Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 197 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 195 196 197 198 199 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Leeftijd: 41
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
Door die stoelendans weet ik zelf al niet meer wie in het bestuur zit. Kan er is iemand een deftig overzicht geven van wie wat zou moeten doen?
En bovenal: wie werkt er nu eigenlijk fulltime voor de club en neemt het er niet bij 'als tussendoortje'?

07 Okt 2011, 10:16
Nationale Ploeg

ik zou heel graag 'te kakken' worden gezet over die De Cock kwestie. Mijn EA-hart haalt het ruimschoots van mijn ego op dat vlak.

Maar ik vrees er heel hard voor, en die 'cijfertjes' die daar eventjes genoemd worden om SDC te verdedigen, awel dat is... tjah, met cijfers kan je alles doen he, zeker als je bepaalde periodes gewoon 'schrapt'.

Nu, ik wens de nieuwe bestuursploeg alle succes. En maak tegelijkertijd, met de verklaringen die hier gepost worden over het vorige bestuur, al meteen een streep over De Dijcker als hoofdsponsor voor volgend seizoen.

Ik bid tot Onze Lieve Heer dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

07 Okt 2011, 10:18
Scholier

Still standing ! schreef:
ik zou heel graag 'te kakken' worden gezet over die De Cock kwestie. Mijn EA-hart haalt het ruimschoots van mijn ego op dat vlak.

Maar ik vrees er heel hard voor, en die 'cijfertjes' die daar eventjes genoemd worden om SDC te verdedigen, awel dat is... tjah, met cijfers kan je alles doen he, zeker als je bepaalde periodes gewoon 'schrapt'.

Nu, ik wens de nieuwe bestuursploeg alle succes. En maak tegelijkertijd, met de verklaringen die hier gepost worden over het vorige bestuur, al meteen een streep over De Dijcker als hoofdsponsor voor volgend seizoen.

Ik bid tot Onze Lieve Heer dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Volkomen mee eens (y) (y) Soms wordt de waarheid verkracht ten dienste van....

07 Okt 2011, 10:26
forumlegende

Leeftijd: 61
voorbijganger schreef:
Door die stoelendans weet ik zelf al niet meer wie in het bestuur zit. Kan er is iemand een deftig overzicht geven van wie wat zou moeten doen?
En bovenal: wie werkt er nu eigenlijk fulltime voor de club en neemt het er niet bij 'als tussendoortje'?

ze weten het zelf nog niet

07 Okt 2011, 10:32
Knaap

Al wie er nog nu nog zou aan twijfelen dat de club halsoverkop & zonder deftig plan (& dan spreek is zelfs nog niet op lange of korte termijn) is overgenomen moet het nu toch ondertussen ook al door hebben.
Als je het nu nog niet doorhebt ga je het mijn inziens niet meer doorhebben want ... de feiten spreken voor zich;
-men zet een bestuursploeg aan de kant op een redelijk ongebreidelde manier nadat ze toch de ploeg terug op de rails hebben gezet en kampioen hebben gemaakt in derde, als ik me niet vergis en kijk naar de stand beschikken we toch over een zeer competitief elftal dankzij wie??
-De nieuwe voorzitter gooit al de handdoek na 2weken, die had blijkbaar de taak lichtelijk overschat of beter gezegd zichzelf overschat.
-tot op heden blijven we verstoken van deftige informatie, enkel loze verklaringen horen we
-er is geen deftig reddings - of actie plan hoe ze het gaan aanpakken en de mensen met geld hebben ze buiten gezet of zijn zelf opgestapt buiten enkele uitzonderingen die nu zeker niks meer zullen geven & ik spreek niet van 10.000 euro maar van meer natuurlijk.
-we zitten terug op het niveau van pensenkermissen en BV opvoeringen maw het niveau van de huidige ploeg.
-men gaat terug in zee met schimmige figuren die in het verleden hun diensten al hebben bewezen aan onze club.

07 Okt 2011, 11:22
Knaap

we zullen moeten beter doen dat is zeker.

07 Okt 2011, 11:23
Vaste Waarde

Leeftijd: 51
DT schreef:
eintracht frankfurt schreef:
En wat het Latijn betreft, geldt er voor een Belgische 2deklasser met 1,3 miljoen schulden zonder mecenas :

ALEA IACTA EST

(de teerling is geworpen)
Benieuwd hoe lang we het trekken. Einde seizoen? Nog een jaar of 2.
Un-fucking- believable :x

@DT : uit uw posts bliijkt dat je een verstandig erudiet persoon bent. Het gaat er bij mij dan ook niet in dat je de "beheersbare" schulden nog overkomelijk vindt...
Een afbetalingsplan is niet de oplossing, cash is the only solution. Een afbetalingsplan kan helpen, uiteraard, maar we need money now.
Griekenland probeert ook hun schulden te herschikken met korte-termijn schulden over te hevelen naar lange-termijn. Ain't the solution, my friend. Ondertussen moet je besparen, dus het risico dat we sportief niet kunnen standhouden. Dan is het helemaal over and out.
Onzen Iendracht is even faiilliet als Hellas.

Hola pola, ik heb niet aangegeven dat ik het overkomelijk vind en minimaliseer de situatie ook niet hé, maar het mag toch wel duidelijk zijn dat we er niet gaan komen door de sponsoring van Euphony en Malheur nu wel te factureren. Daarom denk ik dat het een combinatie van alles moet zijn - extra sponsoring, afbetalingsplannen, enz. Alleen zie ik - en velen met mij - dat gewoon niet gebeuren, terwijl dit toch de normaalste zaken zijn als je in het bestuur van een voetbalclub zit??? Dat je dan tegelijk nog een deel van die mensen betaald ook, daar zakt mijn broek van af. Ik blijf het wraakroepend vinden dat we extra-sportief niets hebben gedaan met de sportieve hoogconjunctuur van het afgelopen seizoen en dat neem ik het oude bestuur dus wel degelijk kwalijk. Maar nu is het - sorry dat ik het zeg - amateurisme troef en heb ik het gevoel dat er hier onder de supporters mensen zijn die het beter zouden kunnen zelfs...

Natuurlijk is cash de only solution maar wie - iemand die niet in het bestuur zit of er niet wil toe toetreden - gaat het vereiste bedrag zomaar komen deponneren. Momenteel heb je zelfs geen plan om nog maar de boer op te gaan en eventueel naïeve zielen te gaan overtuigen.

Wel, in dat geval zijn afbetalingsplannen wel een oplossing zodat je tijd "koopt" om u degelijk voor te bereiden. Besparen moet ook maar dat hoeft zeker niet meteen ten koste van het sportieve te gaan - je zou verschieten hoeveel geld er nutteloos over de balk wordt gesmeten dikwijls. En ook al is het niet rooskleurig, een tweede
Griekenland zijn we allerminst.

Het meteen heel zwart zien en ons in een Griekenland-scenario duwen, daar doe ik niet aan mee. Dan zijn er clubs die veel sneller als den Iendracht den dieperik zullen instuiken. Als je u zo opstelt, raak je geen stap verder. Alle respect dat jij zo denkt (en misschien wordt het ooit wel de waarheid), maar ik voorlopig niet.

Want zo'n houding geeft naar iedereen de indruk van - het is toch naar de zak, we steken er beter geen tijd meer in.
En dan wordt uw doemscenario meteen werkelijkheid...

Ok got the point, en ik ga volledig akkoord.

En doemdenken is zeker niet de oplossing, en ik hoop elke dag op positief nieuws.
Maar onze situatie is niet echt hoopgevend.

En ander ploegen... Tja, antwerp en brussels leven bij de gratie van Wouters resp. Vermeersch.
Roeselare heeft zware tijden voor de boeg, maar het is geen 1,3 miljoen hun put.
Lommel bouwt ook al af.

Ik zie gewoon geen uitweg zonder een serieuze kapitaalinjectie + professioneel bestuur.

Sorry voor mijn doemdenken en ik hoop van harte dat ik fout ben :(

In Liga Zwei. Ich liebe dich.

07 Okt 2011, 11:43
Nationale Ploeg

jamie schreef:
Al wie er nog nu nog zou aan twijfelen dat de club halsoverkop & zonder deftig plan (& dan spreek is zelfs nog niet op lange of korte termijn) is overgenomen moet het nu toch ondertussen ook al door hebben.
Als je het nu nog niet doorhebt ga je het mijn inziens niet meer doorhebben want ... de feiten spreken voor zich;
-men zet een bestuursploeg aan de kant op een redelijk ongebreidelde manier nadat ze toch de ploeg terug op de rails hebben gezet en kampioen hebben gemaakt in derde, als ik me niet vergis en kijk naar de stand beschikken we toch over een zeer competitief elftal dankzij wie??
-De nieuwe voorzitter gooit al de handdoek na 2weken, die had blijkbaar de taak lichtelijk overschat of beter gezegd zichzelf overschat.
-tot op heden blijven we verstoken van deftige informatie, enkel loze verklaringen horen we
-er is geen deftig reddings - of actie plan hoe ze het gaan aanpakken en de mensen met geld hebben ze buiten gezet of zijn zelf opgestapt buiten enkele uitzonderingen die nu zeker niks meer zullen geven & ik spreek niet van 10.000 euro maar van meer natuurlijk.
-we zitten terug op het niveau van pensenkermissen en BV opvoeringen maw het niveau van de huidige ploeg.
-men gaat terug in zee met schimmige figuren die in het verleden hun diensten al hebben bewezen aan onze club.

Ja, dat vorige bestuur was echt een verzameling engeltjes, en de verdubbeling van de schuldenberg hebben de huidige mensen uit hun duim gezogen :crazy:

07 Okt 2011, 11:48
Ancien

Eerlijk gezegd vind ik dat de reacties hier nogal braafjes overkomen, maar daarom niet minder terecht.
Ik mag er niet aan denken wat deze zouden zijn moesten we onderaan het klassement bengelen.

07 Okt 2011, 11:52
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
AlostanA schreef:

Ja, dat vorige bestuur was echt een verzameling engeltjes, en de verdubbeling van de schuldenberg hebben de huidige mensen uit hun duim gezogen :crazy:
Het enige wat zwart op wit te controleren valt is de huidige situatie hé. Al de rest van de cijfers is totaal niet te controleren omdat ze het toen vertikten van hun jaarrekening neer te leggen. Met beweringen is er hier al genoeg gegoocheld, met cijfers ook maar laat ons eens discussiëren met relevante cijfers die zwart op wit staan.

Goemans wat dat betreft ook heel duidelijk hé, enkel het voorgaande jaar werd geaudit, niet de evolutie van voorgaande jaren.

07 Okt 2011, 12:43
Ancien

Leeftijd: 46
AlostanA schreef:

AlostanA heb je zelf al 1 document gezien met de evolutie van de schulden? Ze kunnen u wijsmaken wat ze willen zenne. Dat kon het vorige bestuur ook wel, maar de deze evenzeer hoor. En je gaat me toch niet zeggen dat uw vertrouwen in de nieuwe ploeg niet is gezakt zeker. Na 4 dagen werken hadden ze verdorie meer resultaat, dan na een maand aan het roer te zitten. Als ik vandaag mijn lening moet betalen, mijn verzekeringen en mijn boodschappen, heb ik ook schulden. Als ik een vergadering hou op de dag dat mijn pre gestort is daarentegen ben ik voor 1 dag rijk! Zo gaat het hier ook met die cijfertjes over de schulden...

Nogmaals, met absolute cijfertjes in het wilde weg strooien, kan iedereen. En door dat te doen, gaat iedereen heel verengd naar de feiten kijken. Er is eens door DDB 650 K gezegd op een vergadering, nu is er 1,3 miljoen schuld. Voilà schuld verdubbeld, slecht gewerkt, stoute mensen... Is het zo zwart wit denk je?

Maar ik zeg u dit: als de nieuwe mensen zo hard hun best aan het doen zijn om van SDC een modelleerling te maken en aan te geven dat ze enkel maar goed doen en van het slechte niks wisten totdat ze zelf den boel hebben overgepakt, dan moet je heel erg op uw hoede zijn. Iedereen maakt fouten, gewild of ongewild, zeker als je niet de nodige ervaring hebt... Maar vrij van alle zonden in een club die sinds haar vereffening al vier voorzitters heeft versleten? Komaan hé...

Tot slot: zoek me een fout in het verhaal over SDC die hij zichzelf aanwrijft; je zal er geen enkele vinden. Waarom? Omdat het een tekst is die geschreven is uit een verdediging/verbloemingsstrategie met al de juiste zaken erin om te vergoeilijken en toevallig al de zaken die tegen hem kunnen pleiten eruit. Als dat gepost wordt, is er stront aan de knikker... geloof me vrij.

07 Okt 2011, 12:45

wat ik me afvraag en waar niemand hier meer met een woord over rept: wat met het herstelplan dat klaar was vlak voor de bestuurswissel? op een gegeven moment las ik hier dat FDR een herstel en beleidsplan klaar had en nu wil de nieuwe ploeg alles van scratch proberen op te lossen (wat moeilijk lijkt te lukken), of zie ik dit helemaal verkeerd?

SDC is er enkel om een cashflowplanning op te stellen?! waarom deelt hij dan bij een thuiswedstrijd het kantoor van Van Eetvelde en regelt mee de voorbereidende zaken zoals bv veiligheid etc? hij draait operationeel mee en dat is zeer verontrustend vind ik!

07 Okt 2011, 13:49
Nationale Ploeg

DT schreef:
AlostanA schreef:

AlostanA heb je zelf al 1 document gezien met de evolutie van de schulden? Ze kunnen u wijsmaken wat ze willen zenne. Dat kon het vorige bestuur ook wel, maar de deze evenzeer hoor. En je gaat me toch niet zeggen dat uw vertrouwen in de nieuwe ploeg niet is gezakt zeker. Na 4 dagen werken hadden ze verdorie meer resultaat, dan na een maand aan het roer te zitten. Als ik vandaag mijn lening moet betalen, mijn verzekeringen en mijn boodschappen, heb ik ook schulden. Als ik een vergadering hou op de dag dat mijn pre gestort is daarentegen ben ik voor 1 dag rijk! Zo gaat het hier ook met die cijfertjes over de schulden...

Nogmaals, met absolute cijfertjes in het wilde weg strooien, kan iedereen. En door dat te doen, gaat iedereen heel verengd naar de feiten kijken. Er is eens door DDB 650 K gezegd op een vergadering, nu is er 1,3 miljoen schuld. Voilà schuld verdubbeld, slecht gewerkt, stoute mensen... Is het zo zwart wit denk je?

Maar ik zeg u dit: als de nieuwe mensen zo hard hun best aan het doen zijn om van SDC een modelleerling te maken en aan te geven dat ze enkel maar goed doen en van het slechte niks wisten totdat ze zelf den boel hebben overgepakt, dan moet je heel erg op uw hoede zijn. Iedereen maakt fouten, gewild of ongewild, zeker als je niet de nodige ervaring hebt... Maar vrij van alle zonden in een club die sinds haar vereffening al vier voorzitters heeft versleten? Komaan hé...

Tot slot: zoek me een fout in het verhaal over SDC die hij zichzelf aanwrijft; je zal er geen enkele vinden. Waarom? Omdat het een tekst is die geschreven is uit een verdediging/verbloemingsstrategie met al de juiste zaken erin om te vergoeilijken en toevallig al de zaken die tegen hem kunnen pleiten eruit. Als dat gepost wordt, is er stront aan de knikker... geloof me vrij.

Ik ben absoluut niet naiëf , iedereen formuleert zijn eigen waarheid en geeft er de draai aan die in zijn voordeel is. Maar je kan er niet naast kijken dat er hier nen kiekenboer serieus zijn goesting heeft gedaan zonder na te denken over de gevolgen en nen anderen heeeeeel creatief is omgesprongen met de inkomsten. Die schuldenberg is deels het gevolg van een historische schuld, zeker waar, maar evenzeer van 'een beleid' dat er eigenlijk geen was. En die bewering dat er kapitaalkrachtige mensen aan de kant zijn geschoven vind ik absolute nonsens, want als een sponsor één Euro in de club steekt en er tegelijkertijd drie uitgeeft, zit hij beter op de maan dan op den Iendracht. Als er dan nog mensen nostalgisch durven terugkijken, los van het sportieve, zakt daar serieus mijn broek van af... Of ik vertrouwen heb in de huidige ploeg? Ik geloof dat Michel het beste voorheeft met den iendracht ja... maar ik besef maar al te goed dat er maar één echte oplossing is, en dat zijn nieuwe mensen met nieuwe (financiële) impulsen. Ik kan alleen maar hopen dat ze vandaag of morgen voor de deur staan. Als ook dat niet lukt, is er maar één strohalm meer en dat is de Stad, en dat wordt ook geen lachertje...

07 Okt 2011, 14:06
Knaap

ivm vorig bestuur heeft DDB en FDR er voor gezorgd dat het licensiedossier in orde is gekomen en dat de nodige verplichtingen werden nagekomen toen we op overhellen stonden + nieuwe ploeg gevormd en kampioen gespeeld, dat zijn toch serieuze verwezelijkingen.
FDR ivm de jeugd heeft heel veel gedaan, het ITEA is top in belgie en de zandberg is niet meer te herkennen dat zijn toch heel mooie verwezelijkingen die daadwerkelijk tastbaar zijn voor onze jeugd en niet te vergeten uitstralig naar buiten toe.
Die mensen zijn ook samen de hoofdsponsors van ons team, dit doe je allemaal niet als je geen clubliefde hebt & als je niet over genoeg kapitaal beschikt.
Ivm michel M die heeft het zeker goed voor met onze club en ronny DS ook maar voorzitter of een club runnen in tweede klasse is geen makkie en eigenlijk moetje gek zijn om dat over je kop te trekken.

07 Okt 2011, 14:38
Freak

Leeftijd: 35
jamie schreef:
ivm vorig bestuur heeft DDB en FDR er voor gezorgd dat het licensiedossier in orde is gekomen en dat de nodige verplichtingen werden nagekomen toen we op overhellen stonden + nieuwe ploeg gevormd en kampioen gespeeld, dat zijn toch serieuze verwezelijkingen.
FDR ivm de jeugd heeft heel veel gedaan, het ITEA is top in belgie en de zandberg is niet meer te herkennen dat zijn toch heel mooie verwezelijkingen die daadwerkelijk tastbaar zijn voor onze jeugd en niet te vergeten uitstralig naar buiten toe.
Die mensen zijn ook samen de hoofdsponsors van ons team, dit doe je allemaal niet als je geen clubliefde hebt & als je niet over genoeg kapitaal beschikt.
Ivm michel M die heeft het zeker goed voor met onze club en ronny DS ook maar voorzitter of een club runnen in tweede klasse is geen makkie en eigenlijk moetje gek zijn om dat over je kop te trekken.

Was ;)

07 Okt 2011, 14:55
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 195 196 197 198 199 289