus project enkel maar de opzet heeft om godbetert één jeugdspeler in je kern te laten opnemen, mag ik toch hopen dat men de hilariteit hiervan inziet. Klein voorbeeldje, iedere ploeg vanaf tweede nationale (zelfs eerste nationale) heeft als derde keeper iemand uit de jeugd. Dus als Jorden De Batselier onze jeugdspeler is die als kernspeler moet doorgaan, dan is Project 90 wonderwel geslaagd. Alleen, dat was de opzet niet. Ik dank iedereen die er voor gezorgd heeft in onze wederopstanding en onze huidige eerste plaats. En dan bedoel ik bestuur (De Bruecker, De Roose), spelers, technische staf, medewerkers jeugd. Maar ik krijg het vliegend schijt wanneer mensen eerst een project voorstellen met duidelijke doelen om twee jaar later hun staart in te trekken en de initiele opzet te nuanceren. Qua miscommunicatie kan dit tellen, en dan hoop ik maar dat dit in de toekomst mag veranderen… Nog even ter verduidelijking - ik stel niemand's mentaliteit in vraag hoor. En ik probeer ook enkel maar wat grijs aan te brengen in deze hele zwart-witte discussie blijkbaar... Dat de vaandeldragers van het Project 90 weg is, is een feit... maar als je de signalen hoort zat net heel veel volk daar op te wachten, dus voor degenen die het op een realistische manier in stand hebben gehouden de afgelopen jaren, kan het misschien nu wel een succes worden toch? Ik snap alleen niet waarom er zo'n heisa moet worden gemaakt en er dus evenveel bombarie rond opstijgt als toen het Project 90 boven de doopvont werd gehouden. Relativeer zo'n zaken en uitspraken gewoon eens allemaal. Nooit gedacht dat iedereen hier zo op Thomas Coppens en Lothar Devidts zat te wachten eigenlijk... Als we dan van eigen kweek gaan spreken, graag dan kerels die effectief hun hele opleiding bij Aalst hebben gekregen... Dan zijn bovenstaande twee net niet goed genoeg voor mij om dat predicaat te krijgen Als je wil miereneuken zijn de doelstellingen die in vet werden aangehaald dus wel degelijk gehaald hé dit jaar, het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt: “Project 90 MOET ieder jaar MINIMUM één jeugdspeler laten doorstromen naar het eerste elftal, maar onze ambitie ligt natuurlijk hoger”… (bron: TV Oost) Nicky De Gussemé is doorgestroomd dit jaar “Het ligt in de bedoeling dat de club op elke positie in het eerste elftal bekijkt wie uit de jeugd kan doorstromen vooraleer een nieuwe speler wordt aangetrokken… (HNB) Zal wel gebeurd zijn en er was niemand kwalitatief genoeg. Kan je mij een linksback en linkeraanvaller aangeven die klaar is om gelanceerd te worden uit de jeugd? Allez mannen, BVR is genen uil hé zeg als het niet voldoende is, is het niet voldoende hé... Je kan toch niet beweren dat Yombo niet sterker is dan T. Coppens of Devidts??? Of mag dat niet gezegd worden omdat het er ook geen is van de jeugd? “Er wordt inderdaad zwaar geïnvesteerd in de jeugd, maar op termijn verwachten we return.” En blijkbaar moet dit voor sommigen nu meteen zijn of zo? Kijk hé, nogmaals de kritiek op Denys is terecht hé daar niet van, maar om dan Project 90 erbij te sleuren, het barreren van bepaalde spelers die met alle respect nog alles te bewijzen hebben er bij te sleuren gewoon om het gelijk te krijgen over de prestaties van sommige aangetrokken spelers gaat er gewoon over... Weet je wat: als we promoveren naar tweede, geef Coppens en Devidts voluit hun kans - zullen wel een clausule hebben dat een ploeg uit een hogere divisie hen kan overnemen gratis - dan doen we meteen mee voor promotie naar eerste... Ik vraag me af of jullie die dit seizoen al eens hebben zien spelen week in week uit, want je zou verschieten zenne... Over Yombo wordt gek genoeg gezwegen in de posts hierboven... En dat Niels Spotbeen-verhaal dat hier weer opduikt dat is echt wel met de haren getrokken zenne... HIJ WILDE ZELF MEER SPELEN. Mag hij dat eisen bij een club die wil meedingen naar promotie voor tweede? Neen toch? Dilbeek staat op het punt te degraderen en heeft er ook geen basisplaats... zegt dat ook niet een heel klein beetje achteraf??? Veel geluk op de supportersvergadering zou ik zeggen... Er mag gediscussieerd worden hé, maar het is ook nooit goed voor sommigen precies. Steven Smet is weg, dus gaan er een paar meteen het eindrapport van Project 90 maken... En wordt er afgekomen met wat er ooit hierover is gezegd geweest... Volg de politiek een beetje, dan kan je elke minuut een discussie opstarten van wat er is beloofd en wat er niet is van gekomen... De discussie over Denys is toch ook overdreven ondertussen - hoe lang is het niet geleden dat hij nog een basisplaats had??? Hoe groot was zijn krediet in het begin van het seizoen? Speelde vaak in de voorbereiding maar als het om de knikkers ging, zat hij toch maar op de bank?? Bekijk alles eens in zijn context hé seg... Laatst gewijzigd door DT op 16 Mar 2011, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Mar 2011, 22:22 |
|
|
Freak
naar de supportersvergadering ga ik niet, ben niet bij een off. supportersclub
![]() |
| 16 Mar 2011, 22:27 |
|
|
Freak ![]() Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07 Berichten: 5565 Leeftijd: 35 Locatie: aalst |
DT schreef: El Corredor schreef: Ik heb hier de geanimeerde discussie tussen El Fahem en DT gevolgd… Niemand zit er op te wachten, maar ik zal mijn mening geven. Bij ambitieuze projecten vervallen de initiatiefnemers van deze projecten nogal snel clichématig in “je moet het op lange termijn bekijken”, wanneer er niet meteen resultaat is. Project 90 werd in april 2009 geïnstalleerd en met veel bombarie verkondigd. Het was en (hopelijk) is de ambitie van Project 90 om jeugdspelers klaar te stomen voor het eerste elftal. Als je bekijkt dat een team als Barcelona waar de druk immens is, de champions league wint met een resem jeugdspelers uit eigen kweek, kan het moeten behalen van ocharme de titel in derde nationale geen argument zijn om dit niet te doen. De archivaris in mij heeft even in mijn archiefmappen en laptop gekeken, en enkele krantenknipsels en beeldreportages later citeer ik het volgende: “Project 90 MOET ieder jaar MINIMUM één jeugdspeler laten doorstromen naar het eerste elftal, maar onze ambitie ligt natuurlijk hoger”… (bron: TV Oost) “Het ligt in de bedoeling dat de club op elke positie in het eerste elftal bekijkt wie uit de jeugd kan doorstromen vooraleer een nieuwe speler wordt aangetrokken… (HNB) “'We beogen een technische staf met twee veldtrainers, een physical coach en een externe coach die we bij voorkeur rekruteren uit de eigen stal. Jongens van 16 tot 21 jaar krijgen zo op creatief, technisch, mentaal, fysiek en inzichtelijk vlak de nodige prikkels om de laatste sprong naar de eerste ploeg te maken. Er wordt inderdaad zwaar geïnvesteerd in de jeugd, maar op termijn verwachten we return.” Het is niet de supporters hun schuld dat dit, voorlopig althans, op niks tot weinig bruikbaars is uitgedraaid. Ik lees hier dat jonge spelers geduld moeten hebben, maar hoe lang dan wel? Tot ze 23 jaar zijn? Goh ja een getransfereerde “vedette” heeft nu éénmaal meer krediet dan een jongen uit eigen kweek.(cfr. Niels Spotbeen-Devidts) Devidts’ mentaliteit wordt hier in vraag gesteld, maar als je iemand week in week uit ziet krabben, zou ik ook zeggen: “kust mijn kloten”… Ik vind die reactie menselijk. Maar goed, als je grootste aanhangers van dit project het hazepad kiezen (Steven Smet en Bart De Nul), is er dan niets fout gegaan? Je moet dit kunnen toegeven vind ik. Als ik de totale verandering zie die er zit aan te komen bij de jeugd, kan je niet anders dan te stellen dat het fout liep. Ik mag hopen dat met het verdwijnen van Smet en De Nul een gezonde dosis realisme terugkomt bij de jeugdwerking, met kansen voor andere mensen. Smet’s enige bedoeling was een “Vanhaezebroucksken” te doen, nl. via de jeugd trainer te worden van de eerste ploeg. Mijne kop eraf als dat zijn ambitie bij GBA ook niet is. Er zitten op de Zandberg veel noeste werkers (genre Frans De Greve en co), maar helaas ook een aantal arrogante zakken die menen het voetbal uitgevonden te hebben. De Bruecker, De Roose, Smet hebben allemaal hun visie gegeven en gezegd (is geen uitvindsel van mij hé!!!!) dat er één speler per jaar MOEST doorstromen als basispeler, niet als kernspeler. Niet kunnen hé, moeten… Als dergelijk ambitieus project enkel maar de opzet heeft om godbetert één jeugdspeler in je kern te laten opnemen, mag ik toch hopen dat men de hilariteit hiervan inziet. Klein voorbeeldje, iedere ploeg vanaf tweede nationale (zelfs eerste nationale) heeft als derde keeper iemand uit de jeugd. Dus als Jorden De Batselier onze jeugdspeler is die als kernspeler moet doorgaan, dan is Project 90 wonderwel geslaagd. Alleen, dat was de opzet niet. Ik dank iedereen die er voor gezorgd heeft in onze wederopstanding en onze huidige eerste plaats. En dan bedoel ik bestuur (De Bruecker, De Roose), spelers, technische staf, medewerkers jeugd. Maar ik krijg het vliegend schijt wanneer mensen eerst een project voorstellen met duidelijke doelen om twee jaar later hun staart in te trekken en de initiele opzet te nuanceren. Qua miscommunicatie kan dit tellen, en dan hoop ik maar dat dit in de toekomst mag veranderen… Nog even ter verduidelijking - ik stel niemand's mentaliteit in vraag hoor. En ik probeer ook enkel maar wat grijs aan te brengen in deze hele zwart-witte discussie blijkbaar... Dat de vaandeldragers van het Project 90 weg is, is een feit... maar als je de signalen hoort zat net heel veel volk daar op te wachten, dus voor degenen die het op een realistische manier in stand hebben gehouden de afgelopen jaren, kan het misschien nu wel een succes worden toch? Ik snap alleen niet waarom er zo'n heisa moet worden gemaakt en er dus evenveel bombarie rond opstijgt als toen het Project 90 boven de doopvont werd gehouden. Relativeer zo'n zaken en uitspraken gewoon eens allemaal. Nooit gedacht dat iedereen hier zo op Thomas Coppens en Lothar Devidts zat te wachten eigenlijk... Als we dan van eigen kweek gaan spreken, graag dan kerels die effectief hun hele opleiding bij Aalst hebben gekregen... Dan zijn bovenstaande twee net niet goed genoeg voor mij om dat predicaat te krijgen Als je wil miereneuken zijn de doelstellingen die in vet werden aangehaald dus wel degelijk gehaald hé dit jaar, het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt: “Project 90 MOET ieder jaar MINIMUM één jeugdspeler laten doorstromen naar het eerste elftal, maar onze ambitie ligt natuurlijk hoger”… (bron: TV Oost) Nicky De Gussemé is doorgestroomd dit jaar “Het ligt in de bedoeling dat de club op elke positie in het eerste elftal bekijkt wie uit de jeugd kan doorstromen vooraleer een nieuwe speler wordt aangetrokken… (HNB) Zal wel gebeurd zijn en er was niemand kwalitatief genoeg. Kan je mij een linksback en linkeraanvaller aangeven die klaar is om gelanceerd te worden uit de jeugd? Allez mannen, BVR is genen uil hé zeg als het niet voldoende is, is het niet voldoende hé... Je kan toch niet beweren dat Yombo niet sterker is dan T. Coppens of Devidts??? Of mag dat niet gezegd worden omdat het er ook geen is van de jeugd? “Er wordt inderdaad zwaar geïnvesteerd in de jeugd, maar op termijn verwachten we return.” En blijkbaar moet dit voor sommigen nu meteen zijn of zo? Kijk hé, nogmaals de kritiek op Denys is terecht hé daar niet van, maar om dan Project 90 erbij te sleuren, het barreren van bepaalde spelers die met alle respect nog alles te bewijzen hebben er bij te sleuren gewoon om het gelijk te krijgen over de prestaties van sommige aangetrokken spelers gaat er gewoon over... Weet je wat: als we promoveren naar tweede, geef Coppens en Devidts voluit hun kans - zullen wel een clausule hebben dat een ploeg uit een hogere divisie hen kan overnemen gratis - dan doen we meteen mee voor promotie naar eerste... Ik vraag me af of jullie die dit seizoen al eens hebben zien spelen week in week uit, want je zou verschieten zenne... Over Yombo wordt gek genoeg gezwegen in de posts hierboven... En dat Niels Spotbeen-verhaal dat hier weer opduikt dat is echt wel met de haren getrokken zenne... HIJ WILDE ZELF MEER SPELEN. Mag hij dat eisen bij een club die wil meedingen naar promotie voor tweede? Neen toch? Dilbeek staat op het punt te degraderen en heeft er ook geen basisplaats... zegt dat ook niet een heel klein beetje achteraf??? Veel geluk op de supportersvergadering zou ik zeggen... Edit |
| 16 Mar 2011, 22:28 |
|
|
Freak
@DT, je weet dat ik zeker kan relativeren, maar ik heb die uitspraken niet gedaan hé dat er ieder jaar iemand moest doorstromen...
|
| 16 Mar 2011, 22:32 |
|
|
Ancien
El Corredor schreef: @DT, je weet dat ik zeker kan relativeren, maar ik heb die uitspraken niet gedaan hé dat er ieder jaar iemand moest doorstromen... Neen, maar is dat nodig om alles wat iedereen vertelt en niet uitkomt, daar zo'n spel van te maken??? Wie weet stromen er volgend jaar vier kleppers door zie, dan is plotsklaps alles goed gemaakt naar het verleden toe en neem je zelfs voorsprong naar de toekomst toe... Doe jezelf alvast een plezier en ga naar de reserven kijken - je zal vlug merken waarom BVR over bepaalde mensen kijkt... Het is zeker niet omdat gekochte spelers moeten spelen hoor... En nog dit: er wordt langs alle kanten gehekeld dat communicatie beter kan... Als echter bij alles dat wordt gezegd een logboek wordt bijgehouden, waarin alles dat niet is uitgekomen tegen u wordt gebruikt... zou je dan zelf ook niet meer zwijgen? Ik wil maar zeggen - meer communicatie vragen en wat er dan gecommuniceerd wordt later terug halen om erop te schieten... een mens gaat na verloop wel uitkijken hoor of hij zijn mond nog opendoet... Eigenlijk mogen we nog tevreden zijn dat er supportersvergaderingen doorgaan... Laatst gewijzigd door DT op 16 Mar 2011, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Mar 2011, 22:39 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
![]() _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 16 Mar 2011, 22:41 |
|
|
Freak
DT schreef: El Corredor schreef: @DT, je weet dat ik zeker kan relativeren, maar ik heb die uitspraken niet gedaan hé dat er ieder jaar iemand moest doorstromen... Neen, maar is dat nodig om alles wat iedereen vertelt en niet uitkomt, daar zo'n spel van te maken??? Wie weet stromen er volgend jaar vier kleppers door zie, dan is plotsklaps alles goed gemaakt naar het verleden toe en neem je zelfs voorsprong naar de toekomst toe... Doe jezelf alvast een plezier en ga naar de reserven kijken - je zal vlug merken waarom BVR over bepaalde mensen kijkt... Het is zeker niet omdat gekochte spelers moeten spelen hoor... doe ik al , dat zou je moeten weten... in principe heb ik geen leedvermaak als bepaalde uitspraken niet uitkomen van clubmensen (zeker als ze veel verdienste hebben), maar in dit geval van SS gniffel ik toch binnenin. (sorry dat ik de ramptoerist uithang) ![]() Laatst gewijzigd door El Corredor op 16 Mar 2011, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Mar 2011, 22:45 |
|
| Pagina 163 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 161 162 163 164 165 … 497 Volgende |