|
|
| Pagina 676 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 674 675 676 677 678 … 885 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Scholier Lid geworden op: 30 Jul 2009, 10:01 Berichten: 135 |
Bericht Re: Nooit Off-topic
|
| 05 Okt 2011, 12:24 |
|
|
Ancien
Turkse juf in Lommelse school spreekt geen woord Nederlands
De juf kwam er op vraag van de Turkse gemeenschap in Lommel. Zij wilden dat hun kleuters in hun moedertaal opgevangen konden worden. Daarom stelden ze voor om zelf een Turkse juf te zoeken én te betalen. Basisschool Sint-Jan, met zo'n twintig Turkse kleuters, zag dat wel zitten. 'De meeste Turkse kleuters kennen geen woord Nederlands als ze op school aankomen. Doordat ze veel dingen niet begrijpen, lopen ze een grote leerachterstand op. En die achterstand blijft hen de hele schoolloopbaan achtervolgen. Dat hopen we weg te werken door hen in het begin verder te helpen in hun thuistaal', zegt directeur Huijsmans. 'Thuistaal goede basis' Juf Asli, die zelf geen woord Nederlands, maar wel Engels spreekt, zal dit schooljaar enkele uren per week in alle kleuterklassen lesgeven aan de Turkse kleuters. Professor Taalontwikkeling Koen van Gorp (KU Leuven) juicht dit project alvast toe. 'Al ons onderzoek ernaar toont inderdaad aan dat het beter is om kinderen eerst hun thuistaal goed aan te leren. Om een goede basis op te bouwen voor andere talen.' Ook minister Smet (SP.A) is voorstander. 'Het kleuteronderwijs moet veel meer inzetten op een rijke taalomgeving.' _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 06 Okt 2011, 7:52 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
Hugo schreef: Turkse juf in Lommelse school spreekt geen woord Nederlands De juf kwam er op vraag van de Turkse gemeenschap in Lommel. Zij wilden dat hun kleuters in hun moedertaal opgevangen konden worden. Daarom stelden ze voor om zelf een Turkse juf te zoeken én te betalen. Basisschool Sint-Jan, met zo'n twintig Turkse kleuters, zag dat wel zitten. 'De meeste Turkse kleuters kennen geen woord Nederlands als ze op school aankomen. Doordat ze veel dingen niet begrijpen, lopen ze een grote leerachterstand op. En die achterstand blijft hen de hele schoolloopbaan achtervolgen. Dat hopen we weg te werken door hen in het begin verder te helpen in hun thuistaal', zegt directeur Huijsmans. 'Thuistaal goede basis' Juf Asli, die zelf geen woord Nederlands, maar wel Engels spreekt, zal dit schooljaar enkele uren per week in alle kleuterklassen lesgeven aan de Turkse kleuters. Professor Taalontwikkeling Koen van Gorp (KU Leuven) juicht dit project alvast toe. 'Al ons onderzoek ernaar toont inderdaad aan dat het beter is om kinderen eerst hun thuistaal goed aan te leren. Om een goede basis op te bouwen voor andere talen.' Ook minister Smet (SP.A) is voorstander. 'Het kleuteronderwijs moet veel meer inzetten op een rijke taalomgeving.' Tees est er echt oever ! Een rijke taalomgeving ? Moeten we binnenkert allemol Arabisch kennen spreken mss ? Ze verwachten toch nie da ze op die manier de moeite gon pakken om vloms te liejren ? Das gellek de woalen da in de vlonjeren woeinen die vertikken et oeik om vloms te liejren. Die sossen é jonges !! ![]() _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 06 Okt 2011, 7:58 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
Hugo schreef: Turkse juf in Lommelse school spreekt geen woord Nederlands De juf kwam er op vraag van de Turkse gemeenschap in Lommel. Zij wilden dat hun kleuters in hun moedertaal opgevangen konden worden. Daarom stelden ze voor om zelf een Turkse juf te zoeken én te betalen. Basisschool Sint-Jan, met zo'n twintig Turkse kleuters, zag dat wel zitten. 'De meeste Turkse kleuters kennen geen woord Nederlands als ze op school aankomen. Doordat ze veel dingen niet begrijpen, lopen ze een grote leerachterstand op. En die achterstand blijft hen de hele schoolloopbaan achtervolgen. Dat hopen we weg te werken door hen in het begin verder te helpen in hun thuistaal', zegt directeur Huijsmans. 'Thuistaal goede basis' Juf Asli, die zelf geen woord Nederlands, maar wel Engels spreekt, zal dit schooljaar enkele uren per week in alle kleuterklassen lesgeven aan de Turkse kleuters. Professor Taalontwikkeling Koen van Gorp (KU Leuven) juicht dit project alvast toe. 'Al ons onderzoek ernaar toont inderdaad aan dat het beter is om kinderen eerst hun thuistaal goed aan te leren. Om een goede basis op te bouwen voor andere talen.' Ook minister Smet (SP.A) is voorstander. 'Het kleuteronderwijs moet veel meer inzetten op een rijke taalomgeving.' Integratie heet dat.... Te zot voor woorden. ![]() _________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 06 Okt 2011, 10:23 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Van ons wordt enkel verwacht dat wij verdraagzaam zijn......
_________________ oilsjt, goi alien... |
| 06 Okt 2011, 10:41 |
|
|
Freak Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13 Berichten: 5023 Leeftijd: 42 Locatie: Lede |
Iedereen die dat een goed idee vindt, heeft aan zeer straf spul gezeten
Wat gaat het volgende zijn? Vanaf volgend jaar mogen de Vlaamse kinderen niet meer binnen of enkel als ze in het Turks willen les volgen Da stuk sos van ne Smet zouden ze ook beter ergens binnensteken. Tis ni den eerste keer dat hij achterlijke beslissingen neemt of steunt ... _________________ 22/04/2007 - 17/04/2011 |
| 06 Okt 2011, 12:12 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09 Berichten: 1489 Leeftijd: 71 Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer |
Verbechio schreef: Iedereen die dat een goed idee vindt, heeft aan zeer straf spul gezeten Wat gaat het volgende zijn? Vanaf volgend jaar mogen de Vlaamse kinderen niet meer binnen of enkel als ze in het Turks willen les volgen Da stuk sos van ne Smet zouden ze ook beter ergens binnensteken. Tis ni den eerste keer dat hij achterlijke beslissingen neemt of steunt ... als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() _________________ "den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23 |
| 06 Okt 2011, 12:28 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
ajoin54 schreef: Verbechio schreef: Iedereen die dat een goed idee vindt, heeft aan zeer straf spul gezeten Wat gaat het volgende zijn? Vanaf volgend jaar mogen de Vlaamse kinderen niet meer binnen of enkel als ze in het Turks willen les volgen Da stuk sos van ne Smet zouden ze ook beter ergens binnensteken. Tis ni den eerste keer dat hij achterlijke beslissingen neemt of steunt ... als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() Zaten bazı Türk ve hiçbir akşam sınıfları konuşmak ![]() _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 06 Okt 2011, 12:58 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
Onderkroiper schreef: ajoin54 schreef: Verbechio schreef: Iedereen die dat een goed idee vindt, heeft aan zeer straf spul gezeten Wat gaat het volgende zijn? Vanaf volgend jaar mogen de Vlaamse kinderen niet meer binnen of enkel als ze in het Turks willen les volgen Da stuk sos van ne Smet zouden ze ook beter ergens binnensteken. Tis ni den eerste keer dat hij achterlijke beslissingen neemt of steunt ... als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() Zaten bazı Türk ve hiçbir akşam sınıfları konuşmak ![]() Jommer tees es gemakkeloik hein Onderkroiper, kzal et isj rap vertoalen sé : Ne zatten boazigen Turk deed mé zoinen Aksam nen doeidsmak, siniflan es foiltelék in flan rijden, gellek as weir zouden zeggen in frit roien. _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 06 Okt 2011, 13:13 |
|
|
Ancien
Dirk schreef: Onderkroiper schreef: ajoin54 schreef: als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() Zaten bazı Türk ve hiçbir akşam sınıfları konuşmak ![]() Jommer tees es gemakkeloik hein Onderkroiper, kzal et isj rap vertoalen sé : Ne zatten boazigen Turk deed mé zoinen Aksam nen doeidsmak, siniflan es foiltelék in flan rijden, gellek as weir zouden zeggen in frit roien. ![]() _________________ oilsjt, goi alien... |
| 06 Okt 2011, 15:43 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
ajoin54 schreef: Verbechio schreef: Iedereen die dat een goed idee vindt, heeft aan zeer straf spul gezeten Wat gaat het volgende zijn? Vanaf volgend jaar mogen de Vlaamse kinderen niet meer binnen of enkel als ze in het Turks willen les volgen Da stuk sos van ne Smet zouden ze ook beter ergens binnensteken. Tis ni den eerste keer dat hij achterlijke beslissingen neemt of steunt ... als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() Mij krijg je nooit in zo'n winkelke binnen. Ik kom nog liever om van honger en dorst, dan bij die ******* te gaan. _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 06 Okt 2011, 15:53 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Schepper schreef: Hugo schreef: Turkse juf in Lommelse school spreekt geen woord Nederlands De juf kwam er op vraag van de Turkse gemeenschap in Lommel. Zij wilden dat hun kleuters in hun moedertaal opgevangen konden worden. Daarom stelden ze voor om zelf een Turkse juf te zoeken én te betalen. Basisschool Sint-Jan, met zo'n twintig Turkse kleuters, zag dat wel zitten. 'De meeste Turkse kleuters kennen geen woord Nederlands als ze op school aankomen. Doordat ze veel dingen niet begrijpen, lopen ze een grote leerachterstand op. En die achterstand blijft hen de hele schoolloopbaan achtervolgen. Dat hopen we weg te werken door hen in het begin verder te helpen in hun thuistaal', zegt directeur Huijsmans. 'Thuistaal goede basis' Juf Asli, die zelf geen woord Nederlands, maar wel Engels spreekt, zal dit schooljaar enkele uren per week in alle kleuterklassen lesgeven aan de Turkse kleuters. Professor Taalontwikkeling Koen van Gorp (KU Leuven) juicht dit project alvast toe. 'Al ons onderzoek ernaar toont inderdaad aan dat het beter is om kinderen eerst hun thuistaal goed aan te leren. Om een goede basis op te bouwen voor andere talen.' Ook minister Smet (SP.A) is voorstander. 'Het kleuteronderwijs moet veel meer inzetten op een rijke taalomgeving.' Integratie heet dat.... Te zot voor woorden. ![]() Ik heb 10 jaar in Ronse les gegeven. Mits je daar ook wel wat vreemdjes hebt en ook Franstaligen...mochten de kinderen GEEN WOORD Frans of Arabisch...zeggen. Toegegeven in de eerste twee kleuterklassen liep het wel eens moeilijk, maar eens die kinderen drie à vier jaar Nederlandstalig onderwijs kregen heb ik nooit iemand gehad die in het eerste leerjaar geen Nederlands begreep, het niveau dat is natuurlijk een andere zaak. Wat die professoren en die rooie janet ook mogen beweren...Dit is contraproductief en bevordert de integratie niet! _________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 06 Okt 2011, 15:53 |
|
|
Ancien
DavidSeal schreef: ajoin54 schreef: Verbechio schreef: Iedereen die dat een goed idee vindt, heeft aan zeer straf spul gezeten Wat gaat het volgende zijn? Vanaf volgend jaar mogen de Vlaamse kinderen niet meer binnen of enkel als ze in het Turks willen les volgen Da stuk sos van ne Smet zouden ze ook beter ergens binnensteken. Tis ni den eerste keer dat hij achterlijke beslissingen neemt of steunt ... als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() Mij krijg je nooit in zo'n winkelke binnen. Ik kom nog liever om van honger en dorst, dan bij die ******* te gaan. As pompier zeje ni rap omkommen van dest zeikerst. ![]() _________________ oilsjt, goi alien... |
| 06 Okt 2011, 15:56 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
jammen schreef: DavidSeal schreef: ajoin54 schreef: als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() Mij krijg je nooit in zo'n winkelke binnen. Ik kom nog liever om van honger en dorst, dan bij die ******* te gaan. As pompier zeje ni rap omkommen van dest zeikerst. ![]() ![]() _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 06 Okt 2011, 15:57 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49 Berichten: 10006 Leeftijd: 68 Locatie: Aalst |
DavidSeal schreef: ajoin54 schreef: Verbechio schreef: Iedereen die dat een goed idee vindt, heeft aan zeer straf spul gezeten Wat gaat het volgende zijn? Vanaf volgend jaar mogen de Vlaamse kinderen niet meer binnen of enkel als ze in het Turks willen les volgen Da stuk sos van ne Smet zouden ze ook beter ergens binnensteken. Tis ni den eerste keer dat hij achterlijke beslissingen neemt of steunt ... als ik in de turkse winkels in Turkmenistan Varkensmarkt Matongé in Oilsjt ga winkelen es da mè annen en voeten oitlegen wa da ge moetj emmen, vraag ik achter laurier, dan verstaat ze mè ni, voorts spreekt men daar onder elkaar alleen turks, dus ge weet nooit ni over wie of wa da ze bezig zèn, nu nog de kindjes in de scholen in het turks verwelkomen en opvoeden en binnenkort mogen wij naar de avondschool om ook turks te leren ![]() Mij krijg je nooit in zo'n winkelke binnen. Ik kom nog liever om van honger en dorst, dan bij die ******* te gaan. Zen der in Hiezel al zelke winkels ? ![]() _________________ Century game 22 juni 2019 |
| 06 Okt 2011, 15:58 |
|
| Pagina 676 van 885 |
[ 13266 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 674 675 676 677 678 … 885 Volgende |