Wielrennen - Pagina 67 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1694 berichten ]  Ga naar pagina 1 65 66 67 68 69 113
 Wielrennen 
Auteur Bericht
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
Bericht Re: Wielrennen
Bartos schreef:
Stijn schreef:
Doorgaans zijn de gasten heel goed gekozen, maar vanavond kon het beter.

Ik vind net het tegenovergestelde. Ik vind de format van het programma niet slecht, maar doorgaans komen ze daar echt met een dramatische keuze af qua gasten zeg. Enkel met Vanmarcke en Lieven Maesschalck en eergisteren met Leukemans en Lefevere vond ik het een goeie keuze. Maar daar één of andere vrouw die het nieuws doet op VTM of nen ex-voetballer met een gigantisch spraakgebrek, wie heeft daar wat aan zeg? Ze zouden beter wa meer voor ex-renners of tenminste mensen die uit de koers komen, kiezen. Das trouwens een ziekte die ze echt wel hebben op de VRT, ook in voetbalprogramma's willen ze altijd mensen uitnodigen die met moeite al eens een match in het echt gezien hebben.

By the way, wat wel mag gezegd worden, is dat het spectaculair is hoe die Zweedse van gisteren na amper vier jaar in België al bijna vlekkeloos Nederlands praat zeg. Der zijn heel veel politiekers in het Zuiden van ons land die er een serieus lesje zouden mogen van leren.

Wat die gasten betreft :
het is tegenwoordig zo droef op tv dat ik mijn lat al een stuk lager gelegd heb. Als er één iemand bij zit die wat zinnigs te vertellen heeft, of eens een geargumenteerde kritische noot durft te uiten, kan ik er al mee leven dat de persoon er naast er maar wat bijzit.

Over die haar Nederlands :
ik maakte me gisteren net dezelfde bedenking. Het Nederlands zal absoluut niet makkelijk zijn, maar er zijn toch genoeg voorbeelden die bewijzen dat het ook helemaal niet onmogelijk is. Denk maar aan een Philippe Gilbert, internationale voetballers in Nederland, ... Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van inspanning en mentaliteit. En dat laatste is vooral in de zuidkant van ons land een gigantisch probleem.

13 Jul 2011, 19:06
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
voorbijganger schreef:
Ik vind dat geen slecht programma, maar het is veel minder dan een paar jaar geleden.
Bij de NOS vind ik dat al jaren van hoog niveau. ALhoewel dat het daar ook zal minderen als er nen nieuwen presentator zal komen volgend jaar...

As ge liever hoeirt worrom da Gesink nie meekan, en da ze in den toid mé Zoetemelk ne wielkeszoiger iejste klas adden, en das ze doaroever een diskuusje voeren, tja sorry zenne mor geef moi tein mor de Belgische versie. Mé nies van onze Belgische coureurs.

13 Jul 2011, 19:20
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 47
Dirk schreef:
voorbijganger schreef:
Ik vind dat geen slecht programma, maar het is veel minder dan een paar jaar geleden.
Bij de NOS vind ik dat al jaren van hoog niveau. ALhoewel dat het daar ook zal minderen als er nen nieuwen presentator zal komen volgend jaar...

As ge liever hoeirt worrom da Gesink nie meekan, en da ze in den toid mé Zoetemelk ne wielkeszoiger iejste klas adden, en das ze doaroever een diskuusje voeren, tja sorry zenne mor geef moi tein mor de Belgische versie. Mé nies van onze Belgische coureurs.

:worship: :worship:

13 Jul 2011, 19:35
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
De proizepot vér den Tour de France.
Ne giejlen boeteram, mor toch de moeite weerd.

Van 2 tot 24 juli rijden in Frankrijk de beste ronderijders van het moment de Tour De France. Eddy Merckx mocht de eindoverwinning 5 keer op zijn naam schrijven, maar wat levert winst in de Tour op?

Ritwinst
Eerste plaats
€ 8000

Tweede plaats
€ 4000

Derde plaats
€ 2000

Onze landgenoot Philippe Gilbert heeft zijn zinnen gezet op ritwinst in de eerste en vierde etappe van de Tour. Als Phil in zijn opzet slaagt, kan hij meteen 16.000 euro mee naar huis nemen.

Gele trui
Eindwinnaar
€ 450.000

Tweede plaats
€ 200.000

Derde plaats
€ 100.000

Wie de Tour over alle ritten het snelst heeft afgelegd, mag zich hullen in de gele trui. Hier valt het grote geld te rapen: de winnaar mag het aantrekkelijke bedrag van 450.000 euro op zak steken. Per dag in het geel krijgt hij daar nog eens 350 euro bovenop. Het verhaal is even anders voor renners die niet hoog in het klassement eindigen, maar wel de Tour uitrijden: zij krijgen een magere 400 euro voor drie weken hard labeur op hun bankrekening gestort.

Groene trui
Eindwinnaar
€ 25.000

Tweede plaats
€ 15.000

Derde plaats
€ 10.000

De beste sprinter mag in het groen, en 25.000 euro rijker terug naar huis. Per dag dat een renner in het groene truitje start, krijgt komt daar 300 euro bij. Elke sprint geeft ook nog eens recht op het niet onaardige bedrag van 1500 euro voor de winnaar, 1000 euro voor de tweede en 500 euro voor de derde over de streep.

Bolletjestrui
Eindwinnaar
€ 25.000

Tweede plaats
€ 15.000

Derde plaats
€ 10.000

Er is hetzelfde prijzengeld voorzien voor eindwinnaar van de groene trui als voor die van de bolletjestrui. Elke gewonnen klim geeft ook recht op een extra bedrag: van 200 euro voor een col van vierde categorie tot 800 euro voor een col buiten categorie. Elke dag in de bolletjestrui geeft, net zoals bij de groene trui, recht op een extra prijs van 300 euro.

Witte trui
Eindwinnaar
€ 50.000

Tweede plaats
€ 30.000

Derde plaats
€ 20.000

De beste renner onder de 25 jaar krijgt 50.000 euro mee naar huis. De beste jonge renner van elke etappe krijgt bovendien nog eens 2.800 euro in zijn beurs.

Totaal
In totaal wordt bijna 2,3 miljoen euro prijzengeld uitgekeerd tijdens de Tour. Meer dan 1 miljoen euro wordt voorzien voor onkostenvergoedingen van de deelnemende ploegen (51.000 euro per ploeg).
In totaal betaalt de organisatie van de Tour bijna 3,5 miljoen euro aan prijzen, bonussen en onkostenvergoedingen aan de deelnemende ploegen en renners.
Bron: letour.fr

13 Jul 2011, 19:36
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
VANENDERT :love: Mooie prestatie

16 Jul 2011, 17:20
Freak

Onderkroiper schreef:

Inderdaad, redelijk straf me dunkt.
Op je sloffen wegrijden van de 'groten'.
Maar -zoals hij zelf al zei- had hij het voordeel dat ze hem gunnen van weg te rijden, hoewel je het toch maar moet doen :juij: :worship:

16 Jul 2011, 17:38

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
The Blackwans schreef:
Onderkroiper schreef:

Inderdaad, redelijk straf me dunkt.
Op je sloffen wegrijden van de 'groten'.
Maar -zoals hij zelf al zei- had hij het voordeel dat ze hem gunnen van weg te rijden, hoewel je het toch maar moet doen :juij: :worship:
't blijft een rit in de tour, en dan nog ééntje die bij veel met rood zal aangestipt gestaan hebben vooraf. Grote klasse dus :wow: (y)

16 Jul 2011, 17:56
Vaste Waarde

Leeftijd: 41
Straf nummer van de Jelle.
En moet al een tijdje geleden zijn dat ze met zoveel naar elkaar reden en niemand afkregen. Het is ooit anders geweest.
En kga niemand veroordelen, maar hoe Voeckler op alles reageerde....wetende dat hij vorig jaar moest lossen op elke molshoop als hij niet in een ontsnapping zat...straf.

16 Jul 2011, 17:59
Nationale Ploeg

Gewoon schitterend wat Vanendert hier presteert :juij: :juij: :juij:
En Andy Schleck is nen ongeloofelijken domme kl... Snap echt zijn tacktiek niet.
Het was nu(en op Luz ardiden )de moment om Contador dood te doen. Het enige wat hij gedaan heeft
is wat speldeprikken uitdelen waar zelfs Voeckler geen problemen mee heeft. Op 500m van de finish gaat hij dan wel vol door :hmm: Als hij denkt zo de Tour te winnen.

16 Jul 2011, 18:05
Ancien

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Echt genoten van de koers, knappe prestatie van Vanendert! (y)

16 Jul 2011, 18:21
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
voorbijganger schreef:
Straf nummer van de Jelle.
En moet al een tijdje geleden zijn dat ze met zoveel naar elkaar reden en niemand afkregen. Het is ooit anders geweest.
En kga niemand veroordelen, maar hoe Voeckler op alles reageerde....wetende dat hij vorig jaar moest lossen op elke molshoop als hij niet in een ontsnapping zat...straf.

De motivausje da ge kroigt om in da geel te roien speljt oeik mee !
Ik peis just et omgekiejrde, de schrik om gesnapt te werren zitj er dik in, dormee dat den top zich nivelleert, weg die snedige demarrages, weg die spellekes in't begin van een beklimming. Nog een veerbeljd vandoen ? Woar zitten de Amerikoanen en de Dosjers in iejne kiejr ?
Contador da verstoanek nog dienen eet de Giro gewonnen en den toid da ge twieje rondes in iejn joar winjt ligt veir achter ons.
De Schlecks, tja ik peis dat van nie beter kennen es, as ze moeten wachten op Evans tein zellen ze in't zand boiten mé de toidrit. Ik jon et Evans in ieder geval nie, das giejne courreur in moin oeigen, gewoein meegoan mé elken oanval en zelf niks van initiatief pakken, Ik moen der nie van emmen.
Voeckler, ik kan da verstoan oe dat dienen presteert en ik em er alle respect veer, zoin ploeg bepoljt een hiejl rit et tempo da belange nie hoeig ligt, as ze een betjen deerroien emmen ze derect 8 à 9 menieten. As et gat moet toegerejen werren vallen ze iejn vér iejn deer de manne, behalve Thomasken himself. Dus dienen kan fris op de leste col afgezetj werren, lotj em mor los.

In alle geval chapeau vér Omega Pharma-Lotto :juij:
Vanendert, Gilbert en Greipel, kassa kassa !

16 Jul 2011, 20:05

efkes rap nen tip, voor het Natourcriterium, op de site van Het Nieuwsblad kunt ge 2 gratis malheur krijgen:

http://www.nieuwsblad.be/wedstrijden/in ... meid=13537

19 Jul 2011, 15:44

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
toffepeer schreef:
efkes rap nen tip, voor het Natourcriterium, op de site van Het Nieuwsblad kunt ge 2 gratis malheur krijgen:

Goed nieuws voor diegene die da drinken,maar niet voor mij :kots: malheur.

19 Jul 2011, 17:11
Nationale Ploeg

Bakkie schreef:
toffepeer schreef:

Goed nieuws voor diegene die da drinken,maar niet voor mij :kots: malheur.

E poar joar gelejen was Palm den oeifdsponsor.
Ik was doar écht ni kwoad vér.... :juij: :drank:

19 Jul 2011, 17:14
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Maandagavond maakte de organisatie van het 76e Natourcriterium enkele namen bekend die we volgende week aan de start mogen verwachten. Naast kleppers als Philippe Gilbert en Jelle Vanendert zullen uiteraard ook alle andere Belgen uit de Tour door de Aalsterse straten koersen. Ook Ivan Basso en de groene trui wisten ze ondertussen te strikken.

In de Gentlemens League mogen we Andrea Tafi verwelkomen. Maar hoogst waarschijnlijk ook Mario Cipollini.

Jelle Vanendert had eigenlijk voor de Tour al toegezegd. 'We hadden toen al een groot vertrouwen in hem', klinkt het bij de organisatie vzw Wielercomité Aalst.

De renner die nu na de Tour de groene trui mee naar huis neemt zal ook maandag verschijnen aan de start op de Grote Markt. Mark Cavendish is daarbij de absolute topfavoriet.
Met 320 punten heeft hij nog steeds 35 punten meer dan Rojas, en 70 punten meer dan Gilbert in het klassement.

Het enige wat de 'little cowboy' nog kan verhinderen om de groene trui definitief binnen te rijven, is dat hij buiten de tijd zou eindigen in één van de zware Alpenritten de komende dagen.

Bron: Aalst.tv

20 Jul 2011, 23:15
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1694 berichten ]  Ga naar pagina 1 65 66 67 68 69 113