Eerste klasse - Pagina 309 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 307 308 309 310 311 500
 Eerste klasse 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Bericht Re: Eerste klasse
En wat lees ik dan op sporza?

Citeer:
Als Club Brugge of Standard toch nog de titel pakt, wordt dat de dood van de play-offs, klinkt het links en rechts. Ivan De Witte, voorzitter van de Pro League én van AA Gent, wuift die kritiek weg.

"Als je in augustus aan het seizoen begint, weet je dat er play-offs komen. En dus moet je je trainingsschema's, medische begeleiding en samenstelling van de kern aanpassen."

Anders gezegd, als ge alles zet op uw europese campagne in de herfst, dan kunt ge een titel dat jaar zo goed als vergeten. Hebben die mensen eigenlijk een beetje nagedacht over het systeem? Hoe kunt ge op deze manier in godsnaam sterker voor de dag komen europees? Die kerel spreekt zichzelf toch grandioos tegen?

12 Apr 2011, 12:26
Ancien

Leeftijd: 56
De reactie van Mazuch eergisteren, iedereen is tegen ons. :hmm: Als je een poosje op Anderlecht vertoeft wordt je vanzelf een bleiter.

12 Apr 2011, 12:27
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Beperkte voetballer die Mazuch eigenlijk.
Maar wat er voor de rest rond loopt in die verdediging van Anderlecht is nu natuurlijk ook niet van geweldige kwaliteit.

Ik zie Standard eigenlijk nog wel europees voetbal afdwingen. Die ploeg swingt op dit moment echt wel, Defour viel nu wel terug uit en het is afwachten hoe ze dat terug gaan verteren. Op papier in ieder geval de sterkste ploeg en ook nog eens de vorm van het moment mee.
Genk al een heel seizoen regelmatig en op hoog niveau maar ik denk net niet goed genoeg voor de top, Gent kan geen toppers winnen, Anderlecht compleet op de dool, Lokeren doet sowieso niet mee.... enkel de rol van Brugge in deze play-offs lijkt onduidelijk. Op zich hebben we daar in Brugge serieus last van een gebrek aan kwaliteit maar wie weet kunnen ze het op zen Brugge's (zoals vroeger) nog recht trekken ?

mijn prono:

1. Standard
2. Genk
3. Anderlecht
4. Gent/Brugge
6. Lokeren

12 Apr 2011, 12:40
Vaste Waarde

Leeftijd: 41
'Een veertigtal ontevreden Anderlechtfans heeft deze ochtend de training in het Astridpark verstoord. Ze zijn ontevreden met de huidige gang van zaken. Anderlecht haalde in de play-offs 0 op 6 en ging zondag kansloos onderuit tegen Club Brugge.
Uiteindelijk werden de ontevreden supporters zonder problemen door de politie uit het stadion begeleid.'

Ik kan er niks aandoen, maar ik kan echt die verhalen over Anderlecht niet meer horen. Wij klagen als er ´successupporters´ aanwezig zijn. Maar die mannen van Anderlecht spelen voor niks anders. Ze verliezen ocharme eens 2 keer na elkaar en tis al miserie.
Als ze nu nog niet begrepen hebben dat ze niet meer de overheersende ploeg zijn van een aantal jaar geleden, dan wordt het tijd dat ze daar eens wakker worden.
Nu is het de fout van het bestuur omdat ze Boussoufa hebben laten gaan. Als 1 man de boel liet draaien voor een heel team, dan vraag ik mij af hoe sterk hun 'topclub' dan wel is en of ze niet beter spreken van 'topspeler'.

12 Apr 2011, 19:33
Freak

Leeftijd: 45
voorbijganger schreef:
'Een veertigtal ontevreden Anderlechtfans heeft deze ochtend de training in het Astridpark verstoord. Ze zijn ontevreden met de huidige gang van zaken. Anderlecht haalde in de play-offs 0 op 6 en ging zondag kansloos onderuit tegen Club Brugge.
Uiteindelijk werden de ontevreden supporters zonder problemen door de politie uit het stadion begeleid.'

Ik kan er niks aandoen, maar ik kan echt die verhalen over Anderlecht niet meer horen. Wij klagen als er ´successupporters´ aanwezig zijn. Maar die mannen van Anderlecht spelen voor niks anders. Ze verliezen ocharme eens 2 keer na elkaar en tis al miserie.
Als ze nu nog niet begrepen hebben dat ze niet meer de overheersende ploeg zijn van een aantal jaar geleden, dan wordt het tijd dat ze daar eens wakker worden.
Nu is het de fout van het bestuur omdat ze Boussoufa hebben laten gaan. Als 1 man de boel liet draaien voor een heel team, dan vraag ik mij af hoe sterk hun 'topclub' dan wel is en of ze niet beter spreken van 'topspeler'.

altijd ook die zever van : we hebben een ruime kern met voldoende kwaliteit. Er vertrekt enen speler en stuikt in elkaar :cool:

12 Apr 2011, 20:04
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

DavidSeal schreef:
De reactie van Mazuch eergisteren, iedereen is tegen ons. :hmm: Als je een poosje op Anderlecht vertoeft wordt je vanzelf een bleiter.

Het was Juhasz en het was uitermate belachelijk. Steek de hand in eigen boezem zeg ik dan als supporter. Niemand is gestructureerd tegen ons. Bekijk rode kaarten en penalty's langs de twee kanten en dat zal op het einde van het jaar altijd in evenwicht zijn.

Bram schreef:
Beperkte voetballer die Mazuch eigenlijk.
Maar wat er voor de rest rond loopt in die verdediging van Anderlecht is nu natuurlijk ook niet van geweldige kwaliteit.

Het is een schande. Centrale verdedigers die niet kunnen uitvoetballen (en de laatste weken niet meer kunnen verdedigen) en ofwel backs die verdedigend niets bijbrengen of in balbezit een alarm zouden moeten doen afgaan als ze over de middenlijn komen.

voorbijganger schreef:

Het gaat niet over het verliezen. Het gaat over het slechte voetbal. Vorig jaar was het na de winterstop goed. Voor de eerste keer in VIER (4!!!) jaar. Ik heb dit jaar al 1 goede match gezien met vlotte combinaties en een goeie balcirculatie en dat was op, godbetert, KV Kortrijk. Het is echt erg.

Over Boussoufa wordt zelfs niet gesproken onder de fans. Bekijk het forum van RSCA. Het is NU de moment om van systeem te veranderen. Om komaf te maken met het systeem, in dienst van Boussoufa. Om met twee volwaardige aanvallers en aanvallende flanken te spelen.

Is het niet erg dat, buiten de twee aanvoerders, enkel een 17-jarige moet komen uitleg geven aan de supporters? Een gebrek aan leiderschap noem ik dat. Om over het gebrek van kwaliteit nog niet te spreken.

Ze hebben heel veel geld nodig om volgend jaar sterker te staan. Niet alleen nieuwe spelers die moeten komen, liefst ook een nieuwe trainer, eventueel een spitsentrainer (die andere linies zijn op dat gebied niet noodzakelijk om aparte coaching aan te geven vind ik) maar ze moeten vooral van hun uitgeleende spelers af die ze maar blijven volledig doorbetalen en die niet goed genoeg zijn of nooit een kans gaan krijgen.

Tel gewoon even mee:

- Chavarria
- Losada
- Reynaldo
- Iakovenko
- Bulykin
- Rnic
- Bernardez
- Siani
- Sterckx
- Chatelle
- Mukendi
- Kabananga
- Kudimbana

13 spelers. Die loonlast van deze hoop ligt dus hoger dan bij 12 van de 16 clubs hun volledige kern.

Ik hoop dat er snel een grote opkuis wordt.
Een terugkeer van Club Brugge en Standard zit er aan te komen. Hoe mooi zou het niet zijn om nog eens een ouderwetse driestrijd te hebben?

12 Apr 2011, 20:09
Vaste Waarde

Leeftijd: 41
4 jaar lang slecht voetbal? Is er dan de afgelopen 4 jaar geen titel behaald? 2x standard, maar ook 2x Anderlecht? of ben ik mis?
Een titel kan veel mooier zijn dan lelijk voetbal e. Maar ja, dat is misschien de Real Madrid mentaliteit. Als er in de eerste 10 minuten geen 3 goals gemaakt zijn, is het ruzie en worden de spelers uitgefloten.

Als ze opkuis willen doen, dat ze dan eens beginnen in de familie. Het lijkt me niet logisch dat een familie al jaar en dag een 'topploeg' leidt. Dat ging misschien in de jaren 80 & 90. Maar misschien moet iemand ze tijdens hun familiefeestjes eens gaan uitleggen dat we in 2011 leven.
En ik heb het al meerdere malen gezegd, maar ze moeten dringend uit hun hoofd zetten dat ze een topploeg zijn. De europese gloriejaren zijn voorbij, maar ze beseffen het blijkbaar niet. Als Bate Borisov (wie?) u uit de CL-knikkert, dan moeten ze paar jaar later niet verkondigen dat ze de Europa League kunnen winnen.

12 Apr 2011, 21:15
Freak

Leeftijd: 45
voorbijganger schreef:
4 jaar lang slecht voetbal? Is er dan de afgelopen 4 jaar geen titel behaald? 2x standard, maar ook 2x Anderlecht? of ben ik mis?
Een titel kan veel mooier zijn dan lelijk voetbal e. Maar ja, dat is misschien de Real Madrid mentaliteit. Als er in de eerste 10 minuten geen 3 goals gemaakt zijn, is het ruzie en worden de spelers uitgefloten.

Als ze opkuis willen doen, dat ze dan eens beginnen in de familie. Het lijkt me niet logisch dat een familie al jaar en dag een 'topploeg' leidt. Dat ging misschien in de jaren 80 & 90. Maar misschien moet iemand ze tijdens hun familiefeestjes eens gaan uitleggen dat we in 2011 leven.
En ik heb het al meerdere malen gezegd, maar ze moeten dringend uit hun hoofd zetten dat ze een topploeg zijn. De europese gloriejaren zijn voorbij, maar ze beseffen het blijkbaar niet. Als Bate Borisov (wie?) u uit de CL-knikkert, dan moeten ze paar jaar later niet verkondigen dat ze de Europa League kunnen winnen.

Anderlecht is omgevormd naar een NV, en gans de familie en schoonfamilie Van Den Stock heeft meer dan 50% van de aandelen in handen, de overschot is voor oa. iemand van Inbev, een notaris in Brussel,... maar allemaal Van Den Stock gezinden. De enige die geen aandelen heeft is Van Holsbeeck. Dus ik kan al raden wie er gaat vliegen bij slechte resultaten en dito beleid....

12 Apr 2011, 21:47
Junior

Leeftijd: 49
Website: http://www.dirtyuncle.be
De familie Van den Stock heeft samen met Colin 60% in handen.
De zoon van Verschueren heeft nog een 10%, de rest zit vooral bij de Brusselse haute finance...

12 Apr 2011, 23:03
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

voorbijganger schreef:

Ja, met dit jaar bij zijn er 4 jaar slecht voetbal (buiten het halve jaar vorig jaar) achter de rug. Dus 1 titel voor RSCA en voorlopig 2 voor Standard.

Een titel kan 1 jaar slecht voetbal verdoezelen. En waarom sluit het ene het andere uit? Met heel mooi voetbal kan je nog de beste resultaten behalen. Er moet gewoon een intentie zijn voor aanvallend, creatief voetbal. Ik win liever met 5-3 als met 1-0. Je gaat toch naar het voetbal voor een mooie match te zien, niet? Het is toch niet omdat je supporter bent van Anderlecht, dat je geen kritiek mag geven?

Daarover gaat deze actie ook. Niet alleen een opkuis in de groep maar in alle geledingen. Constant draait zich om in zijn graf bij het zien van zoveel onkunde en slechte transfers van zijn zoon en zijn rechterhand Van Holsbeeck.
Om over die zonnebank tapet Collin nog maar te zwijgen.

Zie de lijst van de inkomende transfers sinds de intrede van Van Holsbeeck (vetgedrukt is al weg (ploeg waar ze naartoe zijn gegaan schuingedrukt) en onderlijnd is/was basisspeler)

2004-2005
Christophe Grégoire (handvol matchen gespeeld) AA Gent
Mbo Mpenza (buiten 1 seizoen voor eerste vervanger vooraan) Gestopt
Fabrice Ehret (geen enkele kans gekregen) Contract beïndigd

2005-2006
Gregory Pujol (vervanger voor Frutos door vele blessures) Terug naar FC Nantes en direct getransferreerd
Silvio Proto (sinds dit jaar basisspeler)
Serhat Akin (in het begin basisspeler, daarna door blessures weg gezakt) Contract beëindigd
Roland Juhasz (Rots in de branding achteraan)
Nicolas Frutos (mits fit basisspeler, typische doelpuntenmaker) Gestopt
Marius Mitu (Te zwak) Ontslagen wegens omkoopschandaal bij SK Lierse
Laurent Delorge (Te zwak) Ontslagen wegens omkoopschandaal bij SK Lierse
Bart Goor (In het eerste jaar nog goed, daarna niet meer op niveau geraakt) Germinal Beerschot

2006-2007
Davy Schollen (Tweede of derde doelman)
Walter Baseggio (Kwam terug als 'de verloren zoon', haalde nooit meer zijn niveau van in de CL campagne)
Oladapo Olufemi (Een keer meegedaan in de Super Cup) Contract beëindigd
Nicolas Pareja (Vervanger van Kompany, won als basisspeler in 2008 de Gouden Medaille op de Olympische Spelen van Peking, ondertussen vaste klant in de Argentijns A-kern) Espanyol Barcelona
Mémé Tchité (1 jaar gebleven, ondertussen terug in België bij Standard ... omdat Anderlecht hem niet nodig had) Racing Santander
Mbark Boussoufa (in zijn eerste jaar nog af en toe op de bank. Daarna speelde hij. Altijd.) Anzji Machatsjkala
Max Von Schleebrugge (2 wedstrijden gespeeld. Dramatisch) Brondby
Marcin Wasilewski (Buiten vorig seizoen basisspeler. Gehate speler door degoutante overtredingen)
Lucas Biglia (Argentijnse belofte en maakte deel uit van de wereldkampioen -20. Ondertussen 3 caps voor Argentinië, waarvan 1 als aanvoerder van een reserve-elftal)
Jelle Van Damme (Zijn eerste jaar nog ferm uitgefloten. Daarna in balans met Deschacht op linksachter. In zijn laatste jaar was hij de draver op het middenveld. Ondertussen bij Standard) Wolverhampton
Felipe Aliste Lopes (Geen enkele keer meegedaan) Contract beëindigd
Diemerci Mbokani (Kreeg pas op het einde van het seizoen kansen. Benutte die luttele speelminuten ten volle. Moeilijk karakter, stak bv ook een BBQ in brand op zijn appartement. Maakte daarna furore bij Standard, nu bij Wolfsburg na een uitleenbeurt door Monaco. Is weer in beeld bij RSCA). Standard
Christian Leiva (Kon in tegenstelling tot Biglia, Frutos en Pareja nooit een basisplaats bemachtigen. Werd uitgeleend aan Charleroi) Contract beëindigd
Ahmed Hassan (De Farao van het Astridpark, was een jaar onbetwistbaar basisspeler tot de Africa Cup in 2008. Beste speler van de Africa Cup in 2006 en 2010, beste speler spelend in Afrika in 2010 en winnaar van de Africa Cup met Egypte in 1998, 2006, 2008, 2010) Al-Ahly

2007-2008
Thomas Chatelle (Lag in balans met Vlcek en Legear op rechts) NEC
Stanislav Vlcek (Was in zijn eerste halfjaar veel beslissend) Slavia Praag
Sebastien Bruzesse (Was 27ste keeper en is vooral bekend als chauffeur van Christophe Lepoint) AA Gent
Jan Polak (Was de box-to-box speler waar Van Holsbeeck naar zocht. Heeft nooit de hoge verwachtingen ingelost. Wel altijd, buiten vorig seizoen, basisspeler) Wolfsburg
Guillaume Gillet (Kwam als rechtsachter, stond op het middenveld, deed het een half jaar goed en wou dan te veel doen op het middenveld. Vorig jaar als rechtsachter speelde hij zijn beste jaar. Nu niet goed op het middenveld of op rechtsachter)
Cyril Théréau (Moest het missen van de transfer van Sterchele goed maken. Werkte vooral op de lachspieren) Charleroi
Oleksandr Iakovenko (Bankzitter, maakte een aantal doelpunten. Bijvoorbeeld op Bayern en op Standard) Westerlo
Luigi Pieroni (Kon zich nooit doorzetten. Haalde maar 1 niveau: 'Te Laag') AA Gent
Triguinho (Offensieve linksachter. Was op voorhand dus al afgeschreven) Botafogo

2008-2009
Victor Bernardez (Kon nooit een basisplaats wettigen) Lierse
Michael Cordier (derde of vierde doelman)
Arnold Kruiswijk (Kreeg een handvol kansen, viel 1 keer door de mand, kreeg nooit geen kans meer) Roda JC
Cheikhou Kouyaté (Recuperator pur sang)
Gil Servaes (Tja, een grap zeker?)
Dimitri Bulykin (Maakte in zijn eerste match twee doelpunte, deemsterde daarna weg. Heeft een jaarwedde van 1 miljoen) ADO Den Haag
Hernan Losada (Moest de draaischijf worden van Anderlecht. Had problemen met de snelheid van uitvoering) Charleroi
Matias Suarez (Wisselt bank en veld veelvuldig af. Argentijnse stylist die veel vertrouwen nodig heeft en dat niet veel krijgt. Moet constanter worden)
Nemanja Rnic (Rniks, moest Wasilewski het vuur aan de schenen leggen. Maakte zichzelf onmogelijk door enkele kapitale fouten in de twee belangrijkste matchen van het jaar) Germinal Beerschot
Kanu (Pendelt tussen bank en basis. Braziliaanse voetballer die hele goeie met hele slechte prestaties kan afwisselen alsof het niets is)
Tom De Sutter (In zijn eerste half jaar basisspeler. Nu eerste vervanger voor supertalent Romelu Lukaku. Heel blessuregevoelig)

2009-2010
Ondrej Mazuch (Geleend van Fiorentina en ondertussen gekocht. Aarzelend begin, zeer sterk vervolg. Dit jaar weer wisselvallig)
Mario Martinez (Linkerflankspeler die geen enkele kans heeft gekregen) Real Espana
Lukas Marecek (Tsjechisch veelbelovend talent. Krijgt in de belangrijkste matchen zijn basisplaatsen. Moet nog groeien)
Paul Taylor (Kwam over van 1ste provincialer Montegnee. Werd, zonder succes, een half jaar uitgeleend aan Charleroi) Een of andere Engelse pub

2010-2011
Ablaye Seck (Senegalese verdediger die tegen Standard een dramatisch debuut kende)
Dalibor Veselinovic (Topschutter van FC Brussels. Inderdaad, tweede klasse)
Jan Lecjaks (Na blessure van Olivier Deschacht vaste linksachter. Offensieve back met goede voorzet maar met nog werk aan zijn positiespel. Optie in zijn uitleencontract werd niet verlengd en keert dus terug naar Victoria Pilzen)
Pablo Chavarria (Argentijnse aanvaller die in de belangstelling stond van verschillende Europese clubs. Probeert zich momenteel in België een half jaar te bewijzen in de lagere regionen van de Jupiler Pro League) Eupen
Pier Barrios (Kreeg geen enkele kans en is ondertussen terug zijn club van herkomst) Belgrano Cordoba
Sacha Kljestan (Amerikaanse middenvelder. Heeft vooral problemen met het hogere tempo. Draver)

BATE Borisov? Die club die dat jaar ook gelijk speelde tegen Real Madrid en Juventus bedoel je :D ? Nee akkoord, daar mogen ze nooit tegen verliezen. Ook niet tegen Partizan Belgrado. Maar dat is

Laatst gewijzigd door Sven KSK Opwijk op 13 Apr 2011, 0:35, 2 keer totaal gewijzigd.

12 Apr 2011, 23:31
nieuw in de eerste ploeg

Ik vind dat ze bij Anderlecht ook eens het transferbeleid mogen omgooien. Dit jaar hebben Kljestan, Seck, Lecjaks en - top of the bill - Veselinovic amper iets laten zien. Vooral die Veselinovic vind ik verschrikkelijk. Zo'n aandacht voor een speler die wat goals heeft gemaakt in tweede klasse bij, niet geheel toevallig, FC Brussels. Als je trouwens ziet hoe een Bulykin speelt bij ADO en ze nu op Anderlecht lopen te klagen dat ze met een spitsenprobleem zitten, dan moet je je toch enkele vragen gaan stellen. Ik denk dat ze bij Anderlecht eens gaan moeten investeren in een directe kwaliteitsinjectie, zoals Brugge nu aan het doen is. Ik ben echt benieuwd wat zij volgend seizoen op de mat zullen brengen trouwens.

13 Apr 2011, 0:05
Miniem

das just

13 Apr 2011, 21:34
Nationale Ploeg

Gent trekt twee jonge beloftevolle Belgische spelers aan, werd ook eens tijd dat die de kaart van eigen bodem trokken.

14 Apr 2011, 9:17
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Verhaegen wil drie miljoen investeren in AntwerpJos Verhaegen, bij het huisvuil gezet door Germinal Beerschot, is van plan aartsrivaal Antwerp naar zijn hand te zetten. Hij wil de drie miljoen die hij kreeg van Vanoppen investeren in de oudste club van het land.

Volgens René Snelders zijn Jos Verhaegen en Antwerp zo goed als rond over een financiële injectie. Verhaegen zal met de drie miljoen euro, die hij van Germinal Beerschotbaas Patrick Vanoppen kreeg voor zijn aandelen, vijf à zes nieuwe spelers afleveren aan the Great Old.

Verhaegen heeft daarvoor een nieuw bedrijfje opgericht, dat spelers zal aankopen om ze gratis te stallen bij eerste- en tweedeklasseclubs. Deze spelers blijven eigendom van Verhaegen, die winst hoopt te maken met de eventuele doorverkoop van de spelers.

Jos Verhaegen heeft wel één grote voorwaarde: hij wil dat zijn schoonzoon Gunther Hofmans binnen een termijn van drie jaar voorzitter wordt van Antwerp. Het mag duidelijk zijn dat Verhaegen en co er alles aan zullen doen om Germinal Beerschot op termijn volledig weg te concurreren en van het stamnummer 1 opnieuw dé club van Antwerpen te maken. :hmm:

14 Apr 2011, 9:40
Ancien

Leeftijd: 56
Bakkie schreef:
Verhaegen wil drie miljoen investeren in AntwerpJos Verhaegen, bij het huisvuil gezet door Germinal Beerschot, is van plan aartsrivaal Antwerp naar zijn hand te zetten. Hij wil de drie miljoen die hij kreeg van Vanoppen investeren in de oudste club van het land.

Volgens René Snelders zijn Jos Verhaegen en Antwerp zo goed als rond over een financiële injectie. Verhaegen zal met de drie miljoen euro, die hij van Germinal Beerschotbaas Patrick Vanoppen kreeg voor zijn aandelen, vijf à zes nieuwe spelers afleveren aan the Great Old.

Verhaegen heeft daarvoor een nieuw bedrijfje opgericht, dat spelers zal aankopen om ze gratis te stallen bij eerste- en tweedeklasseclubs. Deze spelers blijven eigendom van Verhaegen, die winst hoopt te maken met de eventuele doorverkoop van de spelers.

Jos Verhaegen heeft wel één grote voorwaarde: hij wil dat zijn schoonzoon Gunther Hofmans binnen een termijn van drie jaar voorzitter wordt van Antwerp. Het mag duidelijk zijn dat Verhaegen en co er alles aan zullen doen om Germinal Beerschot op termijn volledig weg te concurreren en van het stamnummer 1 opnieuw dé club van Antwerpen te maken. :hmm:

Hoewel ik van geen van beide clubs supporter ben, heb ik toch altijd wel meer sympahtie gehad voor de Great Old. Heb Gba toch altijd heel kunstmatig gevonden ondanks hun Beerschot verleden.

14 Apr 2011, 9:51
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 307 308 309 310 311 500