|
|
| Pagina 362 van 500 |
[ 7487 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 360 361 362 363 364 … 500 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg
Bericht Re: Eerste klasse
Dat ge uw principes hebt, dat is voor mij geen probleem, ook al deel ik die niet. Maar nu effe gaan melden dat BVR geen frans mag spreken tegen zijn spelers...
![]() |
| 21 Sep 2011, 14:01 |
|
|
Scholier ![]() Lid geworden op: 03 Feb 2011, 12:08 Berichten: 102 Locatie: Oiljst |
De Jean schreef: Dat ge uw principes hebt, dat is voor mij geen probleem, ook al deel ik die niet. Maar nu effe gaan melden dat BVR geen frans mag spreken tegen zijn spelers... ![]() Als ik mijn 3 de jaar bij Mons zou voetballen , zouden ze mijn instructies dan ook in nederlands geven ..? _________________ Nur für diesen Verein woll' n wir kämpfen und schrei' n born 1969 support since 1969 |
| 21 Sep 2011, 14:05 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
Dirk schreef: Met dat laatste zinnetje ben ik het niet helemaal eens. Waarom zou je met het frans verder komen dan met het nederlands ? Omdat Frankrijk en Wallonië samen groter zijn dan Vlaanderen en Nederland ? Ga naar Spanje en spreek frans ze gaan je daar ook niet verstaan, idem voor Italië, Duitsland, Engeland Het nederlands gaan ze daar ook niet verstaan. Het frans is geen wereldtaal, net zoals het nederlands er geen is. Dat is nu juist de mentaliteit van de franstaligen die in de rand komen wonen, ze vertikken het om nederlands te leren omdat ze denken dat het frans overal ingeburgerd is. Gaan ze naar zee, alles in het frans, willen ze eens gaan shoppen in Aalst, Gent, Antwerpen dan zijn ze verontwaardigd dat ze niet in het frans geholpen worden. Ik moet elke dag frans praten tegen collega's die geen woord nederlands over de lippen krijgen, zelfs nog geen goeiendag. Votre conclusion est correct copaing!! ![]() _________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 21 Sep 2011, 14:14 |
|
|
Nationale Ploeg
Als de coach Nederlands kan, uiteraard.
|
| 21 Sep 2011, 14:16 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
kanderniopkommen schreef: Wij moeten eigenlijk niet veel zeggen, kijk naar ons ploeg, BVR spreekt tijdens de match meer frans als Nederlands...normaal voor een vlaamse stad als AALST ? Juist Laurent en Cousin spreken en verstaan een beetje nederlands, maar Galli,De Castro, die hier ook al hun 3 jaar spelen, geen nougabollen vlaams.... ze ZINGEN WEL DE ZWETTE MAAN, maar weten niet wat ze zingen.....Men zou moeten doen zoals in Nederland => juist nederlands op training en op het veld voor iedereen ! ![]() In den basket is da just hetzelfde maar daar is het Engels... _________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 21 Sep 2011, 14:17 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 26 Jun 2007, 14:23 Berichten: 1031 Locatie: Oilsjt |
Gio schreef: kanderniopkommen schreef: Wij moeten eigenlijk niet veel zeggen, kijk naar ons ploeg, BVR spreekt tijdens de match meer frans als Nederlands...normaal voor een vlaamse stad als AALST ? Juist Laurent en Cousin spreken en verstaan een beetje nederlands, maar Galli,De Castro, die hier ook al hun 3 jaar spelen, geen nougabollen vlaams.... ze ZINGEN WEL DE ZWETTE MAAN, maar weten niet wat ze zingen.....Men zou moeten doen zoals in Nederland => juist nederlands op training en op het veld voor iedereen ! ![]() In den basket is da just hetzelfde maar daar is het Engels... Als ge daar tijdens een time-out met vijf Amerikanen rond u staat zou het een beertje belachelijk zijn alles in het Nederlands te zeggen. |
| 21 Sep 2011, 14:49 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
Urzua schreef: Gio schreef: kanderniopkommen schreef: Wij moeten eigenlijk niet veel zeggen, kijk naar ons ploeg, BVR spreekt tijdens de match meer frans als Nederlands...normaal voor een vlaamse stad als AALST ? Juist Laurent en Cousin spreken en verstaan een beetje nederlands, maar Galli,De Castro, die hier ook al hun 3 jaar spelen, geen nougabollen vlaams.... ze ZINGEN WEL DE ZWETTE MAAN, maar weten niet wat ze zingen.....Men zou moeten doen zoals in Nederland => juist nederlands op training en op het veld voor iedereen ! ![]() In den basket is da just hetzelfde maar daar is het Engels... Als ge daar tijdens een time-out met vijf Amerikanen rond u staat zou het een beertje belachelijk zijn alles in het Nederlands te zeggen. Tja ok, ik wou enkel verwijzen dat er altijd maar naar de verfransing verwezen wordt maar nooit naar andere talen, als je eens in de buurt van het Luxemburgplein bent moet je én geen Nederlands én geen Frans spreken maar Engels, waarom wordt daar nooit iets over gezegd vraag ik me soms af, ma soit we gaan Off Topic, sorry daarvoor... ![]() _________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 21 Sep 2011, 15:02 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 27 Mar 2011, 14:12 Berichten: 406 |
Hugo schreef: Joren schreef: 69 schreef: Ik mag op mijn werk (Vilvoorde, vlaamse gemeente) al blij zijn Frans te horen. Arabisch en Turks zijn daar de voertaal. Nederlandstaligen? Mss 10% Op café in Vilvoorde is de voertaal voornamelijk Frans, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat op de gemeente wel eens anders is. Als ik daar eens moet zijn voor mijn pas staan er daar altijd die amper een woord Frans spreken (laat staan Nederlands) maar wel een reispas moeten hebben. Dan heb je wel wat geduld nodig... Nu, ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem om Frans te spreken. Is en blijft een landstaal en eentje waar je in mijn ogen meer mee bent dan het Nederlands. Integratiebeleidsplan In 2002 werd voor de eerste keer een integratiebeleidsplan opgesteld door de stad Vilvoorde. Via het integratiebeleidsplan 2002-2005 gaf het stadsbestuur Vilvoorde nieuwe impulsen aan het ontwikkelen van een beleid ten aanzien van etnisch-culturele minderheden. Met het opstellen van het integratiebeleidsplan 2006-2008 wil de stad haar inspanningen verderzetten gedurende deze drie jaren. Het beleidsplan wil vooral een antwoord formuleren op alle aspecten die de integratie van allochtonen bemoeilijken. De aandacht gaat uit naar het uitwerken van maatregelen die de maatschappelijke positie van allochtonen verbeteren. Door het integratiebeleidsplan heeft de stad Vilvoorde zich ingeschreven in het Vlaamse minderhedenbeleid met als algemene uitgangspunten: - het verhogen van de toegankelijkheid van de stedelijke diensten; - inspraak en participatie van de doelgroep organiseren; - informatie verstrekken met betrekking tot het gevoerde beleid; - instaan voor het onthaal van anderstalige nieuwkomers. Vilvoorde geeft vanuit de specifieke lokale situatie een eigen invulling aan dit Vlaamse beleid. Zo Zijn bij voorbeeld de coördinatie van het aanbod Nederlands en het aanzetten tot het volgen van Nederlandse lessen van lokaal belang in Vilvoorde als Nederlandstalige randstad rond Brussel. Dus als jij altijd klaar staat om Frans te spreken in een Vlaamse stad, zullen ze het vertikken om ooit Nederlands aan te leren. In Nederland gaan ze er een andere gang mee, wie zich niet wil inburgeren o.a. de nederlandse taal aanleren mag terugkeren vanwaar ze gekomen zijn. Vilvoorde is een vlaamse stad, waar je het nederlands als omgaanstaal moet gebruiken en zoniet.. ![]() Ik snap en begrijp iedereen zijn standpunt en als Germanist in wording (NEDERLANDS - Engels) wil ik uiteraard zoveel mogelijk Nederlands horen. Aan de andere kant verpest het een conversatie wel wanneer je, van zodra men in het Frans begint, toch maar te antwoordt in het Nederlands, kwestie van de 'inburgering'. Akkoord, je bent meer met Engels dan met Frans, maar mijn idee is: hoe meer talen je kent, hoe beter. Ik heb meer Frans geleerd door het gewoon te spreken dan tijdens de lessen op het middelbaar destijds. Ik heb het hier ook niet over voertaal bij officiële instanties en heel de BHV-kwestie, gewoon over praktische zaken, zoals een pintje drinken in mijn stamcafé en een klapke doen met de locals. In dat geval maakt of ik nu Nederlands/Frans en zelfs Engels (in Brussel vooral) spreek, me echt niets uit. |
| 21 Sep 2011, 15:50 |
|
|
forumlegende
Het gaat niet over 'een klapke doen' op café, maar over respect...Respect dat vele franstaligen niet hebben wanneer ze in een ander gebied/land komen. En als je het BHV-akkoord bekijkt zullen ze zoals Vic Van Aelst treffend verwoordde 'pas content zijn als de kabeljauwen aan de kust ook Frans spreken'.
Natuurlijk is talenkennis een pluspunt, en ik probeer altijd de lokale taal te spreken, zelfs bij een simpele vakantie. |
| 21 Sep 2011, 16:56 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
tympanum2 schreef: Het gaat niet over 'een klapke doen' op café, maar over respect...Respect dat vele franstaligen niet hebben wanneer ze in een ander gebied/land komen. En als je het BHV-akkoord bekijkt zullen ze zoals Vic Van Aelst treffend verwoordde 'pas content zijn als de kabeljauwen aan de kust ook Frans spreken'. Natuurlijk is talenkennis een pluspunt, en ik probeer altijd de lokale taal te spreken, zelfs bij een simpele vakantie. C'est juste des choses, mais vous êtes dans la rubrique incorrecte ![]() _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 21 Sep 2011, 17:35 |
|
|
Ancien
Bondsparket: 'Anti-Waalse spreekkoren onaanvaardbaar, maar niet racistisch'
Het parket van de Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft woensdag tekst en uitleg gegeven bij de beslissing om landskampioen Racing Genk een boete van 600 euro op te leggen voor de anti-Waalse spreekkoren van de Limburgse supporters van zondag in het competitieduel tegen Standard (3-0). 'Zo'n gezangen zijn onaanvaardbaar, maar het gaat hier niet om racisme', verduidelijkt bondsprocureur Marc Rubens. 'We willen van dit dossier geen taalkwestie maken', aldus het bondsparket. 'Voor het parket zijn deze woorden onaanvaardbaar, maar het gaat hier niet om anti-Waalse spreekkoren. Deze affaire is totaal niet te vergelijken met die van Beerschot (waarbij de Antwerpse supporters 'Kawashima-Fukushima' riepen naar de Lierse-doelman, nvdr.). De supporters van Standard hadden de Genkse spelers beledigd toen de spelers werden voorgesteld en de Genkse fans hebben daarop geantwoord.' Het parket voegde er nog aan toe dat de boete voor Beerschot (30.000 Zwitserse frank, waarvan 10.000 met uitstel) veel hoger opliep omdat het daar wel degelijk om racisme ging en er daar moest teruggegrepen worden naar de reglementen van de Wereldvoetbalbond FIFA. De Genkse supporters zongen zondag 'Et les Wallons c'est du caca' tijdens de met 3-0 gewonnen competitiepartij tegen Standard. Scheidsrechter Jérôme Efong Nzolo legde de wedstrijd daarop enkele minuten stil. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 21 Sep 2011, 18:49 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
Hugo schreef: Bondsparket: 'Anti-Waalse spreekkoren onaanvaardbaar, maar niet racistisch' Het parket van de Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft woensdag tekst en uitleg gegeven bij de beslissing om landskampioen Racing Genk een boete van 600 euro op te leggen voor de anti-Waalse spreekkoren van de Limburgse supporters van zondag in het competitieduel tegen Standard (3-0). 'Zo'n gezangen zijn onaanvaardbaar, maar het gaat hier niet om racisme', verduidelijkt bondsprocureur Marc Rubens. 'We willen van dit dossier geen taalkwestie maken', aldus het bondsparket. 'Voor het parket zijn deze woorden onaanvaardbaar, maar het gaat hier niet om anti-Waalse spreekkoren. Deze affaire is totaal niet te vergelijken met die van Beerschot (waarbij de Antwerpse supporters 'Kawashima-Fukushima' riepen naar de Lierse-doelman, nvdr.). De supporters van Standard hadden de Genkse spelers beledigd toen de spelers werden voorgesteld en de Genkse fans hebben daarop geantwoord.' Het parket voegde er nog aan toe dat de boete voor Beerschot (30.000 Zwitserse frank, waarvan 10.000 met uitstel) veel hoger opliep omdat het daar wel degelijk om racisme ging en er daar moest teruggegrepen worden naar de reglementen van de Wereldvoetbalbond FIFA. De Genkse supporters zongen zondag 'Et les Wallons c'est du caca' tijdens de met 3-0 gewonnen competitiepartij tegen Standard. Scheidsrechter Jérôme Efong Nzolo legde de wedstrijd daarop enkele minuten stil. http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... ngen.dhtml Rare jongens die Walen..._________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 22 Sep 2011, 16:55 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
DavidSeal schreef: Hugo schreef: Bondsparket: 'Anti-Waalse spreekkoren onaanvaardbaar, maar niet racistisch' Het parket van de Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft woensdag tekst en uitleg gegeven bij de beslissing om landskampioen Racing Genk een boete van 600 euro op te leggen voor de anti-Waalse spreekkoren van de Limburgse supporters van zondag in het competitieduel tegen Standard (3-0). 'Zo'n gezangen zijn onaanvaardbaar, maar het gaat hier niet om racisme', verduidelijkt bondsprocureur Marc Rubens. 'We willen van dit dossier geen taalkwestie maken', aldus het bondsparket. 'Voor het parket zijn deze woorden onaanvaardbaar, maar het gaat hier niet om anti-Waalse spreekkoren. Deze affaire is totaal niet te vergelijken met die van Beerschot (waarbij de Antwerpse supporters 'Kawashima-Fukushima' riepen naar de Lierse-doelman, nvdr.). De supporters van Standard hadden de Genkse spelers beledigd toen de spelers werden voorgesteld en de Genkse fans hebben daarop geantwoord.' Het parket voegde er nog aan toe dat de boete voor Beerschot (30.000 Zwitserse frank, waarvan 10.000 met uitstel) veel hoger opliep omdat het daar wel degelijk om racisme ging en er daar moest teruggegrepen worden naar de reglementen van de Wereldvoetbalbond FIFA. De Genkse supporters zongen zondag 'Et les Wallons c'est du caca' tijdens de met 3-0 gewonnen competitiepartij tegen Standard. Scheidsrechter Jérôme Efong Nzolo legde de wedstrijd daarop enkele minuten stil. http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... ngen.dhtml Rare jongens die Walen...Die laatste zin is toch wel absurd, het Vlaamse volk subsidieerd al jarenlang de spilzieke Walen. _________________ oilsjt, goi alien... |
| 22 Sep 2011, 17:04 |
|
|
Ancien
Waals minister overweegt gerechtelijke stappen tegen anti-Waalse spreekkoren
Waals Minister van Sport André Antoine gaat mogelijk gerechtelijke stappen ondernemen tegen de anti-Waalse spreekkoren van de supporters van Genk die 'Et les Wallons, c'est du caca' zongen in de wedstrijd tegen Standard. 'De spreekkoren zijn een aanslag op de waardigheid', is Antoine duidelijk. 'Je mag racisme en folklore niet verwarren', Antoine is ook verbaasd over de reactie van de voetbalbond en heeft gevraagd om een gesprek te voeren. Maxime Prévot, die politicus is bij de cdH en zelf scheidsrechter is geweest, vindt de reactie van de voetbalbond bedroevend en de boete aan de lage kant. Philippe Dodrimont van de MR is van mening dat de spreekkoren een belediging voor het Waalse volk zijn. Hij heeft aan minister-president Demotte gevraagd om excuses te eisen bij de bestuursleden van Genk. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 22 Sep 2011, 20:07 |
|
|
Freak
|
| 24 Sep 2011, 18:47 |
|
| Pagina 362 van 500 |
[ 7487 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 360 361 362 363 364 … 500 Volgende |