|
|
| Pagina 196 van 289 |
[ 4332 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 194 195 196 197 198 … 289 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Vaste Waarde
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
Hugo schreef: Miljaarde met al die latijnse woorden, God weet verstaan ze het zelf wel, ik als gepensioneerd facteurke hou het liever simpel. Parol is het clubbestuur op goede weg om het nodige kapitaal bijeen te krijgen om de dringende schuldenlast af te lossen? Waar jullie het geld halen en hoe jullie het doen zijn mijn zaken niet, als onze geliefde club maar kan overleven, dat is hetgene wat ons het meeste verontrust. Hopelijk kunnen jullie de gepaste persoon vinden om de zware taak van voorzitter op zich te nemen, ik wens jullie veel geluk en sterkte toe in deze zware missie. ![]() Beste Hugo, Ik verkies samen met de manager en de andere bestuursleden in stilte hard door te werken ipv telkens te moeten antwoord geven op het Forum. Buiten mijn werkuren heb ik deze week al heel wat nuttige gesprekken gehad. Met Ronny De Smedt gaat het al wat beter, want hij heeft me vergezeld bij verschillende gesprekken. Ronny heeft ons en EA zeker niet in de steek gelaten. Maandag is er opnieuw bestuursvergadering waarop een financieel herstelplan zal voorgelegd worden. Zoals onze advocaat, Marc Cottyn, op TV Oost heeft uitgelegd gaan we werken zoals bij Okapi met oa een adviesraad van grote sponsors. Er komt ook nog versterking van het bestuur. Ik heb vanavond samen met de manager een goed gesprek gehad met de spelers en de trainersstaf na de training. Ik heb de spelers uitvoerig bedankt voor hun prestaties. en ook de supporters waren fantastisch de laatste wedstrijden. Dat helpt ons om stappen vooruit te zetten. Ik wil liever op het Forum enkel nog berichten posten over concrete maatregelen ipv telkens te reageren. |
| 06 Okt 2011, 22:41 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
parol schreef: Hugo schreef: Miljaarde met al die latijnse woorden, God weet verstaan ze het zelf wel, ik als gepensioneerd facteurke hou het liever simpel. Parol is het clubbestuur op goede weg om het nodige kapitaal bijeen te krijgen om de dringende schuldenlast af te lossen? Waar jullie het geld halen en hoe jullie het doen zijn mijn zaken niet, als onze geliefde club maar kan overleven, dat is hetgene wat ons het meeste verontrust. Hopelijk kunnen jullie de gepaste persoon vinden om de zware taak van voorzitter op zich te nemen, ik wens jullie veel geluk en sterkte toe in deze zware missie. ![]() Beste Hugo, Ik verkies samen met de manager en de andere bestuursleden in stilte hard door te werken ipv telkens te moeten antwoord geven op het Forum. Buiten mijn werkuren heb ik deze week al heel wat nuttige gesprekken gehad. Met Ronny De Smedt gaat het al wat beter, want hij heeft me vergezeld bij verschillende gesprekken. Ronny heeft ons en EA zeker niet in de steek gelaten. Maandag is er opnieuw bestuursvergadering waarop een financieel herstelplan zal voorgelegd worden. Zoals onze advocaat, Marc Cottyn, op TV Oost heeft uitgelegd gaan we werken zoals bij Okapi met oa een adviesraad van grote sponsors. Er komt ook nog versterking van het bestuur. Ik heb vanavond samen met de manager een goed gesprek gehad met de spelers en de trainersstaf na de training. Ik heb de spelers uitvoerig bedankt voor hun prestaties. en ook de supporters waren fantastisch de laatste wedstrijden. Dat helpt ons om stappen vooruit te zetten. Ik wil liever op het Forum enkel nog berichten posten over concrete maatregelen ipv telkens te reageren. Ok, Parol, maar waarom met dit bericht nu pas, 48 uur na de bestuursvergadering naar buiten komen. Dit had je evengoed dinsdagavond/nacht kunnen posten, of op woensdag. Niettegenstaande respect, nog altijd, aan degenen die zich uitsloven voor de (nakende, hoop ik)redding. _________________ oilsjt, goi alien... |
| 06 Okt 2011, 22:46 |
|
|
Ancien
parol schreef: Hugo schreef: Miljaarde met al die latijnse woorden, God weet verstaan ze het zelf wel, ik als gepensioneerd facteurke hou het liever simpel. Parol is het clubbestuur op goede weg om het nodige kapitaal bijeen te krijgen om de dringende schuldenlast af te lossen? Waar jullie het geld halen en hoe jullie het doen zijn mijn zaken niet, als onze geliefde club maar kan overleven, dat is hetgene wat ons het meeste verontrust. Hopelijk kunnen jullie de gepaste persoon vinden om de zware taak van voorzitter op zich te nemen, ik wens jullie veel geluk en sterkte toe in deze zware missie. ![]() Beste Hugo, Ik verkies samen met de manager en de andere bestuursleden in stilte hard door te werken ipv telkens te moeten antwoord geven op het Forum. Buiten mijn werkuren heb ik deze week al heel wat nuttige gesprekken gehad. Met Ronny De Smedt gaat het al wat beter, want hij heeft me vergezeld bij verschillende gesprekken. Ronny heeft ons en EA zeker niet in de steek gelaten. Maandag is er opnieuw bestuursvergadering waarop een financieel herstelplan zal voorgelegd worden. Zoals onze advocaat, Marc Cottyn, op TV Oost heeft uitgelegd gaan we werken zoals bij Okapi met oa een adviesraad van grote sponsors. Er komt ook nog versterking van het bestuur. Ik heb vanavond samen met de manager een goed gesprek gehad met de spelers en de trainersstaf na de training. Ik heb de spelers uitvoerig bedankt voor hun prestaties. en ook de supporters waren fantastisch de laatste wedstrijden. Dat helpt ons om stappen vooruit te zetten. Ik wil liever op het Forum enkel nog berichten posten over concrete maatregelen ipv telkens te reageren. Ok besteken, ik respecteer jouw mening hierover, ik zal met veel belangstelling uitkijken naar je post met de stand van zaken, hopelijk krijgt deze zoveelste zwarte periode uit onze clubgeschiedenis een happy-end. Veel moed en geluk toegewenst in deze moeilijke tijden. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 06 Okt 2011, 22:54 |
|
|
Freak
El Corredor schreef: deze topic zal de komende weken richting pagina 200 gaan. volgende vergadering (maandag 12 september) gaat vuurwerk opleveren, met alles wat intern aan de gang is. indien iemand de lottocijfers wil voor dit weekend, mail maar ![]() |
| 06 Okt 2011, 22:59 |
|
|
forumlegende Lid geworden op: 15 Aug 2010, 14:04 Berichten: 2541 Leeftijd: 61 Locatie: in a kreezie world |
El Corredor schreef: El Corredor schreef: deze topic zal de komende weken richting pagina 200 gaan. volgende vergadering (maandag 12 september) gaat vuurwerk opleveren, met alles wat intern aan de gang is. indien iemand de lottocijfers wil voor dit weekend, mail maar ![]() da's de moeite ni, doe mij maar Euro-millions _________________ Iendracht 4ever. |
| 06 Okt 2011, 23:07 |
|
|
Miniem
Het advocatenbureau Cottyn blijft uitbreiden, maar dan vooral op de Oosteuropese markt waar het na tien jaar al expert is in ondermeer het begeleiden aan KMO's die herlocaliseren. In eigen stad zal de nieuwbouw aan de Leopoldlaan klaar zijn tegen eind 2012. Cottyn heeft kantoren in Brussel, Praag, Bratislava, Warschau, Kiev en Wenen en komt iets dichter bij huis een kantoor openen in Parijs. Marc Cottyn besliste deze week ook om Eendracht Aalst juridisch bij te staan en de organisatie van de club mee te begeleiden. Men baseert zich op het model van Okapi Aalstar.
|
| 07 Okt 2011, 1:59 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
parol schreef: Hieronder zullen je een verklaring vinden van Steven De Cock als reactie op de persoonlijke aanvallen op het Forum. "Aangezien er verwijten blijven volgen naar een lid van de AV en dit zonder kennis van zaken een kleine historiek van feiten. -Peter Garré heeft op 26 december 2005 als allereerste contact opgenomen met Dirk De Breucker met de vraag de club over te nemen. -DDB heeft op 26 december 2005 direct contact opgenomen met Steven De Cock die hij uit de jeugdwerking van de club kende, met de vraag om de onderhandelingen met PG te starten in samenspraak met DDB zijn advocaten, maar DDB wou absoluut op de achtergrond blijven. -De schulden bedroegen op dat moment ongeveer 950.000 euro. -Bij zijn informatieronde heeft SDC ook de steun gekregen van Frans Krauch, Pat Van Wesemael, Patrick d'Haeseleer, alle drie affligemenaars zoals SDC en kennissen van mekaar, en allen eendrachters en sponsors sinds EA in eerste klasse speelde. Alle drie behoren ze tot de top tien van de sponsors van EA. Ze hebben mede gezorgd voor de overleving van de club de eerste maanden na overname. -De overname is door DDB zijn advocaten afgerond begin maart 2006. -De boekhouding werd conform alle regels gehouden op een Expert/m 2000 boekhoudpakket. Alle dagboeken en historieken van 31/1/2006 (datum overnamebalans PG) tem 30/6/2008 zijn aanwezig. Alle maandelijkse BTW aangiften, alle belastingsaangiften van deze periode werden ingediend. Tijdens deze periode werden er zowel btw controle, belastingscontrole als sociale inspectie gehouden over de boekhouding. Deze werden allen zonder problemen afgerond. De Jaarrekeningen 30/6/2007 en 30/6/2008 werden door bedrijfsrevisor Ben Lanckman uit Ninove (dit is de bedrijfsrevisor van de firma DE DIJCKER) gecontroleerd en goedgekeurd. Licentie dossier werd zonder bijkomende info direct goedgekeurd. We hebben eindronde gespeeld. -DDB werd voorzitter in juli 2008. -Boekhouding werd vanaf 1/7/2008 door Koen De Cooman gevoerd en Vincent Monfort (financieel directeur en gedelegeerd bestuurder van de firma De Dijcker) ging de supervisie voeren. -Op 31/12/2008 hebben VM en SDC samen een tussenbalans 31/12/2008 opgesteld waaruit bleek dat de schulden gezakt waren naar 650 000 euro, niet snel genoeg voor sommige mensen. Die op zes maanden alle schulden gingen wegwerken. SDC heeft ontslag genomen op 7/2/2009 en heeft zowel wat betreft de jaarrekening 30/6/2008 als het gedeelte van zijn mandaat over het boekjaar 30/6/2009 (welk miniem was aangezien alle beslissingen door de rest van de RvB genomen werden) volledige ontlasting gekregen van alle leden van de AV voor zijn beleid en mandaat. -Voor de boekjaren 30/6/2010 en 30/6/2011 werd tot op heden geen ontlasting gegeven aan de bestuurders voor hun mandaat. De schuld blijkt gestegen tot ongeveer 1.300.000 euro. -DDB heeft tijdens de maand juni 2011, tijdens zijn ontslagperiode, aan SDC in informatievergaderingen in bijzijn van andere leden van de AV gevraagd terug de supervisie van de financiën waar te nemen. Welke hij voor diverse redenen geweigerd heeft (tijdsgebrek is één daarvan). -SDC heeft wel momenteel wel toegezegd aan de RvB, (als eendrachter, en uit sympathie voor sommige leden van de AV) om aan de hand van de cijfers van juli/aug/sept 2011 en aan de hand van de eerste thuiswedstrijden een cashflowplanning op te stellen voor het seizoen en een mogelijk herstelplan/overlevingsplan voor te stellen. -SDC wil gerust bij volgende supportsvergadering aanwezig zijn om dit allemaal verder toe te lichten. " Parol, bedankt voor de boodschap van Steven De Cock hier even aan te geven. Ik zie echter wel een serieus hiaatje opduiken in deze chronologie... een hiaatje van 1,5 jaar om precies te zijn want euh... ik zie hier een naadloze overgang van het tijdperk Garré naar het tijdperk DDB maar als ik me niet vergis is er tussentijds toch een periode Marc Schots, Geert De Ridder en Steven De Cock geweest??? Toen kwam er enkel geld binnen, werden de spelers met wortelschijven betaald, brouwden we het bier zelf en zaten de spelertjes op de Zandberg allemaal op een fietsje om de hele club van elektriciteit te voorzien zeker??? Er was precies wel een boekhouding maar hoe die toonde, daar wordt met geen woord over gerept. In die periode werd er niet gekeken naar schulden precies. 3 absolute schuldcijfers over 6 jaar: die onder Garré (EUR 950 K), die na 1 jaar DDB (EUR 650 K) en die nu (EUR 1,3 miljoen). Wel die absolute cijfers zeggen absoluut niks. Als die 950 en 650K totaal niet beheersbaar waren geven die een pak meer problemen als die 1,3 miljoen nu (waarvan we weten dat er daar wel een groot deel beheersbaar van is - aangegeven op de supportersvergadering). Stop dus gewoon met die cijfers in het rond te gooien. Sorry Michel, maar als er zo'n zaken gepost worden, moet er toch iets dieper op de zaken worden ingegaan en gecontroleerd worden of de feiten juist zijn... Als je 1,5 jaar bewind zomaar over het hoofd ziet, dan trek je de volledige objectiviteit van de post helemaal in twijfel. SDC geeft aan dat het onder hem goed ging en dat het slecht is beginnen gaan als hij wegging... maar van de periode waarin er wellicht de grootste putten zijn gemaakt de laatste tien jaar daar wordt met geen woord over gerept. De spelerskern na de degradatie naar vierde was om u tegen te zeggen, er kon zelfs een transfer af van een totaal onbekende Kameroener die er eventjes 21 inknalde... Lord werd gehaald het jaar erop... Het daaropvolgende jaar is er een blik paniekaankopen gedaan om u tegen te zeggen met belachelijke contracten voor sukkelaars eerste klas genre Wouter, Iako, Van Mieghem... Maar dat was allemaal geen probleem... Dat laatste was ook al onder DDB ja, maar die had dan wel al flink wat putten mogen dempen sinds hij aan de macht kwam. Het is gewoon schrijnend om zien hoe professioneel er gewerkt wordt en bovenstaande post is er weer maar eens het bewijs van... En een laatste tip: dat jullie bezig zijn met sponsors is super, maar de grootste bekommernis nu zou het bevriezen van schulden tov leveranciers moeten zijn. Een sponsor die EUR 10.000 binnenbrengt is mooi, maar als je erin slaagt een evenwichtig afbetalingsplan te bekomen van een leverancier die nog EUR 100.000 te goed heeft, dan haal je eigenlijk in 1 klap tien sponsors binnen... Heb je weer voldoende cash flow om de normale, dagelijkse werking te garanderen en moet je niet bij nieuwe sponsors gaan bedelen om geld te storten in een bodemloze put... Sorry gasten, maar ik ben het kotsbeu hoor stilaan... Ik dacht dat - mede door de supportersvergadering - het stilaan begon te dagen dat Iendrachters geen naïeve domme schapen zijn... Ik krijg de indruk dat er toch nog een deel zijn - die helaas voor ons het voortbestaan van onze club in handen hebben - die het nog niet helemaal door hebben... Ik zou zeggen - volgende week zaterdag nieuwe supportersvergadering met SDC erbij en let the party begin! |
| 07 Okt 2011, 7:16 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44 Berichten: 958 Leeftijd: 51 Locatie: Abu Dhabi |
Bomber schreef: "neemt een zak chips en wacht vol belangstelling op de volgende reacties..." Dormee da ge ewa kilokes zijt bijgekomen, gij zit hier alles met zakken chips in de hand te lezen Ik zit hier gewoon vol ongeloof.... Azo een amateurisme jongens, ook van degenen die het goed menen. Waarom kunnen wij nu eens niet een deftig professioneel bestuur met verstand van zaken hebben?? Wat bij Westerlo, Kortrijk, Waregem of indertijd Germinal Ekeren mogelijk is/was, moet bij ons toch ook kunnen... Zet het bestuur met het professionalisme van het toenmalige Germinal bij een ploeg met achterban als Aalst, en we gaan KV Mechelen zonder problemen achterna. Ongelooflijk... En dat is zo al sinds 1919... _________________ Ich traum' von dir! In meinen Träumen bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach', spielt mein Verein irgendwo anders... In Liga Zwei. Ich liebe dich. |
| 07 Okt 2011, 7:42 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44 Berichten: 958 Leeftijd: 51 Locatie: Abu Dhabi |
En wat het Latijn betreft, geldt er voor een Belgische 2deklasser met 1,3 miljoen schulden zonder mecenas :
ALEA IACTA EST (de teerling is geworpen) Benieuwd hoe lang we het trekken. Einde seizoen? Nog een jaar of 2. Un-fucking- believable @DT : uit uw posts bliijkt dat je een verstandig erudiet persoon bent. Het gaat er bij mij dan ook niet in dat je de "beheersbare" schulden nog overkomelijk vindt... Een afbetalingsplan is niet de oplossing, cash is the only solution. Een afbetalingsplan kan helpen, uiteraard, maar we need money now. Griekenland probeert ook hun schulden te herschikken met korte-termijn schulden over te hevelen naar lange-termijn. Ain't the solution, my friend. Ondertussen moet je besparen, dus het risico dat we sportief niet kunnen standhouden. Dan is het helemaal over and out. Onzen Iendracht is even faiilliet als Hellas. _________________ Ich traum' von dir! In meinen Träumen bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach', spielt mein Verein irgendwo anders... In Liga Zwei. Ich liebe dich. |
| 07 Okt 2011, 7:52 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
DT schreef: parol schreef: Hieronder zullen je een verklaring vinden van Steven De Cock als reactie op de persoonlijke aanvallen op het Forum. "Aangezien er verwijten blijven volgen naar een lid van de AV en dit zonder kennis van zaken een kleine historiek van feiten. -Peter Garré heeft op 26 december 2005 als allereerste contact opgenomen met Dirk De Breucker met de vraag de club over te nemen. -DDB heeft op 26 december 2005 direct contact opgenomen met Steven De Cock die hij uit de jeugdwerking van de club kende, met de vraag om de onderhandelingen met PG te starten in samenspraak met DDB zijn advocaten, maar DDB wou absoluut op de achtergrond blijven. -De schulden bedroegen op dat moment ongeveer 950.000 euro. -Bij zijn informatieronde heeft SDC ook de steun gekregen van Frans Krauch, Pat Van Wesemael, Patrick d'Haeseleer, alle drie affligemenaars zoals SDC en kennissen van mekaar, en allen eendrachters en sponsors sinds EA in eerste klasse speelde. Alle drie behoren ze tot de top tien van de sponsors van EA. Ze hebben mede gezorgd voor de overleving van de club de eerste maanden na overname. -De overname is door DDB zijn advocaten afgerond begin maart 2006. -De boekhouding werd conform alle regels gehouden op een Expert/m 2000 boekhoudpakket. Alle dagboeken en historieken van 31/1/2006 (datum overnamebalans PG) tem 30/6/2008 zijn aanwezig. Alle maandelijkse BTW aangiften, alle belastingsaangiften van deze periode werden ingediend. Tijdens deze periode werden er zowel btw controle, belastingscontrole als sociale inspectie gehouden over de boekhouding. Deze werden allen zonder problemen afgerond. De Jaarrekeningen 30/6/2007 en 30/6/2008 werden door bedrijfsrevisor Ben Lanckman uit Ninove (dit is de bedrijfsrevisor van de firma DE DIJCKER) gecontroleerd en goedgekeurd. Licentie dossier werd zonder bijkomende info direct goedgekeurd. We hebben eindronde gespeeld. -DDB werd voorzitter in juli 2008. -Boekhouding werd vanaf 1/7/2008 door Koen De Cooman gevoerd en Vincent Monfort (financieel directeur en gedelegeerd bestuurder van de firma De Dijcker) ging de supervisie voeren. -Op 31/12/2008 hebben VM en SDC samen een tussenbalans 31/12/2008 opgesteld waaruit bleek dat de schulden gezakt waren naar 650 000 euro, niet snel genoeg voor sommige mensen. Die op zes maanden alle schulden gingen wegwerken. SDC heeft ontslag genomen op 7/2/2009 en heeft zowel wat betreft de jaarrekening 30/6/2008 als het gedeelte van zijn mandaat over het boekjaar 30/6/2009 (welk miniem was aangezien alle beslissingen door de rest van de RvB genomen werden) volledige ontlasting gekregen van alle leden van de AV voor zijn beleid en mandaat. -Voor de boekjaren 30/6/2010 en 30/6/2011 werd tot op heden geen ontlasting gegeven aan de bestuurders voor hun mandaat. De schuld blijkt gestegen tot ongeveer 1.300.000 euro. -DDB heeft tijdens de maand juni 2011, tijdens zijn ontslagperiode, aan SDC in informatievergaderingen in bijzijn van andere leden van de AV gevraagd terug de supervisie van de financiën waar te nemen. Welke hij voor diverse redenen geweigerd heeft (tijdsgebrek is één daarvan). -SDC heeft wel momenteel wel toegezegd aan de RvB, (als eendrachter, en uit sympathie voor sommige leden van de AV) om aan de hand van de cijfers van juli/aug/sept 2011 en aan de hand van de eerste thuiswedstrijden een cashflowplanning op te stellen voor het seizoen en een mogelijk herstelplan/overlevingsplan voor te stellen. -SDC wil gerust bij volgende supportsvergadering aanwezig zijn om dit allemaal verder toe te lichten. " Parol, bedankt voor de boodschap van Steven De Cock hier even aan te geven. Ik zie echter wel een serieus hiaatje opduiken in deze chronologie... een hiaatje van 1,5 jaar om precies te zijn want euh... ik zie hier een naadloze overgang van het tijdperk Garré naar het tijdperk DDB maar als ik me niet vergis is er tussentijds toch een periode Marc Schots, Geert De Ridder en Steven De Cock geweest??? Toen kwam er enkel geld binnen, werden de spelers met wortelschijven betaald, brouwden we het bier zelf en zaten de spelertjes op de Zandberg allemaal op een fietsje om de hele club van elektriciteit te voorzien zeker??? Er was precies wel een boekhouding maar hoe die toonde, daar wordt met geen woord over gerept. In die periode werd er niet gekeken naar schulden precies. 3 absolute schuldcijfers over 6 jaar: die onder Garré (EUR 950 K), die na 1 jaar DDB (EUR 650 K) en die nu (EUR 1,3 miljoen). Wel die absolute cijfers zeggen absoluut niks. Als die 950 en 650K totaal niet beheersbaar waren geven die een pak meer problemen als die 1,3 miljoen nu (waarvan we weten dat er daar wel een groot deel beheersbaar van is - aangegeven op de supportersvergadering). Stop dus gewoon met die cijfers in het rond te gooien. Sorry Michel, maar als er zo'n zaken gepost worden, moet er toch iets dieper op de zaken worden ingegaan en gecontroleerd worden of de feiten juist zijn... Als je 1,5 jaar bewind zomaar over het hoofd ziet, dan trek je de volledige objectiviteit van de post helemaal in twijfel. SDC geeft aan dat het onder hem goed ging en dat het slecht is beginnen gaan als hij wegging... maar van de periode waarin er wellicht de grootste putten zijn gemaakt de laatste tien jaar daar wordt met geen woord over gerept. De spelerskern na de degradatie naar vierde was om u tegen te zeggen, er kon zelfs een transfer af van een totaal onbekende Kameroener die er eventjes 21 inknalde... Lord werd gehaald het jaar erop... Het daaropvolgende jaar is er een blik paniekaankopen gedaan om u tegen te zeggen met belachelijke contracten voor sukkelaars eerste klas genre Wouter, Iako, Van Mieghem... Maar dat was allemaal geen probleem... Dat laatste was ook al onder DDB ja, maar die had dan wel al flink wat putten mogen dempen sinds hij aan de macht kwam. Het is gewoon schrijnend om zien hoe professioneel er gewerkt wordt en bovenstaande post is er weer maar eens het bewijs van... En een laatste tip: dat jullie bezig zijn met sponsors is super, maar de grootste bekommernis nu zou het bevriezen van schulden tov leveranciers moeten zijn. Een sponsor die EUR 10.000 binnenbrengt is mooi, maar als je erin slaagt een evenwichtig afbetalingsplan te bekomen van een leverancier die nog EUR 100.000 te goed heeft, dan haal je eigenlijk in 1 klap tien sponsors binnen... Heb je weer voldoende cash flow om de normale, dagelijkse werking te garanderen en moet je niet bij nieuwe sponsors gaan bedelen om geld te storten in een bodemloze put... Sorry gasten, maar ik ben het kotsbeu hoor stilaan... Ik dacht dat - mede door de supportersvergadering - het stilaan begon te dagen dat Iendrachters geen naïeve domme schapen zijn... Ik krijg de indruk dat er toch nog een deel zijn - die helaas voor ons het voortbestaan van onze club in handen hebben - die het nog niet helemaal door hebben... Ik zou zeggen - volgende week zaterdag nieuwe supportersvergadering met SDC erbij en let the party begin! Als ik de post van Parol goed begrijp was de club in de periode Schots eigenlijk reeds in handen van DDB die op de achtergrond wou blijven? Er wordt dus geen periode overgeslagen maar er wordt beweerd dat DDB direct van Garré overgenomen heeft? Dat is toch héél nieuwe en verrassende informatie. |
| 07 Okt 2011, 8:03 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
eintracht frankfurt schreef: En wat het Latijn betreft, geldt er voor een Belgische 2deklasser met 1,3 miljoen schulden zonder mecenas : ALEA IACTA EST (de teerling is geworpen) Benieuwd hoe lang we het trekken. Einde seizoen? Nog een jaar of 2. Un-fucking- believable @DT : uit uw posts bliijkt dat je een verstandig erudiet persoon bent. Het gaat er bij mij dan ook niet in dat je de "beheersbare" schulden nog overkomelijk vindt... Een afbetalingsplan is niet de oplossing, cash is the only solution. Een afbetalingsplan kan helpen, uiteraard, maar we need money now. Griekenland probeert ook hun schulden te herschikken met korte-termijn schulden over te hevelen naar lange-termijn. Ain't the solution, my friend. Ondertussen moet je besparen, dus het risico dat we sportief niet kunnen standhouden. Dan is het helemaal over and out. Onzen Iendracht is even faiilliet als Hellas. Hola pola, ik heb niet aangegeven dat ik het overkomelijk vind en minimaliseer de situatie ook niet hé, maar het mag toch wel duidelijk zijn dat we er niet gaan komen door de sponsoring van Euphony en Malheur nu wel te factureren. Daarom denk ik dat het een combinatie van alles moet zijn - extra sponsoring, afbetalingsplannen, enz. Alleen zie ik - en velen met mij - dat gewoon niet gebeuren, terwijl dit toch de normaalste zaken zijn als je in het bestuur van een voetbalclub zit??? Dat je dan tegelijk nog een deel van die mensen betaald ook, daar zakt mijn broek van af. Ik blijf het wraakroepend vinden dat we extra-sportief niets hebben gedaan met de sportieve hoogconjunctuur van het afgelopen seizoen en dat neem ik het oude bestuur dus wel degelijk kwalijk. Maar nu is het - sorry dat ik het zeg - amateurisme troef en heb ik het gevoel dat er hier onder de supporters mensen zijn die het beter zouden kunnen zelfs... Natuurlijk is cash de only solution maar wie - iemand die niet in het bestuur zit of er niet wil toe toetreden - gaat het vereiste bedrag zomaar komen deponneren. Momenteel heb je zelfs geen plan om nog maar de boer op te gaan en eventueel naïeve zielen te gaan overtuigen. Wel, in dat geval zijn afbetalingsplannen wel een oplossing zodat je tijd "koopt" om u degelijk voor te bereiden. Besparen moet ook maar dat hoeft zeker niet meteen ten koste van het sportieve te gaan - je zou verschieten hoeveel geld er nutteloos over de balk wordt gesmeten dikwijls. En ook al is het niet rooskleurig, een tweede Griekenland zijn we allerminst. Het meteen heel zwart zien en ons in een Griekenland-scenario duwen, daar doe ik niet aan mee. Dan zijn er clubs die veel sneller als den Iendracht den dieperik zullen instuiken. Als je u zo opstelt, raak je geen stap verder. Alle respect dat jij zo denkt (en misschien wordt het ooit wel de waarheid), maar ik voorlopig niet. Want zo'n houding geeft naar iedereen de indruk van - het is toch naar de zak, we steken er beter geen tijd meer in. En dan wordt uw doemscenario meteen werkelijkheid... |
| 07 Okt 2011, 8:06 |
|
|
Ancien
Smetje schreef: Als ik de post van Parol goed begrijp was de club in de periode Schots eigenlijk reeds in handen van DDB die op de achtergrond wou blijven? Er wordt dus geen periode overgeslagen maar er wordt beweerd dat DDB direct van Garré overgenomen heeft? Dat is toch héél nieuwe en verrassende informatie. Als die informatie klopt wel ja en werpt dat dus weer een heel nieuw licht op de zaak wat mij betreft over de historie van onzen Iendracht en kan dit aanleiding geven tot een nieuw potje moddervechten... Zou immers willen zeggen dat er dan in de periode GDR/SDC tegenover DDB geen twee totaal verschillende kampen waren, maar eigenlijk binnen een en dezelfde kamp een twist was... Sounds familiar met wat er begin juni dus gebeurde... Maar daar zijn we vandaag de dag helaas niks verder mee... Het geeft alleen aan hoezeer wij als supporters in ons hemd zijn gezet geweest... Reactie was nogal lauw op die post van Parol, dus was dit blijkbaar al een publiek geheim of zo? |
| 07 Okt 2011, 8:25 |
|
|
Vaste Waarde ![]() Lid geworden op: 27 Dec 2008, 17:02 Berichten: 1333 |
Nieuwe juridische raadsman Advocaat Marc Cottyn
Het Aalsterse advocatenbureau Cottyn heeft kantoren in Brussel, Praag, Bratislava, Warschau, Kiev en Wenen enopent een kantoor in Parijs. In eigen stad is het bedrijf een nieuwe hoofdzetel aan het bouwen op de hoek van de Twee Hagenstraat en Leopoldlaan. 'We verdubbelen onze beschikbare oppervlakte', zegt stichter Marc Cottyn. 'Het gebouw omvat ook vier koopappartementen maar we gaan niet hoger dan drie verdiepingen. Het gebouw zal klaar zijn tegen eind 2012.' 'We hebben zo'n veertig medewerkers in eigen land en twintig in de buitenlandse kantoren', legt Cottyn uit. 'We groeien gestaag. Het laatste jaar kwamen er zes nieuwe medewerkers bij.' De voorbije jaren focuste de firma vooral op het voormalige Oostblok. Het bedrijf is ondertussen expert in transacties met Oost- en Centraal Europa. 'Er is daar een sterke vraag naar begeleiding bij transacties tussen ons land en de rest van Europa', zegt Cottyn. Ook zijn vennoot Jan Truyts is daarvan overtuigd. 'Op de eigen markt leggen we ons meer en meer toe om de overheidsopdrachten en aanbestedingen, bijvoorbeeld bij de bouw van het Regenboogstadion in Waregem. We zitten ook in vastgoed waar we bijvoorbeeld de expertise hebben om bedrijven verkoopsklaar te maken.' Met de opening van een kantoor in Parijs wordt een nieuwe markt aangeboord. 'Wij zitten trouwens niet de hele tijd in het buitenland maar zorgen ervoor dat we minstens één keer per maand daar zijn om de nodige administratie te doen. Ons kantoor in Wenen is overigens de perfecte poort naar al die landen uit het voormalige Oostblok.' |
| 07 Okt 2011, 9:08 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Met die post (en die van Den Dikken) is toch wel de frontale aanval ingezet op DDB en FDR ? (en de rode loper voor SDC wordt uitgerold)
Ik dacht dat het de bedoeling was om met die 2 op een serene manier tot een overeenkomst te komen? Allemaal in het belang van de club? De "overtuigingstechnieken" (ik let op mijn woorden) waren blijkbaar niet overtuigend genoeg. Ik hoop dat er buiten dat plan A, ook nog een degelijk plan B klaart ligt Aangezien SDC dat plan B nu blijkbaar nog moet gaan uitwerken (zie post Parol) vrees ik daar dus ten zeerste voor. Nen mens zou achtereen ECHT nog gaan geloven dat ze halsoverkop de boel overgenomen hebben. _________________ If you never try, you'll never know |
| 07 Okt 2011, 9:31 |
|
|
Ancien
Bram schreef: Met die post (en die van Den Dikken) is toch wel de frontale aanval ingezet op DDB en FDR ? (en de rode loper voor SDC wordt uitgerold) Ik dacht dat het de bedoeling was om met die 2 op een serene manier tot een overeenkomst te komen? Allemaal in het belang van de club? De "overtuigingstechnieken" (ik let op mijn woorden) waren blijkbaar niet overtuigend genoeg. Ik hoop dat er buiten dat plan A, ook nog een degelijk plan B klaart ligt Aangezien SDC dat plan B nu blijkbaar nog moet gaan uitwerken (zie post Parol) vrees ik daar dus ten zeerste voor. Nen mens zou achtereen ECHT nog gaan geloven dat ze halsoverkop de boel overgenomen hebben. Inderdaad, soms lijkt de aanpak van het nieuw bestuur een beetje op het spelniveau van Lorenzo Wouter indertijd: veel lopen, veel energie verbruiken, drukdrukdruk maar helaas heel weinig doelgericht, te weinig beweging/creativiteit in de benen en niet voorbij de hindernissen geraken... |
| 07 Okt 2011, 10:04 |
|
| Pagina 196 van 289 |
[ 4332 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 194 195 196 197 198 … 289 Volgende |