|
|
| Pagina 72 van 113 |
[ 1694 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 70 71 72 73 74 … 113 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Bericht Re: Wielrennen
Fietsende BV's steunen hartpatiënten
Hartpatiënten van het Aalsterse Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis hebben gisteren deelgenomen aan een bijzondere fietstocht. Samen met wielerlegendes als Roger De Vlaeminck, Lucien Van Impe en Ludo Dierickxsens fietsten ze van de campus Aalst naar de campus Asse.De fietsers werden daarbij begeleid door artsen, verpleegkundigen en kinesitherapeuten en enkele BV's . Wielerlegenden Roger De Vlaeminck, Lucien Van Impe, Ludo Dierickxsens en André Meganck van de VRT-sportdienst waren van de partij. Ook actrice Anne Somers, Veronique uit de VTM-soap Familie, fietste mee. ‘Sinds maart fiets ik. En een actie voor het goede doel steunen, daar ben ik altijd voor te vinden.' Edmond Boone is hartpatiënt sinds 1999. Al zeven jaar mist hij geen enkele sportieve bijeenkomst van de dienst Cardiologie. ‘Het is een toffe groep waar iedereen respect heeft voor de mogelijkheden van zijn collega's. Wij laten nooit iemand achter. Voor mij is fietsen een welgekomen uitlaatclub. Vanaf mijn tiende tot 62ste voetbalde ik bij Eendracht Aalst. Vier jaar stond ik opgesteld in de eerste ploeg met onder meer Andre de Nul, Jos Rens en Gaston Van der Elst. Het is tof dat ik op deze manier nog sport kan blijven beoefenen.' Open dag De dienst Cardiologie van het OLV organiseert wekelijks fietstochten ‘Ride for the heart' voor en met hartpatiënten. Het OLV lag mee aan de basis van de Euro Heart Cycling Tour. De organisatie helpt hartpatiënten om een gezonde en actieve levensstijl te ontwikkelen. Deze fietstocht paste in het kader de ‘Week van het Hart' van de Belgische Cardiologische Liga. In het OLV Aalst kun je tijdens deze week je risico op hart- en vaatziekten laten berekenen. Er vinden ook meerdere infosessies plaats. En op zaterdag 1 oktober staan van 13 tot 16 uur de deuren van het cathlab en de hartrevalidatiezalen open. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 28 Sep 2011, 11:57 |
|
|
Ancien
Rabobank: 'Oscar Freire stopt met wielrennen'
Oscar Freire fietst komend seizoen niet meer voor Rabobank en mogelijk stopt de 35-jarige Spanjaard helemaal met wielrennen. 'Oscar heeft ons formeel medegedeeld dat hij stopt met wielrennen', aldus een woordvoerder van Rabobank woensdag. 'Daarop hebben wij onze aanbieding formeel ingetrokken.' Freire vorige week: 'Ik wil nog naar de Spelen' Het nieuws van Rabobank is vrij opmerkelijk en het is afwachten of het ook daadwerkelijk klopt. Freire heeft immers nog een aanbieding van wielerploeg Geox op zak en heeft zelf nog niet formeel bevestigd te zullen stoppen. Ook aan onze wielerredactie liet Freire vorige week nog weten een jaartje door te zullen gaan. 'Ik ga nog één jaar door. Alleen weet ik nog niet in welke ploeg ik volgend seizoen aansnijd', aldus Freire vorige week. 'Ik hoop dat ik bij Rabobank een nieuw contract kan tekenen. Ik wil volgend jaar naar de Olympische Spelen in Londen. Het circuit past misschien beter Mark Cavendish, maar toch wil ik erbij zijn. De Olympische Spelen blijven de droom van elke atleet. Het worden dan mijn vierde Spelen.' 3x wereldkampioen, 3x Sanremo Drievoudig wereldkampioen Freire kon bij Rabobank voor 1 jaar bijtekenen. De sprinter kwam sinds 2003 uit voor de grootste Nederlandse wielerploeg. De dromerige Spaanse sprintbom is één van de grootste renners van zijn generatie. Hij werd onder andere drie keer wereldkampioen, won drie keer Milaan-Sanremo en verschillende ritzeges en de groene trui in de Ronde van Frankrijk. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 05 Okt 2011, 19:36 |
|
|
Ancien
McEwen: 'Voorgoed weg uit Vlaanderen'
Robbie McEwen zet zondag in Parijs-Tours een punt achter zijn seizoen. Daarna sluit hij een heel ander hoofdstuk af. Samen met zijn Vlaamse echtgenote Angelique en de drie kinderen verkast hij definitief naar Australië. Nog precies een week en dan is Robbie McEwen geen Australische Vlaming meer. Of toch minder, want dan vertrekt hij met zijn echtgenote Angelique Pattyn en de kinderen Ewan (9), Elena (5) en Claudia (1) definitief naar Gold Coast. Een stad, even ten zuiden van Brisbane, in Australië. 'Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik na mijn carrière terug wilde naar Australië', verduidelijkt Robbie. 'Nadat ik Angelique had leren kennen in de optiekzaak van haar ouders, waar ik contactlenzen kocht, en het ernst werd met onze relatie, heb ik haar verwittigd. Ze heeft het toen niet uit gemaakt, dus…' Als de valiezen zijn gepakt, wordt de verhuis plots wel heel concreet. Een moeilijk moment? Angelique: 'Tijdens het pakken stuitte ik op fotoalbums van vroeger, toen ik nog een klein meisje was. Bij het doorbladeren daarvan moest ik toch even slikken en schoten de beelden van dat eerste hoofdstuk van mijn leven in flashback door mijn hoofd. Zaterdag gaat de grote livingtafel al weg en begint het écht leeg te worden.' Robbie: 'Ik begrijp heel goed dat Angelique moeilijke momenten zal beleven. Maar als ze even naar haar ouders wil, al was het maar voor een weekje, dan mag ze altijd in het vliegtuig stappen.' Ga je iets missen van België, buiten familie en vrienden? Robbie: 'Kwestie van levensstandaard staan Australië en België op dezelfde hoogte. Misschien dat Australiërs nóg iets socialer zijn omdat ze ook meer buiten kunnen leven. Maar wat ik zeker zal blijven koesteren, is de manier waarop de wielersport hier wordt beleefd, hoe we als renner op een piëdestal worden gezet, zelfs een voorkeursbehandeling genieten. Dat is uniek. Ook de sfeer tijdens de voorjaarsklassiekers. Koers is dan niet enkel een zaak van renners en wielerliefhebbers maar gewoon van iederéén. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 08 Okt 2011, 12:38 |
|
|
Ancien
Niels Albert: 'Vreemd dat een crosser niet mag drinken'
Vraagje aan Frank Deboosere: zou het eventueel mogelijk zijn om zondag zo rond 17 uur een plaatselijk hogedrukgebied te zenden richting Ruddervoorde? Zo'n korte krachtige nazomer, die het kwik net boven de 20 graden duwt. 19,5 is niet genoeg. Ha neen, dat zijn de regels. Het moeten er 20 zijn voor je een slok mag drinken. Vrij absurd eigenlijk. Want ook bij 19,5 graden krijg je het na een uurtje crossen best warm. Zeker als er langs de kant een paar duizend man aan een pint/cola staat te lurken. Cross is de enige sport ter wereld waar er een limiet staat op drinken. Waarom? Niemand die het echt weet. Vroeger mocht het helemáál niet, sinds dit jaar toch al bij extreem warme temperaturen. Maar wat mij betreft, zou ik ook een slokje willen bij 10 graden. En bij min 10 een warme thee. Daar gaat het trouwens om: slokjes. Denk niet dat de crossers vanaf nu met twee hotsende bidons door de wei crossen. Zou trouwens nogal onhandig zijn om dan je fiets op de schouder te gooien. Trouwens: in een uur tijd zweet je ook niet zóveel dat je lichaam met een vochttekort kampt. In een Tourrit kappen renners gemakkelijk een drinkbus of acht achterover, voor ons is één drinkbus in een uur eigenlijk al te veel. Aan een halve liter hebben we genoeg, anders begint de maag te klotsen. Waarom is het dan zo belangrijk? Gewoon, om te verfrissen. De droge keel wegspoelen, het hoofd afkoelen. In crossen als Kalmthout en Neerpelt maakte het echt een groot verschil dat het even kon. Hop, materiaalpost in, slokje nemen, geut in de nek, drinkbus weg en we waren weer vertrokken. Alleen zou het nog makkelijker zijn als het niet in de materiaalpost gebeurde maar op een aparte strook. Dan rij je elkaar niet voor de wielen. Stel nu dat het hogedrukgebied in Ruddervoorde uitblijft, dan zal dat weinig veranderen aan de koers. De winnaar zal allicht niet anders zijn. Maar het is gewoon vreemd dat een crosser niet kan drinken wanneer hij wil. In mijn ogen moet daar niet over gediscussieerd worden. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 08 Okt 2011, 13:06 |
|
|
Ancien
De belgen winnen bijna alle klassiekers
Van Avermaet: 'De kroon op mijn carrière' Greg Van Avermaet reageerde verheugd na zijn zege in Parijs-Tours, de eerste klassieker op zijn palmares. 'Hopelijk is dit de overwinning van de definitieve doorbraak.' Alleen voorop 'Na mijn tegenslag in het wereldkampioenschap, waarin ik ten val kwam, was ik extra gemotiveerd naar deze Franse klassieker gekomen. Maar toen de koers echt begonnen was, zat ik alleen van mijn ploeg in een kopgroep van meer dan twintig renners. Dat was voor mij geen gemakkelijke situatie. Ik moest vooral opletten voor de snellere mannen in onze kopgroep. Ik vreesde vooral Stuart O'Grady.' Geen schijn van kans voor Marcato Maar ik zat wel in mijn hoofd met de twee hellingen in de finale om daar de kopgroep open te breken. De Fransman liet ik eerst nog rijden. Maar toen daarna Marco Marcato, die vorige week nog de Tour du Vendée gewonnen had in de aanval ging, mocht ik niet meer aarzelen. Ik haastte me in zijn wiel. Een serieuze inspanning waarvan ik even moest bekomen. Daarna heb ik volle bak meegewerkt met de Italiaan van Vacansoleil-DCM. We hebben lang moeten vechten voor een veilige voorsprong, maar die is er uiteindelijk toch gekomen. Daarna was het zaak om kalm te blijven in de laatste kilometer. Toen Marcato onder de rode driehoek nog een keer overnam, wist ik dat mijn kans bijzonder groot was. Ik nam daarna immers niet meer over en gunde hem in de eindspurt geen schijn van een kans. Daarmee is mijn carrière hopelijk definitief gelanceerd.". Grote eer En of Greg blij was: 'Uiteraard, dit is mijn eerste klassieker. Ik had al enkele ereplaatsen verzameld, ik werd derde in San Sebastian, maar dit is de kroon op mijn carriere.' Op de vraag of hij nu zijn voet naast Philippe Gilbert, toekomstig ploegmaat kon zetten? 'Dit is een grote eer, misschien zal het helpen in de toekomst. Maar eigenlijk telt alleen vandaag.' _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 09 Okt 2011, 23:24 |
|
|
Nationale Ploeg
Niels Albert aangereden tijdens training.
Wielrenner Niels Albert is aangereden tijdens een trainingssessie. Hij is ten val gekomen en brak daarbij vermoedelijk een middenhandsbeentje. Albert zou enkele weken buiten strijd zijn. Bron: www.gva.be _________________ Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ? Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft. |
| 15 Nov 2011, 20:27 |
|
|
Ancien
Ninove wil het Aalsters na-Tourcriterium
Het Aankomstcomité Meerbeke, dat eerder dit jaar de organisatie van de aankomst van de Ronde van Vlaanderen kwijtspeelde, toont interesse in het Aalsterse na-Tourcriterium. Het Wielersportcomité dat het criterium nu organiseert, ontkent evenwel dat er plannen zijn om uit Aalst te vertrekken. Het na-Tourcriterium is nu in handen van het Aalsterse Wielersportcomité, dat van de wielerbond de eerste maandag nadat de Ronde Van Frankrijk in Parijs arriveert, een criterium mag organiseren. Als het wielercomité dat op die datum zou aanvragen voor een andere stad, kan dat ook. Maar de kans dat het criterium effectief verhuist, lijkt klein. ‘Ik geef toe dat het altijd al een moeilijk verhaal is geweest, want een dergelijk evenement opzetten kost echt veel geld en we komen maar nipt toe', zegt Alain De Koker van het Wielersportcomité. ‘We hebben niet echt een spaarpot. Maar sedert vorig jaar is er extra steun van de stad Aalst en dat is toch positief. De steun van de stad Aalst is natuurlijk niet zo groot als die van Sint-Niklaas, waar het stadsbestuur 50.000 euro geeft voor de organisatie voor het criterium daar.' Informeel gesprek De voorbije jaren werd het comité al benaderd door Antwerpen: burgemeester Patrick Janssens (SP.A) zou het evenement graag naar zijn stad halen. Nu dus ook Ninove? ‘We hebben eens met die mensen van Aalst informeel gepraat', zegt Willy Verlé van het Aankomstcomité. ‘Als ze het daar niet meer willen doen, zijn we altijd bereid om de organisatie over te nemen.' Het Aankomstcomité speelde eerder dit jaar de organisatie van de aankomst van de Ronde van Vlaanderen aan de Halsesteenweg in Meerbeke kwijt en kondigde aan dat ze naast de Andrea Taffi Classic nog een groot evenement willen opzetten. ‘We hebben de sponsors maar we willen het spel correct spelen en willen die datum zeker niet afsnoepen van Aalst', zegt Verlé. ‘We zien wel. Overigens valt dat criterium op een maandag en in Ninove is het niet altijd gemakkelijk op die dag een deel van het centrum af te sluiten', aldus nog Verlé. Over de mogelijke verhuizing was ook Aalsters gemeenteraadslid Martine De Maght (Blauw) al ongerust geworden. ‘Ik had dat gerucht opgevangen en ben blij dat ze in Ninove het criterium niet zomaar afsnoepen. Uiteraard hoop ik dat het schepencollege de belangrijkheid van dit evenement inziet. Aalst is meer dan carnaval, het criterium willen we niet kwijt.' _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 19 Nov 2011, 21:18 |
|
|
Nationale Ploeg
De Zweedse kampioene Emma Johansson werd tijdens een training op Gran Canaria aangereden door een wagen en liep hierbij een dubbele sleutelbeenbreuk op.
http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel. ... d=10075595 Hierboven vind je een artikel erover uit een Scandinavische krant. Alhoewel ik zeker ben dat weinigen die taal machtig zijn, moet je het artikel toch even bekijken. Vooral voor de laatste zin dan! Dat moet je niet begrijpen, maar gewoon lezen. _________________ Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ? Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft. |
| 17 Jan 2012, 10:19 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
Gruunwit schreef: De Zweedse kampioene Emma Johansson werd tijdens een training op Gran Canaria aangereden door een wagen en liep hierbij een dubbele sleutelbeenbreuk op. http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel. ... d=10075595 Hierboven vind je een artikel erover uit een Scandinavische krant. Alhoewel ik zeker ben dat weinigen die taal machtig zijn, moet je het artikel toch even bekijken. Vooral voor de laatste zin dan! Dat moet je niet begrijpen, maar gewoon lezen. Das dus doidelèk ein: De plannen zèn om eer seizoengsdebuut in belzjen te mauken de 25 ste febrewoare. Mor doarveir moe ze iejst de "Kragebeinsbrudd" kennen. ( da's standjen 68 oit de Zweedse kamasutra) En ze moe seks reigelen zoedoaneg da de maan uk minimum iejne kiejr zènne zak kaan leigen.... _________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 17 Jan 2012, 13:55 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
Schepper schreef: Gruunwit schreef: De Zweedse kampioene Emma Johansson werd tijdens een training op Gran Canaria aangereden door een wagen en liep hierbij een dubbele sleutelbeenbreuk op. http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel. ... d=10075595 Hierboven vind je een artikel erover uit een Scandinavische krant. Alhoewel ik zeker ben dat weinigen die taal machtig zijn, moet je het artikel toch even bekijken. Vooral voor de laatste zin dan! Dat moet je niet begrijpen, maar gewoon lezen. Das dus doidelèk ein: De plannen zèn om eer seizoengsdebuut in belzjen te mauken de 25 ste febrewoare. Mor doarveir moe ze iejst de "Kragebeinsbrudd" kennen. ( da's standjen 68 oit de Zweedse kamasutra) En ze moe seks reigelen zoedoaneg da de maan uk minimum iejne kiejr zènne zak kaan leigen.... Eje dienen tekst geleizen noa da ge e Palmken gedronken etj ? Kem nog Bulgaarse teksten om te vertoalen ![]() _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 17 Jan 2012, 14:01 |
|
|
Nationale Ploeg
Aan 't uitzoeken waar ik op 1 april mijn Muurkater kan gaan doorspoelen.
http://rvv.be/system/files/497/original ... 1325540339 _________________ Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ? Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft. |
| 20 Jan 2012, 23:21 |
|
|
Freak
Tandproblemen werden Bart Wellens bijna fataal
Bart Wellens. © belga Een infectie van de tandwortels lag aan de basis van de hartproblemen die Bart Wellens net voor het Belgisch kampioenschap veldrijden velden. Dat staat vandaag in de krant Het Nieuwsblad. Geen griep, geen doping, maar ontstoken tandwortels dus zouden ervoor hebben gezorgd dat het hart van Wellens nog voor amper 31 procent werkte, zijn lever en milt niet goed functioneerden en hij ternauwernood aan de dood ontsnapte, zo schrijft de krant. "Het gebeurt wel vaker dat patiënten met tandinfecties te kampen krijgen met hartproblemen", zegt Stefaan Hanson, woordvoerder van het Verbond der Vlaamse Tandartsen. "Daarom ook wordt iedereen die een ingreep aan het hart moet ondergaan, eerst naar een tandarts gestuurd." Bart Wellens wilde alleen kwijt dat hij "zeer goed en bevestigend nieuws" had gekregen. "Er volgt binnenkort een communiqué van de ploeg met goed nieuws", luidde het nog. (belga/adb) |
| 30 Jan 2012, 16:57 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Opmerkelijk vond ik ook gisteren na het WK veldrijden, het verschil tussen het Nederlands van de Belgische eerste minister en Zdenek Stybar.
_________________ oilsjt, goi alien... |
| 30 Jan 2012, 18:10 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 55 Locatie: Herzele |
jammen schreef: Opmerkelijk vond ik ook gisteren na het WK veldrijden, het verschil tussen het Nederlands van de Belgische eerste minister en Zdenek Stybar. Bosj op, Jammen bosj op!! _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 30 Jan 2012, 18:53 |
|
|
Freak
Twee jaar schorsing Contador
Tourzege 2010 gaat naar Andy Schleck © photo news HLN breaking news Alberto Contador (29) wordt door het Internationaal Sporttribunaal (TAS) voor twee jaar geschorst voor zijn positieve test op een minieme hoeveelheid clenbuterol in de Tour van 2010. Dat meldt de Spaanse sportkrant Marca. De schorsing gaat in met terugwerkende kracht, waardoor de Spanjaard na zes maanden alweer kan koersen. 'El Pistolero', die in 2010 zijn derde Ronde van Frankrijk won, gaf aan vervuild vlees te hebben gegeten. De Spanjaard verliest meteen ook die Tourzege aan het nummer twee, Andy Schleck. Ook alle andere ritten en eindzeges na zijn positieve plas is Contador kwijt, zoals de Giro, de Ronde van Murcia en die van Catalonië van 2011. Die Giro-zege gaat naar Scarponi. De Tour-overwinningen van 2007 en 2009 blijven wel op zijn naam staan. Slechts zes maanden Omdat de schorsing ingaat met terugwerkende kracht, kan Contador dit jaar dus nog aan de start komen van de Vuelta. Er is geen beroep mogelijk tegen een uitspraak van het TAS. Contador kan wel naar het Hof van de Rechten van de Mens stappen, maar dit zou meer dan zes maanden tijd in beslag nemen en dus nutteloos zijn. 565 dagen De Spaanse wielerbond sprak Contador in 2011 vrij, tot groot ongenoegen van de internationale wielerunie UCI en het wereldantidopingbureau WADA. Beide instanties gingen in beroep bij het TAS. Aanvankelijk zou diens half januari komen, maar de instantie liet toen weten nog niet klaar te zijn en het oordeel door te schuiven naar 6 februari. Dat zou komen door geruchten dat het driekoppige arbitragepanel niet objectief zou kunnen oordelen. Uiteindelijk moest Contador 565 dagen wachten op een definitieve uitspraak. (odbs) |
| 06 Feb 2012, 13:52 |
|
| Pagina 72 van 113 |
[ 1694 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 70 71 72 73 74 … 113 Volgende |