Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 135 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 133 134 135 136 137 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
Junior

Leeftijd: 45
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
voorbijganger schreef:
parol schreef:
Dit is een verklaring van de voorzitter, Ronny De Smedt.

"Het nieuwe bestuur heeft overgenomen omdat het niet anders kon. De club was op bestuursvlak stuurloos geworden, er waren ernstige meningsverschillen onder de mensen die de club bestuurden namelijk Dirk De Bruecker, Frank De Roose en Marcel van de Steen.

Op 2 juli 2010 hebben 5 mensen op vraag van de voorzitter Dirk De Bruecker de RVB komen versterken dit met de bedoeling om mee helpen een oplossing te zoeken en de partijen te verzoenen. Al snel werd duidelijk dat dit niet meer kon.

Om duidelijk te stellen dat het zo niet verder kon hebben 8 leden van de AV op 8 september aan de alarmbel getrokken en een statement opgesteld.

Nog dezelfde dag heeft Dirk ons laten weten dat hij zich volledig aansluit bij dit statement. Het was op tussen de oude bestuurders en de chemie was volledig weg.

Na lang overleg heeft het nieuwe bestuur er voor gekozen om deze ongelooflijk mooie club niet langer stuurloos te laten varen maar onze verantwoordelijkheid op te nemen. We hebben niet gekozen voor de makkelijkste weg en vonden dat we het niet konden maken ten opzichtige van onze fantastische achterban, onze trainers en spelers, het jeudcentrum en alle mensen met een hart voor Eendracht Aalst om ook de handdoek te gooien. Met het clubbelang voor ogen hadden we geen andere keuze. De continuiteit moest verzekerd worden.

Wat we nu gaan doen is een round up maken van de volledige werking, de geledingen sluiten en EENDRACHTIG en hard werken. Er is verschrikkelijk veel werk aan de winkel en het enige wat wij vragen is de steun van iedereen die de club een warm hart toedraagt."

Sorry, maar dat is ook dikken bullshit. De ene keer gaan ze nen audit doen, dan nen round-up, dan vergaderen enzovoort enzoverder.
Die structurele problemen waren al zichtbaar op het einde van vorig seizoen. We zijn nu al een paar matchen bezig in 2de klasse en nu gaan ze is alles gaan bekijken?
In plaats van vooruit te gaan, gaan we achteruit.

Dus nen audit, ne round up en vergaderen is in uw ogen achteruit gaan? Toch een beetje serieus blijven hé. Zo kunt ge in elke zin die naar buiten wordt gebracht iets negatiefs lezen. Nie te veel panikeren, afwachten wat er nog wordt gecommuniceerd en welke lijken nog uit de kast gaan vallen (denk niet dat er veel weten wat er intern allemaal gaande was, ik evenmin). Voor bijna iedereen hier zijn DDB en FDR precies engeltjes die nu worden neergesabeld door die stoute anderen. Ik wacht toch liever wat af alvorens conclusies te trekken.

13 Sep 2011, 12:04
forumlegende

Het blijft ongelofelijk dat dit met zo een club allemaal kan gebeuren. Maar na bijna 35 jaar supporteren weet ik dat het weer zal beteren. Om dan weer slechter te gaan. Die diepe dalen en hoge toppen lijken wel inherent te zijn aan deze ploeg. Al vanaf het prille begin. Geloof in de goede afloop moet er zeker zijn, maar wantrouwen is één van de pijlers van de democratie. En ook dat moet er nu zeker voldoende zijn.

13 Sep 2011, 12:07
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Ik denk dat iedereen die Frank De Roose kent daar niet veel slecht over kan zeggen. De reputatie van Steven De Cock is echter wel bekend... Vooral bij de jeugd zal dat vonken geven.

13 Sep 2011, 12:07
Ancien

Leeftijd: 46
witzwet schreef:
Snap de negatieve reacties niet...het aantal (officiele) supporters per match vorig jaar zegt toch genoeg?? Onder dit bestuur is veel geld verduisterd!! Wacht nu toch eens af!!

Tuurlijk witzwet! En ons nieuw bestuur zat er twee jaar bij en heeft noooooooittttttt iets gemerkt... Als dat de voorbode is van wat ons te wachten staat, dan zijn we opnieuw goed af... Maar inderdaad, daar kritisch op zijn, mag niet hé. We zien binnen drie jaar wel. Cijfers kan je manipuleren zoveel je wil en afhankelijk van je doel kan je altijd je gelijk halen - of het hier nu gaat om de oude of de nieuwe bewindsploeg...

Soit, de beschuldiging naar het oude bestuur ivm de cijfers - de reden waar het hier allemaal toch om draait niet? - is hier door iemand van de huidige AV zwart op wit geuit, de procedure zal wel lopen hé... Hopelijk zijn de beide kampen goed gedocumenteerd, want het zal nodig zijn als ik dat zo zie... Zijn geen onnozele beschuldigingen hé mannekes...

Alleen vind ik het raar dat het merendeel van de supporters - ongeacht wie er nu fout is bij het bestuur en wie goed doet - kritisch is en heel achterdochtig staat tegenover de nieuwe structuur (de zoveelste in zoveel jaar) en er een klein deeltje is - zoals jij oa - die dat precies allemaal geen probleem vindt en meteen een krediet wil geven van 3 jaar... Ne mens zou van minder achterdochtig worden of niet???

En ik treed Xafir bij hoor voor een deel - we moeten het verleden niet ophemelen en er waren problemen tussen het vorige triumviraat - hebben we zelf kunnen merken in de voorbereiding - dus daar moeten we niet moeilijk over doen. Alleen stappen er hier enkelen - vind ik - iets te snel over het feit dat iedereen die nu in het nieuwe bestuur zit, reeds jaar en dag aan boord is in de VZW Eendracht Aalst en het statement "wij wisten van niks" zomaar voor waar aanzien. Voor 1 persoon die altijd in de AV is blijven zitten bijvoorbeeld is dat alvast een pertinente leugen want onder GDR zat hij al mee in het dagdagelijkse bestuur, is lid gebleven van de AV maar je gaat mij niet zeggen dat hij dan twee jaar niks van cijfers heeft gevraagd of de vergelijking niet heeft gemaakt met hoe hij het mee heeft achtergelaten...

En dat is waar ik mij aan stoor - niet aan de goede bedoelingen, het krediet, het vertrouwen in een nieuwe ploeg tov een oude, maar wel al dat gekrakeel weeral van bij de start omdat je nu weeral kan zien, dat de gehele waarheid niet naar voor komt... En dat er opnieuw selectief gecommuniceerd wordt...

Als er een probleem was met de cijfers die werden getoond aan de AV en je kan dat bewijzen, is dat een punt die de nieuwe voorzitter moet verkondigen omdat je dan de nodige stappen moet nemen naar de oude bewindsploeg toe. Dan zal een deel van de achterban ook wel zien dat het allemaal geen fabels zijn en weten waarom deze drastische beslissingen zijn genomen. Is het anderzijds een roddel, zonder enig bewijs, om de oude ploeg in diskrediet te brengen dan heb je als nieuw bestuur zelf mee boter op het hoofd omdat je uw taak als controlerend orgaan op de raad van bestuur gedurende twee jaar niet goed uitgeoefend hebt. En dan weten we meteen ook welk vlees we in de kuip hebben en welke manier van werken we mogen verwachten. Punt andere lijn. Aan dat bewuste verhaal zijn er maar twee kanten, beide hierboven opgelijst, dus zolang ze daar geen klare wijn over schenken, is het voor mij een coup zoals er in onze geschiedenis al veel zijn geweest en komt die elfenduizendste oproep voor ons vertrouwen gewoon over als een slag in het gezicht.

Is dat zo erg dat we daar als supporter duidelijkheid over vragen? We deden dat de laatste twee maand ook tov DDB, FDR hé hier op het forum, dus ik zie niet in waarom we het nieuwe bestuur even 3 jaar respijt moeten geven...

Laatst gewijzigd door DT op 13 Sep 2011, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.

13 Sep 2011, 12:08
Nationale Ploeg

Leeftijd: 47
WLM: [email protected]
witzwet schreef:
Jongens...een audit vraag je niet als het goed gaat hé. Of je nu DDB heet of FDR...het wanbeleid moet eruit! Garré is/was ook baas van een groot bedrijf hé: resultaat wanbeleid en nopende fusie van KAKAGent.

Wanbeleid = exit. Hoe symphatiek ge ook moogt zijn...

Alweer een nieuw bestuur en nieuwe voorzitter is idd om eens goed met uwe kop tegen de muur te slaan, toch gaan we een balans maken na een paar seizoenen, laat ons zeggen drie. Dan gaan we zien.

Eendracht heeft nu weer toekomstperspectief...de rest is koffiedik kijken. Als er morgen nieuwe sponsors aanrukken zullen de supps die nu moord en brand schreeuwen, hun weg naar het forum plots verliezen. Laten we ons niet opjutten door deze bewuste strategieën van amokmakers. Bij alles en iedereen heb je voor - en tegenstanders!!

Oef, toch nog enen die mijn mening deelt...

13 Sep 2011, 12:09
Junior

Leeftijd: 59
Website: http://www.allei-joep.be
aiaiai schreef:
Misschien hoog tijd om zich eens te spiegelen aan de buren van Okapi die gelukkig wel lessen uit het verleden getrokken hebben én er in geslaagd zijn op relatief korte tijd met een stabiel bestuur degelijke sponsors aan te trekken ondanks de zaalperikelen. Met sportieve resultaten én een nationale uitstraling als positief gevolg. En met een gezonde dosis realisme én nuchterheid. Die laatste twee waarden zijn ver te zoeken in de bestuurskamer als ik de reactie van de heer Markey lees die gelooft dat zijn amateurclub(sorry maar meer is het niet als je ziet wat er allemaal kan daar) de financiële putten gaat vullen met de inkomsten uit tickets én kantines. Het ergste van al is nog dat onze jeugdwerking hierdoor ook weer in de klappen zal delen. Als we het tij nog willen keren zal het niet met deze bestuursploeg zijn die weinig respect tonen voor de achterban én alleen maar even zichzelf in de picture willen zetten als bestuurder van de club. Machtspelletjes van een niveau zoals je ze alleen maar ziet in een ziek bedrijf...spijtig.
Ik wil hierbij ook Frank, Dirk en Marcel bedanken voor hun inzet, nuchterheid én realisme. Eindelijk een bestuur dat geen grote versleten namen binnenhaalde met als resultaat een promotie naar het voor ons hoogst haalbare niveau. Om nog maar te zwijgen dat ze ons een goede trainer bezorgd hebben. Geloof me..lang zal hij er niet meer zijn.
Het is om ziek van te worden heer Markey. Geloof maar verder in uw fabeltjes.

Neem aub okapi aalstar niet als voorbeeld,want het is ook niet allemaal rozegeur en manneschijn en nu het goed blijkt te gaan is hun zaal te klein.Toen de zaal in gebruik genomen is was er in belgie bijna geen club met een zaal zoals het forum en jaren later staan we voor een voldongen feit,neem nu oostende wie er zondag bij was heeft hun basketbaltempel (DANK U MR VAN DELANOTTE) nationale politiekers die hun stempel kunnen drukken hebben wij niet dus Aalst op gelijk welk gebied bengelt achteraan.Spijtig maar zijn feiten.

13 Sep 2011, 12:13
Ancien

parol schreef:

"Het nieuwe bestuur heeft overgenomen omdat het niet anders kon. De club was op bestuursvlak stuurloos geworden, er waren ernstige meningsverschillen onder de mensen die de club bestuurden namelijk Dirk De Bruecker, Frank De Roose en Marcel van de Steen.

Op 2 juli 2010 hebben 5 mensen op vraag van de voorzitter Dirk De Bruecker de RVB komen versterken dit met de bedoeling om mee helpen een oplossing te zoeken en de partijen te verzoenen. Al snel werd duidelijk dat dit niet meer kon.

Om duidelijk te stellen dat het zo niet verder kon hebben 8 leden van de AV op 8 september aan de alarmbel getrokken en een statement opgesteld.

Nog dezelfde dag heeft Dirk ons laten weten dat hij zich volledig aansluit bij dit statement. Het was op tussen de oude bestuurders en de chemie was volledig weg.

Na lang overleg heeft het nieuwe bestuur er voor gekozen om deze ongelooflijk mooie club niet langer stuurloos te laten varen maar onze verantwoordelijkheid op te nemen. We hebben niet gekozen voor de makkelijkste weg en vonden dat we het niet konden maken ten opzichtige van onze fantastische achterban, onze trainers en spelers, het jeudcentrum en alle mensen met een hart voor Eendracht Aalst om ook de handdoek te gooien. Met het clubbelang voor ogen hadden we geen andere keuze. De continuiteit moest verzekerd worden.

Wat we nu gaan doen is een round up maken van de volledige werking, de geledingen sluiten en EENDRACHTIG en hard werken. Er is verschrikkelijk veel werk aan de winkel en het enige wat wij vragen is de steun van iedereen die de club een warm hart toedraagt."

Zet die mooie woorden, die wij in gelijkaardige omstandigheden in het verleden, nu al zo vaak gehoord hebben, eens om in DADEN.
Jullie konden altijd al rekenen op de steun van ons, de hondstrouwe supporters, wel, laat ons nu eens zien waarom jullie onze steun waard zijn.

13 Sep 2011, 12:16
Junior

Leeftijd: 36
jammen schreef:
parol schreef:

Zet die mooie woorden, die wij in gelijkaardige omstandigheden in het verleden, nu al zo vaak gehoord hebben, eens om in DADEN.
Jullie konden altijd al rekenen op de steun van ons, de hondstrouwe supporters, wel, laat ons nu eens zien waarom jullie onze steun waard zijn.

(y)

13 Sep 2011, 12:17
Scholier

Als ik dit allemaal lees,zou ik als huidig bestuurder direct mijn ontslag geven.Ik ben liever sponsor maar dan niet als bestuurder.Het oude bestuur zal niet zomaar zijn ontslag ingediend hebben,(als je met elkaar niet meer door dezelfde deur kunt en dit weegt op het beleid).Ze zullen het wel niet gekregen hebben( misschien komt het zo naar buiten).We zullen het wel horen maar Bestuurder van een voetbalploeg is niet die van een bedrijf(vele ondernemers zijn er in mislukt).

13 Sep 2011, 12:26
Freak

Leeftijd: 42
De logische goed-nieuws-show van het nieuwe bestuur is al gestart. :hmm: (n)

We hebben genoeg vertrouwen gehad in 't verleden in bestuursleden en voorzitters. Nu wil ik eerst daden zien. Ze vragen de steun maar ze gaan die niet zomaar krijgen. Vergeet het :stom:

De vraag is eigenlijk hoe lang dit bestuur het weer zal uithouden (n) Wanneer gaat het hier weer mislopen :(

Ik weet echt niet meer welke zinnige uitleg ge hier kunt over doen :hmm:

Ge zou echt gaan zeggen: "de pot op en steek uw abonnement in uw ..."

13 Sep 2011, 12:28
Freak

Leeftijd: 35
Titus schreef:
parol schreef:
Bomber schreef:

Hij heeft hiernet alles eens komen lezen en is dan weer offline gegaan, tis blijkbaar weer ni vandoen da we van iet weten...

Mijn internet was uitgevallen toen ik wou antwoorden.

Ik begrijp de negatieve reacties niet. Eindelijk hebben we een eendrachtig bestuur die krachtdadig de zaken zal aanpakken. We gaan vanaf morgen tot de actie over. De gestegen inkomsten van entrees en kantines van de eerste 2 thuismatchen, bewijzen dat de nieuwe controlemaatregelen van de manager,gesteund door de nieuwe bestuurders resultaat opleveren.
We hebben vanavond al samen gezeten met de trainersstaf en volledig hun vertrouwen gekregen.
We zijn echte iendrachters die er alles voor over hebben om onze club in goede banen te leiden. Iedereen die me kent als hevige supporter die al veel spaargeld in de club heeft gestoken, weet dit.

Dat dit nieuw niet op gejuich zou onthaald worden kon je toch zien aankomen Michel? In het nieuwe bestuur zitten amper mensen met voldoende kapitaal om een tweede klasse club te ondersteunen. Dan is er nog niet gesproken over het gebrek aan "know-how". Met De Roose, DDB (en VDS) zijn er mensen aan kant gezet die toch ook veel voor den iendracht gedaan hebben, die er waarschijnlijk ook veel geld ingepompt hebben. Ik ben eens benieuwd naar de uitleg waarom deze mensen aan kant zijn geschoven. Is het trouwens niet wat respectloos dat mensen die zich nog maar net hebben "ingekocht" zomaar mensen opzijschuiven die er al jaren aan werken om de club er bovenop te helpen? DDB, VDS en De Roose brengen de club naar tweede, er kopen zich wat nieuwe mensen in om dan enkele maanden later deze mensen zomaar opzij te schuiven.

Ik ga hier van dit triumviraat, zoals iemand ze hier noemde, geen heilige maken. Er zijn fouten gemaakt waarschijnlijk ook door deze personen en iemand moet ze op de vingers tikken, maar dat nieuwe leden deze mensen zomaar opzijschuiven op basis van een audit is enorm jah arrogant eigenlijk. Waar waren deze mensen enkele jaren terug? Toen er moeilijke beslissingen gemaakt moesten worden, toen er ook veel geld in de club is gepompt. Deze seizoenen worden gewoon overgeslagen en op een ervaring van ocharme drie maand tijd en een audit wordt beslist deze mensen te ontslaan. Zoek naar een oplossing met deze mensen wijs deze -ervaren- bedrijfleiders op hun fouten (als er al personen zijn onder die nieuwe bestuursleden die weten hoe het er in een voetbalclub aan toe gaat).

Als je dan ziet wat Herbert hier schrijft (iemand die al bijzonder veel voor EA heeft gedaan), dan vrees ik het ergste. Ik hoop dat u en de nieuwe bestuursleden beseffen dat Herbert en De Greve (en vele anderen) de zandberg overeind houden/hielden.

Trouwens klopt het dat Steven De Cock terugkomt? Indien ja, hoe kan je dit rijmen met wat er tijdens zijn vorige passage allemaal gebeurd is?Ik hoop dat u en de nieuwe bestuursleden is goed nadenken over wat jullie net gedaan hebben. Waar jullie al dat geld gaan halen om onze gigantische put weg te werken (alvast niet binnen de nieuwe bestuurskamer denk ik zo).

Ik hoop dat jullie in jullie opzet slagen, maar ik persoonlijk zie het zeer somber in.

@parol:graag een antwoord hierop? ;)

13 Sep 2011, 12:34
Duivelke

eendrachters echt triestig om dit weeral !!!!!!!!! ne keer moeten mee te maken .wij als gewone supporters zullen misschien nooit de ware toedracht van dit verhaal kennen maar wij zullen (misschien tegen beter weten in) de moed niet opgeven en onze spelers blijven steunen want zij verdienen dit .
ook hoop ik dat ons nieuw bestuur communiceert met de jeugdwerking op de zandberg want het zou verschrikelijk spijtig zijn dat dit alles moest verloren gaan want er word daar ook door vele mensen prachtig werk geleverd

:EA: :EA: :EA:

13 Sep 2011, 12:36
Vaste Waarde

Hugo schreef:
Als je kapitaalkrachtige zakenmensen aan kant zet, dan moet je met een nieuwe investeerdersgroep op de proppen komen die veel geld willen investeren in de club.
Indien dit niet het geval zou zijn, dan halen we zefs het einde van de competitie niet en dan hebben jullie een daad gesteld die het einde van Eendracht Aalst zou betekenen.
Vandaar dat ik benieuwd ben over de plannen van deze bende Iendrachtpiraten?
Geen gezever over de schulden van het verleden enz..concrete cijfers, voorstelling van de nieuwe geldschieters en een toelichting van de nieuwe bewindvoerders wat hun inbreng zal zijn bij hun nieuwe functie binnen de club.
Als jullie het lef hebben om ons bestuur te onthoofden, dan hebben de fans ook het recht om te weten hoe wij als club financieel gezonder en sportief beter gaan worden van deze bestuursovername.

voila.Laat het ons hopen...

13 Sep 2011, 12:42
forumlegende

BVW schreef:
witzwet schreef:
Jongens...een audit vraag je niet als het goed gaat hé. Of je nu DDB heet of FDR...het wanbeleid moet eruit! Garré is/was ook baas van een groot bedrijf hé: resultaat wanbeleid en nopende fusie van KAKAGent.

Wanbeleid = exit. Hoe symphatiek ge ook moogt zijn...

Alweer een nieuw bestuur en nieuwe voorzitter is idd om eens goed met uwe kop tegen de muur te slaan, toch gaan we een balans maken na een paar seizoenen, laat ons zeggen drie. Dan gaan we zien.

Eendracht heeft nu weer toekomstperspectief...de rest is koffiedik kijken. Als er morgen nieuwe sponsors aanrukken zullen de supps die nu moord en brand schreeuwen, hun weg naar het forum plots verliezen. Laten we ons niet opjutten door deze bewuste strategieën van amokmakers. Bij alles en iedereen heb je voor - en tegenstanders!!

Oef, toch nog enen die mijn mening deelt...

+1

13 Sep 2011, 13:06
Nationale Ploeg

Allez, er zit al drie man in de fanclub van het nieuwe bestuur (y)

Ik wil gerust een nieuw bestuur kansen geven, maar dat hangt af van het antwoord op de volgende vraag: waar gaan ze het geld halen om de putten te dempen?

Ik ben niet naief genoeg om te verwachten dat ze gaan uitleggen hoe ze de oude garde buitengeshot hebben, maar ik zou toch graag eens horen wat hun financieel plan is. Als ze er al een hebben.

13 Sep 2011, 13:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 133 134 135 136 137 289