Eendracht Aalst - Club Brugge - Pagina 7 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 13
 Eendracht Aalst - Club Brugge 
Auteur Bericht
Scholier

Bericht Re: Eendracht Aalst - Club Brugge
man ik ga al 25 jaar naar eendracht kijken( met hoogtes en laagtes dus)
als je op dit ogenblik die tekst eens leest( vertaalt) dan denk je terug aan goede tijden he.
en zo als het er nu voorstaat ( met alle problemen op bestuurs vlak, en stilte op transfer vlak ) lijkt dit liedje mij niet zo geschikt.
sorry dak leef.

30 Jun 2011, 0:01
Vaste Waarde

anubis schreef:
man ik ga al 25 jaar naar eendracht kijken( met hoogtes en laagtes dus)
als je op dit ogenblik die tekst eens leest( vertaalt) dan denk je terug aan goede tijden he.
en zo als het er nu voorstaat ( met alle problemen op bestuurs vlak, en stilte op transfer vlak ) lijkt dit liedje mij niet zo geschikt.
sorry dak leef.

Iederien mokt fouten...

30 Jun 2011, 0:04
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
De echte voorbereiding moet nog beginnen, maar de manier waarop onze verdediging de voorbije 2 matchen goals weggaf :stom: En aan de automatismen kan het niet liggen, want het was de verdediging van vorig jaar. Ook Van Den Noorgaete was vandaag niet goed.

Toch wel een teleurstellende match tegen grotendeels de beloften/reserven van Club. Ook tegen Westerlo was al teleurstellend. Die pre voorbereiding was de voorbije jaren tegen Anderlecht toch beter/hoopgevender.

30 Jun 2011, 0:11
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Met voorsprong de zwakste was toch Cousin. Anders moet je er is vierkant uw voeten aan vegen en De Schutter continu tegenover Dalmat & Hoefkens laten staan...

En Kestens, ik vind hem qua techniek niet goed genoeg voor tweede, maar we spelen nu op 5 dagen 2x tegen een eersteklasser en ik vind hem twee keer een héél goede match spelen. Hij heeft zijn beperkingen maar als iedereen met zo'n motivatie op dat plein zou staan ... (y) :worship:

30 Jun 2011, 0:14
Freak

Leeftijd: 35
filibert schreef:
Bartos schreef:
witzwet schreef:
Volkomen mee eens, zoals ik reeds in de topic transfers aangaf. Die De Jonghe, Van Belle en Van Acker goh goh!

Die Van Acker is wel niet realistisch, die staat daar dicht bij een basisplaats blijkbaar. Maar die De Jonghe bijvoorbeeld, das een linksachter waar wij maar kunnen van dromen zeg.

nu we in 2de klasse spelen zouden er mss wel kansen zijn om zo een jonge talentvolle spelers een jaartje te laten omgaan met de druk van een toch wel zeer kritisch publiek :p

A gewetet :D

30 Jun 2011, 0:20
Iendracht.be - beheer

Verslag van Club TV

30 Jun 2011, 1:05
nieuw in de eerste ploeg

@Serre:Wouter vergelijken met Meunier in deze match is niet eerlijk.Meunier was goed omringd terwijl Wouter nauwlelijks goed werd aangespeeld.Cousin ging steeds voor eigenbelang en liep zich steeds dood.Bovendien had Wouter nauwelijks een afspeelpunt maar bracht Galu wel bij zijn eerste actie alleen voor de keeper.
Feit is dat we veel te weinig voetballend vermogen hebben.In het middenveld moet Ken alles alleen toelopen wat onmogelijk is.Thompson is misschien een goede spits in geval van dominant spelend wat we helaas niet doen.Dus hebben we naast Wouter een fitte Depoitre nodig zoniet komen we in de problemen.
Thompson verdedigt nauwelijks mee en hierdoor komen we dik in de problemen.
Ook het gemis aan een degelijke CM naast Ken kwam nogmaals tot uiting.Schrijnend !!!!!
Van Renterghem heeft veel inzet maar is zeker niet de witte merel.Het duurde 12 minuten voor hij zijn eerste bal raakte.Ook onze twee aanwinsten op de flank lijken niet echt een meerwaarde te hebben en daar gaat het toch om.
Blijkbaar moet Niels bij gebrek aan beter weer op de linksback hoewel we wisten dat daar een probleem was.
Hopelijk gaan de ogen open en komt er daadwerkelijk versterking en liefst geen uitbollende vedette.

30 Jun 2011, 1:06
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
Ik had gedacht om de foto's nu nog on-line te krijgen maar ik ben er niet in geslaagd dit te doen.
1e Later thuis dan ikzelf verwacht had.
2e De vaakbeestjes die mij er doen herinneren dat ik dringend slaap nodig heb.
Vermits ik morgen overdag niet thuis ben en nadien late shift doe tot 23.30, zullen jullie een dagje langer op jullie foto-honger moeten blijven zitten.
Uitstel is géén kwijtstel .... maar het wachten zal beloond worden :rolandjen: :love:

30 Jun 2011, 2:17
Ancien

Leeftijd: 46
Bartos schreef:
witzwet schreef:
Volkomen mee eens, zoals ik reeds in de topic transfers aangaf. Die De Jonghe, Van Belle en Van Acker goh goh!

Die Van Acker is wel niet realistisch, die staat daar dicht bij een basisplaats blijkbaar. Maar die De Jonghe bijvoorbeeld, das een linksachter waar wij maar kunnen van dromen zeg.

Alles staat en valt met het durven aantrekken van zo'n jonge spelers en gasten als De Jonghe, Van Belle, De Schilder zijn genoegzaam bekend als kerels met heel veel potentieel, net zoals Garcia Calvete, Degreef, Verboom en Longueville dat zijn/waren bij Anderlecht... Alleen zijn zo'n spelers blijkbaar niet voldoende voor ons en zetten we liever ons geld op kerels van minstens 33... Als je het wat slim aan boord legt, kan je toch enkele van die kerels trachten te overtuigen want met de tien spelers die Brugge heeft aangetrokken, zijn de eigenlijke speelkansen van die youngsters in de A-ploeg toch redelijk miniem...

En of ze het niveau aankunnen - dat is wel gebleken zeker....

Vind sommige quotes wel grappig dat we excuses mogen inroepen dat we nog maar net bezig zijn en dat de spelers nog niet op elkaar zijn ingespeeld... In de ploeg die startte, was enkel Ode nieuw en de rest speelt al minimaal een heel seizoen met elkaar, de meeste zelfs twee... Alleen is er al twee matchen geen enkel automatisme terug te vinden lijkt me... Brugge maakt 4 goals uit zware persoonlijke fouten, echt geklungel van de bovenste plank... Cousin had je inderdaad beter niet opgeroepen voor deze twee matchen - was gewoon rampzalig, zowel gisteren als vrijdag. Speelt nauwelijks een bal af als hij hem krijgt en in verdedigend opzicht deed hij zelfs niet mee - stond ook telkens volledig verkeerd opgesteld... Begint dus eigenlijk zoals vorig seizoen, hopelijk krikt hij zijn niveau wat op in de voorbereiding...

Als je niet ziet dat je met dit middenveld tekort gaat schieten in tweede, dan ben je echt een optimist. Een tegenstander tegenhouden, zeker met het duo De Schutter - Van Damme, dat lukt nog, maar verder??? Ik stel in ieder geval mijn hoop op Yombo - bracht in zijn maidenmatchen vorig jaar een pak meer als onze 4 aanwinsten nu al bij elkaar vind ik persoonlijk.... Met alle respect, maar met wat ze tot nu toe hebben laten zien, zijn een Van Renthergem en een Balaj toch niet beter dan wat we al lopen hebben bij de beloften hoor... Balaj lijkt me bovendien ook een redelijk zelfzuchtige speler te zijn die amper een bal afgeeft en denkt te zullen scoren uit rushes vanop de middenlijn of pegels vanop 30 meter... Als je dan ziet dat Ringoot eigenlijk moet vertrekken, dan vraag ik me toch af wat de standaarden zijn...

Soit, in de competitie zal ook de concentratie er zijn en zullen de zware persoonlijke blunders uit het spel worden gebannen denk ik, maar ik had toch net op iets meer gehoopt van onze ploeg in deze twee wedstrijden... Je moet je voet niet naast die van een eersteklasser zetten, maar iets meer evenwicht in de match had toch wel moeten kunnen - gisteren, zelfs tegen een beloftenteam dat een zee van ruimte weggaf, vielen de spelers een na een door de mand bij een simpele tempoverhoging... En dat hadden we toch niet zo in de galamatchen tegen Anderlecht, althans niet met onze typeploeg...

Het zal wel keren - Denys was super in die match tegen Anderlecht, maar zijn seizoen draaide compleet anders uit. Logische deductie uit die vaststelling afgaand op de laatste 2 matchen leert ons dus dat we vier toptransfers hebben gedaan!!

Conclusie: kwaliteitsinjectie is broodnodig, transfers weten me voorlopig allesbehalve te overtuigen (maar te snel om echt over te oordelen) en veel spelers gaan moeten beseffen dat ze in tweede klasse spelen nu. Derde is passé dus tandje bijsteken is absoluut een must...

Ik stop wel met een positieve noot: Kestens staat er! Gaat mee naar voor als het kan en is daarbij al meer in de vijandige zestien geraakt dan Thompson de afgelopen 2 wedstrijden... Sterk!

30 Jun 2011, 7:19
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
Als dinnen Balaj nog wa invalbeurten gaat krijgen gaan we denkek verschieten. Nen jongen met veel inzet en hij durft tenminste uit de 2de lijn nekeer te trappen... ok zijn schoten waren gisteren veel te zwak maar het is toch énen da het durft. Buiten da vooral zwakke VDN en ditto verdediging gezien, het middenveld liep ook stroef en Brugge tikte het balletje gewoon rustig rond. Ik weet niet wat ik van Ode Thompson moet vinden, hij kan zeker nen bal bijhouden maar is ongelooflijk traag en van zijn kopduels moet je het ook niet hebben (in tegenstelling tot bij Crispijn). Galucci speelde gisteren een degelijke match, De Schutter ook en daarmee zijn alle positieve dingen gezegd. Het lijkt vooral belangrijk om de verdediging stabiel te krijgen, we speelden nu wel 2x tegen eersteklassers maar 8 doelpunten slikken tegen ploegen die ook redelijk wat beloften opstellen is toch wat teveel van het goeie.

30 Jun 2011, 8:19
forumlegende

DT schreef:
Bartos schreef:
witzwet schreef:

Alles staat en valt met het durven aantrekken van zo'n jonge spelers en gasten als De Jonghe, Van Belle, De Schilder zijn genoegzaam bekend als kerels met heel veel potentieel, net zoals Garcia Calvete, Degreef, Verboom en Longueville dat zijn/waren bij Anderlecht... Alleen zijn zo'n spelers blijkbaar niet voldoende voor ons en zetten we liever ons geld op kerels van minstens 33... Als je het wat slim aan boord legt, kan je toch enkele van die kerels trachten te overtuigen want met de tien spelers die Brugge heeft aangetrokken, zijn de eigenlijke speelkansen van die youngsters in de A-ploeg toch redelijk miniem...

En of ze het niveau aankunnen - dat is wel gebleken zeker....

Vind sommige quotes wel grappig dat we excuses mogen inroepen dat we nog maar net bezig zijn en dat de spelers nog niet op elkaar zijn ingespeeld... In de ploeg die startte, was enkel Ode nieuw en de rest speelt al minimaal een heel seizoen met elkaar, de meeste zelfs twee... Alleen is er al twee matchen geen enkel automatisme terug te vinden lijkt me... Brugge maakt 4 goals uit zware persoonlijke fouten, echt geklungel van de bovenste plank... Cousin had je inderdaad beter niet opgeroepen voor deze twee matchen - was gewoon rampzalig, zowel gisteren als vrijdag. Speelt nauwelijks een bal af als hij hem krijgt en in verdedigend opzicht deed hij zelfs niet mee - stond ook telkens volledig verkeerd opgesteld... Begint dus eigenlijk zoals vorig seizoen, hopelijk krikt hij zijn niveau wat op in de voorbereiding...

Als je niet ziet dat je met dit middenveld tekort gaat schieten in tweede, dan ben je echt een optimist. Een tegenstander tegenhouden, zeker met het duo De Schutter - Van Damme, dat lukt nog, maar verder??? Ik stel in ieder geval mijn hoop op Yombo - bracht in zijn maidenmatchen vorig jaar een pak meer als onze 4 aanwinsten nu al bij elkaar vind ik persoonlijk.... Met alle respect, maar met wat ze tot nu toe hebben laten zien, zijn een Van Renthergem en een Balaj toch niet beter dan wat we al lopen hebben bij de beloften hoor... Balaj lijkt me bovendien ook een redelijk zelfzuchtige speler te zijn die amper een bal afgeeft en denkt te zullen scoren uit rushes vanop de middenlijn of pegels vanop 30 meter... Als je dan ziet dat Ringoot eigenlijk moet vertrekken, dan vraag ik me toch af wat de standaarden zijn...

Soit, in de competitie zal ook de concentratie er zijn en zullen de zware persoonlijke blunders uit het spel worden gebannen denk ik, maar ik had toch net op iets meer gehoopt van onze ploeg in deze twee wedstrijden... Je moet je voet niet naast die van een eersteklasser zetten, maar iets meer evenwicht in de match had toch wel moeten kunnen - gisteren, zelfs tegen een beloftenteam dat een zee van ruimte weggaf, vielen de spelers een na een door de mand bij een simpele tempoverhoging... En dat hadden we toch niet zo in de galamatchen tegen Anderlecht, althans niet met onze typeploeg...

Het zal wel keren - Denys was super in die match tegen Anderlecht, maar zijn seizoen draaide compleet anders uit. Logische deductie uit die vaststelling afgaand op de laatste 2 matchen leert ons dus dat we vier toptransfers hebben gedaan!!

Conclusie: kwaliteitsinjectie is broodnodig, transfers weten me voorlopig allesbehalve te overtuigen (maar te snel om echt over te oordelen) en veel spelers gaan moeten beseffen dat ze in tweede klasse spelen nu. Derde is passé dus tandje bijsteken is absoluut een must...

Ik stop wel met een positieve noot: Kestens staat er! Gaat mee naar voor als het kan en is daarbij al meer in de vijandige zestien geraakt dan Thompson de afgelopen 2 wedstrijden... Sterk!

Kestens heeft een Eendracht hart en geeft zich altijd volledig, er zijn er anderen...

30 Jun 2011, 8:20
Reserve

Jeroen schreef:
Met voorsprong de zwakste was toch Cousin. Anders moet je er is vierkant uw voeten aan vegen en De Schutter continu tegenover Dalmat & Hoefkens laten staan...

En Kestens, ik vind hem qua techniek niet goed genoeg voor tweede, maar we spelen nu op 5 dagen 2x tegen een eersteklasser en ik vind hem twee keer een héél goede match spelen. Hij heeft zijn beperkingen maar als iedereen met zo'n motivatie op dat plein zou staan ... (y) :worship:

Trainer zou toch moeten zien dat cousin steeds centraal loopt en niet op zijn flank. Er zijn maar weinig matchen dat hij echt op zijn positie loopt. We hebben dringend gestalte in de ploeg nodig of ter gaan der veel met de kop binnenvliegen...

30 Jun 2011, 8:27
Nationale Ploeg

Toch ietwat ontgoocheld over het weerwerk dat onze ploeg heeft geboden tegen wat uiteindelijk het veredeld beloftenteam van Brugge was. Pijnpunten lijken mij vooral het centrale middenveld en achteraan te zijn. Als daar geen werk meer wordt van gemaakt, vrees ik dat we een lastig seizoen tegemoetgaan. En laat ons ook hopen op een fitte Depoitre, want Thompson is in de verste verte zijn evenknie niet.

Wat me vooral opviel was het verschil in snelheid van uitvoering. De beloften van Club leggen duidelijk de nadruk op een snelle balcirculatie (aanpakken en passen) terwijl het bij ons vaak, ten eerste, hard zwoegen is om de bal onder controle te krijgen, ten tweede, zoeken is naar een vrijstaande man en, ten derde, alle hens aan dek is om een correcte pas af te leveren. Een snelle, balvaardige spelverdeler zou daarom geen overbodige luxe zijn, maar dat is hopen tegen beter weten in zeker?

Van de transfers die we deze zomer (al) hebben gedaan (OUT: Coppens / Delclef / Denijs / Gueye / Moreels en IN: Balaj / Vervaeke / Van Renterghem / Thompson) lijken mij vooral de makelaars beter te zijn geworden. Meer dan een nuloperatie is dit niet voor ons en in de wetenschap dat we een reeksje hoger spelen is dat niet om warm van te worden. Waarom moest een Glen Coppens bijvoorbeeld weg? Wie van de 4 nieuwkomers zal op zijn positie een meerwaarde brengen? En Kestens dan, vorig seizoen bankzitter en slechts basisspeler door problemen op de linksback, even in beeld bij Terjoden, maar moet nu blijkbaar een sterkhouder worden centraal achterin. Qua visie kan dat tellen. Alle respect voor hem trouwens, technisch geen kraan en niet snel, maar door zijn inzet, positiespel en uitvoetballen bijzonder nuttig.

Een déjà-vû-gevoel van onze vorige promotie naar tweede bekruipt me, een jaartje uitzingen, en dan?

Laatst gewijzigd door elfahem op 30 Jun 2011, 9:20, 2 keer totaal gewijzigd.

30 Jun 2011, 9:00
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
Probleem was gisteren vooral het klungelig verdedigen, de eerste 3 goals vielen doordat den bal afvalt en wordt binnengetikt terwijl ons verdediging er gewoon staat op te gapen.

Wel chapeau voor het volk dat gisteren aanwezig was, stadion zat echt goe vol. Gaat den opbrengt van zo een match volledig nor den Iendracht?

30 Jun 2011, 9:01
Ancien

Leeftijd: 46
Fanatix schreef:
Probleem was gisteren vooral het klungelig verdedigen, de eerste 3 goals vielen doordat den bal afvalt en wordt binnengetikt terwijl ons verdediging er gewoon staat op te gapen.
Wel chapeau voor het volk dat gisteren aanwezig was, stadion zat echt goe vol. Gaat den opbrengt van zo een match volledig nor den Iendracht?

True maar dat we in 180 minuten nauwelijks tot geen poot aan de grond krijgen op het middenveld helpt uiteraard ook niet... Je speelt gewoon in twee blokken - achterste lijn en voorste lijn - en tussenin af en toe recuperatie na fout inspelen tegenstander maar nauwelijks verderzetting... Als het tempo even voor tien minuten de hoogte in gaat zoals tegen Westerlo op het einde van de eerste helft, komen we zelfs niet meer van onze eigen helft af, staan we daar met 11 op elkaar gepakt en slagen we er nog niet in de tegenstander te ontregelen... Een kantelend blok bij balverlies werkt, maar alleen als iedereen zijn werk doet... Als je zoals Cousin bijvoorbeeld tien meter van uw directe tegenstander gaat opereren en dat 45 min lang, sta je daar schoon met uw kantelend blok. Dan gaan er twee kort dekken op de ene kant, maar je hebt een openliggende boulevard aan de andere kant... In derde maak je dan nog kans, omdat er nauwelijks spelers zijn die een verleggende cross kunnen of durven geven, een of twee trapjes hoger betaal je dat cash. Coiusin liet bovendien bij nagenoeg elke stilstaande fase Hoefkens zo uit zijn rug lopen... Bij mij kon hij na 25 min al gaan douchen eerlijk gezegd...

Nogmaals, ik heb geen problemen met het feit dat het niveau van de tegenstanders hoger ligt en de kwaliteit er ook een pak hoger is, maar dan moet je wel kunnen terugvallen op enkele basics zoals positie houden, met overzicht en simpel spelen, in de organisatie blijven, verstandig duel ingaan, profiteren van ruimte/fouten tegenstander... En daar zijn we 180 minuten lang in gebreke gebleven (op de eerste vijf minuten tegen Westerlo en misschien de eerste 10 minuten tegen Brugge na dan) en dat stoort me wel...

30 Jun 2011, 9:53
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 13