|
|
| Pagina 4 van 11 |
[ 158 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 … 11 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47 Berichten: 743 Leeftijd: 44 |
Bericht Re: Nieuw Stadion
Zienaa schreef: Wat is die Tragelweg eigenlijk? Het is de bedoeling dat er op de achterkant van het station een nieuwe ondergrondse pendelparking komt van +/- 1000 auto's. ook boven zijn er verschillende bouwplannen die nog niet echt vast staan, o.a. aan een bioscoop werd al eens gedacht, maar kantoren, appartementen zijn ook mogelijkheden ) Om al dat verkeer deftig te ontsluiten moet er op de tragel een nieuwe weg gelegd worden. Zo is het ondermeer de bedoeling dat deze parking verbonden worden met deze weg,door deze ondergronds te verbinden (men zou dus onder de Denderstraat gaan) Op die manier zal alle activiteit die zich rond het station en de tragel bevind een vlotte aansluiting krijgen met de ring en de N41. en kan zo het stadscentrum gespaard blijven van overbodig verkeer. _________________ http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300 |
| 21 Apr 2011, 12:17 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Bart Van den Neste schreef: Zienaa schreef: Wat is die Tragelweg eigenlijk? Het is de bedoeling dat er op de achterkant van het station een nieuwe ondergrondse pendelparking komt van +/- 1000 auto's. ook boven zijn er verschillende bouwplannen die nog niet echt vast staan, o.a. aan een bioscoop werd al eens gedacht, maar kantoren, appartementen zijn ook mogelijkheden ) Om al dat verkeer deftig te ontsluiten moet er op de tragel een nieuwe weg gelegd worden. Zo is het ondermeer de bedoeling dat deze parking verbonden worden met deze weg,door deze ondergronds te verbinden (men zou dus onder de Denderstraat gaan) Op die manier zal alle activiteit die zich rond het station en de tragel bevind een vlotte aansluiting krijgen met de ring en de N41. en kan zo het stadscentrum gespaard blijven van overbodig verkeer. En ziet het er naar uit dat dit ooit concreet zal worden ? |
| 21 Apr 2011, 12:17 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47 Berichten: 743 Leeftijd: 44 |
Hugo schreef: Bart Van den Neste schreef: Hugo schreef: Ben er zeker van dat ons stadion dan wel nog mogelijkheden heeft om op termijn eventueel in eerst klasse mee te draaien. Bestaat er een mogelijkheid om echt een nieuw stadion te realiseren, dan moet dat zeker bekeken, maar daarvoor moet er nog een pak huiswerk gedaan worden. In het persartikel staat duidelijk gemeld dat men daar voor 2012 niet wil aan denken, dus laat dit dan aub niet ten koste gaan van plannen die in volle opbouw zijn. Plannen voor den Okapi zeker, hé Bart? ![]() Niet alleen voor de Okapi, er is ook de gecombineerde evenementenhal waar al van in 1996 wordt over gesproken. Maar ook die belangrijke tragelweg. Zonder die weg wil de NMBS (m.m.v. de Vlaamse Overheid) niet beginnen aan de achterkant van het stationsproject. ![]() Moet bpost daar ook weg Bart? Weg moeten ze niet, ze zouden wel voor een stuk geherlocaliseerd moeten worden. Maar het laatste wat ik gehoord heb is dat ze nu zelf aan het uitkijken zijn naar een andere locatie, dit mede door de herstructurering binnen de verschillende diensten van de post. Maar moet eerlijk zeggen dat ik daar te weinig over weet, zou het wel jammer vinden als ze effectief onze stad zouden verlaten. _________________ http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300 |
| 21 Apr 2011, 12:20 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 40 Locatie: Aalst |
Hoeveel projecten zijn er momenteel niet gepland of lopende in Aalst?
Gestart:
Gepland (of "sprake van"):
Afgelopen:
En dan vergeet ik nog wel iets zeker? Moest dat allemaal in orde komen we zouden nogal een stad zijn ![]() |
| 21 Apr 2011, 12:30 |
|
|
Jeroen schreef: Bart Van den Neste schreef: Zienaa schreef: Wat is die Tragelweg eigenlijk? Het is de bedoeling dat er op de achterkant van het station een nieuwe ondergrondse pendelparking komt van +/- 1000 auto's. ook boven zijn er verschillende bouwplannen die nog niet echt vast staan, o.a. aan een bioscoop werd al eens gedacht, maar kantoren, appartementen zijn ook mogelijkheden ) Om al dat verkeer deftig te ontsluiten moet er op de tragel een nieuwe weg gelegd worden. Zo is het ondermeer de bedoeling dat deze parking verbonden worden met deze weg,door deze ondergronds te verbinden (men zou dus onder de Denderstraat gaan) Op die manier zal alle activiteit die zich rond het station en de tragel bevind een vlotte aansluiting krijgen met de ring en de N41. en kan zo het stadscentrum gespaard blijven van overbodig verkeer. En ziet het er naar uit dat dit ooit concreet zal worden ? Dit moet concreet worden, dit plan is de basis van de volledige ontwikkeling rond de Tragel en het station. De Vlaamse Overheid heeft daar subsidies voor klaarliggen. Momenteel zou men onder begeleiding van de Overheid een nieuw RUP moeten opmaken. (heb vandaag nog eens naar een stand van zaken gevraagd bij ruimtelijke ordening, maar wacht nog op antwoordt) Al deze plannen zijn goedgekeurd op de gemeenteraad en staan in het meerderheidsakkoord, ook op vlaams niveau en met de NMBS heeft men daar een akkoord over. Nog meer ook bruggen en wegen hebben plannen om ook een nieuwe Zwarte Hoekbrug te leggen. Maar zij laten dit ook afhangen van een nieuwe tragelweg. Kijk maar eens op deze link, hier vindt je veel informatie over de stationsomgeving: http://www.projectaso.be/nl-BE/Het_masterplan _________________ http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300 |
| 21 Apr 2011, 12:31 |
|
|
Zienaa schreef: Hoeveel projecten zijn er momenteel niet gepland of lopende in Aalst? Gestart:
Gepland (of "sprake van"):
Ondertunneling Gentsesteenweg/Boudewijnlaan Doortrekking N41 RUP Albrechtlaan/moorselbaan/varkensmarkt... Nieuwe sporthal (a la faluintjes) op Du Parc Parkeergeleidingsysteem Afgelopen:
En dan vergeet ik nog wel iets zeker? Moest dat allemaal in orde komen we zouden nogal een stad zijn ![]() Heb er nog enkele belangrijke bijgezet. We kunnen er misschien mee lachen, maar ze zijn stuk voor stuk wel enorm belangrijk voor onze stad. Want tegenover de andere centrumsteden hebben we nog een serieuze inhaalbeweging te doen. _________________ http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300 |
| 21 Apr 2011, 12:41 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Wel opmerkelijk. Ik kan mij niet herinneren dat er de laatste 20 jaar zoveel veranderd is als de laatste 3 jaar eigenlijk in Aalst.
In het verleden kan ik mij enkel voorstellen dat ze de Pieter Van Aalst-galerie hebben aangelegd, maar voorts van de rest ? Ondertussen op zeer korte tijd nen hoop rotondes gelegd wat toch wel een enorme verbetering is voor de veiligheid, de nieuwstraat, het vredeplein, zeebergbrug, sint-annabrug-omgeving..... Als alles in zo een vaart blijft gaan dan ziet het er in ieder geval wel mooi uit. _________________ If you never try, you'll never know |
| 21 Apr 2011, 12:48 |
|
|
Nationale Ploeg
Bram schreef: Wel opmerkelijk. Ik kan mij niet herinneren dat er de laatste 20 jaar zoveel veranderd is als de laatste 3 jaar eigenlijk in Aalst. In het verleden kan ik mij enkel voorstellen dat ze de Pieter Van Aalst-galerie hebben aangelegd, maar voorts van de rest ? Ondertussen op zeer korte tijd nen hoop rotondes gelegd wat toch wel een enorme verbetering is voor de veiligheid, de nieuwstraat, het vredeplein, zeebergbrug, sint-annabrug-omgeving..... Als alles in zo een vaart blijft gaan dan ziet het er in ieder geval wel mooi uit. volgens mij allemaal nog beslissingen die de vorige meerderheid genomen heeft. De dames en heren die vandaag onze stad besturen, hebben het blijkbaar bijzonder moeilijk om over al die dossiers die in het vuur liggen, enige eensgezindheid te vinden, waardoor het na de realisatie van wat nu bezig is, heel stil zal worden. Ik ben, jammer genoeg, "bevoorrecht getuige" van de soap die zich afspeelt op de tragel en volg dat dossier logischerwijze van redelijk dicht bij. Vroeg of laat kan ik daar een boek over schrijven, geloof me. |
| 21 Apr 2011, 13:11 |
|
|
Freak
onze promotie is nog warm en het stadiondossier komt weer ter sprake...
Wel grappig om te lezen dat notabene hier nen blauwen komt zeggen dat er geen onrealistische plannen in de krant mogen gesmeten worden. Het was notabene De Maght die jaren geleden dit al opperde toen de bomen tot in de hemel groeiden met Orlans op kop. ons huidige stadion zal niet voldoen voor eerste, zoveel is duidelijk. Maar we hebben jaren geprobeerd om uit het derdeklassemoeras te geraken en nu het eindelijk gelukt is, beginnen er meteen van eerste klasse te dromen. altijd die wilde verhalen over De Nul... jongens toch, De Nul is niet geïnteresseerd in voetbal en zal het nooit zijn, en had hij ons in het verleden willen helpen, hij had het al lang gedaan. wat is pakweg 15 miljoen euro voor De Nul? Juist, peanuts! Zou het niet beter zijn om eerst schuldenvrij te geraken en een deftige tweedeklasser te worden ipv nu al te zitten denken wat er in eerste met ons stadion gaat gebeuren. Op organisatorisch vlak interesseert mij voor de moment meer wie volgend jaar fulltime manager gaat worden eerlijk gezegd... |
| 21 Apr 2011, 13:16 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 40 Locatie: Aalst |
Laat ons eerlijk zijn, en nu ga ik hier wel wat over mij krijgen. Wat echt een doorn in het oog is en er voor zorgt onze stad zo lang een industriestad is gebleven waarin weinig geïnvesteerd is is de aanwezigheid van grote fabrieken pal in het centrum.
De Wolf-Cosyns hebben ze nu enkele jaren geleden afgebroken en heeft plaats geruimd voor een woonproject. Maar stel u eens voor dat Amylum zou verhuizen... Wat voor een potentieel zou die hele buurt aan de dender daar niet hebben? Zou gewoon prachtig zijn wat ze daar kunnen maken. |
| 21 Apr 2011, 13:18 |
|
|
Freak
Zienaa schreef: Laat ons eerlijk zijn, en nu ga ik hier wel wat over mij krijgen. Wat echt een doorn in het oog is en er voor zorgt onze stad zo lang een industriestad is gebleven waarin weinig geïnvesteerd is is de aanwezigheid van grote fabrieken pal in het centrum. De Wolf-Cosyns hebben ze nu enkele jaren geleden afgebroken en heeft plaats geruimd voor een woonproject. Maar stel u eens voor dat Amylum zou verhuizen... Wat voor een potentieel zou die hele buurt aan de dender daar niet hebben? Zou gewoon prachtig zijn wat ze daar kunnen maken. dat zou inderdaad prachtig zijn , honderden mensen die hun job verliezen... ![]() |
| 21 Apr 2011, 13:21 |
|
|
Nationale Ploeg
El Corredor schreef: Zienaa schreef: Laat ons eerlijk zijn, en nu ga ik hier wel wat over mij krijgen. Wat echt een doorn in het oog is en er voor zorgt onze stad zo lang een industriestad is gebleven waarin weinig geïnvesteerd is is de aanwezigheid van grote fabrieken pal in het centrum. De Wolf-Cosyns hebben ze nu enkele jaren geleden afgebroken en heeft plaats geruimd voor een woonproject. Maar stel u eens voor dat Amylum zou verhuizen... Wat voor een potentieel zou die hele buurt aan de dender daar niet hebben? Zou gewoon prachtig zijn wat ze daar kunnen maken. dat zou inderdaad prachtig zijn , honderden mensen die hun job verliezen... ![]() het is inderdaad makkelijker om kleine, lokale bedrijven plat te nijpen. |
| 21 Apr 2011, 13:28 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Zienaa schreef: Maar stel u eens voor dat Amylum zou verhuizen... Wat voor een potentieel zou die hele buurt aan de dender daar niet hebben? Zou gewoon prachtig zijn wat ze daar kunnen maken. bekan verslikt ség. _________________ If you never try, you'll never know |
| 21 Apr 2011, 13:29 |
|
|
Freak
Fillou schreef: El Corredor schreef: Zienaa schreef: Laat ons eerlijk zijn, en nu ga ik hier wel wat over mij krijgen. Wat echt een doorn in het oog is en er voor zorgt onze stad zo lang een industriestad is gebleven waarin weinig geïnvesteerd is is de aanwezigheid van grote fabrieken pal in het centrum. De Wolf-Cosyns hebben ze nu enkele jaren geleden afgebroken en heeft plaats geruimd voor een woonproject. Maar stel u eens voor dat Amylum zou verhuizen... Wat voor een potentieel zou die hele buurt aan de dender daar niet hebben? Zou gewoon prachtig zijn wat ze daar kunnen maken. dat zou inderdaad prachtig zijn , honderden mensen die hun job verliezen... ![]() het is inderdaad makkelijker om kleine, lokale bedrijven plat te nijpen. verhuizen uit Aalst dan maar? de andere kant van t water? |
| 21 Apr 2011, 13:33 |
|
|
forumlegende
Het is toch positief dat we aan het vooruitdenken zijn. Alles draait rond een goede infrastructuur. Je trekt er niet alleen (jeugd)spelers mee aan, ook extra publiek, sponsors, etc.
Het is toch jammer dat je op vandaag amper 6.500 man kan zetten in ons stadion ? OK, plannen over een nieuw stadion is misschien al wat te ver op de feiten vooruitlopen, we zijn amper 4 dagen geleden (na zes jaar) gepromoveerd naar .. tweede klasse.. Langs den andere kant leeft ook het besef van hoe het niet moet (FCV Dender indachtig). Zo lijkt het me logisch dat er toch al eens gepolst wordt met diverse partijen over locaties, mogelijkheden, etc. Ik vind het overigens jammer dat er achter de goal (waar reclamepanelen nu staan) geen plaats meer is. Als je dat wat kan opfrissen, dan heb je weer extra capaciteit... Persoonlijk lijkt het me eerder realistisch om een volledig nieuwe tribune te bouwen in de plaats van de oude staantribune maar ik denk dat er gewoon geen bouwvergunning zal afgeleverd worden gezien de ligging... |
| 21 Apr 2011, 13:36 |
|
| Pagina 4 van 11 |
[ 158 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 … 11 Volgende |